Tl;dr – Vectra od ponad pół roku nie naprawia problemu z siecią mimo dziesiątek zgłoszeń. Nie korzystajcie z ich usług, wiedzą o problemach z swoimi usługami i je totalnie olewają, przy okazji utrudniając korzystanie z systemu zgłaszania reklamacji.
Korzystam do lat z usług Vectry, od zawsze były mniejsze czy
większe problemy z ich usługami ale ostatnie pół roku to wręcz niemożliwy pokaz
braku kompetencji i dobrej woli ze strony wielu pracowników tej firmy.
Mam TEN SAM problem od ponad pół roku – internet w ciągu
całego dnia potrafi zacząć spadać poniżej 30% zapisanego na umowie (mam wysyłania
na umowie 50 MB/s, korzystam z 7 MB/s a i tak nie wyrabia). Zgłaszałem to
dziesiątki razy (zgłoszeń nawet nie jestem w stanie zliczyć), robiłem
dziesiątki testów internetowych, testów oprogramowaniem od Vectry, miałem urządzenie
sondujące sieć w mieszkaniu przez tydzień – nic nie pomogło. Sami technicy z
Vectry na miejscu mówili mi, że oni dostają te zgłoszenie ale to jest problem w
dalszej części infrastruktury i nie mogą nic na to poradzić na miejscu, zgłaszają
to dalej ale nic z tego nie wynika. Internet działał „jako tako” – przez dwie/trzy
godziny dziennie był problem z wysyłaniem zgłaszałem i dostawałem zwroty za
czas gdy zgłoszenia były aktywne. Mimo zapewnień Vectry, że oni robią co mogą
to nic się nie poprawiało a w ostatnim czasie nawet jest gorzej, nie ma GODZINY
żeby internet chociaż na minutę/dwie nie miał wylewu. Po czasie Vectra uznała,
że zacznie robić mi pod górkę z zgłoszeniami – robiłem zgłoszenie, umawiano
technika, nikt się ze mną nie kontaktował, zamykano zgłoszenie. Było tak kilka
razy, uznałem, że w takim razie zgłoszę całą sytuację przez ich serwis –
zgłoszenia poszły trzy. Jedno ze względu na sytuację z olaniem mnie przez
techników, drugie ze względu na dalsze problemy techniczne i trzecie z chęcią
wyjaśnienia całej sytuacji o co tutaj w ogóle chodzi. Na żadne nie dostałem
odpowiedzi PRZEZ MIESIĄC to napisałem do nich maila o co w ogóle chodzi, że
sami swojego regulaminu nie przestrzegają na czele z terminowym odpowiadaniem
klientom. To ponownie, jak w przypadku paru innych pism, dostałem odpowiedź, że
w zgłaszanym czasie nie było żadnych problemów technicznych w ich systemie gdzie
nie było ich w systemie bo mi po prostu nie odpowiedzieli w żaden sposób na
zgłoszenie. Genialny system gdzie nie przyjmujesz zgłoszeń dzięki czemu nie ma
ich w systemie przez co nie musisz się martwić problemem/zwrotami za dany
okres.
Nie wiem czy na ich maila odpisuje bot, nieudane AI czy po prostu ludzie,
którzy klikają prompty żeby skomponować odpowiedź na maila ale to jest
absurdalne. Parę razy miałem sytuacje, gdzie pisałem w 2/3 sprawach pismo,
dostawałem odpowiedź na jedną a pozostałe były po prostu olewane.
Jeszcze z takich "smaczków" z korzystania z ich usług - poza olewaniem korespondencji, zgłoszeń, odpisywanie tylko na jeden z paru wątków z pism czy zwykłe kłamanie w sprawach technicznych (zamykanie zgłoszeń przez technika/dział techniczny mimo, że problem nadal występuje) to WIELOKROTNIE miałem sytuację, że przełączał mnie ktoś do innego działu, czekałem kilka minut na połączenie, ktoś podnosił słuchawkę i ją od razu odkładał. Patologia, po prostu.
Długo musiałem korzystać z ich usług ze względu na to, że nie mam u siebie innego dostawcy, z tego co wiem powinni już być inni ale ja sam nie wiem ile jeszcze tu pomieszkam więc jestem chwilowo skazany na Vectre ale piszę to znalezisko żeby KAŻDEMU odradzić ich usługi.
PS: Podrzucam grafikę, którą zrobiłem z zaznaczonymi na zielono datami gdzie UZNALI mi reklamację Vectrę, byłoby ich znacznie więcej ale dzięki wymówce, że jak nie ma w systemie zgłoszenia aktywnego to nie przyznają zwrotu to się wielokrotnie wymigiwali od uznania ich.
#vectra #polska #oszukujo #internet
Komentarze (114)
najlepsze
@Lambo994: nie. podpisujesz umowę na 2 lata w listopadzie, to po 2 miesiącach mogą ci podwyższyć cenę z 90 do 100zł bo inflacja.
@_komentator_: w vectrze przy umowie na czas określony nie masz możliwości rezygnacji w przypadku takiej podwyżki.
Internet zmieniłem na lokalnego dostawce, teraz mam pingi w csie po 7ms zamiast 30 i płacę 20zł mniej. Niech sp....lają.
1. pisemna reklamacja z żądaniem korekty faktur (stawkę masz w umowie, najczęściej 1/30 miesięcznej opłaty za każdy dzień, w którym usług nie było ponad 12h)
2a. Jak nie odniosą się do reklamacji w ciągu 30 dni, to jest uznana
2b. Odniosą się do reklamacji, dostaniesz korektę faktur
3. Jednocześnie składasz papier, że mają przywrócić Ci usługi w ciągu 14 dni albo zrezygnujesz bez ponoszenia opłat z umowy na
Od Vectry jak najdalej!
Przerabiałem to - w swoim mieszkaniu w Gdańsku miałem samego neta, opcja chyba 100mega (wtedy to była średnia półka). Umowa na dwa lata. Przez półtora roku olewali zgłoszenia, umawiali niewidzialnych techników, stwierdzali braki z siecią itd. Zrywało neta po kilka razy dziennie, transfer spadał
u mnie UPC to dno, non stop były problemy z netem. Vectra działa natomiast przyzwoicie, ale też raz na jakiś czas coś odwala, tylko z dużo mniejszą częstotliwością. Za 3 mies. kończę umowę i chyba tym razem wypróbuję lokalnego dostawcę.
Dzisiaj leci się po bandzie na masówkę - im więcej klientów tym lepiej. Po co
@brokenik: To powinno go być stać na internet satelitarny.