Powiązane (2)

  pokaż (2) 
  • Reklamy Google

  • emkaka +22  

    Widzę, że czytelnicy Wykopu nie potrafią słuchać.
    Pan mówił o innowacjach. Tych innowacji od 25 lat faktycznie nie ma. No dobra, jakieś nieliczne może się znajdą, ale ogólnie - nie ma!

    Wszystko co było robione przez te 25 lat, to rozwój opracowanych wtedy technologii. I tyle.

    pokaż komentarz
    emkaka
  • remul -3  

    Na pewno nie ma nic nowego? A VOIPy, P2P i piractwo internetowe, Antywirusy, NAT, SPAM? Co najwyżej 25 lat temu twórcy mogli powiedzieć że "fajnie by było móc przesyłać dźwięk przez cyfrowe łącza sieciowe", ale czy technologia do tego powstała wtedy? SIP jest chyba trochę młodszy...

    A powstało przecież sporo nowych rzeczy, tytle że nie bardzo jest tu z czego być dumnymi... Rozwój, wirusów, spamu, ataków internetowych, botnetów...
    W każdym razie jakiś rozwój to jest... :P

    Wychodząc z takiego założenia można powiedzieć że niewiele się w przyszłości wydarzy... Nawet jak wynajdziemy silnik umożliwiający podróże międzygwiezdne to i tak wg Ciebie nie będzie to rewolucja bo pomysł ten mieli w XX wieku pisarze Sci-Fi... Moim zdaniem wyznacznikiem rozwoju jest implementacja pomysłów, a nie same pomysły.

    pokaż komentarz
    remul
  • emkaka +7  

    remul: VOIP? NAT? P2P? To wszystko to tylko odpowiednie protokoły działające w sieci. Naprawdę nic niezwykle odkrywczego. To tylko pomysłowe wykorzystanie dostępnych środków.

    Postępem za to będą niewątpliwie komputery kwantowe, czy biokomputery. I to będzie ogromny postęp. Może dlatego właśnie tak długo on trwa?

    pokaż komentarz
    emkaka
  • przeo +2  

    Umowmysie, ze jesli patrzylibysmy na problem z ideologicznego (filozoficznego?! O_O )punktu widzenia to doszlibysmy do wniosku, ze nikt nic nowego ie wymyslil od nie wiadomo kiedy. Technologia pozwala na coraz to nowe wkorzystanie potencjalu pomyslow. laczenie ich i udoskonalanie.

    To troche tak jaby zastanawiac sie w sredniowieczu czy ksiazka z obrazkami to cos nowego czy jednak polaczenie pisarstwa i malarstwa. Kazdy medal ma dwie strony a kij dwa konce ;)

    Facet przeprowadzil naprawde fajny wyklad, ktory zmusza do dyskusji (panel dyskusyjny jest mimo wszystkoczescia otwartego wykladu), rewelacyjnie sie przygotowal i bylo nie bylo opowiedzial o tym w ciekawy sposob (chociaz popelnil 100 bledow stylistycznych ;)

    pokaż komentarz
    przeo
  • Max1414 +11  

    "szczyt, optimum i nirvana" rządzi xDDD

    pokaż komentarz
    Max1414
  • sebiush +1  

    demonstracja z 1968, o której mowa w wykładzie:
    http://www.wykop.pl/ramka/78046/the-mother-of-all-demos

    pokaż komentarz
    sebiush
  • Iudex +8  

    Zaskoczyli mnie ludzie zgromadzeni tam na sali, którzy zdawali się nie rozumieć w najmniejszym stopniu tezy: zmiany w technologiach informatycznych w ciągu ostatnich 25 lat postępują ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie. Udoskonalamy (dla niektórych to kwestia sporna ;) opracowane wcześniej technologie, modyfikujemy, rozwijamy, poszerzamy ich zasięg, czy lepiej wykorzystujemy ich możliwości, ale nie tworzymy nowych. Nie ma rewolucji, jest tylko postęp - rewolucja jest zmianą skokową, a my ciągle się grzebiemy w tych okienkach.

    pokaż komentarz
    Iudex
  • firefoxus -1  

    w temacie interfejsów naprawdę ciężko wymyślić już coś nowego, stąd autor wybrał sobie właśnie tą dziedzinę dla udowodnienia swojej tezy, jednak w kwestii technologii ogólnie pojętej każdego roku dokonuje się rewolucja za rewolucją na różnych płaszczyznach więc wrzucanie wszystko do jednego worka i stwierdzenie że przez ćwierć wieku nie dokonano żadnych rewolucji jest co najmniej niepoważne..

