•  

    Moją znalazło, ma być jutro. Dzięki i powodzenia!

  •  

    Mnie ciekawi, jakim cudem na waszej stronie mogę znaleźć więcej informacji od tych zawartych na stronie kuriera? Chodzi konkretnie o siódemkę i moje nazwisko, u nich nie widać, a u Was tak :D ? Poza tym, godzina nadania jest inna (u was wydaje mi się bardziej prawdziwa niż na stronie kuriera) i status. Status pokazuje stan faktyczny czy po prostu "w drodze" oznacza, że już firma kurierska ją ma, czy może faktycznie jedzie z jednego punktu do drugiego?

    •  

      @Volter: Status "w drodze" oznacza, że kurier ją dostał i wiezie. System nie jest na tyle inteligenty żeby sprawdzić czy leży na magazynie, czy jest w ciężarówce.

    •  

      @Volter:
      W jaki sposób parser znalazł więcej informacji niż jest u kuriera na stronie. To już by musiał kolega się wypowiedzieć, ale podejrzewam że umieścili te dane na stronie ale w prost ich nie wyświetlili.

  •  

    Wypadało by tu napisać jeszcze jak testowaliście aplikacje :) Tak łatwo nie ma :)
    Poproszę o jej plusy i minusy. Ale i tak wykop.

    •  

      @LostHighway:
      Mam w domu stos numerów poczty polskiej, niestety wygląda na to że numerów nadania nie można śledzić poprzez internet, za to ładnie działa śledzenie paczek i to dopiero ostatnio się poprawiło. Jeszcze miesiąc temu były kilkudniowe opóźnienia lub w ogóle nie działały. Jeżeli chodzi o innych kurierów, to po firmie "walały się" paczki z numerami.
      Jeżeli chcecie testować coś to wpiszcie np numer 123456789 lub jakiś losowy ciąg znaków.
      Wkrótce zamierzamy dodać dokładniejszy opis obsługi programu i obsługi paczek pocztowych.
      Jeżeli ktoś chce wiedzieć jak technicznie jest to wykonane, również mogę się podzielić informacją:)

    •  

      @xaoonipu: No jak to działa technicznie to my wiemy. Ale gratulacje za wytrwałość, że chciało wam się w tym siedzieć, z pewnością trwało to kilka miesięcy :)

    •  

      @xaoonipu: Jak byście dali rade to dorzućcie GLS bo często korzystam z ich usług :) Świetny pomysł z tą wyszukiwarką paczek z wielu firm kurierskich !

    •  

      @LostHighway: prawdę mówiąc, przydałaby się jeszcze aplikacja na telefony komórkowe. Często jestem w drodze, a w drodze są też przesyłki.

    •  

      @xaoonipu: Właśnie co do techniki. Wykorzystujecie serwer jako klient do wyłuskiwania informacji ze stron kurierskich, coś alla bot wyszukiwarki? Serwer dostaje bodziec żeby wejść na stronę danego dostawcy i poprzez odpowiednie zapytania w url otrzymuje stronę z statusem, pobiera ją, przetwarza i wyświetla. Takie rozwiązanie wydaje mi się zbyt proste skoro piszesz, że robiliście to tyle czasu, chyba, że jesteście początkujący albo mieliście jakieś jaja z niezrozumiałym zachowaniem serwisów?

    •  

      @acocieto: tak, bo pisanie parserow do kilkunastu stron to pestka :>>

    •  

      @acocieto:
      1. Nie każdy dostarcza API :)
      2. od tego jest też cache
      3. takie rozwiązanie jest często najlepszym rozwiązaniem
      4. jednak potrzeba czasu aby rozkminić 'kilka' serwisów
      5. można obawiać się bana na IP serwera

    •  

      @roguas: nie chciałbym uogólniać, ale raczej to z dziedzin tych łatwiejszych ;)

    •  

      > od tego jest też cache

      Dogadajcie się z tymi firmami. Z tego co kiedyś szperałem to większość zabrania podawania danych, w tym numerów trackingowych, podmiotom trzecim. Jeśli robicie cache i pamiętacie dane osób i firm, to sprawa może się rypnąć. Wtedy jakaś firma kurierska może uznać, że chce, aby klienci logowali się tylko przez jej interfejs. W sumie zależy jej na tym, żeby dane o klientach nie były magazynowane przez kogoś, kto może je dać konkurencji albo użyć we własnych celach.

