:]

Ciastka!

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

  •  

    pokaż komentarz

    jeśli wejdzie na główna, to nie wróże dlugiej zywotności tego wykopu i jak i forum.

  •  

    pokaż komentarz

    Dla mnie nie było żadnej różnicy więc postanowiłem nie przepłacać. Teraz tankuje na Neste albo Lukoil i też nie widzę różnicy.

  •  

    pokaż komentarz

    Proszę was o opinie potwierdzone obserwacjami spalania paliwa VERVA (benzyna i olej napędowy). Zweryfikujmy i nie dajmy się oszukiwać. Ostatecznie pomyślimy o pozwie za oszustwo.

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: Ja już omijam wszystkie stacje orlen szerokim łukiem. 95 z orlena idzie 12-14 litrów / 100 km. Z innych stacji po 9-10 litrów. Dziękuje postoję. Do ludzi z Białegostoku: Polecam stację na Auchanie, kilka razy widziałem tam już kontrole jakości paliwa. Na orlenie (mimo, że często tam tankowałem) nigdy.

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: czołem - ja lałem vervę diesla kilka razy do pełna - spalanie większe (mondeo 2.0 TDCI 115KM'2006). Na BP'owskim dieslu (normalnym nie tym ultimate czy jak on) dojeżdżam spokojnie do 800 km na baku. Na vervie max 760

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: ja tankuje 95 :P ale pamiętam kiedyś jeździłęm rerault 5 :) zatankowałem ruskiej benzynki ... i zauważyłęm ,że połowa koni mechanicznych uciekła w pole ... no i musiałęm kombinowąc :) dolałęm ulepszacza zatankowałem verwy i z verwą ... popierdziwliłem dalej :P

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: Honda Hornet 599cm, moc 97,5KM przy 12000rmp, zasilana czterema gaźnikami Kehin dysza 34mm.

      Po zatankowaniu Verwy nie odczułem różnic spalania. Zawsze między 5,5 a 6,1. Odczułem różnicę w osiągach, Na Verwie odczuwalnie gorzej przyspieszał. Możliwe że wynika to z faktu ustawienia składu mieszanki pod PB95.

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: opinie ? stacja ma puścić minimum 20% vervy a jak nie to mogą być problemy...

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: po zatankowaniu na orlenie w Bielsku-B. w Straconce wymiana sondy lambda! niestety z mechanikiem nie rozkminiliśmy że to wina paliwa...zostało tego jeszcze troche w baku i sonda po raz drugi do wymiany w przeciągu 5 dni!! od teraz p!!%$#@e to gowno! za to polecam stacje no-name(chociaż na fakturach/paragonach widnieje jednak firma z rosji) pod Makro.

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: Ja tam nie widzę zbyt dużej różnicy. Mój ojciec jest uparty na to paliwo, a ma silnik 1.9 TDI 74kW. Sam twierdzi, że mniej pali, równiej chodzi i ma troszkę więcej mocy. Ja myślę, że bardziej jest to kwestia dobrej jakości niż tych magicznych dodatków (których pewnie nie ma). Jeśli chodzi o takie lepsze paliwo to różnicę widziałem po zatankowaniu Shell V-Power Diesel i BP Ultimate Diesel oraz kiedyś na wysokoobrotowym benzyniaku Shell V-Power Racing.
      Plus jest też taki, że za Vervę dostaniemy więcej punków, ale czy to się opłaca? Sam nie jestem przekonany.

    •  

      pokaż komentarz

      @bircov: Taka ciekawostka. W Polsce są dwie rafinerie: lotos i orlen. BP, Shell i inne zamawiają paliwo właśnie w tych rafineriach. Także baza jest taka sama... mogą się różnić jakimiś dodatkami dodawanymi po procesie rafinacji...
      Więcej oktanów =/= więcej mocy. Jak silnik jest dostosowany do 98, wtedy na 98 jedzie jak jest w specyfikacji (na 95 będzie gorzej). I oczywiście w drugą stronę tak samo...

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: szwagier sprawdzał na hamowni. Impreza STI (MY08) zrobiona w mapteku (2.5 380HP) spaliła więcej Vervy niż Pb98, przy mniejszej mocy. A szwagier i tak leje Pb95, tylko że na Shellu.

      W Opolu Shell zaczął konkurować z Orlenem - do niedawna ceny mieli kilkanaście groszy wyższe, a od jakichś 2 miesięcy Shell utrzymuje się 2-3 grosze poniżej Orlenu. Przypominam, że woj. opolskie ma jedne z najwyższych cen benzyny w PL (obok warmińsko-mazurskiego).