    pokaż komentarz
    firefoxus
  • delphiak +4  

    Ludzie na sali przypominali mi bardziej pokemonów krzyczacych, ze to wcale nie prawda i ze my tacy fajni jestesmy, kompletnie nie rozumiejac o czym traktuje prezentacja. A myslalem, ze to tylko trend panujacy wsrod szarych uzytkownikow internetu, a ludzie z branzy juz sa troche bardziej rozgarnieci. Jak widac nic bardziej mylnego.

    pokaż komentarz
    delphiak
  • AltumVidetur +1  

    ktoś zapomniał, ze niedawno wyszedł office 2007 w którym przebudowano interfejs.
    nie ma juz menu które pojawiły się razem z pierwszymi systemami graficznymi, okienka nadal są, ale o braku postępu interface mówić nie mozna.

    pokaż komentarz
    AltumVidetur
  • delphiak 0  

    firefoxus:
    w temacie interfejsów naprawdę ciężko wymyślić już coś nowego
    ...
    _stwierdzenie że przez ćwierć wieku nie dokonano żadnych rewolucji jest co najmniej niepoważne.. _

    Niepowazne to jest zdanie, ze nie da sie wymyslic nic madrzejszego niz te sredniowieczne klawiatury, myszki i okienka :)

    pokaż komentarz
    delphiak
  • Wave +2  

    w temacie interfejsów naprawdę ciężko wymyślić już coś nowego
    skąd możesz o tym wiedzieć? masz ograniczone poglądy.

    pokaż komentarz
    Wave
  • joybubbles +7  

    Rewolucja, to wg mnie wprowadzienie wszystkiego tego co wymyślono 1968r. do powszechnego użytku. TO jest rewolucja, kiedyś technologie były dostępne dla wybranych, tylko najbardziej inteligentni je rozumieli, a bogatych było stać na ich kupno. Dzisiaj, zarabiając poniżej średniej krajowej można kupić komputer za 1k zl z oprogramowaniem Open Source'owym i legalnie korzystać z tych wynalazków z roku 1968 czy 1984.

    Autor wykładu zapomniał o rozrywce: grach, filmach, muzyce, dzisiaj można pograć w dosyć realistyczne gry, zwykły śmiertelnik może zmontować film, skomponować muzykę. No i kwestia grafiki. Dlaczego autor wykładu nie wspomniał jakie możliwości stwarza dzisiaj Photoshop czy Gimp? Mógł porównać z tym, co było 25 lat temu.

    Można jeszcze dodać do tego p2p, nowy wynalazek, na szeroką skalę wprowadzony w 1999r. Dzisiaj wymiana plików jest dużo łatwiejsza niż kiedyś. Dlatego myślę, że rewolucji nie ma, ale szybki postęp jak najbardziej, nie da się wprowadzać rewolucyjnych zmian co 10 lat, musi upłynąć trochę czasu zanim wielkim firmom będzie się opłacało wprowadzić na rynek coś zupełnie nowego.

    pokaż komentarz
    joybubbles
  • zic84 +5  

    + dla prowadzącego konferencję za poprawną wymowę angielską.

    pokaż komentarz
    zic84
  • Sh1eldeR +8  

    Jest sporo prawdy w stwierdzeniu, ze "wykladniczy rozwoj technologiczny" nie dotyczy tak naprawde przydatnych wynalazkow. Z ta opinia spotkalem sie juz kilka lat temu, piszac prace nt. nanotechnologii.

    Chodzi o to, ze faktycznie w ciagu ostatnich np. 40 lat wcale nie dzialo sie az tak wiecej niz w latach poprzednich. To wczesniej powstaly samochody, samoloty, pociagi, turbiny parowe, telefony i telewizja. Juz od dawna mamy elektrycznosc i kanalizacje.

    Jednak to wlasnie w ostatnich 40 latach zaszly OGROMNE zmiany jesli chodzi o przeplyw i -- ogolnie -- przetwarzanie informacji. Same komputery zmienily sie nie do poznania. Ze predkosc procesorow wzrasta (geometrycznie)? Ze moga pomiescic wiecej informacji (pamiec trwala)? To wcale nie takie proste. Procesory nie sa juz od dawna szybsze tylko dlatego, ze zwieksza sie ich taktowanie. Nowe pamieci sa zbudowane inaczej niz stale -- obecnie duzo czesciej niz 15 lat temu uzywamy pamieci nie majacych zadnych czesci ruchomych.

    Mamy tez powszechnie dostepny i coraz lepszy Internet.

    Czy to aby na pewno taka drobnostka?

    A nie!

    Dzieki Internetowi mamy techniczna mozliwosc obejrzenia praktycznie dowolnego teledysku, czy filmu (podobno wiele osob nazwie to tez mozliwoscia praktyczna, mimo ze czesto stoi to w sprzecznosci z prawem... ale mowimy tu o rozwoju technologicznym ;-)).

