:]

Ciastka!

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

  •  

    pokaż komentarz

    Łeee słabe. Dałem mapę "satelita" i nie widać na torach, że pociąg jedzie.

  •  

    pokaż komentarz

    Szkoda, że takie rozwiązania nie są wykorzystywane w praktyce. Postawić monitor na dworcu z dostępem do internetu pokazujący otoczenie wokół stacji. Nawet to co jest nie jest wykorzystane w pełni, a co dopiero mówić o jakiś inwestycjach...

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: Ludzi chcesz niepotrzebnie stresować :P

    •  

      pokaż komentarz

      @Jarii: Oj tam oj tam ;) Ale stronka ciekawa w porównaniu do sitkola oryginalnego działa o niebo szybciej i sprawniej. A dworce zawsze uważałem za zbędne dla kolei akurat, ale taki monitor nawet w pociągu pokazujący położenie pociągu, do którego chcemy się przesiąść.
      Są możliwości moim zdaniem ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: Taki monitor to musiałby być za szybą pancerną.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vilu: Nie musi być w zasięgu pięści ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: sorry, że się podpinam, ale powinieneś dodać, że masz do rozlosowania słomki z Ikei i keczupy z McDonalda dla wykopujących. Będzie kilka tysięcy wykopów, a nie 250.

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: Heh no tak pomyślę nad tym... Mogłem rozlosować kolekcję zdjęć kibli PKP własnego autorstwa...

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: przecież to prund ciągnie

    •  

      pokaż komentarz

      @Jarii: Wiedziałby, że jeszcze jedną zapiekankę z pieczarkami rocznik 2005 mogę wciągnąć. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: No tak trochę... Kilka już sfotografowałem. :D Jak nie zapominam to zawsze jakąś fotkę cyknę. Szkoda tylko, że ostatnio mało jeżdżę i nie korzystam z toalet PKP :)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: A dworce zawsze uważałem za zbędne dla kolei akurat

      Możesz rozwinąć?

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: Czemu jak przełączam na widok satelitarny, to nadal pozycja pociągu oznaczona jest czerwoną kropką zamiast widoku prawdziwego pociągu z satelity?

    •  

      pokaż komentarz

      @PCh22: Z przyjemnością i w skrócie ;)
      Chodzi mi tylko i wyłącznie o fatalne(to i tak delikatne słowo) zarządzanie powierzchnią dworca.
      Co roku wydajemy miliony/miliardy na dworce w całym kraju setki tego typu obiektów przywracany jest wygląd z przed kilku lat, lub modernizowane są i pojawia się zupełnie nowa forma działalności. Tylko ktoś zapomniał, że kolej jest od przemieszczania się, a nie stania na dworcu. Czy dzięki tym modernizacjom łatwiej jest kupić bilet? Czy szybciej dotrzemy do pracy? Co poza wyglądem się zmienia i usprawiedliwia ogromne ilości € wydane na odnowę tych skansenów? Co więcej PKP co jakiś czas przebąkuje o „opłacie dworcowej”(!!!!!) no weź się nie zdenerwuj. Nie dość, że z podatków go wyremontowali(często z wątpliwym skutkiem) to jeszcze chcą ode mnie jakieś pieniądze(podniosą cenę biletu). Teraz sobie wyobraźmy, że zdecydowana większość dworców znajduje się w ścisłym centrum z bardzo dużym przepływem ludzi chcących kupić gazetę/kanapkę/litr wody/bilet/wsiąść w taxi i taki budynek jest nie rentowny???? Nawet średnio tępy byle prezes zdaje sobie sprawę ze znaczenia położenia w usługach... Dworce powinny być wyprzedane do cna bez jakiejkolwiek klauzuli o sprzedaży biletów czy tym podobnych. Bilety powinny być sprzedawane przez konduktora/maszynistę/automat na peronie/internet było, by szybciej i pewnie dużo taniej.
      Ktoś kto by kupił taki budynek już zadbał, by o to żeby pasażerowie jednym ciągiem walili do jego dworca i na pewno nie będzie miał problemów z rentownością. Po prostu ktoś zapomniał kto w historii kolei wybudował najładniejsze dworce i kto je utrzymywał... Ja chcę jechać szybko i bez przesiadek i najlepiej jak, bym dworca na oczy nie widział.

