•  

    pokaż komentarz

    Jazda autobusem przez cała Polskę - nie dziękuję. Ciekawe jak będzie z trzymaniem v=70 km/h na głównych drogach... .

    •  

      pokaż komentarz

      @wtf24: luksusowa podróż to raczej nie będzie, tylko szkoda że alternatywy raczej nie ma

    •  

      pokaż komentarz

      @Ktfxeb: jest, uwierz mi, że koleją nie jest tak źle. Dużo jeżdżę pociągami na różnych trasach (głównie interregio i regio przewozów regionalnych bo posiadam regiokartę z 30% zniżki na większość "lokalnych przewoźników") i nie narzekam na ścisk czy inne nie dogodności. A co do tych cud-autobusów to wróżę im tak świetlaną przyszłość jak "polskiemu expresowi"- najpierw trochę ludzi zaczęło jeździć, aż w końcu padli.
      Jak ich filozofią jest zatrzymywanie się tylko w dużych miastach bo to gra na czas to nic tylko donosić na gnoi za prędkość i brawurową jazdę, aż zrozumieją, że nie przewożą ziemniaków, a ludzi i sami po drogach też nie jeżdżą [już jedną "zwykłą" stłuczkę w busie parę lat temu w Olsztynie przeżyłem].

    •  

      pokaż komentarz

      @wtf24:
      To nie było może koło Barczewa, na remontowanym wówczas odcinku?

    •  

      pokaż komentarz

      @Ktfxeb: Alternatywy nie ma? LOT po kraju, 90zł za samolot po kraju to nie jest chyba zła cena? :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Wizzair:
      pokaz mi lot z olsztyna do lublina za 90 zl

    •  

      pokaż komentarz

      @kielonek: Trudno, żeby ci pokazał lot z miasta w którym nie ma lotniska.

    •  

      pokaż komentarz

      @marcin-: i do miasta w ktorym tez nie ma lotniska :D

    •  

      pokaż komentarz

      @wtf24: Nie wiem w czym jest problem. Sam jechałem tak na lotnisko. Klimatyzacja działa, wygodne siedzenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @wtf24:
      stłuczkę w busie parę lat temu w Olsztynie przeżyłem
      O, to ja opowiem moją przygodę :
      Swojego czasu do Lęborka jechałem autobusem. Za kierownicą siedział facet, który wyglądał jak Turecki terminator modelu T-1000, tzn mały, chudy, smagły z wąsem a'la Mustafa opiekun haremu z kompletnie nieruchomą twarzą. Przy wejściu pokazuję bilet i się pytam (miasta nie znałem), czy autobus się zatrzymuje w miarę blisko obiektu X.
      Facet z kompletnie nieruchomą twarzą obraca szyję, przebija mnie wzrokiem i mówi "nie".

      Ok, siadłem z przodu, jedziemy, brrrrrrrrrrrrum, zasuwamy jakimiś zadupiami, wyjeżdżamy na jakąś wioskę, stadko kaczek idzie przez drogę. Turecki Terminator nic, noga na gazie, wzrok nieruchomy wbity w odległy wymiar. Jebs ! Przejechał po tych ptakach, nawet nie mrugnął...

      ...odezwałbym się, ale ryzyko, że usłyszałbym "muszę zabić Sarę Connor" było zbyt wielkie.

      Nie życzę nikomu jazdy z TT-1000 takim autobusem za złotówkę :|

    •  

      pokaż komentarz

      @Woody_90: nie, to było na trasie Olsztyn-Olsztynek przed Stawigudą. "Zwykła" stłuczka busiarza z dostawczakiem, oczywiście z powodu napiętego rozkładu. Nie rozumiem tylko jak ludzie mogą chcieć korzystać z tych marszrutek skoro PKS na wielu trasach jest dużo tańszy a komfort jazdy nawet Autosanem H9-21 jest nieporównywalnie wyższy od mercedesa sprintera.

    •  

      pokaż komentarz

      @krst: ok, klima takie bajery to tak, ale zobaczymy jaki będą mieli rozkład. Jak nierealny do wykonania to do pierwszego wypadku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Ktfxeb: PKP wcale nie jest takie złe. Na głównych trasach, o ile nie jedziemy przed świętami, jest zwykle wystarczający luz, by położyć się na dwóch miejscach. W każdej chwili można się przejść, jak jest za gorąco otworzyć okno, tak jakbyśmy siedzieli w jakimś mieszkaniu.