    A co ze sprawdzeniem hasla w encyklopedii? Jeszcze nasi rodzice musieli czesto na piechote isc do biblioteki (!) i tam dopiero sprawdzic, ze "kon, jaki jest, kazdy widzi" (bo niewiele osob mialo w domach ksiazki zwane encyklopediami).

    Czy jeszcze pare lat temu kazdy mial dostep do zdjec satelitarnych z calej Ziemi? Superdokladnych map?

    Paredziesiat lat temu GPS NAVSTAR byl wylacznie systemem wojskowym. Jesli ktos sie zgubil, musial zapyac sie o droge przechodniow.

    To samo z telefonami komorkowymi. 15 lat temu, chcac do kogos zadzwonic z miasta, musieliscie znalezc budke telefoniczna i zastac ta druga osobe w domu.

    Zdjecia trzeba bylo zanosic do wywolania :-).

    A co z rozwojem spolecznosci? Jaka byla 20 lat temu mozliwosc dotarcia do setek tysiecy ludzi? Na takim wykopie mozna to zrobic jednym (choc zapewne nieco krotszym niz ten ;)) komentarzem.

    Dzis juz bardzo duzo osob, nawet Polakow, stac na komputer. Ba, na laptopa! Jeszcze parenascie lat temu mogli sobie na to pozwolic tylko nieliczni.

    30 lat temu komputery osobiste (ktore nie za bardzo byly 'osobiste') nie odtwarzaly filmow, nie rozpoznawaly uzytkownika po odcisku palca, nie pozwalaly zagrac w gre z niemal fotorealistyczna grafika z ludzmi z drugiego konca swiata, nie sprawdzaly pisowni... byly nie tylko wolniejsze, byly tez po prostu glupsze.

    pokaż komentarz
    Sh1eldeR
  • fafal 0  

    Powiedz czy jak oszlifujesz, wygładzisz bardziej, pomalujesz, kamienne koło to czy w porównaniu do wynalezienia samego koła wykonałeś coś innowacyjnego ?? Jesteś autorem rewolucyjnej myśli technicznej i możesz porównywać swoje dokonania z wynalazcą samego koła ??????

    pokaż komentarz
    fafal
  • nostrzak 0  

    A jeżeli przejdziesz z komputerami na krzemowe procesory z szeregu lamp elektronowych to nie jest postęp? Dla mnie jest ... i to fantastyczny. Czy młotek człowieka pierwotnego różnił się od dzisiejszego? Nieznacznie. Czy wykonane nim przedmioty/budowle/cokolwiek różni się? Tak! To właśnie jest postęp.

    pokaż komentarz
    nostrzak
  • epi +1  

    Owszem, jest to postęp, usprawnienia itp, ale nie można go nazwac rewolucyjnym. I pewnie o to chodzi autorowi prezentacji :>

    pokaż komentarz
    epi
  • nostrzak +9  

    Czyli od wybudowania szałasu w budownictwie sie nic nie zmieniło? ... W koncu chodzi o to żeby woda nie lała się na głowę i ciepło było.

    pokaż komentarz
    nostrzak
  • ergo 0  

    Ba, nic sie nie zmieniło od czasu pierwszych ludzi. Przecież taka kuchenka gazowa, czy elektryczna to zaledwie ulepszona wersja ogniska.

    pokaż komentarz
    ergo
  • firefoxus +2  

    dokładnie, takie tezy można podciągnąć pod prawie wszystko, prezentacja bez większej wartości merytorycznej, nastawiona na zaszokowanie i zaciekawienie publiczności a de facto nic z niej konkretnego dowiedzieć się nie można, zresztą autor przywołał tylko przykłady pasujące mu do prezentacji, generalnie takie pieprzenie trzy po trzy

    pokaż komentarz
    firefoxus
  • alecc +3  

    Normalnie czytając komentarze mam wrażenie, że autor wykopu ma x kont i minusuje wyszstkich z odmiennym zdaniem :) Jeśli w informatyce nic się nie zmieniło przez te 25 lat, to idąc tym tokiem rozumowania wskażcie mi COKOLWIEK co się zmieniło (wedle zasad z tego wykopu) w np. motoryzacji, budownictwie, rtv (plazmy? przecież to rozwinięcie kineskopów) ogólnie JAKIEJKOLWIEK dziedzinie.

    pokaż komentarz
    alecc
  • KaloryfeR -1  

    odniosłem takie samo wrażenie

    pokaż komentarz
    KaloryfeR
  • devego +1  

    Tyle, że tu nie ma miejsca na własne zdanie, bo technologie w informatyce faktycznie się nie zmieniły od 25 lat. Te wszystkie kontrargumenty z innych dziedzin nijak się mają do tezy wykładu.