      To moja wizja kolei w skrócie w kwestii dworców :)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: No w sumie racja, nikt nie lubi siedzieć na dworcu, ale czasem są sytuację, gdy trzeba poczekać np. kilka godzin na przesiadkę. Lepiej chyba spędzić ten czas w wyremontowanym budynku niż w walącej się ruderze lub na peronie? A co kwestii własności prywatnej na dworcu. Przecież PKP jako taka sprzedaje tam tylko bilety, a cała reszta lokali jest wynajmowana prywatnym przedsiębiorstwom.

    •  

      pokaż komentarz

      @PCh22: No to skoro wynajmuje to dlaczego nie ma pieniędzy? ;)
      Jeśli mamy kilka godzin to można sobie przejść do kawiarni obok, a jak już koniecznie to bardziej istotne jest to żeby było czysto. Co więcej już raczej nie zdarza się żeby, aż tak długo trzeba było czekać na jakąś przesiadkę.
      Coś mi się wydaje, że przyjemniej było by wejść do galerii niż do tego super wyremontowanego dworca... ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: No to skoro wynajmuje to dlaczego nie ma pieniędzy? ;)

      No cóż, bo to PKP. Gdyby zainwestowali w cmentarze, to ludzie przestaliby odwalać kitę ;)

      Nie wiem, jakbyś chciał upchnąć setki podróżnych z bagażami w kawiarni obok. Dworce w dużych miastach to konieczność. A remont często się wiąże właśnie z czyszczeniem - Dworzec Centralny w Warszawie na przykład.

    •  

      pokaż komentarz

      @PCh22: Chyba nie sądzisz, że ktoś kto kupi taki dworzec zrówna go z ziemią i postawi fabrykę?
      Jak powstanie 10 mniejszych kawiarni ludzie się spokojnie pomieszczą i nie mówię o bezpośrednio połączonych miejscach infrastruktury (tunele, perony). Chociaż w przypadku tuneli można zrobić konkurencyjne, albo podzielić własność.
      Za mało tu prywatnej inicjatywy i się wszystko rozsypuje...

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: A ja uważam, że po 1 dworcu w największych 7 polskich miastach jest potrzebne. Ale w mniejszych, wystarczą same perony z dachem i ławkami plus tablica z godzinami odjazdów i automaty z biletami.

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: No może i racja z tymi głównymi węzłami nie jest tak łatwo. Bo jak tu upłynnić Dworzec Centralny? :D
      Małe i lokalne trasy można łatwo zoptymalizować, ale tego się nie robi co mnie w tym kraju bardzo boli.
      A co do własności infrastruktury to już wspominałem kiedyś, że nie do końca miał bym pomysł jak to sprawiedliwie zorganizować, ale przede mną jakiś wieczór szukania informacji o Japońskich kolejach tam ponad 60% torowisk jest w rękach prywatnych i jeżdżą po nich shinkansen'y ;)

      Ważne moim zdaniem, aby stworzyć zarządzanie oparte na własności prywatnej. Tym bardziej w Polsce, bo jak coś jest państwowe to jest „niczyje” i zaczyna się proces wandalizmu. Prywatny właściciel sklepiku z gazetami na centralnym jak, by był właścicielem jakieś części tego dworca możliwe, że poczuł by się gospodarzem i powiedzmy czasem coś posprzątał na przykład ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @parachutes: ja mam 20 saszetek z solą z KFC

  •  

    pokaż komentarz

    Właśnie pod Otwockiem zderzyły się dwa pociągi SKM !!!

  •  

    pokaż komentarz

    Jak to działa? Nasze stare leciwe lokomotywy mają nadajniki GPS?

