Narodowa Strategia Rowerowa w Polsce jest niezbędna. Jesteśmy w ogonie...
Ruch rowerowy to ważny element zrównoważonego transportu i turystyki. Tymczasem Narodowa Strategia Rowerowa w Polsce nie istnieje. Jesteśmy jednym z niewielu krajów europejskich, który jej nie posiada.
velomapa z- #
- #
- #
- 43
Komentarze (43)
najlepsze
Zgadzam się, że w Polsce budowa dróg dla rowerzystów wymaga poprawy. To co w dużej mierze powstaje, to patologia a nie droga.
Myślę jednak, że przepisy mamy względnie ok. gorzej jest z tym, że osoby które projektują/budują nie korzystają z tego typu przybytku więc nie mają pojęcia jak bardzo irytujące
@elim: 1.5km to jest na specer a nie rower. A ty jeszcze samochodem jezdziłeś. Ja #!$%@?!
1. Kosztowne dla obywatela - ale zarobi kilka spółek skarbu państwa (w tym cześć utworzona tylko w rzeczonym celu)
2. Kiepsko przygotowane i zarządzane
3. Będzie jedynie utrudniało życie normalnym obywatelom.
4. Będzie działało w 15% o ile w ogóle.
https://www.electronomous.com/six-european-nations-requesting-an-eu-cycling-strategy/
To właśnie obrazuje problem braku "generalnego" podejścia do projektowania infrastruktury rowerowej w Polsce. GDDKiA jest jak sama nazwa wskazuje od dróg krajowych i autostrad a te dla rowerów robią "bo muszą", bo łunia kazała dając dofinansowanie, więc robią na odwal.
Te poza miastami to jeszcze jakiś mały
No, ale to jest możliwe
Nie, dziękuje. Niech spierd....
Standardy Rowerowe
@ikov: nawet niekoniecznie, a w zasadzie lepiej nie.
Znów wrócę do Poznania. Zbadano u nas strukturę zaludnienia, rodzaje przejazdów, stworzono mapę tzw. generatorów ruchu i na tej podstawie zaplanowana szkielet sieci tras rowerowych. Na takiej zasadzie jak się w sumie buduje każde drogi. Radiale do centrum i ringi oraz łączniki między dzielnicami(tych imo jest za mało). I się buduje. Powinno być już więcej zbudowane, ale jak widać
@filigranowylolek: Jeździsz po lesie, bo Ci kierowcy samochodami życie utrudniają.