    pokaż komentarz
    devego
  • fafal +1  

    Właśnie mało jest dziedzin (przynajmniej znanych mi) gdzie zachodzą rewolucyjne zmiany ... jeżeli odrzucisz szum medialny i marketingowy to telewizor będzie tylko telewizorem a samochód dalej samochodem - może lepszym większym szybszym ale nie innowacyjnym na przestrzeni wieków.
    Przykład innowacji z ostatnich 20 lat to moim zdaniem dokonania na miarę klonowania... a nie bardziej kolorowe okienka

    pokaż komentarz
    fafal
  • pshemeq +1  

    oj góra 15 kont.. no co to jest? jakoś trzeba wykopywać... a na serio: mam tylko jedno i dobrze mi z nim... :P

    pokaż komentarz
    pshemeq
  • Kazunari +1  

    W muzyce na przykład Jimi Hendrix zrewolucjonizował grę na giatrze wymyśł nowe techniki gry, nowe efekt i wiele, wiele, więcej był najlepszym, bo właśnie przez niego dużo się zmieniło i odbyła się rewolucja przed nim gitara elektryczna nie miała takiego brzmienia nie było takich efektów itp.

    pokaż komentarz
    Kazunari
  • scapegoat +1  

    Widzę, że większość komentujących nawet nie zrozumiała intencji autora owej prezentacji...
    Z jednej strony to może i dobrze bo jeszcze mogło by się okazać ,że żyjemy w technologicznym średniowieczu i większość dzisiejszych technologii informatycznych jest tak naprawdę rozwinięciem tych "starych". najbardziej oczywiste przykłady to:

    - UNIX napisany w 1969 r. od którego wywodzą się BSD, Solaris oraz super-hiper nowoczesny LINUX!
    - architektura x86 - 1978 r.
    - X Window System - 1984 r.
    - HDD - 1980 r.

    .. o żadnej rewolucji mowy być nie może!

    pokaż komentarz
    scapegoat
  • gallez -3  

    super-hiper nowoczesny LINUX!
    Masz coś do Linuksa, kolego? ;]

    pokaż komentarz
    gallez
  • luke21 -1  

    szybkość działania systemu wynika raczej z przyrostu prędkości procesora.
    Ale rzeczywiście wykład ociera się o manipulację.
    Pytanie co nowego daje nam np. język AJAX? No jak to co - google maps działa dzięki niemu rewelacyjnie.

    pokaż komentarz
    luke21
  • cavatis +3  

    Chyba nie zrozumiałeś przekazu, poza tym AJAX to nie język, tylko kompilacja istniejących już technologii - co zresztą nawiązuje do tematu wykładu.

    pokaż komentarz
    cavatis
  • mitchumi -1  

    Idąc tokiem rozumowania prezentującego wprowadzenie do sprzedaży (załóżmy) projektora neuronowego (takiego co obraz generuje "w głowie") będzie tylko rozwinięciem idei prezentacji obrazu. Itp Itd.
    Z 2 strony to rzeczywiście - jakie przełomy ostatnio ujrzeliśmy? Coś na miarę TCP/IP ale na kompletnie innych zasadach np.?

    pokaż komentarz
    mitchumi
  • remul -1  

    Moim zdaniem P2P i niekontrolowana wymiana plików w Internecie jest czymś takim. Szczerze wątpię żeby 25 lat temu chociaż wyobrażano sobie takie zjawisko...

    pokaż komentarz
    remul
  • fafal 0  

    Niech mi ktoś wytłumaczy co w p2p jest takiego rewolucyjnego ?? Przesłanie pliku z jednego komputera na drugi ?? Naprawdę nie można było tego zrobić 25 lat temu ?? Może inni używają p2p w jakiś nieznany mi sposób ??
    Co takiego jest super innowacyjnego w VoIP'ie ?? Czy w ogóle ktoś by myślał nad wdrożeniem VoIP żeby rozmowy telefoniczne były za free ....to o jakiej rewolucji my tu mówimy. Generalnie zgadzam się bardzo z tą prezentacją - średniowiecze, brak innowacji czekamy na renesans. :)

    pokaż komentarz
    fafal
  • rad -2  

    Koła do tej pory się używa! Jesteśmy zacofani!!!!

    pokaż komentarz
    rad
  • walkon23 -2  

    a z czego ten kolega kozysta? ah to przeciez projektor i laptop.