      W autobusie/samochodzie osobowym jesteśmy przez wiele godzin przykuci do miejsca, do tego trasa jest bardziej wyboista, przyśpieszenia, zakręty. Pociągi jadą w miarę jednostajnie, co daje większy komfort.

    •  

      pokaż komentarz

      @Blackbull: jazdy małym busem to katorga, szczególnie po polskich drogach. Nie ma porównania jeśli chodzi o komfort 6 godzinnej podróży pociągiem a busem.

    •  

      pokaż komentarz

      @wtf24: Nikt mi nie wmówi, że nowy, klimatyzowany autokar, w którym jest co najwyżej tyle pasażerów, ile miejsc siedzących jest mniej komfortowy od polskiego pociągu. Ostatnio nawet na absurdalnie drogim InterCity widziałem śmierdzące czerwone wagony przedziałowe.

    •  

      pokaż komentarz

      @JesterRaiin:
      Chodzi zwykle o godzinę odjazdu- kumpel wracał do Dąbrówna prawie zawsze okejką, bo jeździła akurat po lekcjach w piątek. Strumień pasażerów jest w różnych godzinach różny- na pewno taniej pojechać busikiem niż autosanem.

    •  

      pokaż komentarz

      @MarkoRamius: Może mylisz TLK z IC. Akurat to że są czerwone wagony nie oznacza, że są to stare wagony. Jeszcze dwa lata temu wagony po modernizacjach malowano na czerwono i zielono (zależnie od klasy wagonu). Dla mnie główną wadą autobusu jest to, że nie mogę iść rozprostować nóg czy wziąć np ze sobą roweru no i sam czas przejazdu. Nikt mi nie wmówi, że 7 godzin jazdy autobusem z Warszawy do Gdańska jest spoko, patrząc na to, że jeszcze ten autobus nie zatrzymuje się w innych miastach.

    •  

      pokaż komentarz

      @wtf24: Nie mylę TLK z IC. To była "Małopolska" jadąca w kierunku Przemyśla i była poskładana z jakiegoś wagonu pierwszej klasy w malowaniu IC (tym szaro-lawendowo-jakimś) i zdeklasowanych czerwonych wagonów bez remontu (brązowa płyta drewnopodobna w środku i wytarta tapicerka) jadących jako druga klasa.
      Jak mi się zdarza raz na ruski rok pojechać EICem, to biorę zawsze miejscówkę w wagonie bez przedziałów żeby czegoś takiego uniknąć.

    •  

      pokaż komentarz

      @MarkoRamius: na Małopolskę zawsze wystawiano kiedyś najlepsze składy, więc może to był jakiś podsył wagonów? Kiedyś IC Gdynia właśnie na Małopolskę i Kaszuba dawały najlepsze składy.

  •  

    pokaż komentarz

    Dodałem do powiązanych artykuł nt. Polskiego Busa, na wypadek Wykop-efektu dodaję treść artykułu poniżej.

    Wygląda na to, że doczekaliśmy się pierwszego polskiego odpowiednika MegaBusa! 6 czerwca rusza strona PolskiBus.com! Wiemy już, że bilety mają kosztować od 1 PLN (+1 PLN opłaty za rezerwację), na pokładzie ma być dostępny internet wi-fi, a autobusy mają jeździć m.in. do: Warszawy, Pragi, Berlina, Białegostoku, Gdańska, Krakowa, Szczecina, Wiednia, Lublina, Poznania, Torunia, Łodzi, Wrocławia, Bratysławy...

    W tej chwili na stronie PolskiBus.com dostępna jest tylko tablica z podstawowymi informacjami o nowym przewoźniku. Pełna lista kierunków, którą można odczytać na szybie autobusu to: Berlin, Białystok, Bratysława, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Ostróda, Piła, Poznań, Praga, Szczecin, Toruń, Warszawa, Wiedeń, Wrocław.

    Prawdopodobnie, tak jak w MegaBus, bilety za 2 PLN dostępne będą tylko na kilka miejsc na jednym kursie. Warto więc rezerwować jak najwcześniej. Strona internetowa przewoźnika zostanie uruchomiona 6 czerwca (poniedziałek) o 13:30. Nie wiemy jeszcze na kiedy zaplanowano pierwsze kursy. Prawdopodobnie już w poniedziałek dostępna będzie pierwsza pula biletów za 2 PLN.