  •  

    pokaż komentarz

    Dobre, jak następnym razem będę jechał pociągiem PR z netem z Poznania do Warszawy, to sobie odpalę i sprawdzę czy mają dobrze ustawiony GPS :)

    WYKOP!

    Przy okazji tego wykopu polecam wszystkim korzystanie z tego rozkładu:
    http://rozklad.sitkol.pl/bin/query.exe/pn

    + pokazuje dla niektórych pociągów gdzie aktualnie są (między jakimi stacjami)
    + pokazuje opóźnienia
    + pokazuje WSZYSTKIE połączenia (na zwykłym internetowym rozkładzie zdarza się, że jakiegoś nie ma!)

    PS. A propos marnowania możliwości PKP: pobili rekord jak zainstalowali hot spoty w pociągach, ale nie podali ludziom haseł i nie poinformowali o tej usłudze, bodajże IC tak zrobiło z rok temu :)
    W PR dalej część osób nie wie, że w nowych wagonach jest WiFi, a na rozkładzie w oznaczeniach pociągu też tego nie piszą.

  •  

    pokaż komentarz

    Dałem na Szczecin i "bład serwera" :(

    Ale i tak WYKOP!

  •  

    pokaż komentarz

    W powiązanych dałem inną mapkę

  •  

    pokaż komentarz

    ŚWIETNE !!! Mogę sobie sprawdzać przed wyjazdem z domu czy przejazd nie będzie zamknięty. Dzięki !

  •  

    pokaż komentarz

    Chyba niezbyt, właśnie info podali że gdzieś pod kutnem pociąg rozplaćkał dwóch robotników na torach, na mapie nie ma tego pociągu...

  •  

    pokaż komentarz

    U mnie też obecnie nie działa ("błąd serwera"). Mam nadzieję, że za jakiś czas znowu zadziała.

    Świetne by to było, szczególnie w zimę. Ile to ja nieraz stałem i czekałem na pociąg (ech te godzinne opóźnienia). A tak będę sobie siedział w cieplutkim domku, wyjdę na styk i od razu do pociągu :D

    Kiedyś myślałem, że fajnie by było mieć znajomego w miejscowości przez którą wcześniej przejeżdża pociąg (informacja o opóźnieniach ;] ). A tak problem rozwiązany.

  •  

    pokaż komentarz

    Ale ryje psyche. Od pół godziny gapie się jak pociąg jedzie ze Starego Kurowa do Kostrzyna.

  •  

    pokaż komentarz

    mapa nie działa :( co się stało ?

  •  

    pokaż komentarz

    Ale fajne, prawie jak Railroad Tycoon :) Tylko nie da się sterować.

  •  

    pokaż komentarz

    WYKOP!
    Dla takich wykopalisk tu wchodzę!!

  •  

    pokaż komentarz

    ja tego nie jaram, niby gdzie te pociągi są zaznaczone? widze tylko jakieś niebieskie ikonki które wcale się nie poruszają

  •  

    pokaż komentarz

    Przydałoby się jeszcze info który jest zapchany, żeby człowiek nie czekał niepotrzebnie na pociąg, który już na drugiej większej stacji jest już zapchany po brzegi.

  •  

    pokaż komentarz

    Przykro mi, ale dokładność tego systemu, lub tez wiarygodność ni jak ma się do rzeczywistości. Wedle mapy pociąg, który niby minął mnie 5min temu... dopiero teraz przejechał. Albo to ściema, albo dokładność GPSu to ponad kilometr różnicy. Zaznaczę jeszcze, że w momencie gdy na mapie pociąg się poruszał, to w rzeczywistości stał na stacji... :/

    •  

      pokaż komentarz

      @Falcrum: Niestety nie wszystkie pociągi mają zainstalowany system GPS niestety, ale sukcesywnie ich liczba się zwiększa.
      Możesz powiedzieć którego przewoźnika pociąg?

