Autobusy elektryczne droższe w użytkowaniu niż spalinowe
Zakup i użytkowanie autobusów elektrycznych jest droższe niż autobusów z silnikiem spalinowym – przyznaje stołeczny ratusz. Być może z tego powodu będziemy...
cerambyx z- #
- #
- #
- #
- #
- 179
- Odpowiedz
Komentarze (179)
najlepsze
Teraz zadaj sobie pytanie - czy po 10 latach wolisz dołożyć 2/3 wartości do starego wyeksploatowanego złomu, czy sprzedać go za grosze i kupić za to coś nowego?
@DEATH_INTJ: No bo miały być tańsze w użyciu. Droższe w zakupie, ale tańsze w zakupie "paliwa", olejów, filtrów itp. Kto normalny kupiłby droższy pojazd wiedząc, że będzie droższy w eksploatacji?
Ile "posłuży" elektryk?
@Pawel993: bateria do elektryka kosztuje tyle co nowy samochód. Jest to towar deficytowy więc producent woli sprzedać baterię z nowym samochodem niż jako część zmienną.
I póki co nie widać szans na produkcję baterii tanio, ekologicznie i z powszechnie dostępnych materiałów.
@pan_tymrk: O, przepraszam, ale jak zachęcano ludzi do skorzystania z planowanych pierwszych dopłat do aut elektrycznych używano argumentu, że jazda jest ekologiczna (choć zużywamy prąd wyprodukowany z węgla), ale i ekonomiczna, bo koszt przejechania samochodem elektrycznym miał oscylować w granicy 10 PLN/100 km. Owszem, tyle jest, tylko przy domowym ładowaniu w
A nie idzie to jako reklamacja, i producent ponosi koszty?