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: @cacum3: Nie warto.Zwerbowali...a raczej ZVERVOWALI ludzi. Pracownicy orlenu muszą! Zaznaczam Muszą proponować Vervę. Jak tego nie zrobią mają mniej % w ocenie przez jokera i nie odstaną premii lub zostanie im potrącona jakaś kwota z pensji. Dodam wam, że miałem Opla Vectre 2.0 DTI i na dystansie jakiś 30 tys. km (przez cały okres jaki ją posiadałem ANI razu nie zatankowałem na na innej stacji niż orlen) tankowałem wyłącznie Verva ON. Mi to polecił mechanik w żaden sposób nie związany z orlenem. Fakt jest taki, że mechanik który rozbierał mój silnik przy okazji remontu głowicy określił czystość i stan silnika bardzo dobrze i stawiał na przebieg dwa razy mniejszy niż w rzeczywistości miał mój samochód. Czy to cudowne dodatki czyszczące? Nie wiem. Test najlepiej wykonać w taki sposób: Wziąć osobę, która nie wie co ma w baku, czy paliwo premium czy standard i wtedy zmierzyć spalanie. A co do mocy to już wykonać poprostu pomiar. Placebo działa: Wlejesz verve no to będziesz bardziej kręcił motor i będziesz myślał, że lepiej "się zbiera". Wmówią Ci, że mniej pali- będziesz podświadomie dążył do tego. Ot siła sugestii i potęga podświadomości.

      Druga sprawa to gaz LPG na orlenie. Nie jest to tylko moje spostrzeżenie! Na orlenie wchodzi mi dużo więcej niż na innych stacjach. (gaz jedynie zdażyło mi się kilka razy zatankować gdzie indziej) Zatankowałem 20l do 20l butli?! WTF? Nie powinno być takiej możliwości ze względu na podatność tego paliwa na zmianę objętości przy wahaniach temperatur. 20% zbiornika tzw "poduszka powietrzna"

      PS. Planuję niebawem znalezisko na temat Orlenu. Żeby uświadomić ludzi na temat polityki tej firmy. Byłem wiernym klientem Orlenu, fanem nawet, mam złotą imienną kartę vitay, od kiedy tylko mam prawo jazdy tankuję na orlenie. Mam monety, książkę nawet taką małą cysternę orlenu- resorak. Teraz stwiedziłem, że NIGDY WIĘCEJ nie zatankuję na tej stacji i nie zostawię tam złotówki.

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: Jeszcze jedno. Mój obecny samochód to Peugeot 306 z dwulitrowym benzyniakiem o mocy 121 koni mechanicznych. osiem zaworów. Wg. instrukcji obsługi 95 lub 98 Teoretycznie mój silnik powinien nabrać delikatnego przyrostu mocy. Specjalnie wyjeździłem bak do zera po czym zatankowałem Verve 98. Zdaję sobie sprawę, że różnice rzędu 5 koni dla kierowcy są niezauważalne, ale na VERVIE 98 samochód był tak ospały, mimo że specjalnie mocniej go traktowałem! Miałem problemy z wyprzedzaniem, szarpał i nie przyśpieszał równo. Z mojego doświadczenie z tym paliwem, przy takim silniku odradzam Verve, ale każdy powinien się przekonać sam!

    •  

      pokaż komentarz

      @komentator: Masz rację, ale tylko częściowo. Shell V-Power Diesel i V-Power Racing nie pochodzą z polskich rafinerii. Wiem, bo pracowałem na Shellu i te paliwa przyjeżdżały z Niemiec. Co do BP Ultimate to nie wiem, ale wydaje mi się że jest podobnie. Pozostałe paliwa, tak jak napisałeś, pochodzą głównie z Orlenu (w tym V-Power 95).

    •  

      pokaż komentarz

      @KoniecznaKoniecznosc: To gdzie niby tankujesz? :D Stary, większość paliw na rynku polskim to paliwa Orlenu. Więc tak czy tak tankujesz pewnie to samo paliwo ale uparcie i tak będziesz twierdził, że tego orlenowskiego ci silnik spala dwa razy wiecej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Arkadian: Od zawsze tankowałem na Orlenie (spalanie na poziomie 12-14 litórw), później przez brak innej możliwości zatankowałem na shellu czy tam innym lotosie. I o dziwo 2.0 nubira 133 konie, spala mniej i to o 2 litry. Nie wymyśliłem sobie tego. To, że paliwo pochodzi z jednego źródła to jedna sprawa. Inna, że ktoś gdzieś mógł po drodze kombinować. Dopiero nie dawno dotarło do mnie, że nigdy nie widziałem na orlenie (na tej konkretnej stacji) kontroli jakości.

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: Są auta z silnikami przystosowanymi do benzyny 95 oktan ,są takie ,które najlepiej sprawują się na paliwie wysokooktanowym. Są również takie ,które najlepiej sprawują się na benzynie 91 oktan.
      Wciskanie komuś 98 do auta ,które jej nie wykorzysta a wprost przeciwnie będzie silnik będzie pracował głośno, mało wydajnie a spalanie wzrośnie jest żerowaniem na niewiedzy właścicieli aut.

      Dlatego dyskusja o to komu pali więcej a komu mniej na vervie nie ma kompletnie uzasadnienia.