    •  

      @xaoonipu: Symbol YYxxxxxxxxxHK przekierowuje na stronę poczty polskiej, a powinno użyć tego: http://www.hongkongpost.com/eng/tracking/index.htm
      Możecie się śmiać, ale na ebayu rzeczy z hongkongu są tak tanie że nie opłaca się kupować na miejscu :)

    •  

      @breeder: O magazynowanie nie ma się co obawiać, może dane były by wartościowe ale kto chciałby zbierać ich takie ilości ??? A Cache to nie magazynowanie danych... To też jest 'pamięć' ulotna. Jednak trudno tu trochę zastosować kesza, gdyż niby każde zapytanie jest indywidualne. Raczej dało by to efekt gdyby ktoś co 5 minut sprawdzał by status swojej przesyłki. Można by też pobierać dane całymi 'blokami' (od numeru do numeru) i je keszować... ale czy to ma sens w tym przypadku to tylko chłopaki wiedzą :)

    •  

      @LostHighway: Przechowywanie danych ma niewielki sens kiedy informacja się często zmienia a przestarzała nie ma wartości, chłopaki mogą się pobawić w statystykę i określić ewentualnie czas co jaki ma sens odświeżanie danych dla danego typu przesyłki(godziny działania sortowni, średni czas transportu z jednej bazy do drugie itp.). Ogólnie bardzo ciekawe zagadnienie...

    •  

      @LostHighway: Wszystko fajnie, ale layout jest fatalny.

    •  

      @acocieto:

      Robiliśmy to kilka miesięcy ponieważ robiliśmy to zazwyczaj między 21 a 1 w nocy, po uprzednim tyraniu 8h w zwykłej pracy i też nie codziennie mieliśmy na to siły. Dodam, że mi w między czasie urodził się drugi syn ;)
      Pisanie parserów nie było trywialne, ale chyba więcej czasu zajęło nam zebranie całości do kupy.

    •  

      @Ginkofaro-Mucosolvano: możemy durzucić ale potrzebujemy jakiś przykładowy numer paczki GLS, wiec jak nie sprawi Ci to problemu to podaj. Dzieki.

    •  

      @userkrdk: Ostatni numer paczki GLS mam z 20 grudnia nr: 62646560089

  •  

    Komentarz usunięty przez moderatora

  •  

    Jak multiwyszukiwarka torrentów tylko, że dla paczek. Wszytko w jednym mijescu

  •  

    Mnie zastanawia jedno - kto z tego będzie korzystać? Być może ja za mało zamawiam, ale jeśli w najbliższym czasie będę czekał na paczkę, to wejdę na stronę firmy kurierskiej zamiast na waszą z prostego powodu - zapomnę, że ona istnieje lub łatwiej mi będzie wpisać w Google "DHL" albo "GLS" niż próbować szukać po słowach kluczowych w stylu "śledzenie paczek".

    •  

      @prostynick: mało zamawiasz. Ja nawet kiedy nie kupuję, to mam czasem kilka paczek dziennie do odebrania i każda leci inną firmą. Jako że akurat w godzinach doręczeń nie ma mnie w domu, ale jest ktoś inny - mogę sprawdzić czy przesyłka została odebrana, czy też będę musiał ustawiać się z kurierem w mieście.

