Dosłownie każda bateryjka li-ion jest specjalnej troski a po 5 latach często jest do wyebania. Włożenie tego do tak kluczowej rzeczy jak duży środek transportu to jest kpina xD
Zimno - nie ma 50% energii a sprawność spada bo trzeba grzałke włączyć xD Mijają lata - pojemność spada Wielkość, waga i cena baterii to jest jakiś horror który niszczy drogi osiedlowe a później auto na złom jak coś się stanie
@a665321: inżynierowie też ci wciskają macbooka m1 pro za 20 patyków który ma hdmi 2.0. To konsument powinien być świadomy co kupuje - gówno w sreberku
gdzie widać że sprawność baterii to bliżej 20-30 lat
nie jest, sterownik ukrywa prawdziwą pojemność brutto, na twoim wykresie nie ma 10 letnich tesli z przebiegiem 100k a takie auta to już są wraki. Po 10 latach bateria ma mniejszą pojemność niż po 100kkm przebiegu w rok
Czy ktoś obejrzał ten materiał? Zarówno dziennikarz jak i użytkownik na końcu zaznacza, że winą nie są samochody, tylko infrastruktura, ładowarki.
@NieMuszeWszystkichLubic: Ja obejrzałem ten materiał, jeśli rzetelnie masz do czegoś podejść to warto się z tym jednak zapoznać. Czyli twoim zdaniem to wcale nie jest tak, że ci ludzie po prostu mają jakiś syndrom wyparcia a tesla jest chwalona jest trochę takim apple w świecie samochodów ( ͡°͜
Problem wynika z nieznajomości tego jak działa samochód. Jak mamy auto zaparkowane pod mieszkaniem gdy jest -25 i rano wsiadamy do auta i podjezdzamy pod SuC jak zawsze mieliśmy w zwyczaju co 3 dzień to nagle okazuje sie ze auto się nie ładuje. Stoi podłaczone i zero. Co sie do cholery dzieje. Taki zmrozony samochód stoi na ładowarce 30-60 minut zanim zacznie się ładować. Wskutek tego stacja obsłuży 3-4 razy mniej aut
Ktoś kto nie ma miejsca parkingowego z własną ładowarką i decyduje się na elektryka to bardzo mało rozsądny człowiek.
@zibizz1: Chcesz nam powiedzieć, że nawet tolerując niedogodność i koszt ładowania się na publicznych ładowarka mieszkańcom bloków, to w zasadzie podczas porządnej zimy takie osoby mają złom a nie samochód?
@cwlmod Muszą dopasowywać swoje życie do samochodu, czyli ładowanie planować wcześniej tak żeby z 45 minut wcześniej włączyć nagrzewanie auta. Mieć na to nagrzewanie 5% baterii i na dojazd do ładowarki. Będą odwiedzali ładowarkę co drugi dzień a nie 1-2x w tygodniu. No i zainwestować dużo czasu w ładowanie. Jeśli np mają w pobliżu szybką ładowarkę pod jakimś marketem, basenem czy innym przybytkiem który regularnie odwiedzają to jeszcze OK, ale niektorzy mieszkańcy
@avanger666: Dla mnie akurat pół tony w jedną czy drugą byłoby bez większego znaczenia jeśli przejechanie 100km (wliczając w to amortyzację kosztu kupna i utrzymania pojazdu) wychodziłoby taniej elektrykiem niż spalinowym. Ale do tego dochodzą pewne niedogodności i potrzeba zmiany nawyków, wysokie koszty napraw. Musiałoby być duuużo taniej. Na koniec i tak większość ludzi głosuje portfelem. Też mam PV i mimo że przez pół roku mógłbym go właściwie za darmo ładować,
Chciałbym wiedzieć co się tam odpiernicza. Wokół jest 40 innych Superchargerów, a w samochodzie i telefonie ma się dostęp do informacji czy stacja działa i ile punktów jest wolnych.
@Chris_Karczynski widać że ani nie za bardzo mówisz po angielsku... problem nie jest z samochodami tesli ale z ładowarkami. O czym zresztą mówią na końcu filmiku. Ale ktoś kto jest nie uważny i widzi jak ktoś pcha tesle to myśli później że tesle złe.. Mieszkam 15 min od tych ładowarek w Oak Brook... przez ostatnie kilka dni są mrozy po około -25c i coś się zwyczajnie zepsuło.
Ładowanie poza domem praktycznie nie dotyczy większości użytkowników.
@stranger79: Ale już zakaz rejestracji spalinowych będzie dotyczył wszystkich użytkowników, a nie tylko większości.
Byłeś kiedyś w jakimś większym mieście? Ciężko znaleźć miejsce w którym nie jest zaparkowane jakieś auto. Nie każdy ma swój garaż czy miejsce parkingowe z ładowarką. Cała masa aut swoi przy ulicach. Gdzie ci ludzie mogliby ładować?
Ogólnie miałby #!$%@? kto czym jeździ gdyby nie ten cholerny zakaz.
Jezdze Tesla M3 z bateria LFP i nie zauwazylem wielkich problemow, nawet w niskich temperaturach. Do -10 praktycznie nie widze roznicy w zasiegu. Co ciekawe, w materiale mowia wyraznie, ze problemem jest infrastruktura w Chicago, a nie baterie w Tesli, ale w sumie po co ogladac?