    •  

      pokaż komentarz

      @KoniecznaKoniecznosc: stacja na Auchanie, błagam Cie ja akurat mogę się wypowiedzieć na temat Diesela:

      Orlen/Shell - Polo 6n2 - spalanie na poziomie 4,5-5,5 l/100 (Verva ON ani razu nie przekroczyłem 5,2 więc jestem zadowolony)
      BP - Polo 6n2 - spalanie powyżej 5,2
      Auchan - Polo 6n2 - spalanie powyżej 5,8

      Tata Citroen C5 K - powiedział, że nigdy nie zatankuje na Auchan i Makro (tam ma zniżki z tyt. posiadania jakiejś tam karty)
      Na pełnym baku zrobił na Vervie 100km więcej, a ja dopuki nie zobaczyłem na komputerze pokładowym to nie wierzyłem.

      Nie wiem jak jest z bezołowiówkami ale z Diesela ja osobiście jestem zadowolony i na pewno tańszy o kilka groszy Auchan omijam szerokim łukiem.

      Aktualnie tankuję ON albo EKOdiesel i nie narzekam, Verve lałem jak była 4,8zł :)
      Wybieram się na wakacje do Chorwacji, przetestuję i podzielę się z wami relacjami na temat spalania.
      Zaleje ON Verva, później troche matematyki i porównam z zagraniczną wachą.

  •  

    pokaż komentarz

    czy wam też przy płaceniu za paliwo na orlenie zawsze, ale to zawsze proponują hot doga albo batona czy napój? Troche wkurzające to zaczyna się robić. Jakbym chciał batona to bym sobie go kupił,co to w ogóle jest....

    •  

      pokaż komentarz

      @vokus: trzeba polecać, takie są standardy sprzedaży. Wmuszanie każdemu klientowi promocyjnych pierdół. Większa sprzedaż = większe wypłaty. No i lepszy wynik u Tajemniczego Klienta, co też przekłada się na $$$

    •  

      pokaż komentarz

      @vokus: Niedawno w biedronce, proponowali każdemu do zakupów "siateczkę za 7 groszy", ostatnio przestali. ;).

    •  

      pokaż komentarz

      @ryba_rozdymka: no pewnie takie jest założenie. Jakby przy kasie stała ładna pani, która z uśmiechem na ustach zaproponowałaby mi hot doga to może bym się skusił. Niestety nie dość, że na Orlenie dużo pań nie pracuje, a co dopiero mówić o ładnych, to jeszcze ta propozycja jest tak wymuszona i z taką niechęcią powiedziana, że skutek jest wręcz przeciwny. Ja tu nie krytykuje, broń boże, pracowników stacji, że nie są zadowoleni z takiego obowiązku, bo świetnie to rozumiem. Natomiast dziwi mnie taka polityka firmy. Ja osobiście czuje się trochę niezręcznie, gdy mi proponują jakiegoś batona czy cokolwiek. Może jestem jakiś przewrażliwiony albo nieco nadinterpretuje pewne zachowania, ale wydaje mi się, że Ci ludzie zwyczajnie czują się upokorzeni, że muszą coś takiego robić. Ja bym się czuł. Gdyby nie program partnerski to pewnie bym tankował na innej stacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @vokus:
      to i tak nie jest źle, bo mi przy każdej wypłacie państwo wciska swoje usługi medyczne i emerytalne. różnica polega na tym iż nie mogę odmówić. To dopiero jest wkurzające.

    •  

      pokaż komentarz

      @vokus: idzie się przyzwyczaić. Przyjezdź na stacje w okresie promocji, to dopiero wtedy usłyszysz dwu zdaniową regułkę zapraszającą do "zabawy". Gdyby mnie ktoś obudził o 4 w nocy, to jestem w stanie mu powtórzyć promocje sprzed roku...

    •  

      pokaż komentarz

      @vokus: sprzedaż sugerowana, to samo masz w kinie (może cola do popcornu?) czy salonach operatorów (może pokrowiec?). Na wszystko są targety i sprzedawcy są ze sprzedaży wszystkiego rozliczani.

    •  

      pokaż komentarz

      Czasem jest zabawnie :P Zatankowałem motocykl. Wchodzę zapłacic, w pełnym stroju, z kaskiem na głowie, a Pani z kasy: "Zyczy Pan sobie płyn do spryskiwaczy?"

    •  

      pokaż komentarz

      @hejdo: klienci też są czasami zabawni. Mamy na to odpowiedni temat na forum.

    •  

      pokaż komentarz

      @vokus: Mnie najbardziej denerwuje, jak sprzedawca widzi mnie z kaskiem na stacji i "na jana" proponuje mi hot-doga na drogę. I co? Że niby mam jeść podczas jazdy na motocyklu tak? -_-

  •  

    pokaż komentarz

    ja tam kupuje paliwo u przemytnika, jest złotówkę taniej i nie wciska mi ciemnoty o oktanach

  •  

    pokaż komentarz

    "dopłacają kierowcą różnicę" - oj tak, niektórzy z nich w życiu nie będą nikim więcej.