    Zwracamy również uwagę, że na grafice autobusu ze strony PolskiBus.com widać symbol "WI-FI"! Wygląda na to, że podobnie jak w MegaBusie, dla pasażerów dostępny będzie (darmowe?) łącze internetowe.

    Można się również domyślać, że wzorem MegaBusa, PolskiBus będzie zatrzymywał się tylko w największych miastach skracając w ten sposób czas podróży do minimum.

    Dla pasażerów linii lotniczych to również alternatywna na tanie dojazdy do lotnisk! Na przykład Warszawiacy, by skorzystać z lotów Ryanaira, muszą dostać się do Łodzi, Poznania, Bydgoszczy czy np. Krakowa.

    Z pewnością takiego projektu bardzo w Polsce brakowało! Mocnymi stronami nowego przewoźnika, które mamy nadzieję pozwolą z sukcesem konkurować z PKS, PKP i LOTem, będzie zapewne cena oraz możliwość korzystania z internetu podczas całej podróży.

    Z niecierpliwością czekamy więc na poniedziałek i pierwsze konkrety co do rozkładów jazdy, cen i innych warunków podróży. Będziemy trzymać rękę na pulsie i na bieżąco informować Was o nowościach w PolskiBus.com.

    Aktualizacja: Jak odkryli nasi czytelnicy, domena internetowa PolskiBus.com została zarejestrowana przez Souter Investments. Właściciel Brian Souter to szkocki przedsiębiorca stojący za projektem MegaBus!!! Wygląda więc na to, że...
    MegaBus wchodzi do Polski! :)

  •  

    pokaż komentarz

    W ramach zboczenia zawodowego:
    http://www.polskibus.com/CountdownFX.swf
    Wygrzebane gdzieś ze źródła. Można sobie siedzieć , liczyć i czekać :)

  •  

    pokaż komentarz

    Ładnie, i znów Pomorze Środkowe jak zawsze mają w dupie.

    •  

      pokaż komentarz

      @taknie: to dobrze, nie będzie wypadków z ich udziałem przynajmniej ;) zresztą PKS Słupsk prężnie działa na krajowych trasach

    •  

      pokaż komentarz

      @wtf24: I PKS Słupsk jest piękną wizytówką miasta...

    •  

      pokaż komentarz

      @taknie: to jak chcesz tanio pojeździć autobusem ... to jedź pociągiem do Warszawy a potem za złotówkę w Polskę :P

    •  

      pokaż komentarz

      @100piwdlapiotsza: chodzi mi raczej o mieszkańców miasta, regionu - bo ja jestem takim 'społeczniakiem' miejscowym (pozytywnym). Ale i też o moją siostrzenicę na przykład, która zaczyna studia, być może we Wrocławiu i by jej się takie połączenie bezpośrednie przydało. A tak trzeba będzie znowu kombinować; auto, pociąg...
      A ja akurat teraz zmieniam prace (tzn. w końcu znalazłem) dzięki której połączę przyjemne z pożytecznym, pozwiedzam przy okazji (stadiony oczywiście;-). Dziś wieczorem pierwszy wyjazd - Francja, przez Holandię...;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @taknie: Ja może ze środkowego Pomorza nie jestem, ale też czuję się pokrzywdzona przez los trochę :)). Ominęli dwie stolice Lubuskiego - może nie są to największe miasta w Polsce, ale warto zwrócić uwagę na to, że Kielce mają podobną liczbę mieszkańców, jak te właśnie lubuskie mieściny...

    •  

      pokaż komentarz

      @taknie: takoż mazury :/

    •  

      pokaż komentarz

      @aleandra: Przez Kielce przejeżdzają tylko i wyłącznie dlatego ,że leżą na jedynej sensownej trasie Warszawa-Kraków.

    •  

      pokaż komentarz

      @taknie: Skoro nikt nie chce wozić tam ludzi, to może się nie opłaca? A może jednak się opłaca? To kupuj busa, woź ludzi i zarabiaj kupę kasy. ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @taknie: Lubelszczyznę też mają w dupie. Ja rozumiem, że dużych miast to tam nie ma ale mógłby jeździć jeszcze chociaż do Zamościa.