Nie jestem jakims zatwardzialym zwolennikiem elektrykow, ale dla mnie sie sprawdza na jazdy w okolicach domu. Na dluzsze trasy mamy auto benzynowe i raczej zaden EV-fan
@Codziennie_cos_nowego @PentaIks nie wiem czy bede ja mial tyle lat (ʘ‿ʘ) moim zdaniem jest inny problem z elektrykami, a mianowicie: Tesla M3 ma zasieg na 100% baterii okolo 272 mile, ale w rzeczywistosci nie powinno sie schodzic do < 20%, czyli juz wychodzi ~217 mil zasiegu. W innych modelach (bez baterii LFP) nie powinno sie ladowac > 80% ani schodzic do < 20% co daje juz tylko 162
Elektryki są spoko o ile ma się: własne mieszkanie z ładowarką (optymalnie z garażem), stałą trasę którą pokonuje się codziennie (np 30km do pracy). Wtedy (zakładając super tani prąd z atomu to super fajne drugie auto ale jak widzę kogoś kto ma taki samochód mieszkając w bloku pomimo ze cała eksploatacja takiego samochodu działa zupelnie na jego niekorzyść to zastanawiam się komu dał się wkręcić XD. Samochody elektryczne to narzędzie. Fajnie że
@jamajskikanion: Też tak myślałem, ale chcesz też pojeździć samochodem na urlop 400+ km "na raz" i to jeszcze w zimę. I wtedy już elektryk dupa, bo nawet jak będą stacje ładowania po drodze do popularnej destynacji to i tak będziesz czekać (jedź jeszcze w popularnym terminie). No to co, może drugi samochód tym razem spalinowy, albo jakiś wynajem terminowy? Tylko po co to wszystko, nie lepiej sobie kupić jeden samochód tj.
@jamajskikanion: Ponad połowa polaków mieszka w domach :p. Do tego średni przebieg samochodu w polsce to 8600km co przy zalozeniu 250dni roboczych daje 34,5km dziennie. Także statystyka mówi, że w Polsce spełniaja potrzeby całkiem sporej grupy odbiorców.
Problem generalnie jest w tym, że średnio zarabiamy mało ¯\(ツ)/¯. W Polsce przecietnego człowieka stać co najwyżej na złom.
Komentarze (229)
najlepsze
Zimno - nie ma 50% energii a sprawność spada bo trzeba grzałke włączyć xD
Mijają lata - pojemność spada
Wielkość, waga i cena baterii to jest jakiś horror który niszczy drogi osiedlowe a później auto na złom jak coś się stanie
@a665321: nie są
nie jest, sterownik ukrywa prawdziwą pojemność brutto, na twoim wykresie nie ma 10 letnich tesli z przebiegiem 100k a takie auta to już są wraki. Po 10 latach bateria ma mniejszą pojemność niż po 100kkm przebiegu w rok
@NieMuszeWszystkichLubic: Ja obejrzałem ten materiał, jeśli rzetelnie masz do czegoś podejść to warto się z tym jednak zapoznać. Czyli twoim zdaniem to wcale nie jest tak, że ci ludzie po prostu mają jakiś syndrom wyparcia a tesla jest chwalona jest trochę takim apple w świecie samochodów ( ͡° ͜
@zibizz1: Chcesz nam powiedzieć, że nawet tolerując niedogodność i koszt ładowania się na publicznych ładowarka mieszkańcom bloków, to w zasadzie podczas porządnej zimy takie osoby mają złom a nie samochód?
jeszcze kilka lat zaczekam z kupnem
Ale do tego dochodzą pewne niedogodności i potrzeba zmiany nawyków, wysokie koszty napraw. Musiałoby być duuużo taniej. Na koniec i tak większość ludzi głosuje portfelem.
Też mam PV i mimo że przez pół roku mógłbym go właściwie za darmo ładować,
@remul: Dokładnie ( ͡º ͜ʖ͡º)
Jeszcze prąd nie aż tak drogi.
Ale ktoś kto jest nie uważny i widzi jak ktoś pcha tesle to myśli później że tesle złe.. Mieszkam 15 min od tych ładowarek w Oak Brook... przez ostatnie kilka dni są mrozy po około -25c i coś się zwyczajnie zepsuło.
@stranger79: Ale już zakaz rejestracji spalinowych będzie dotyczył wszystkich użytkowników, a nie tylko większości.
Byłeś kiedyś w jakimś większym mieście? Ciężko znaleźć miejsce w którym nie jest zaparkowane jakieś auto. Nie każdy ma swój garaż czy miejsce parkingowe z ładowarką. Cała masa aut swoi przy ulicach. Gdzie ci ludzie mogliby ładować?
Ogólnie miałby #!$%@? kto czym jeździ gdyby nie ten cholerny zakaz.
Nie jestem jakims zatwardzialym zwolennikiem elektrykow, ale dla mnie sie sprawdza na jazdy w okolicach domu. Na dluzsze trasy mamy auto benzynowe i raczej zaden EV-fan
O zywotnosc to zapytaj go za kilka lat. Chodzi ci ozasieg w -10?
Problem generalnie jest w tym, że średnio zarabiamy mało ¯\(ツ)/¯. W Polsce przecietnego człowieka stać co najwyżej na złom.