      Inna sprawa, że najwięcej wysyłam za pośrednictwem PP, UPS oraz DHL Express. Wtedy wystarczy, że poświęcę chwilę na wprowadzenie numeru przewozowego i wiem, czy przesyłki dotarły na czas. TNT jest, przydałby się jeszcze OPEK.

      W USA firmy logistyczne już od dawna udostępniają swoje dedykowane aplikacje na PC, nie wspominając o tych na smartfony. Z tym że są ograniczone terytorialnie i nie sposób obejść. Także jeśli chłopakom uda się stworzyć aplikację na telefony komórkowe - jestem gotów płacić miesięczny abonament.

      P.S.
      Jak uda Wam się ogarnąć system trackingowy K-EX (Kolporter Express) wysyłam na mój koszt paletę piwa.

    •  

      @prostynick: Wysyłający też lubią wiedzieć, co się dzieje z paczką!

    •  

      @lansvans: kilka paczek dziennie? zakupoholik!

    •  

      @lansvans: za cukier to może bym się za to wziął

  •  

    Hmm mogę się spytać na czym polega idea? mam paczkę nadaną firmą X z numerem AAA, aby wyszukać paczkę wchodzę na stronę firmy X i wpisuję numer AAA. Rozumiem, ze Wasza aplikacja ma za zadanie jedynie zamiast wchodzenia na różne strony dostawców wejść na Wasz adres tak?

    ps: jakos mi się nie uśmiecha powierzanie informacji osobom trzecim skąd i gdzie mają być dostarczane moje paczki.

    •  

      @F4k3: Chyba dodatkową, dość fajną funkcją jest powiadomienie np poprzez e-mail o zmianie statusu paczki, że np jest już w drodze do Ciebie. To chyba jedyna rzecz dla której bym korzystał z tego serwisu, ale ja mało korzystam i równie dobrze mogę sobie sprawdzać na stronie kuriera.

    •  

      @F4k3:

      Wszystko jest proste do momentu, kiedy oczekujesz lub wysyłasz 1-2 paczki. Kiedy masz ich kilkanaście w ciągu dnia i każda z innej firmy, docenisz przydatność strony.

    •  

      @lansvans: no właśnie mógłbyś napisać, kiedy zdarzają się takie sytuacje. Zastanawiam się jaka jest użyteczność takiej strony. Sklepy i większe firmy mają zazwyczaj umowy z jedną firmą. Zmiana statusu jest taka istotna?

    •  

      @Volter: dzisiaj nadam do ciebie paczkę, jutro o tej porze będzie u ciebie, czy informacja o zmianie statusu w ciągu tej doby jest taka istotna?

    •  

      @Volter:
      W sumie powiadomienie email, ze "status Twojej paczki się zmienił na ..." ma sens. Szkoda tylko że każdą paczkę trzeba dodawać ręcznie, gdyby firmy kurierskie udostępniały jakieś api śledzenia paczek może byłoby tak, że wystarczyłoby pobierać informacje z ich bazy, że paczka do XXX została nadana, co by dodawało automatycznie paczkę do tego systemu z wykopu.

      @arturccc:
      np na allegro sprzedawcy mają kilka opcji dostarczenia: poczta polska taniej, kurier drożej. A co do informacji o zmianie statusu: ze swojej strony dodam, ze jak przesyłka jest droga to status jest bardzo interesujący, a jak klient życzy sobie szybką przesylke to tymbardziej.

  •  

    Inna sprawa, ze interfejs jest mocno przekombinowany.
    Nie mowie o tym, ze grafika jest srednia ( bo to malo istotne, jak sie oferuje sensowna usluge)...

    Chodzi o sposob w jaki to dziala....
    Ustawcie, zeby domyslnie wyszukiwalo wszedzie, bo pokumywanie sie ze trzeba pododawac tych kurierow przy stronie wynikow jest dosc mocno wkurzajace...