  •  

    pokaż komentarz

    Piękny przykład placebo. Lejesz niby "lepsze" paliwo i sam się oszukujesz, że rzeczywiście auto lepiej jeździ.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: Mowisz? No ale co jesli slabiutkie silniczki motocyklowe nie wkrecaja sie na obroty i ciezko na 4T z 50cc wycisnac odpowiednia predkosc? A co jesli silnik jest jeszcze mniejszy (Honda GX35) i pali litra tygodniowo ale ciezko mu wycisnac te 1,6 KM na zwyklej benzynie? A na Vpower sie bardzo ladnie rozpedza i nawet mniej wibruje i szarpie.

      W samochodach powyzej litra takie zwykle paliwo co najwyzej bedzie mulic a w motocyklu takie lepsze moze dac dodatkowego kopa w jezdzie pod gore. Zreszta orlen to orlen ale jak kupujesz z shella to przynajmniej wiesz ze nie chrzczone.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon:
      jak przeczytałem temat na tamtym forum to aż się zdziwiłem jakiego ze mnie durnia na tej stacji robili. "Do BMW to tylko VERVA- mniejsze spalanie, lepsze osiągi" :D myślałem, że gość z CPNu wie co mówi i radzi mi na moją korzyść, a teraz się okazuje, że to tania regułka dla naiwnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92:
      Widać znalazł buraka z bawary ;) Co łyka wszystko jak młody pelikan.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez moderatora

    •  

      pokaż komentarz

      @Zamszowy_ogorek: "le jak kupujesz z shella to przynajmniej wiesz ze nie chrzczone." oj niekoniecznie ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @steemm:
      jakbym jeździł Oplem albo Fiatem to też bym łyknął :)

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: Nie gadaj,że to łyknąłeś... ahahaahhaha

    •  

      pokaż komentarz

      @crypto:
      łyknąłem, łyknąłem - możesz się śmiać. W sumie to czasem bywam naiwny i stale się przekonuje, że sporo ludzi chce mnie w %$@@a zrobić, jak tylko się da, nie najlepiej wychodzę na tym zaufaniu do otoczenia ;p
      Zresztą kto jak kto, ale myślałem, że pracownik stacji benzynowej wie co mówi - nawet mi do głowy nie przyszło, że ma jakąś premię za to, że sprzeda lepsze paliwo, myślałem że mają tylko godzinówki tam płacone :)
      Możesz być pewny, że jak jeszcze raz zaproponuje Verve to zdecydowanie odmówię ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: coś jak podstawki pod kable elektryczne, albo złote kable które mają przewodzenie lepsze od miedzi o 0,0001R

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: to tak jak u ludzi, którzy są zachwyceni pedałami SPD do rowerów. usłyszą gdzieś sugestię, że to powoduje przyspieszenie na szosach to już potem trąbią, że jadą szybciej o 5kmph... choć to, oczywiście, efekt zachwycenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: Pracownik stacji benzynowej ma sprzedać... na stacjach walą w $$%!a jak się da. Z resztą tak samo robią sklepy komputerowe, RTV AGD, jeśli klient się nie zna to zostanie naciągnięty. Grunt to mieć dobrą gadkę (dobierać w zależności od klienta). Z resztą takich czarów pewnie uczą na jakiś studiach nawet, ale najlepsi mają to nabyte razem z doświadczeniem :)

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: a dlaczego od razu stwierdzasz, że skoro pracownik ma za to płacone to jest to gorsze? Dziwna logika.

    •  

      pokaż komentarz

      @SPGM1903: Tutaj się niestety nie zgodzę bo sam swojego czasu zakupiłem system SPD i średnie podskoczyły diametralnie nie mówiąc już o wygodzie, przyśpieszeniu i "czucia" rowera. Chociażby podjeżdzanie pod górkę jest wydajniejsze bo zawsze możemy pedały ciągnąć w górę dodatkowo odciążając nogę która aktualnie naciska na pedał. Lepiej też wykorzystujemy potencjał mięśni bo inne jego partie są odpowiedzialny za podnoszenie nogi a inne za naciskanie :) Także polecam samemu się przekonać. Jest różnica.

    •  

      pokaż komentarz

      @Grafon: też słyszałem te teorie. nie potwierdzam, nie zaprzeczam. ale SPD mają sprzyjać odpowiedniemu rozłożeniu sił podczas poedałowania, tak jak kijki od nordic walkingu niekoniecznie muszą być czymś w rodzaju pieszego nitro, a tylko pomocą do pokonywania dłuższych dystansów, bo siły sa inaczej rozkładane.
      podejrzewam więc, że i przy SPD sprawa ma się tak, jak opisałem. ma się po prostu nieco inny rozkład sił, ale prędkość dodatkowa to zasługa tylko i wyłącznie pedałującego, który chce potwierdzić tę teorię.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy:
      ja nie twierdzę, że verva jest gorsza dlatego, że pracownik ma płacone za jej sprzedaż premie, tylko dlatego, że pracownicy stacji orlena sami wypowiadają się na waszym forum, że to paliwo jest gówno warte

    •  

      pokaż komentarz

      @pyskaty92: szczególnie jeden. Akurat taki, który miał poważny zatarg z orlenem.