    •  

      pokaż komentarz

      @aaxxyyzz: Miałem na myśli pociąg (szynobus) Kolei Dolnośląskich KD 60850 relacji Kłodzko - Legnica. Błąd wykryłem w Jaworze, w którym mieszkam ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Falcrum: Z kolejami pod zarządem marszałka województwa może być problem, bo tam nie montują takiego systemu lokalizacji, a szkoda bo przy zakupie od razu powinien taki moduł być umieszczony:)

  •  

    pokaż komentarz

    A jeśli jest napisane Opóźnienie : planowo ... To znaczy ,że to opóźnienie było zaplanowane i to norma ?

  •  

    pokaż komentarz

    Pociąg mi zaginął. Pewnie nie było tam zasięgu.

  •  

    pokaż komentarz

    "podoba mi się to :D
    Opóźnienie: planowo
    plan przewiduje, że będzie opóźniony, noi tu jest rozwiązanie zagadki pkp-tu każdy pociąg trzyma się "planu" : )

  •  

    pokaż komentarz

    Strona po prostu umieszcza dane ze strony pkp na google maps, nie ma tam nic odkrywczego.

    Swoją drogą PKP jak zwykle dało jakiś gniot ...

    Warning: mssql_connect() [function.mssql-connect]: Unable to connect to server: 10.221.201.27 in /var/www/opoznienia/funkcje.php on line 15
    nie dało sie polaczyć z BD

    Nie potrafią nawet wyciszyć błędów na serwerze produkcyjnym ...

  •  

    pokaż komentarz

    Potraficie tylko narzekać. Trójmiejskie SKM mają to od dawna:
    http://www.skm.pkp.pl/mapa-skm/

  •  

    pokaż komentarz

    Kiedyś bylo chyba na wykopie w powiązanych.

    Problem polega na tym że większość pociągów jest lokalizowana na podstawie rozkładu jazdy! GPS mają tylko PR.
    KM i SKM niestety nie - a wiadomo jak planowo jeżdżą pociągi, więc taka mapa raczej się nie przydaje. Sprawdzałem to w praktyce kiedyś. Póki nie będzie lokalizacji po GPS wszystkich pociągów to jest to raczej mało pomocne...

  •  

    pokaż komentarz

    Dodałem do powiązanych Rozkład PKP na androida :) Wyswietla opóznienia. Nie wiem czy danych nie pobiera z tej samej strony o której jest mowa na wykopie :) Do tego działa międzynaradowo czyli działają rozkłady między innymi krajami.

  •  

    pokaż komentarz

    Coś z tą mapką jest nie tak... Właśnie jeden z pociągów przeciął Karmelicką w Krakowie i zmierza ku Alejom... :D

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez autora

  •  

    pokaż komentarz

    Ktoś może ma legende? Bo patrze są dwa razy zaznaczone składy nr. 4631, wiec z tego wynika że jeden odczyt jest z GPS a drugi z rozkładu, ale który jest który?

    Czym się różni zielona kropka, czerwona i źółty dymek?

  •  

    pokaż komentarz

    Świetna sprawa! Dzięki! Teraz już nie muszę wysyłać sms do dziewczyny gdzie jest tylko sprawdzę na mapie i będę wiedział kiedy wyjechać żeby zrobić jej niespodziankę ;).

  •  

    pokaż komentarz

    Genialne, po prostu genialne. Skąd ktoś ma dane o aktualnym położeniu pociągu?!?! Jak to możliwe? Może mi ktoś wyjaśnić?

    •  

      pokaż komentarz

      @MDW2: Było mówione. GPS :P a jak pociąg nie ma gpsa to na podstawie tego jaki miał rozkład, czyli jest wyznaczona trasa i czas w jakim ma go pokonać no i mimo ze nie ma gps'a pokazuje jak jedzie chodź nie pokazuje w rzeczywistości jak jest tylko jak powinno być:D

    •  

      pokaż komentarz

      @ibeafraidi:
      To pociągi w PKP mają GPSy? Pojęcia nie miałem. :) Poza tym, fajnie są GPSy. No ale jakim sposobem ktoś ma możliwość odczytania pozycji tych GPSów? To tak samo ktoś może sprawdzić gdzie ja jestem jak idę z włączonym GPSem w swoim smartfonie?