    pokaż komentarz
    walkon23
  • WojtasSP320 0  

    Tak, tylko ten projektor i laptop to stare pomysły, w nowszym wydaniu. Kino i projektor filmowy wynaleziono daaaawno temu. To samo z laptopem - komputer przenośny, może mniejszy, może poręczniejszy, ale ciągle komputer. Natomiast przełomem będzie wynalezienie odtwarzacza muzyki, filmów itp. w głowie. Pomyślcie tylko. Myślisz sobie o jakiejś piosence i słyszysz ją w głowie, bez kabli, słuchawek, mp3, baterii itd. To samo z obrazem. Widziałem kiedyś na Discovery program o czymś co się nazywało "rzeczywistość rozszerzona" bodajże. Chodzi o to, że będąc np. pod grunwaldem i zakładając specjalne okulary można by zobaczyć wirtualnych rycerzy toczących walkę na rzeczywistym polu bitwy. Innowacją będzie wprowadzenie takiej technologii bez owych okularów. Ogólne rzecz ujmując, dużym postępem będziemy mogli nazwać przełom, przez który będziemy mogli robić to co teraz robimy ale bez tej całej masy sprzętu, jaka musimy nosić ze sobą codziennie (zegarek, komórka, aparat, mp3, mp4, laptop, cała masa kart kredytowych, do bankomatu, elektroniczna legitymacja, biometryczny paszport, itp...)

    pokaż komentarz
    WojtasSP320
  • Slavo -2  

    "Wymyśliliśmy"
    Ktoś wie, co ten gość wymyślił? :)

    pokaż komentarz
    Slavo
  • Wareq 0  

    Dodam jeszcze, że autor przemilczał jedną dość sporą rewolucje w programowaniu.

    10 lat temu też nikt nie spodziewał się, że można programować w inny sposób niż strukturalny. W 1995 pojawiła się JAVA i programowanie obiektowe. To była REWOLUCJA. Teraz jesteśmy na etapie EWOLUCJI, czyli powstały C++, C#, sama JAVA ewoluowała.

    I tak samo jak 10 lat temu - teraz nikt nie wie jaki jest następny krok.

    pokaż komentarz
    Wareq
  • pepies +6  

    zwróć uwagę jak bardzo od czasów pierwszego samochodu zmienił się sam zamysł prowadzenia auta, bezpieczeństwo, prędkość, aerodynamika, sylwetka, ogniwa paliwowe...

    a w świecie IT jak jest? tworzymy coraz szybsze procesory, dyski i pamięci na które wrzucamy coraz mniej dopracowane systemy operacyjne które doprowadzają i tak do zmniejszenia wydajności naszego świetnego quad core'a 12 procesorowego przez co i tak pracuje się na nim dokładnie tak samo jak na win 3.11 na 486dx2.....
    marnotrawstwo mocy obliczeniowej... co dostajemy w zamian? miliard błędów, skaczące okienka, plumkające dźwięki itd. A to wszystko nadal nie przyspiesza nam pracy.... Wydajność od wielu lat nadal stoi na tym samym poziomie.
    To tak jak byś tworzył 1000 konny silnik i montował ograniczenie komputerowe do 100koni bo po co Ci więcej...

    pokaż komentarz
    pepies
  • KaloryfeR -2  

    Ale właśnie o to chodzi, samochód można powiedzieć że jeździ na tych samych zasadach co w kiedyś. Silnik na czterech kółkach. Nowe innowacyjne pomysły zmieniły całkiem obraz samochodu, ale opiera się i tak na starym schemacie. Jeżeli stare się spisuje dobrze ( a nie widać nowych pomysłów) po co to zmieniać. Drobne zmiany mają doprowadzić stary pomysł do perfekcji. Tak jest właśnie z motoryzacją.

    IT ma jeden problem. Hardware strasznie przyśpiesz za czym nie nadążą software. Tworzy się ogromne aplikacje które mają za zadanie ujarzmić moc tkwiącą w sprzęcie. Złożoność programów przerasta programistów. Jest takie prawo: im więcej elementów tym łatwiej o awarię.

    pokaż komentarz
    KaloryfeR
  • pepies +7  

    http://www.automotogaleria.pl/historia.html polecam ;)

    o motoryzacji nikt nigdy nie mowil ze zmienia sie w zastraszajacym tempie... przeciwnie. W ostatnich czasach rynek motoryzacyjny strasznie przychamował. Dawno nie było nic o biciu rekordów prędkości, super silnikach, nowych możliwościach (te które się pojawiają są zwykle zasługą IT a nie samej motoryzacji ;) ).

    rynek IT to zupełnie coś innego... ludzie twierdzą że jest to najszybciej rozwijający się rynek na świecie, najwięcej innowacji etc. jak widać na załączonym obrazku innowacji jest niewiele... voip, wideorozmowy itd. wszystko to wynalazki sprzed 25 lat! większość rzeczy wprowadzanych dziś do obiegu to pomysły można powiedzieć naszych rodziców ;)

    Największym hiciorem ostatnio okazał się multitouch... najnowsza technologia... no i nie do końca :P wymyślony w latach 80...
    pokaż mi proszę co poza udoskonalaniem starych pomysłów w dziedzinie informatyki robimy?
    hmmm może grafika 3d? kurcze też nie, 1979 :/
    ja po prostu nie widzę już rewolucji! rynek IT trzyma się ogranych schematów...

    pokaż komentarz
    pepies
  • KaloryfeR +1  

    Chodzi mi o coś takiego jak napisał joybubbles komentarz niżej. O powszechność nowych technologii. Dzisiaj gdy pojawi się jakiś nowy gadżet, momentalnie jest dostępny dla mas. Świat stał się naprawdę wioską globalną, czego nie można powiedzieć o latach około 70'. Technologia może nie wykonała ogromnego skoku, ale komunikacja międzyludzka już tak. IT umożliwia nam kontakt i pracę z ludźmi na całym świecie. Dzięki temu według mnie w niedługim czasie wystartuje nowy wyścig technologii, ale już nie tworzonych w małych grupach, w jednej placówce badawczej. Ale dzięki współpracy ludzi z całego świata.