    •  

      pokaż komentarz

      @SPGM1903: Tez przesada - rozumisz pedaly przypina sie do specjalnych butow a te specjalne buty maja inna sztywnosc niz normalne do chodzenia (nie zginaja tak jak zwykle wiec gdzies tam jest i wieksza sila + nie ma tam tej pianki ktora normalnie amortyzuje stope). W dobrych butach lzej sie jezdzi a wiec i szybciej + potrafisz ciagnac but do gory.

      A i zlodzieje ich nie kradna bo nie maja butow.

  •  

    pokaż komentarz

    Witam. Na wstępie się przedstawię. Jestem administratorem forum www.orlenowcy.pl Dziękuje za reklamę forum.

    Jednak muszę coś wyjaśnić. Temat z forum, który został tu "wykopany" dotyczy sprzedaży paliw Verva. Przecież to normalne, że zarabiamy na sprzedaży tych paliw, ale to nie oznacza, że te paliwa są złe, a klienci są oszukiwani.

    Paliwa Verva cechują się większą liczbą cetanową/oktanową, mają zmniejszoną ilość siarki do minimum (śladowe ilości), zawierają środki czyszczące układ paliwowy.

    Więc nie jest to tak, że jesteście oszukiwani.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: a swistak siedzi...

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Czy wiesz, że:
      Liczba oktanowa podana na stacjach to ściema? w rzeczywistości 95 to 89-92 a 98 to 92-95.
      Nie ma bezpośredniej korelacji między liczbą oktanów, a "kopem"?
      Dodatki paliwowe w starszych silnikach mogą być niezdrowe?
      Większość stacji w Polsce posiada tego samego dostawcę paliwa i korzysta z tych samych rozlewni?

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: No dobrze, ale mnie ciekawi co z tą zawartością siarki i podwyższoną liczbą cetanową? Jest tu jakiś ekspert, żeby wyjaśnić, jak to wpływa na eksploatację silnika?

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: nie prawda. Dowód? Przejdź się na stację paliw i poproś o świadectwo jakości. Muszą Ci pokazać i zrobią to bez problemu. Wtedy dokładnie zobaczysz jakie są parametry paliwa.

      Oktany nie dodają kopa to oczywiste.
      Nie słyszałem żeby były nie zdrowe, chyba że mówisz o tym, że ktoś miał syf i mu przeczyściło, a on nawet filtra nie zmienił.

      ok 90% paliw w kraju pochodzi od Orlenu lub Lotosu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Normy jakościowe co do paliwa a jej rzeczywista wartość oktanowa nijak się mają.
      Niezależnie od norm kontroli jakości, oktany rozmijają się z napisem na dystrybutorze ZAWSZE. Nie chce mi się robić googlowania w tej sprawie, ale kiedyś o tym sporo czytałem. Wartośc oktanowa to nie taka prosta sprawa (zwłaszcza jej mierzenie).

      No i są dwie wartości oktanowe, motorowa i badawcza.
      Badawcza jest mniej istotna niż motorowa, ale to ją zawsze podaje się na dystrybutorach.... (a różnice bywaja potężne)

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: Na świadectwie masz podane jakie są wymagane wartości, a jakie zbadane na bazie paliwowej. Oprócz kontroli na bazie paliwowej przez orlen lab są również kontrole zewnętrznych urzędów na stacjach.

      Powiem Wam, że sam tankuje na swojej SP. I na jakość paliw w tym Vervy nie mogę powiedzieć złego słowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Czy ty słyszysz co się mówi?

      TO JAK JEST NA PAPIERZE TO NIE JEST JAK JEST W RZECZYWISTOŚCI.
      Badana wartość jest inna w zależności od jej ekspozycji na warunki, zanieczyszczenia na które była narażona w zbiorniku stacji itd.

      Poza tym podaje się BADAWCZĄ nie motorową.....
      Tutaj mały cytat:
      P: Co oznacza skrót „RON”?
      O: RON oznacza Resarch Octane Number (Liczba Oktanowa Badawcza).
      Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne i oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 600 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się wzrost szybkości stuków (przeważnie można to usłyszeć).

      P: Co oznacza skrót „MON”?
      O: MON oznacza Motor Octane Number (Liczba Oktanowa Motorowa). Liczba ta charakteryzuje odporność paliwa na spalanie detonacyjne, oznaczana jest ona w testach silnikowych CFR. Wykonywana jest bez wcześniejszego podgrzewania silnika przy prędkości 900 obr./min. Jeśli wartość RON jest za niska obserwuje się szybkie stuki (są one szczególnie niebezpieczne, gdyż przeważnie są one niesłyszalne, ponieważ silnik jest za głośny).

      Wskaźnik motorowej liczby oktanów jest tym, który powinien interesować kierowcę, bo ma bezpośredni wpływ na pracę silnika, a nie na detonacje w warunkach laboratoryjnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: na świadectwie masz podane i ron i mon.