    •  

      pokaż komentarz

      @MDW2: Maja GPS'y. Może nie wszystkie ale mają :) co do drugiego pytania to działa tak jak to: http://www.endomondo.com/login (można sobie zobaczyć kto co teraz robi o ile ma włączony program endomondo i GPS'a ofc :D) Co do trzeciego to 'tak se' nie może :D

  •  

    pokaż komentarz

    Przeczytalem 'Lokalizacja' I pomyslalem, ze ktos polskie pociagi bedzie tlumaczyl...

  •  

    pokaż komentarz

    To niemiecka dywersja likwiduje polską kolej

    Jak Deutsche Bahn niszczy naszą kolej i wchodzi na nasz rynek transportowy

    Niszczenie strategicznych gałęzi naszej gospodarki przez obce podmioty odbywa się od ponad dwóch dekad . Obecnie następuje przyspieszenie tego procederu . Już naprawdę resztki naszego majątku są wyprzedawane za bezcen . Pod znanym hasłem "prywatyzacji" wyprzedaje się obecnie już nawet te najbardziej strategiczne gałęzie, jak kolej. Jednak w tym wypadku mamy już do czynienia z wejściem na polski rynek podmiotu z obcego państwa, co zadaje kłam sloganowi reżimowej propagandy o "prywatyzacji" .

    Oto jak wyglądały ewidentnie inspirowane etapy niszczenia Polskich Kolei Państwowych po 1989 roku :

    - Liczba pracowników grupy PKP : 340 tys . w 1990 roku , 102 tys . w 2009 roku. Jak widać spadła ponad trzykrotnie. W tym czasie nie przeprowadzono żadnych strategicznych inwestycji na kolei . Niszczono zakłady produkcji i naprawy taboru kolejowego ( PAFAWAG, ZNTK Ostrów WLK, ZNTK Łapy ) oraz ośrodki naukowo badawcze. Nie zbudowano sieci szybkiej kolei ani związej z nią nowoczesnego taboru.

    - 8 września 2000 roku rząd Jerzego Buzka (obecnie Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego dzięki niemieckiemu poparciu) przeforsował ustawę o podziale PKP na liczne spółki, z których każda miała zarządzać inną częścią infrastruktury kolejowej. Doprowadziło to do totalnego chaosu na kolei, którego kulminację mogliśmy obserwować w grudniu 2010 roku. Dantejskie sceny na dworcach, przypominające czasy okupacji i pierwszych lat po wojnie.

    - w 2010 roku spółka ARRIVA PCC stała się własnością niemieckiego państwowego przedsiębiorstwa Deutsche Bahn, które w latach 2009 -2010 przejęło wszystkie udziały w spółkach CTL, PCC Rail S.A i ARRIVA plc. Po ich wykupieniu Deutsche Bahn utworzył spółkę DB Schenker Rail Polska S.A .

    Wyraźnie więc widać, czyim interesom służyła tzw. restrukturyzacja PKP. Po owocach ich poznajemy. To Deutsche Bahn.

    Zachłanność niemieckiego przewoźnika na naszym rynku próbowali ograniczyć Robotnicy Przymusowi III Rzeszy, domagając się odszkodowań w styczniu 2010 za niewolniczą pracę dla III Rzeszy. Deutsche Bahn dość pokrentnie tłumaczyła wówczas, że nie jest prawnym spadkobiercą kolei III Rzeszy - Deutsche Reichsbahn , więc nie ma zamiaru wypłacać odszkodowań. Cała ta sprawa spowodowała jednak opóźnienie w wejściu na polski rynek kolejowy po 1 stycznia 2010, zgodnie z rozporządzeniem Brukseli . Niemcy postanowili więc zdetonować bombę informacyjną , która odwróciłaby uwagę Polaków od jej hitlerowskiej przeszłości i problemu wypłaty odszkodowań dla Robotników Przymusoowych III Rzezy . Sięgnięto więc po najbardziej sprawdzone środki z arsenału wojny informacyjnej służb specjalnych RFN . Otóż stara instrukcja Fredricha Ruge, eksperta w dziedzinie strategii z uniwersytetu w Tubingen, dotycząca między innymi dywersji gospodarczej wskazuje, że :