    Czy 25 lat temu było możliwe dyskutowanie w taki sposób jak dzisiaj umożliwiają serwisy web 2.0??

    hmmm może grafika 3d? kurcze też nie, 1979 :/ język podobny jak gość na filmiku.

    pokaż komentarz
    KaloryfeR
  • KaloryfeR 0  

    A coś sobie jeszcze pomyślałem.
    Krytykując brak postępu w dzisiejszych czasach, krytykujemy sami siebie. Zamiast narzekać może czas wziąć się do roboty :)

    pokaż komentarz
    KaloryfeR
  • etanol10000 0  

    poza tym autor nie wspomnial, ze skoro 25 lat temu cos wymyslilismy to trzeba bylo to wprowadzic, udoskonalic, poprawic. Wymyslac to mozemy cos caly czas ale nie przyniesie to nic jesli nic z tym nie zrobimy zeby ktos odniosl z tego naszego wymyslania pozytek.

    pokaż komentarz
    etanol10000
  • KaloryfeR +2  

    brawo etanol :) (fajnie się kojarzy)
    Właśnie o to chodzi. Nie wystarczy tylko coś wynaleźć, ale efektywnie zastosować. Co z tego że większość co opisuje autor wynaleziono wcześniej. Dopiero dzisiaj owe technologie święcą triumfy, dzięki rozwojowi technologicznemu.

    pokaż komentarz
    KaloryfeR
  • KaloryfeR +2  

    A coś sobie jeszcze pomyślałem.
    Dzisiaj komputer jest dużo bardziej "przyjazny" dla człowieka. Kiedyś komputer był urządzeniem tylko dla "wybranych", intelektualistów i naukowców. Dzisiaj praktycznie każdy może korzystać z jego dobrodziejstw. Byle tuman potrafi się w tym ogarnąć ( czytać dzieci-neo, fotka, itp ). Obecnie Internet jest częścią kultury, życia społecznego.

    pokaż komentarz
    KaloryfeR
  • LoBer 0  

    Popieram, wykład powinien raczej mieć temat "Jak zmieniła się technologia informatyczna w przeciągu 25 lat", gdyż tytuł "Co się zmieniło przez ostatnie 25 lat - czy naprawdę niewiele ?" od razu sugeruje, że autor chce wzbudzić nieco "kontrowersji" i nadać swoim wywodom nieco sensacyjnego tonu. Irytuje mnie takie podejście, to chyba normalne że rozwiązania rewolucyjne pojawiają się tylko co jakiś czas, w miarę ewoluowania starych.

    pokaż komentarz
    LoBer
  • aom -5  

    Innowacją technologiczną jest:
    a) Coraz szybszy i gęstszy zapis danych. Pamiętam "Wiedzę i Życie" z gdzieś tak 1990 roku z artykułem o płytach CD. To była wtedy nowość. Potem powoli pod strzechy zaczęły trafiać kolejne wynalazki: płyty RW, płyty DVD R i RW, wreszcie pamięci Flash.
    b) Coraz bardziej pojemne twarde dyski.
    c) Najważniejsze - coraz szybszy przesył danych przez internet! Co można było zwojować mając jakiś biedny modem 10 kb/s?

    pokaż komentarz
    aom
  • aom -5  

    Proszę wybaczyć, punkt a i b powinien być oczywiście jednym punktem, ale coś się zepsuło w edicie... i nie mogę tego zmienić...

