Ja piełdolę... przecież tam tramwaj jest potrzebny, północ Krakowa jest fatalnie skomunikowana, linia tramwajowa tylko na Mistrzejowice, a autobusy w wiecznych korkach. Dobrze, że w końcu robią te dwie linie (druga na Górkę Narodową)
@wrth: Podobno mniej wytną niż zakładali, ale za to będą węższe chodniki i ścieżki rowerowe.
– Po dzisiejszych rozmowach uda się ograniczyć liczbę drzew przeznaczonych do wycinki. Podawana liczba 1059 drzew jest maksymalną ujętą w decyzji ZRID, co nie oznacza, że tyle drzew zostanie wyciętych w ramach realizacji projektu. Przykładowo, przy zwężeniu chodników czy w okolicy ścieżek rowerowych możliwe będzie zachowanie części drzew.
no. jasne. w centrali siedzi grupa trzymająca władzę i nienawidząca drzew. ich celem jest wycięcie wszystkich drzew w Krakowie. tak jest ..mówię ci mordo
@muchabzz: właśnie, tramwaj ma powstać tylko po to, żeby był pretekst do wycinania drzew.
Te protesty to jedna wielka kpina... Konsultacje społeczne trwały 2 lata i kiedy wszystko zostało zaklepane nagle pewna grupa krakowian przypomniała sobie o drzewkach. I jakie propozycje? Przesadzanie tych drzew / zmiana uzgodnionego projektu - takie ludzie mają pojęcie o funkcjonowaniu dzisiejszego świata. Niestety wybory się zbliżają, to politycy będą podpuszczać durnych ludzi do takich właśnie akcji.
@izzo: Nie było żadnych konsultacji. Były spotkania informacyjne, na których wykonawca przedstawiał swoją wizję i ignorował wszystkie postulaty. Już dwa lata temu było "za późno" na jakiekolwiek istotne zmiany. Jedyne co zrobili to zrezygnowali z ekranów akustycznych.
10 osób protestuje przeciwko wycince i wykop. Czekam na wykop z imienin u cioci Krystyny. Miasto powinno wybudować linię tramwajową bo dzięki temu ograniczy się ruch samochodowy i autobusowy do centrum. Plany były znane od dwóch lat i nikt się tym nie interesował. Teraz jak już słychać piły to trochę za późno. Problemem części protestujących nie są drzewa tylko tramwaj jadący blisko okien.
Plany były znane od dwóch lat i nikt się tym nie interesował. Teraz jak już słychać piły to trochę za późno. Problemem części protestujących nie są drzewa tylko tramwaj jadący blisko okien.
@nielukasz: Ale tym się nie mogą podeprzeć, bo właśnie plany były dostępne, a wszyscy mieli #!$%@?. I zostały im jedynie drzewa.
Znam okolicę. Mam nadzieję że przy okazji #!$%@?ą krzaki przy rondzie Barei, które mają prawie 2 metry i rosną wzdłuż prawoskrętu tak że nadjeżdżający samochód dopiero w ostatniej chwili widzi czy ktoś jest na pasach i pali się zielone światło. Pieszy też w ostatniej chwili dostrzega auto.
Niech ci protestujący #!$%@?ą. Świnte dzewka. Łolaboga dzewka wytno żeby setki tysięcy ludzi mogły jeździć do pracy.
@eMWu12: Dzięki tym drzewom ludzie mają 1. Ciszej 2. W lecie chłodniej. Nie dziwię się że nie chcą tego się pozbywać po to żeby mieć jeszcze dodatkowy hałas od tramwaju.
Najpierw się zabudowuje za pozwoleniem urzędników każdą działkę do granic możliwości. Potem urzędnicy szukają wśród budynków jak puścić tramwaj. Najprościej jest wywalić zieleń i drzewa i potem jest hejt na mieszkańców. Chciwość i głupota razem i mamy co mamy czyli zle zaplanowane miasto
Dzisiaj przechodziłem tamtędy. Nie rozumiem o co chodzi tym ekologom. Tramwaj jest tam potrzebny jak piasek na plaży. Jak chcą mieszkać wokół drzew to może niech się przeniosą na wieś
@damienbudzik: Wiesz cokolwiek o tej inwestycji? Współczesna koncepcja tego tramwaju zrodziła się w 2014 roku. Została przepchnięta po "konsultacjach" w których inwestycje poparło 133 (!) ludzi. Koszty budowy były szacowane na 160mln zł. Dzisiaj koszt to prawie 2mld zł. Tramwaj będzie jechał kompletnie nieoptymalną trasą - nie ma ani jednej linii autobusowej która przebiega tą trasą, bo nie ma na taką zapotrzebowania. Co do korków, to akurat ten tramwaj zakorkuje ul.
@0__0: A niby którędy miałaby ta linia połączyć się z resztą sieci? Może na Rondzie Mogilskim? Bo przecież tamtędy autobusy jeżdżą (w wiecznych korkach, oczywiście) I jakim cudem miałby korkować Dobrego Pasterza?
Prawie jak w Lublinie. Za komuny planowali drogę pod Starym Gajem. Zostawiono teren, wybudowano osiedla z uwzględnieniem, że będzie droga. Dociągnięto jedną ulicę, wybudowano stację kolejową do której aby sie dostać na piechotę trzeba iśc przez błoto, dojazd samochodem też ciekawy, bo na szybko wyasfaltowali drogę gruntową. No i w tym roku miasto ogłasza, że będą budować drogę. 2x2 z buspasem. Do tego prawdziwa pętla autobusowa, chodniki DDR itd. No i się
Komentarze (71)
najlepsze
@muchabzz: właśnie, tramwaj ma powstać tylko po to, żeby był pretekst do wycinania drzew.
Miasto powinno wybudować linię tramwajową bo dzięki temu ograniczy się ruch samochodowy i autobusowy do centrum. Plany były znane od dwóch lat i nikt się tym nie interesował. Teraz jak już słychać piły to trochę za późno. Problemem części protestujących nie są drzewa tylko tramwaj jadący blisko okien.
@nielukasz: Ale tym się nie mogą podeprzeć, bo właśnie plany były dostępne, a wszyscy mieli #!$%@?. I zostały im jedynie drzewa.
Niech ci protestujący #!$%@?ą. Świnte dzewka. Łolaboga dzewka wytno żeby setki tysięcy ludzi mogły jeździć do pracy.
Nie wiem jak naliczyli tu ponad 1000 drzew.
Nie dziwię się że nie chcą tego się pozbywać po to żeby mieć jeszcze dodatkowy hałas od tramwaju.
Bardzo prosta sprawa do rozwiązania, niech głosują dalej na tego samego typa to im zrobi betonozę na maksa. Wystarczy postawić X gdzieś indziej.