    •  

      pokaż komentarz

      @karolajner: no mógłby, fajnie by się do domu jeździło - ale big bus (też jeżdżą dużymi, klimatyzowanymi busami o niektórych godzinach) zajmuje cały rynek (który i tak byłby pewnie za mały dla takiego giganta). :)

    •  

      pokaż komentarz

      @taknie: Ale, że nie ma Rzeszowa to conajmniej dziwne. W koncu to jedyne w regionie lotnisko na którym lata Ryanair i na pewno sporo osób latających z Rzeszowa byłoby zainteresowanych

    •  

      pokaż komentarz

      @kravjec: ja byłbym zainteresowany na pewno - do Zamościa do domu, do Rzeszowa do dziewczyny. ;) Ale fakt, to dziwne posunięcie.

    •  

      pokaż komentarz

      @rss: Nawet gdyby to było jedno połączenie w ciągu dnia albo nawet przed weekendem lub innymi świętami to przeżywaliby oblężenie. Połączenie Zamościa z Krakowem pozostawia wiele do życzenia. Big Bus do Krakowa nie jeździ. Jest inny przewoźnik, który działa dość sprawnie i się rozwija (tzn. zdążyli już wymienić najstarsze busy, teraz mają większość nowych wypasionych. ale bus to zawsze będzie bus - ciasno, niewygodnie a cena i czas podróży dość porównywalne) a podróż trzeba planować z dwu albo tygodniowym wyprzedzeniem. Przed świętami, feriami, gdy studenci masowo opuszczają Kraków, rezerwować trzeba zaraz po uruchomieniu przez nich telefonów, tydzień przed odjazdem bo potem nie ma szans na miejsce. Bus jest na wszelkich rozkładach jazdy i ludzie przychodzą na dworzec i zawsze kogoś odprawiają z kwitkiem bo ludzie nie wiedzą tych rezerwacjach albo nie znają numeru. Alternatywą jest cudem przywrócone połączenie PKP. Z Krakowa pociągiem do Zamościa można się dostać bez większego problemu ale... wrócić nim nie jest już tak łatwo. Wyrusza ok 5.30. Gdy ktoś nie mieszka w Zamościu ma poważny problem. O tej godzinie praktycznie nie ma szans żeby czymś dojechać (pomijam własny samochód).
      Dlatego ja nie liczę na te bilety za złotówkę czy dwa, choć byłoby miło, ale na podróż w cywilizowanych warunkach, o normalnym czasie. Konkurencja MegaBusa na pewno by nie zaszkodziła ;) Po drugie, wszędzie trąbią "rozwój Polski wschodniej" a tu właśnie widać jak to wygląda. Jak ten wschód ma się rozwijać jak w każdej dziedzinie podcinają mu skrzydła, nawet jeśli chodzi o głupie połączenie autobusowe.

    •  

      pokaż komentarz

      @karolajner: no ale niestety dyskusjami na wykopie nic nie zdziałamy, ja chociaż jestem z Kielc, za chwilę naskrobę maila z pytaniem o połączenia z Rzeszowem i wam radzę to samo

    •  

      pokaż komentarz

      @kravjec: no nie zdziałamy. ja osobiście w tej kwestii wiele zrobić nie mogę :D Ale może przeczyta to ktoś kto może coś z tym zrobić

    •  

      pokaż komentarz

      @kravjec: Kraków i Rzeszów dzieli 150 km, z Krakowa odlatują samoloty Ryanair. Poza tym większość z Rzeszowa to raczej ucieka :D

    •  

      pokaż komentarz

      @kravjec: Co do połączeń Kraków - Rzeszów, sprawa wygląda tak, że droga jest tak beznadziejna, że najtańszy pociąg i tak jedzie godzinę krócej niż autobus nawet przy remoncie torów, więc póki co jest techniczna bezsensowność otwierania takiej linii. Mam nadzieję, że to się zmieni, jak zbudują A4.

  •  

    pokaż komentarz

    Zrobicie połączenie Wrocław->Lublin, Lublin->Wrocław z internetem i gniazdkiem do laptopa to możecie być pewni, że będę jeździł regularnie.

1 2 3 4 5 6 7 ... 15 16 następna