    pokaż komentarz
    aom
  • pepies +40  

    ale panowie... chyba nie zrozumieliście o czym ten gość mówił...
    chodziło mu o to że korzystamy ze starych wynalazków delikatnie je udoskonalając... Ciągle używamy tych samych układów klawiatur (chociaż pojawiła się szybsza lepsza madafakerska klawiatura z ukladem Dvoraka ;) ), takich samych myszek (przez 25 lat wymieniono drewniane rolki na świecące laserki), takich samych okienek (sam zamysł okien pozostał... od 25 lat... sugerujecie że nie da się wymyślić nic bardziej intuicyjnego?)... Przychylam się do jego zdania... Mamy totalną stagnację informatyczną...
    Zwróćcie uwagę na to, że telefony komórkowe od początku obsługiwane były jakimiś śmiesznymi przyciskami, apple stworzył iPhone'a i mamy rewolucję, wszyscy producenci komórek zaczynają wypuszczać coraz więcej urządzeń z touchowymi interfaceami kopiując pomysły apple'a do swoich urządzeń (nie twierdzę że to źle - na tym polega rynek :) ).
    Może warto wprowadzić jakąś innowację i do naszych klikaczy? ;>
    a może tak jak powiedził ktoś na końcu filmiku mamy już stan ostateczny "szczyt, optimum i nirvana"?
    ja mam na to jedną teorię... my się po prostu przyzwyczailiśmy do wyglądu naszych okienek, naciskania w przyciski na klawiaturze telefonu, klawiatury qwerty, 2 przycisków myszki (no może nie wszyscy ;) ) itd.
    moim zdaniem blokuje nas to że gdyby ktoś teraz stwierdził, że coś jest lepsze od tego to i tak zaczną się bojkoty pomysłu bo "nam z tym dobrze"... ludzie w dzisiejszych czasach nie czekają na rewolucję tylko starają się usprawnić to co jest stare, dobre i sprawdzone...

    pokaż komentarz
    pepies
  • stfor +4  

    Jak porównuję 25letniego SunOSa z nowym Solarisem to nie widzę aby zwiększyła się stabilność (oba są bardzo stabilne, a stary nawet wydaje się bardziej) ani szybkość.

    Te same wnioski można wyciągnąć porównując 25letnie BSD z dziesiejszym.

    Stare systemy były naprawdę dobrze dopracowane pod kontem szybkości działania, zupełnie nie wiem skąd ten pomysł.

    pokaż komentarz
    stfor
  • MarkII +9  

    Rozwój polega właśnie na tym, że rzeczy pierwotne służą jako wzór używalności dla rzeczy nowych. To dlatego długopisem pisze się tak samo jak piórem tysiąc lat temu, bo to stało się pewnego rodzaju standardem. Wg. tej prezentacji wynalezienie długopisu to nic - bo pisze się tak samo jak w czasach jaskiniowych. W motoryzacji też nic się nie dzieje, bo samochody wciąż wyglądają tak samo (tylko że już nie są tak "czarno-białe", ale "kolorowe" i mają więcej "dupereli", a to przecież żaden rozwój). Poczułem się troszeczkę jakby to była prezentacja dla typowych blachar: "wynalezienie nowych metod sztucznej inteligencji do produkcji samo-wytwarzających się aplikacji to nic, ale jakby zmienić interfejs z okienkowego na jakiś inny i dodać trochę różu to by była rewolucja!!!". Sry ale dla mnie idea tej prezentacji, to jak ocenianie samochodu po kolorze tapicerki.

    pokaż komentarz
    MarkII
  • firefoxus +1  

    pepies: mamy stagnację informatyczną? czy Ty jesteś poważny? informatyka rozwija się jak jeszcze nigdy dotąd, co chwilę dokonuje niesamowitych skoków technologicznych - albo inaczej mówiąc rewolucji, przykład? proszę bardzo - przechowywanie danych: najpierw były dyskietki zdolne pomieścić 1mb, potem odstępniono płyty zdolne przechować 600x tyle, następnie płyty DVD, Flash, Pendrive, Blue Ray a teraz mówi się już o dyskach holograficznych.. takich przykładów można mnożyć, jeśli to nie jest REWOLUCJĄ to nie wiem co w takim razie można by nazwać REWOLUCJĄ..

    pokaż komentarz
    firefoxus
  • sebiush +5  

    firefoxus: masz rację, informatyka rozwija się, ale to nie rewolucja tylko ewolucja :)

    pokaż komentarz
    sebiush
  • netmaniak -6  

    Do pepies : własnie oplułem monitor czytając to co naskrobałeś ! totalna stagnacja informatyczna ! dobre naprawdę ! idąc twoim tokiem myślenia w motoryzacji też mamy stagnacje , no bo od 100 lat samochody działają na tej samej zasadzie , kierownica i cztery koła plus silnik i nic się nie zmienia , w elektronice to samo bo 42 " LCD Sony Bravia i Rubin z lat 80 to też to samo tylko że odświeżone.