      Nie pamiętam jakie to są wartości z dostaw na mojej Sp, ale sprawdzę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: :) To spoko, cywilizowana dyskusja. Luz, już się nie będę spinać :)

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: O co ci chodzi z tymi liczbami oktanowymi? Paliwa ORLEN zawsze spełniały normy które narzuca prawodawca w tym zakresie (spełniają też oczywiście wszelkie Europejskie). Zwróć się do Brukseli, żeby paliwa były oznaczone wg. RON a nie MON :) Na pewno zmienią po kilkudziesięciu latach stosowania oznaczeń z RON :)

      O jakich zanieczyszczeniach mówisz? Wszystkie zbiorniki oraz dystrybutory mają filtry a paliwa na stacjach ORLEN są często kontrolowane przez wewnętrzne służby.

      Eeech. Czemu Polacy są tak zawistni, że zawsze zamiast być dumnymi ze swoim największych firm które są doceniane i szanowane w Europie to jadą je jak bure suki?

    •  

      pokaż komentarz

      @Arkadian: Po pierwsze pomyliłeś RON z MON, a po drugie po nikim nie jechałem, tylko wypunktowywałem rzeczy, które są prawdziwe, a które koncerny wolą zamiatać pod dywan (jak np. ilość oktanów).

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Witaj, a masz dostęp do takiej wartości jak kaloryczność paliwa? Dla mnie to był główny argument "za" dla paliw tzw "premium", jednakże jak to czytam, to aż mi się nie chce wierzyć, że te paliwa różnią się tylko i wyłącznie dodatkiem większej ilości środków myjących...

      Ogólnie brakuje rzetelnej informacji czym tak naprawdę są paliwa premium, sami zresztą widzicie jakich chwytów trzeba się imać, żeby to paliwo sprzedać. Swego czasu konkurencyjny V-Power, jeszcze ten "100 oktanów" (czy też 99+, chyba tak był najpierw oznaczany) reklamowany był większą kalorycznością, innymi słowy większą energią jaką można wyzwolić spalając tą samą objętość mieszanki, jednakże to było dawno temu, jak to paliwo wchodziło jako pierwsze na polski rynek.

      A Verva?

    •  

      pokaż komentarz

      @Mibars: Nie wiem czy to jest podane na świadectwie jakości, ale sprawdzę.

      To nie o to chodzi, że te paliwa są złe i dlatego się nie sprzedają. Po prostu klienci z góry je odrzucają bo są droższe.
      Prawdą jest, że mają dodatki czyszczące, uszlachetniające, zredukowaną do minimum ilość siarki (ważne dla katalizatora, ale nie tylko). Nie mogę tego potwierdzić, ale czytałem, że benzyna Verva ma właściwości absorbujące wodę.

      My staramy się ich przekonać, że można na nich zaoszczędzić, abo poprzez zmniejszone spalanie. Naprawdę wielu klientów mówiło mi, że testowali i spaliło im mniej, a inni mówili, że nie spaliło mniej, ale auto było dynamiczniejsze. Inną oszczędnością jest trwałość silnika.

      No i oczywiście prawdą jest, że ze sprzedaży mamy kasę. No bo w końcu jesteśmy handlowcami i płacą nam za wyniki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: No dobra a co jesli paliwo sie nie sprzeda? Jest wymieniane czy to jest jakis patent ze przy dystrybutorze jest dopiero mieszane? Wiesz fajnie miec jak najświeższe.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zamszowy_ogorek: raz w tygodniu jest dostawa. Zresztą bez przesady paliwo to nie mleko i nie psuje się w tydzień.

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: Próbuję Ci uzmysłowić, że ilość oktanów jest zgodna z wyśrubowanymi wymaganiami UE. Koncerny nie mają tu niczego do ukrycia.
      Proszę: to odwołanie do Polskiego prawa. Zapewniam Cię, że ORLEN produkuje benzynę przewyższającą te minimalne wymagania
      http://lex.pl/serwis/du/2005/1825.htm

    •  

      pokaż komentarz

      @KazimierzG: Kaziu - na logike: liczba oktanowa wplywa na prace silnik i na wydajnosc: im wieksza liczba oktanowa tym wieksze prawdopodobienstwo ze wybuch nastapi dokladnie wtedy kiedy powinien czyli zapewni optymalne warunki pracy silnika. Wystapi za wczesnie badz za pozno i energia kinetyczna bedzie inna.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: A co ze spalaniem? Hmm? Po co pracownicy mówią kierowcom, że auto mniej spali? I skąd tak rozbieżne opinie wielu tutaj wypowiadających się? Na ogół negatywnie (a to brak mocy, a to spalanie większe?).

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: całkiem możliwe, że to zależy od samochodu. Poza tym nie spodziewajcie się efektów po 1 tankowaniu. Komp w samochodzie musi wyłapać i dostosować pracę silnika pod nowe paliwo. Przecież nie spodziewacie się chyba, że gdy umyjecie zęby raz w miesiącu to będą zdrowe i białe.

  •  

    pokaż komentarz

    Odnośnie Vervy nie wiem, ale V-Power to gówno, samochód wcale lepiej nie chodzi, a sprawdzanie na dwóch różnych, tak samo jeździ na tańszym paliwie ze stacji Carrefour.