    "Należy zmusić przeciwnika do takich działań (wbrew jego woli), które osłabią i naruszą jego opór wewnętrzny. W tym celu służby tajne powinny stale szukać takich punktów zaczepienia i takich osób, które wspierałyby działania tych służb. One powinny inscenizować od wewnątrz trudności i niewłaściwy rozwój gospodarki ( czy przedsiębiorstwa ) przeciwnika. Następnie przy pomocy uplasowanych agentów w środkach propagandowych należy siać nieufność do władz i wykazywać błędy rządów"

    Drodzy czytelnicy ! Otóż grudniowy totalny chaos na kolei i związana z nim burza medialna przebiegały dokładnie wedle tego scenariusza opracowanego przez niemieckie specsłużby . Teraz już nic nie stanie na przeszkodzie, aby Deutsche Bahn w ramach "konkurencji wewnątrz Unii Europejskiej" został monopolistą na Polskim rynku przewozów osobowych i towarowych . Sprzedaż resztek PKP to tylko kwestia czasu i to krótkiego.
    http://pmn.bloog.pl/

    •  

      pokaż komentarz

      @Grotowski: Z tego co tutaj za spamowałeś to ja same pozytywy widzę...
      -redukcja zatrudnienia / powinni jeszcze z połowę wywalić,
      -wiele zakładów nie dało rady na rynku konkurencyjnym, a że inwestycji i restrukturyzacji nie ma to już wina samego betonu PKP który najchętniej, by pracował w standardach PRL..
      -podział nie był taki zły, co więcej miał sens jednak jak zwykle nikt tego nie przemyślał i wyszło jak wyszło / samo oddzielenie poszczególnych jednostek podniosło konkurencyjność tych zakładów co jest dużym krokiem w przód,
      -co złego jest w arriwie? / żeby takich przewoźników było z 15 ...
      -odszkodowania to z każdej strony beznadziejny pomysł 70 lat po wojnie nadal ktoś ma jakieś pretensje po pieniądze, rozumiem bezpośredni wykorzystywani w czasie robót przymusowych, ale teraz? Nawet jak coś było nie tak to już trzeba to zostawiać i ani nie wypłacać ani nie prosić o odszkodowania,
      -Polacy popierają takie zarządzanie na ponad 40 lat komunizmu to nie ma się co dziwić idiotycznemu zarządzaniu,
      -grudniowy chaos tylko pomógł kolei ;) / zwróciło uwagę mediów, a politycy niczego tak się nie boją jak szklanego pudełka, w którym ktoś powie, że dany polityk się nie nadaje/ukradł coś.

      Jak masz zamiar spamować ze swojego blogu to nie na wykopie nie cierpię tego. Nawet nie klikam w link.

  •  

    pokaż komentarz

    Po co nam to? Chyba żeby się tylko niepotrzebnie wkurzać :/

    •  

      pokaż komentarz

      @ajfel: też się zastanawiam. Widocznie taniej jest stworzyć taki system, niż zmusić składy do punktualnego kursowania. Prace ludzie mają, a inni cieszą się, mogąc potwierdzić swoje przypuszczenia, że ten cholerny pociąg znowu się spóźni.

  •  

    pokaż komentarz

    Przydatne, można sprawdzić czy nasz pociąg np nie ma opóźnienia. Nie lubię wychodzić na styk a później czekać 90 minut bo się spóźnia...
    Oby tylko było niezawodne bo później można się zdziwić.

  •  

    pokaż komentarz

    Na androidzie nie działa :(