•  

    pokaż komentarz

    Łeee słabe. Dałem mapę "satelita" i nie widać na torach, że pociąg jedzie.

  •  

    pokaż komentarz

    Szkoda, że takie rozwiązania nie są wykorzystywane w praktyce. Postawić monitor na dworcu z dostępem do internetu pokazujący otoczenie wokół stacji. Nawet to co jest nie jest wykorzystane w pełni, a co dopiero mówić o jakiś inwestycjach...

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: Ludzi chcesz niepotrzebnie stresować :P

    •  

      pokaż komentarz

      @Jarii: Oj tam oj tam ;) Ale stronka ciekawa w porównaniu do sitkola oryginalnego działa o niebo szybciej i sprawniej. A dworce zawsze uważałem za zbędne dla kolei akurat, ale taki monitor nawet w pociągu pokazujący położenie pociągu, do którego chcemy się przesiąść.
      Są możliwości moim zdaniem ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: Taki monitor to musiałby być za szybą pancerną.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vilu: Nie musi być w zasięgu pięści ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: sorry, że się podpinam, ale powinieneś dodać, że masz do rozlosowania słomki z Ikei i keczupy z McDonalda dla wykopujących. Będzie kilka tysięcy wykopów, a nie 250.

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: Heh no tak pomyślę nad tym... Mogłem rozlosować kolekcję zdjęć kibli PKP własnego autorstwa...

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: przecież to prund ciągnie

    •  

      pokaż komentarz

      @Jarii: Wiedziałby, że jeszcze jedną zapiekankę z pieczarkami rocznik 2005 mogę wciągnąć. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: No tak trochę... Kilka już sfotografowałem. :D Jak nie zapominam to zawsze jakąś fotkę cyknę. Szkoda tylko, że ostatnio mało jeżdżę i nie korzystam z toalet PKP :)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: A dworce zawsze uważałem za zbędne dla kolei akurat

      Możesz rozwinąć?

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: Czemu jak przełączam na widok satelitarny, to nadal pozycja pociągu oznaczona jest czerwoną kropką zamiast widoku prawdziwego pociągu z satelity?

    •  

      pokaż komentarz

      @PCh22: Z przyjemnością i w skrócie ;)
      Chodzi mi tylko i wyłącznie o fatalne(to i tak delikatne słowo) zarządzanie powierzchnią dworca.
      Co roku wydajemy miliony/miliardy na dworce w całym kraju setki tego typu obiektów przywracany jest wygląd z przed kilku lat, lub modernizowane są i pojawia się zupełnie nowa forma działalności. Tylko ktoś zapomniał, że kolej jest od przemieszczania się, a nie stania na dworcu. Czy dzięki tym modernizacjom łatwiej jest kupić bilet? Czy szybciej dotrzemy do pracy? Co poza wyglądem się zmienia i usprawiedliwia ogromne ilości € wydane na odnowę tych skansenów? Co więcej PKP co jakiś czas przebąkuje o „opłacie dworcowej”(!!!!!) no weź się nie zdenerwuj. Nie dość, że z podatków go wyremontowali(często z wątpliwym skutkiem) to jeszcze chcą ode mnie jakieś pieniądze(podniosą cenę biletu). Teraz sobie wyobraźmy, że zdecydowana większość dworców znajduje się w ścisłym centrum z bardzo dużym przepływem ludzi chcących kupić gazetę/kanapkę/litr wody/bilet/wsiąść w taxi i taki budynek jest nie rentowny???? Nawet średnio tępy byle prezes zdaje sobie sprawę ze znaczenia położenia w usługach... Dworce powinny być wyprzedane do cna bez jakiejkolwiek klauzuli o sprzedaży biletów czy tym podobnych. Bilety powinny być sprzedawane przez konduktora/maszynistę/automat na peronie/internet było, by szybciej i pewnie dużo taniej.
      Ktoś kto by kupił taki budynek już zadbał, by o to żeby pasażerowie jednym ciągiem walili do jego dworca i na pewno nie będzie miał problemów z rentownością. Po prostu ktoś zapomniał kto w historii kolei wybudował najładniejsze dworce i kto je utrzymywał... Ja chcę jechać szybko i bez przesiadek i najlepiej jak, bym dworca na oczy nie widział.

