@ipkis123 przytoczę znowu przykład mojego starego zezłomowane go już golfa. Spalanie 6 litrów, tlenki węgla na badaniu wyszły 0,0% Norma Euro 4. Masa 1100 kg. Moim zdaniem większość norm Euro jest wprowadzana po to, aby Niemcy- przodujący w nowych i często niepotrzebnych technologiach w sektorze samochodowym- mieli dla siebie rynek zbytu, dodatkowo obarczony regulacjami, które wymuszają stosowanie ich zabawek.
Słuchałem niedawno recenzji hybryd premium (np. Audi A8/ BMW 5)- silnik spalinowy+ 2x elektyrk. To jest jakaś kompletna patologia. Sporo cięższe, mniejszy bagażnik, drogie w wuj, ciekaw jestem jak z serwisem po 5 latach, itp. po to, żeby zaoszczędzić ze 2-3 litry na 100km w nowym aucie za 500k PLN- ma to sens ( ͡°͜ʖ͡°)
@luksky: co miał wnieść do dyskusji Twój pierwszy post i jak niby mam na niego poważnie odpowiedzieć? Chciałeś się pochwalić, że stać Cię na nowe auto co 5 lat, czy o co chodzi?
@pdt_87: kogo obchodzi to co się dzieje z kawałkiem metalu po 5 latach?
@luksky: średni wiek auta w PL to około 14 lat, więc tak jakby ludzi obchodzi co się dzieje z samochodem po 5.
Najbardziej ekologiczny jest żaden. Nawet chodząc w trampkach scierasz spody uwalniając do atmosfery trujące substancje. Wniosek prosty - siedź boso w domu się nie ruszaj zbytnio bo wtedy tez wytwarzasz podwyższona ilość co2
Gdyby komuś naprawdę zależało na ekologii w motoryzacji, to długo serwisowalibyśmy już wyprodukowane pojazdy, powstawałyby nowocześniejsze silniki kompatybilne z popularnymi modelami, modernizowalibyśmy na potęgę to co już jeździ. Na czymś takim niestety nie da się dużo zarobić,bo trudno sprzedać nowy silnik do starego Golfa w ładnej reklamie. Nie to co nowe nadwozie o wyrazistych liniach i nowoczesnych kolorach. Lepiej opchnąć cały, nowy pojazd, który z założenia ma przejechać gwarancję i ciut ciut*.
Myślę, że np. w kwestii NOx normy EURO może miały dobre intencje, ale problem polega na tym, że w wielu krajach Europy mimo przestarzałych samochodów problem ten nie jest tak tragiczny, jak w chociażby Beneluksie czy północy Włoch. Lepiej by było rozpatrywać niektóre zanieczyszczenia bardziej lokalnie. Często jest podnoszony wątek, że normy EURO mają bronić europejski rynek przed tanimi samochodami z importu. Pewnie i tak jest, a cel ten jako taki ma
@qwerty54321: I wtedy wjeżdża mój ojciec ze swoim A8 TDI z 98 roku :D Wielka locha o masie równej albo i mniejszej niż A4. Uwielbiam ten samochód do tego stopnia, ze kupiłem sobie A2 w celach kolekcjonerskich. Bo A8, to liczę, że kiedyś odkupię od ojca.
A teraz ciekawostka (również nt emisji co2) A8 ojca przy jeździe 120-130 zużywa około 5,5l oleju napędowego na 100km. No obłęd. Spalanie porównywalne z moim
Przecież o to chodzi, żeby plebs nie jeździł po drogach rasy panów, biedaka nie bedzie stać na takiego bentleya, a passatem nie bedzie można jeździć po miastach, wiec biedaku won do komunikacji miejskiej albo kup se rower. ELO.
Komentarze (133)
najlepsze
Norma Euro 4. Masa 1100 kg.
Moim zdaniem większość norm Euro jest wprowadzana po to, aby Niemcy- przodujący w nowych i często niepotrzebnych technologiach w sektorze samochodowym- mieli dla siebie rynek zbytu, dodatkowo obarczony regulacjami, które wymuszają stosowanie ich zabawek.
Sporo cięższe, mniejszy bagażnik, drogie w wuj, ciekaw jestem jak z serwisem po 5 latach, itp. po to, żeby zaoszczędzić ze 2-3 litry na 100km w nowym aucie za 500k PLN- ma to sens ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chciałeś się pochwalić, że stać Cię na nowe auto co 5 lat, czy o co chodzi?
@luksky: średni wiek auta w PL to około 14 lat, więc tak jakby ludzi obchodzi co się dzieje z samochodem po 5.
( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
Często jest podnoszony wątek, że normy EURO mają bronić europejski rynek przed tanimi samochodami z importu. Pewnie i tak jest, a cel ten jako taki ma
Oni tylko spełniają swoją wizje nowego robaka-człowieka.
A teraz ciekawostka (również nt emisji co2) A8 ojca przy jeździe 120-130 zużywa około 5,5l oleju napędowego na 100km. No obłęd. Spalanie porównywalne z moim