    •  

      pokaż komentarz

      @cichy202: Wszystkie paliwa premium to gówno które które kosztuje tyle co marketing + koszt zwykłego paliwa, reszta to marża która jest kilka razy większa jak na zwykłym paliwie (przynajmniej dla koncernów) . Podobnie jest z programami lojalnościowymi ludzie są napalenie na pkt które w rzeczywistości są nic nie warte i tak np na parasolkę trzeba zatankować za 7 000 zł .

    •  

      pokaż komentarz

      @cichy202: Ja natomiast o v-powerze słyszałem inne opinie, co mozna potwierdzic na hamowni. Samochód zalany v-powerem ma więcej mocy i lepszy moment aniżeli taki sam z pb95. Wiadomo, że sportowe paliwo to to nie jest ale na pewno lepsze niż zwykłe pb98 czy 95.

    •  

      pokaż komentarz

      @JokerBonifacy: Tak jasne jeżeli jest to 98 oktanów a samochód jest ustawiony spalanie tego paliwa. W innym przypadku spalanie jest większe. Sportowe paliwo czyli takie co używają rajdowcy kosztuje 30-40 zł za litr. Benzyna typu verva, ultimate czy v-power to to samo paliwo z dodatkiem. Dozowanie uszlachetniacza odbywa się przy załadunku cysterny. Ilość nie oszałamia ok 3-4 litrów na 10 000 l paliwa . Jeżeli twierdzisz inaczej to znaczy , że zalewasz swoje auto droższym paliwem i nie chcesz uznać swojej głupoty . Ewentualnie możesz być opłacany przez dział PR Orlenu :) frajerzy płacą więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      @ex4u: Zalewam na Auchan ;). A jaka jest prawda to możesz sprawdzić na hamowni. I mówię tylko o v-powerze, na temat vervy czy ultimate sie nie wypowiadam.

    •  

      pokaż komentarz

      @ex4u: kiedyś liczyłem ile wart jest jeden punkt na stacji Orlen.
      wyniosło to pół grosza... czyli tankując u konkurencji 1 grosz taniej jesteśmy do przodu;]

  •  

    pokaż komentarz

    Jestem byłym pracownikiem orlenu i znam kilka wysoko postawiony osób z forum orlenowcy.pl, zadawajcie mi pytania.

    •  

      pokaż komentarz

      @ryba_rozdymka: Dlaczego na stacjach orlenu w Warszawie ceny paliw różnią się nawet o 3 groszy?
      Jak często są przeprowadzane kontrole paliw?

      MIAŁO BYĆ 30 groszy

    •  

      pokaż komentarz

      @cacum3: 3 grosze to nic, ceny mogą się różnić nawet o 15 groszy w obrębie kilkudziesięciu kilometrów. Wszystko zależy od lokalizacji, czy jest blisko centrum, jak dużo ludzi uczęszcza na stację, itp.

      Z tego co wiem, paliwa są sprawdzane przy każdym tankowaniu z cysterny do zbiorników.

    •  

      pokaż komentarz

      @rybarozdymka: _znam kilka wysoko postawiony osób z forum orlenowcy.pl
      Znaczy kogo? Adminów?

    •  

      pokaż komentarz

      @ryba_rozdymka: jaka jest zawartość mięsa w parówkach do hotdogów a jaka w kabanosach?

    •  

      pokaż komentarz

      @ryba_rozdymka: Gdzie najlepiej tankować paliwo? W mieście czy na łące? Gdzie jest najtaniej?

    •  

      pokaż komentarz

      @ryba_rozdymka: Kto jest producentem parówek chili?

    •  

      pokaż komentarz

      @ryba_rozdymka: znasz mnie? No bo jako admin jestem chyba "najwyżej postawioną osobą na forum"?

    •  

      pokaż komentarz

      @ryba_rozdymka: właśnie, czy to prawda że paliwa i ich jakość, czy np nie były rozmieszane z wodą, sprawdzacie na stacjach??
      bo czytałem że już gdy się je odbiera z rosji mają wodę, jak to k%@$a jets w końcu?
      Czy sami dodajecie wody...

    •  

      pokaż komentarz

      @EmmetBrown: przed każdą dostawą paliw na stację pobierane są próbki. Jeśli są podejrzane dostawa nie jest przyjmowana.

      Zawsze w paliwie są jakieś tam ilości wody. Jest to jednak ilość powiedzmy 2-3 litrów na 35 000 litrów. Bierze się to z pary wodnej zawartej w powietrzu.

      Wody nie jesteśmy w stanie dolać bo system zarejestruje dostawę w zbiorniku i centrala będzie żądała wyjaśnień.

    •  

      pokaż komentarz

      @sciana: prawie.
      @sheslostcontrol: uhhhh. Nigdy nie zwracałem na to uwagi, szczerze powiedziawszy.
      @kaskaderMike: nie ma różnicy, Orlen raczej dba o jakość paliw, bez względu na stację. Ale wałki mogą trafić się wszędzie.
      @Orlenowcy: znaczy się Freeman z tamtej strony? Akurat nie znam Pana :) Ale mam kolegę który jest tam modem. Bez nicków.