    Pomyslalbym, zeby strona nie miala na starcie tych "blah blah z nasza pomoca"...
    Jak wstawicie nad inputem wprowadz numer paczki to ludzie sie polapia o co w stronie chodzi ;]]]

    Glowna - > Poprostu sam input wprowadzania numeru i wyszukuje wszedzie,
    a dopiero na liscie wynikow jakies checkboxy do filtrowania...

    U gory menu z pozycja "Jak to dziala", "Nowosci", "Kontakt" + inputy logowania
    I ta cala radosna tworczosc tekstowa bym przeniosl do "jak to dziala"....

    •  

      @roguas: Chodzi chyba o szybkość wyszukiwania, która wtedy znacznie się wydłuża.

    •  

      @Tym: z tym, ze teraz.... jak juz minie efekt wykop i ludzie zaczna wchodzic, zeby czegos poszukac, wpisza numer... zobacza cos dziwnego i wyjda...(90% nie zajmuje sie rozkminianiem... klika, klika, nie dziala ->wychodza)

      To chociaz input z normalna droplista... i dopiero pozniej opcje filtrowania, dodawania innych kurierow...

  •  

    wykop za pomysł i włożoną prace :)

  •  

    Panowie - gratulacje za pomysł - strzał w dziesiątkę.

  •  

    Znalazłem jeden niuans.
    Wpisuję nr listu UPSa, a system stara się jednak znaleźć przesyłkę w bazie DPD :)
    Jak usunę z początku numeru listu mój indywidualny numer klienta, to przeszukiwana jest poprawnie baza UPS, ale bez skutku. (bo i numer nie jest kompletny)
    Ręczne wybranie UPSa poprawnie znajduje tracking paczki.
    Stronka super !
    Pozdrawiam i gratuluję pomysłu :)

  •  

    Mogłeś zgłosić się do UE - dostałbyś z 800 000złotych, płacił sobie i kumplowi po 15tys brutto pensji.

    •  

      @CzystaMaestria: sa ludzie, ktorzy nie zebraja tylko staraj sie wlasnymi raczkami ciezko zarobic ;]

    •  

      @CzystaMaestria:
      Nie znosimy papierkowej roboty, nie znamy się na tym i musielibyśmy komuś za to płacić czyli musielibyśmy zainwestować jakieś pieniądze na start. Po za tym idea centralnego sterowania nie jest nam miła.
      A robienie takiej aplikacji to czysta przyjemność (jak ktoś lubi to co robi) a pozytywny efekt jaki odebrała na wykopie dał nam niezłą motywację aby dalej ją rozwijać.

  •  

    Sprawdziłem z moją paczką (siódemka) i Potwierdzam - DZIAŁA !

    Wykop fajna sprawa

  •  

    Wysłałem niedawno Pocztą Polską laptopa na drugi koniec Polski i fajnie :) jest w systemie ! Teraz wiem co się z paczką dzieje ;], super pomysł !

    Krytycznym okiem patrząc to na stronie jest zdecydowanie za duuuużo tekstu, powinno być jedynie wpisz numer, szukaj, pomoc i zarejestruj z info "jeśli chcesz dostawać informacje o przesyłce na mail-a" :) duuuży plus właśnie za informacje na mail-a :) przydało by się jeszcze sms-em :)

  •  

    Nie znalazłem żadnej noty na temat ochrony danych osobowych - zapisujecie / przetwarzacie te dane?
    Popracujcie nad wyglądem, zgniła zieleń niezbyt mnie zachęca do odwiedzin.
    "Fajnie" że mogę powiadamiać swoich przyjaciół o tym że szukałem paczki. Bez tego serwis byłby do niczego.
    Czy takie zautomatyzowane łączenie się z serwerami tych firm jest w każdym przypadku dozwolone przez ich regulaminy?

  •  

    Komentarz usunięty przez moderatora

  •  

    Ok. Muszę wracać do "zwykłej" pracy. Wieczorem postaram się poodpowiadać na komentarze.