    pokaż komentarz
    netmaniak
  • bakuj -1  

    Moim zdaniem rewolucja dalej trwa, tylko przenosi się na inne płaszczyzny. Ludzi starają się usprawnić, to co jest największym problemem. Czy komuś sprawia problem myszka, klawiatura, czy może okienka? Myszkę i klawiaturę można zastąpić tabletem, ale ludzie nie potrzebują takich zmian. Okienka są bardzo użyteczne, bo można przeskakiwać szybko po otwartych programach i kontrolować ich działanie. Oczywiście codziennie ktoś tworzy coś nowego, ale to okazuje się mniej funkcjonalne na dłuższą metę. Z nowinek polecam zobaczyć na przykład
    BumpTop 3D desktop www.bumptop.com (pulpit 3d z prawami fizyki)
    Dasher www.inference.phy.cam.ac.uk/dasher/ (pisanie bez klawiatury, za pomącą np. myszy)

    pokaż komentarz
    bakuj
  • einer -1  

    jak dla mnie najwieksza zmiana jest to, ze z atari czy commodore obecnie kazdy z nas moze uzywac najwiekszego i najlepszego komputera swiata, jakim jest infrastruktura google, nawet go nie posiadajac.

    a nastepnym krokiem bedzie cos takiego http://www.wired.com/special_multimedia/2008/st_infoporn_1607

    pokaż komentarz
    einer
  • iwanero -5  

    a co się zmieni na 2012 rok?

    pokaż komentarz
    iwanero
  • tbhthelolmaker 0  

    [komentarz usunięty]

    pokaż komentarz
    tbhthelolmaker
  • flex +1  

    UEFA przejrzy na oczy ;)

    pokaż komentarz
    flex
  • one_to_free -1  

    ten pan nie rozumie powiązań marketingu/ekonomii z rozwojem it.

    ..przecież nie chodzi o to, żeby był postęp technologiczny, tylko, żeby ktoś wiecej zarobił, EWENTUALNIE, żeby "było łatwiej" programowac/sprzedawać/wdrażać/używać... ech naiwne to wszystko..

    pokaż komentarz
    one_to_free
  • mailowak -2  

    Tak naprawde to chyba nic sie nie zmienilo. 25 lat staran i analiz oraz wielkich obietnic. Zapoznajcie sie z lista co obiecywano przez ten okres a co zrobiono http://weatherusa.yoyo.pl Praktycznie zadnego celu nie wypelniono ;/

    pokaż komentarz
    mailowak
  • gww15 -2  

    Ja zrozumiałem ten wykład tak:
    Najpierw był Open Sources i był rozwój, ale potem pojawił się Bill i stwierdził, że lepiej jak nie będzie Open no i stworzył niebieskie E (dlatego musiały pojawić się kolory)
    I rozwój zdechł.

    pokaż komentarz
    gww15
  • _yacool_ -2  

    Dla mnie chyba największym dokonaniem (pozytywny - czy negatywnym, to jest temat na osobny wykład ;) jest coś, co ogólnie nazwałbym dygitalizacją (albo "po polskiemu" cyfryzacją). Wszystko co do tej pory znaliśmy ze świata analogowego znalazło swoje odbicie w "świecie wirtualnym".
    Jakoś autor nie dostrzegł, że zaczęliśmy dzięki zdobyczom techniki funkcjonować (pokusiłbym się o stwierdzenie "rewolucja społeczna") w równoległym, cyfrowym świecie. Możemy wirtualnie spotykać się z NOWYMI przyjaciółmi, tworzyć (muzyka, film, obraz, literatura - wszystko cyfrowo!), wymieniać swoją (i nie tylko ;) ) twórczością, tworzyć całe społeczności (to jest to czego autor nie rozumie: web 2.0!) które "na żywo" mogą dyskutować, spotykać się, rozwijać się wzajemnie. Gdzie był w 1983 roku WYKOP!??? Gdzie youtube? Gdzie kreskówki spod znaku choćby dreamworks? Reklama internetowa, spam????

    I jeszcze: ciekaw jestem, czy wykładowca używa dos-a?

    pokaż komentarz
    _yacool_
  • nostrzak -2  

    Kolejny fenomenalny przykład. Brawo! (absolutny brak ironii - wspominam dla jasnosci) Ale wg. logiki z prezentacji nie różni się to niczym od średniowiecznych mandolinistów.

    EDIT: przysiągłbym ze kliknąłem na odpowiedź przy poscie Kazunari odnośnie Hendrix'a. W każdym razie tam miało iść.

    pokaż komentarz
    nostrzak
  • Wareq 0  

    Rozwój zazwyczaj polega na REWOLUCJI i późniejszej długiej EWOLUCJI. To co widzimy teraz jest tylko udoskonaleniem starych pomysłów.

    Jednak dużymi krokami zbliża się kolejna REWOLUCJA. Zapoczątkował ją iPhone. Nowe podejście do kontrolowania komputera. Nowe podejście do pisania/tworzenia interfejsu. Za chwile wszystkie komputery, komórki będą wzorować się na tej rewolucyjnej idei. I znowu po przełomie nastąpi kilkuletni okres EWOLUCJI. Zapomnimy o starych okienkach. Zapomnimy o myszce.

    pokaż komentarz
    Wareq
pokaż 

Wykopali i zakopali (314 / 5)