Z takich kolejowych klimatów to dziś super grą jest OpenTTD chociaż niby się zarządza różnymi środkami transportu ale tak naprawdę główną podstawą jest tu kolej (no i dodatkowo może samoloty)
@sylwke3100: Dzięki temu, że gra jest ciągle rozwijana żadna inna gra tego typu nawet z tych nowych i wysoko budżetowych nie ma nawet startu do poziomu rozbudowania OpenTTD. Potrafi zadowolić zarówno laika jak i maniaka infrastuktury kolejowej.
@rezoner: Mnie nie zadowala - bardzo brakuje mi możliwości ustawienia, żeby pociągi jeżdżące po jednej trasie starały się utrzymywać jednakowe odległości pomiędzy sobą, a. ie kończyły jeżdżąc stadami.
Już kilka patchy z tą funkcjonalnością po forach latało, żaden nie został zintegrowany.
I chyba coś ostatnio pomajstrowali z semaforami, że wpuszczają na jeden odcinek dwa pociągi, jeśli te chcą jechać po innych trasach - co za bzdura, semafory na kolei tak nie
Pamiętam, że jak wyszła ta gra to wydawało mi się, że jest to najpiękniejsza gra świata, tak fotorealistyczna jakbym grał w zdjęcia satelitarne. Dziś widzę to oczywiście inaczej, ale taka była percepcja w tamtych czasach, w których odpowiednikiem Crisisa był Turok.
Pamiętam doskonale tę wspaniałą grę. Jak we wszystkich grach Sida Meyera świetnie były dopracowane wątki ekonomiczne, o których ten bęcwał Mephiston nie ma pojęcia. Jakim trzeba być półgłówkiem, żeby powiedzieć o emisji obligacji na kwotę 500 tys. $, że "to kosztuje 500 tys. $". On kompletnie nie rozumie, o czym mówi! Zwłaszcza że ma po polsku napisane pod spodem wysokość odsetek i prowizję poręczycieli. Nie oglądajcie tego tutoriala, bo wszystko wam się
@Pan_Buk: i nie miał pojęcia o flagach nt zostawiania towarów. Nie wiedział że można w górzystym terenie nieco trasę łagodnie puścić tylko jest zabawy z delikatną modyfikacja terenu no i że to bardzo kosztowny biznes
Zawsze w tych Tycoonach dowala mnie liczony czas. Czy to wspomniany tutaj tytuł, czy też np. Transport Fever, gdzie czas przejazdu między stacjami to czasami grube miesiące, a nawet lata XD Że tego serio nikt dobrze nie zrobił to masakra.
@gimemoa: no tu raczej mechaniki gry by trzeba było zmienić totalnie, z cenami też ciężko balans zrobić. No ale te właśnie nowsze gry inaczej podchodzą do researchu i do odblokowywania nowych ciuchci, więc może tam spróbuj? W obóle taki voxel tycoon jest mega fajnie zrobiony - bo tam faktycznie zarobek zależy od wolumenu i ceny produktu a nie od tego, z jak daleka przyjedzie jak to jest np. w transport fever
Nie wiem czy tylko ja mam takie wrażenie, ale moim zdaniem chyba największy boom na różne strategie, zwłaszcza ekonomiczne był właśnie w latach 90/do 2010 roku? Później co prawda też wychodziły różne strategie wojenne czy tycoony, ale jakoś chyba bez polotu, właśnie te najlepsze, takie jak SimCity 2000, 3000, 4, czy gry z serii Sid Meier's (Sim Golf <3 ) wychodziły właśnie w tych latach. Może to gracze robili się za głupi
@Tytanowy_Mateusz: wrażenie masz dobre - potem weszły konsole i zdominowały rynek a że trudno ogarniać strategie padem to gatunek nam lekko podrdzewiał (teraz niektórzy próbują ale za czasów ps1, ps2 to zero)
@Tytanowy_Mateusz: w latach 90 komputery posiadali nieliczni ludzie (zwykle pasjonaci - inżynierowie) o innym profilu niż gracze konsolowi, teraz komputer ma każdy więc ci ludzie giną w tłumie casuali i nie opłaca się robić i promować dla nich skomplikowanych gier za duże pieniądze. Chociaż jeśli pogrzebiesz na steamie to okaże się ze w zasadzie tych gier wcale nie brakuje, tylko nie zobaczysz ich u normalnych wydawców. To samo symulatory lotnicze, niby
@Kiera: Ja pamiętam. Grałem na Amidze, a później w sequel jeszcze A-IV Networks. Super grafika, ale gra o wiele mniej przystępna w porównaniu z takim Transport Tycoon.
Komentarze (138)
najlepsze
Już kilka patchy z tą funkcjonalnością po forach latało, żaden nie został zintegrowany.
I chyba coś ostatnio pomajstrowali z semaforami, że wpuszczają na jeden odcinek dwa pociągi, jeśli te chcą jechać po innych trasach - co za bzdura, semafory na kolei tak nie
A-train foto