      To moja wizja kolei w skrócie w kwestii dworców :)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: No w sumie racja, nikt nie lubi siedzieć na dworcu, ale czasem są sytuację, gdy trzeba poczekać np. kilka godzin na przesiadkę. Lepiej chyba spędzić ten czas w wyremontowanym budynku niż w walącej się ruderze lub na peronie? A co kwestii własności prywatnej na dworcu. Przecież PKP jako taka sprzedaje tam tylko bilety, a cała reszta lokali jest wynajmowana prywatnym przedsiębiorstwom.

    •  

      pokaż komentarz

      @PCh22: No to skoro wynajmuje to dlaczego nie ma pieniędzy? ;)
      Jeśli mamy kilka godzin to można sobie przejść do kawiarni obok, a jak już koniecznie to bardziej istotne jest to żeby było czysto. Co więcej już raczej nie zdarza się żeby, aż tak długo trzeba było czekać na jakąś przesiadkę.
      Coś mi się wydaje, że przyjemniej było by wejść do galerii niż do tego super wyremontowanego dworca... ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: No to skoro wynajmuje to dlaczego nie ma pieniędzy? ;)

      No cóż, bo to PKP. Gdyby zainwestowali w cmentarze, to ludzie przestaliby odwalać kitę ;)

      Nie wiem, jakbyś chciał upchnąć setki podróżnych z bagażami w kawiarni obok. Dworce w dużych miastach to konieczność. A remont często się wiąże właśnie z czyszczeniem - Dworzec Centralny w Warszawie na przykład.

    •  

      pokaż komentarz

      @PCh22: Chyba nie sądzisz, że ktoś kto kupi taki dworzec zrówna go z ziemią i postawi fabrykę?
      Jak powstanie 10 mniejszych kawiarni ludzie się spokojnie pomieszczą i nie mówię o bezpośrednio połączonych miejscach infrastruktury (tunele, perony). Chociaż w przypadku tuneli można zrobić konkurencyjne, albo podzielić własność.
      Za mało tu prywatnej inicjatywy i się wszystko rozsypuje...

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: A ja uważam, że po 1 dworcu w największych 7 polskich miastach jest potrzebne. Ale w mniejszych, wystarczą same perony z dachem i ławkami plus tablica z godzinami odjazdów i automaty z biletami.

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: No może i racja z tymi głównymi węzłami nie jest tak łatwo. Bo jak tu upłynnić Dworzec Centralny? :D
      Małe i lokalne trasy można łatwo zoptymalizować, ale tego się nie robi co mnie w tym kraju bardzo boli.
      A co do własności infrastruktury to już wspominałem kiedyś, że nie do końca miał bym pomysł jak to sprawiedliwie zorganizować, ale przede mną jakiś wieczór szukania informacji o Japońskich kolejach tam ponad 60% torowisk jest w rękach prywatnych i jeżdżą po nich shinkansen'y ;)

      Ważne moim zdaniem, aby stworzyć zarządzanie oparte na własności prywatnej. Tym bardziej w Polsce, bo jak coś jest państwowe to jest „niczyje” i zaczyna się proces wandalizmu. Prywatny właściciel sklepiku z gazetami na centralnym jak, by był właścicielem jakieś części tego dworca możliwe, że poczuł by się gospodarzem i powiedzmy czasem coś posprzątał na przykład ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: ja mam 20 saszetek z solą z KFC

  •  

    pokaż komentarz

    Właśnie pod Otwockiem zderzyły się dwa pociągi SKM !!!

  •  

    pokaż komentarz

    Jak to działa? Nasze stare leciwe lokomotywy mają nadajniki GPS?

  •  

    pokaż komentarz

    Dobre, jak następnym razem będę jechał pociągiem PR z netem z Poznania do Warszawy, to sobie odpalę i sprawdzę czy mają dobrze ustawiony GPS :)

    WYKOP!

    Przy okazji tego wykopu polecam wszystkim korzystanie z tego rozkładu:
    http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn

    + pokazuje dla niektórych pociągów gdzie aktualnie są (między jakimi stacjami)
    + pokazuje opóźnienia
    + pokazuje WSZYSTKIE połączenia (na zwykłym internetowym rozkładzie zdarza się, że jakiegoś nie ma!)

    PS. A propos marnowania możliwości PKP: pobili rekord jak zainstalowali hot spoty w pociągach, ale nie podali ludziom haseł i nie poinformowali o tej usłudze, bodajże IC tak zrobiło z rok temu :)
    W PR dalej część osób nie wie, że w nowych wagonach jest WiFi, a na rozkładzie w oznaczeniach pociągu też tego nie piszą.