  •  

    Niestety wpisałem numer paczki: 00159007733718722374. Na stronie Poczty Polskiej znajduje paczkę i pokazuje jej tracking, na Waszej dostaję brak wyników. Do przetestowania:)

  •  

    Pomysł świetny, często korzystam z usług śledzenia przesyłek i pogratulować pomysłu ponieważ wykonanie widać że wymaga jeszcze poprawek. A mianowicie, wpisałem numer listu przewozowego paczki GLS, została rozpoznana jako DHL oraz pojawia się informacja: "Nie znaleziono paczki, prawdopodobnie nie została jeszcze zarejestrowana w systemie kuriera. Mimo to już teraz możesz dodać paczkę do śledzienia." W rzeczywistości paczka znajduje się w doręczeniu przez kuriera GLS. W razie gdybyście chcieli przetestować i poprawić błąd podam numer przesyłki.

  •  

    Przyda się do śledzenia, bo jak reklamowałem swój monitor od LG i wczoraj wysyłałem go do serwisu RAGZ kurierem UPS, to powiedział on że już podobny telewizor woził 4 razy do tego serwisu i go ciągle nie naprawili :) Także zapowiada się dłuższa moja współpraca z kurierami

  •  

    No brawo chłopaki, będzie sukces:)
    Zasłużony wykop!

  •  

    mojej nie znalazło, była wysłana i doręczona około 22 lutego przez UPSa, strona się uparła i wyszukuje przez DPD, jak ręcznie zmienię na UPS to znajdzie.

    edit: no to była sobie strona, którą znowu popsuliśmy:/

  •  

    Aż tyle pozytywnych komentarzy? Cóż to się dzieje!? Tylko kilka komentarzy typu: "A po co?", "Dlaczego tak długo Wam praca zajęła?". To chyba wina godziny późnej, jutro się zacznie dopiero ;)

    Odnośnie samego pomysłu, całkiem ciekawa idea, jeszcze tylko dopracować szczegóły, dobra reklama i może coś z tego będzie. Mnie osobiście, nawet zbytnio nie interesuje jakim kurierem paczki są do mnie wysyłane, co trochę utrudnia sprawdzanie na stronach firmowych statusu przesyłki.
    Co do zysków/kosztów, Roguas dobrze gada, utrzymać stronę z samych reklam nie jest łatwo, a koszty będą spore. Bądź co bądź powodzenia życzę ;)

  •  

    schenker nie działa, ani po nr listu przewozowego, ani po ich nr ref.

  •  

    Stronka może i dobra, ale wykop wam juz zepsuł.
    Edit: Działa. Macie mój wykop.

  •  

    Fajno, fajno, ale jak planujecie na tym zarabiac ?
    Imo biznes, ktorego glownym zrodlem zysku maja byc reklamy jest mocno ryzykownym modelem...

    •  

      @roguas: podzielam twoje wątpliwości, kupa pracy i nie wiadomo dalej z czego żyć. Zresztą czy śledzenie paczek ma takie znaczenie, w końcu to zazwyczaj D+? Praktycznie cały czas coś kupuje w internecie, a ze śledzenia korzystałem tylko kilka razy, gdy paczka miała opóźnienie. Zresztą są takie strony gdzie można śledzić kilku spedytorów, do tego zamówić kuriera wielokrotnie taniej. Być może sklepom przydają się takie informację, nie wiem komu jeszcze.

    •  

      @roguas:
      Nie wiem czy uda się nam na tym zarabiać i zarobienie kupy kasy nie było naszym celem kiedy tworzyliśmy stronkę. Utrzymanie strony jest tanie, a frajda że ludzie używają ogromna ;)

  •  

    Administrator: Jeśli nie chcesz mieć śledzika wklej to do swojego śledzia a po 15 min śledzik zostanie automatycznie wyłączony! WYKOP KU...! :(

Dodany przez:

avatar xaoonipu dołączył
806 wykopali 11 zakopali 61.4 tys. wyświetleń