Krach rynku samochodów elektrycznych! Sprzedaż znanego koncernu runęła
Sprzedaż pojazdów elektrycznych Volkswagena w Europie spadła o 24% w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku, wynika ze świeżych danych. Okazuje się, że wbrew planom Unii Europejskiej, konsumenci wracają do diesla i benzyny.
przemyslaw-tabor z- #
- #
- 133
- Odpowiedz
Komentarze (133)
najlepsze
Okazuje się że jak się przestało rzucać w temat elektryfikacji samochodów gotówką te przestały być konkurencyjne na rynku. to niedobrze bo pewnie spróbują strategii kija
Edit: aaa ok "kija", w sensie "patyka" :D
@noHuman: nie sądzę, bo ludzie w całej Unii wkurzali się na program elektryfikacji nawet jak były dopłaty. Bez dopłat będą jeszcze bardziej wkurzeni. A to właśnie gniew ludzi sprawił, że EPL (wiodąca partia w UE) wycofała się z planu zakazu produkcji aut spalinowych po 2035 roku).
Jesteśmy teraz w dziwnej sytuacji, bo koniec kłamstwa na temat elektryfikacji zniszczy niemiecki plan na przyszłość Ciekawe ile
@IksdeHeheh: na szczeście mają też #!$%@? zasięg i dramatyczny czasy "tankowania". Więc jakieś tam plusy są.
Opel Mokka 100k
Opel Mokka-e 170k
Za te 70k to spokojnie przez 10 lat serwis się ogarnie, nawet jakby regenerować turbinę co roku Xd
@assninja: w tym samym czasie tj. w 20233 roku sama Toyota sprzedała 5,7 razy więcej aut niż Tesla. Nawet Ford który upada od 20 lat sprzedał ponad 2 razy więcej aut niż Tesla.
@assninja: to o niczym nie świadczy. To tak samo jak to że w UK czy Francji najpopularniejszym imieniem jest Mohamed.
Zobacz ile modeli ma bmw, Audi czy vw. VW sprzedało ponad 9.2 mln aut i trend jest wzrostowy.
Poza tym w 2023 były jeszcze dopłaty do elektryków. Zobaczymy wyniki
@Mastah84: Przypomnij mi które technologiczne rewolucje dokonywały się w 1 dzień
@ruonim: Mylisz sie! Gowno zarabaija bo rowniez w Chinac samochody elektryczne sa dotowane przez ichni rzad.
https://www.bloomberg.com/features/2023-china-ev-graveyards/
tak jak pisałem niżej, powinniśmy rozwalić unijny przepis o cłach importowanych, azjatyckich firm produkujących EV, aby do Europy trafiły fajne, tanie elektryki plus rozbudować w końcu sieć szybkich ładowarek. Widać wyraźnie, że unia nie chce elektryfikacji, nie chce zielonego powietrza, tylko dalszego monopolu niemiec na produkcję aut. No niestety Europa budzi się