    •  

      pokaż komentarz

      @sheslostcontrol: Nieważne - tam się je tylko po dobrych imprezach.

    •  

      pokaż komentarz

      @efceka: Wszystkie parówki robią Morliny

  •  

    pokaż komentarz

    mój 15-letni turbodiesel sporo mniej spala zwykłej ropy w porównaniu z "tą lepszą". nie wiem ile w tym logiki.

  •  

    pokaż komentarz

    Scudo 1.9 TD 97r. różnicy w spalaniu brak. Może, ale to takie mocne może ma trochę lepsze przyspieszenie, chociaż raczej to złudzenie w końcu leję "droższe i lepsze" paliwo.

  •  

    pokaż komentarz

    hahaha
    polewaja z ludzi ktorym wciskaja kit
    a potem jeden z drugim lyka 'prawde' ze lopata wrzucaja cudowny proszek i powstaje verva :D

    •  

      pokaż komentarz

      @deni28s: Pracownik na stacji jest niestety takim samym specjalistą od technologii paliw jak ty. Nie łódź się, nie są to technolodzy chemicy i mają swoje opinie tak i i ty je masz: jak np, że paliwa premium są gorsze od zwykłych (co jest bzdurą)

  •  

    pokaż komentarz

    żeby było śmieszniej to na widziałem jak na orlenie kobitce też wciskali vervę... do kosiarki, że niby kosiarka będzie lepiej chodzić... , no ale są tacy którzy w to wierzą.

    •  

      pokaż komentarz

      @grigori: bo ludzie są DEBILAMI ! :D ale będzie minusów na początek ..

    •  

      pokaż komentarz

      @grigori: Zalezy jaka kosiarka jak 2T to niepotrzebnie ale 4T 22cc pierdzidelku na kiju co to prawie mocy nie ma przyda sie kazda dodatkowa moc. To nie wazne w co wierzysz - wezne zeby nie spierd8olic kosiarki w tydzien na jakims gownie - kosiarka pali pol litra na godzine i extra 50gr nie robi duzej roznicy kiedy naprawa moze cie kosztowac 500zl. To sa zupelnie inne silniki, nie maja filtra oleju, ktos wczesniej pisal ze te paliwa maja mniejsza zawartosc siarki. Im czysciej tym lepiej.

      Takze no - najlatwiej spierd i wyrzucic bo sie zatankowalo jakims gownem.

  •  

    pokaż komentarz

    Verva? Mają gorsze problemy - kilkadziesiąt chyba spraw za cuda przy zwalnianiu ludzi i niewypłaceniu odprawy (na grubą kasę).

  •  

    pokaż komentarz

    Na Forum jest 102 użytkowników :: 1 Zarejestrowany, 0 Ukrytych i 101 Gości

  •  

    pokaż komentarz

    Zwerbowali mnie...Wróć ZVERVOWALI mnie do tankowania droższego, nieopłacalnego paliwa? Znaczy się że przepłacałem!

  •  

    pokaż komentarz

    Nie. Tak naprawdę to tylko jeden (były już) user pisał, że to oszukane paliwo i nic nie daje. Także to jego prywatna opinia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: Opcja odpowiedź, k$@%a!

    •  

      pokaż komentarz

      @Orlenowcy: A ja napiszę że verva ON też nic nie dał. Zaleję tera zwykłą na Statoilu, koło Reala i zobaczymy. Biada dobremu imieniu ORLENU, jak mój 1.9 JTD 115 Km (w miarę odporny na gorsze paliwa) spali mi po mieście mniej zwykłej ropy niż VERVY. Swoją drogą trzeba sprawdzić o ile komputer w aucie może się pomylić...

  •  

    pokaż komentarz

    Ja na 30 litrach ON Verva przejechałem 450 kilometrów co daje 6,8 średnio. Komputer bezczelnie pokazuje 6.3 (jazda w mieście). Silnik 1.9 JTD 115 Km. Teraz zaleję zwykłym ON i zobaczymy. Notujcie co lejecie za ile i ile kilometrów przejedziecie.

  •  

    pokaż komentarz

    Sporo osób zapomina, że inne koncerny/stacje też kupują paliwa z Orlenu zmieniając tylko metkę i politykę maretingową. Co do spalania to ja chyba mam zepsute cos bo 3litrowa szkopska myśl techniczna potrafi mi spalić 8,5-9l przy normalnej jeździe na vervie, znowu na zwykłej 95 nie mogę zejść poniżej 10l także coś w tym jest. Dużo też zależy od auta, jedno zareaguje pozytywnie drugie negatywnie na verve co nie zmienia faktu, że nasze paliwa po regulacjach dotyczących biokomponentów są tyle warte co greckie obligacje. O polityce orlenu szkoda gadać traktują pracownika jak psa idiotę masz latać merdać ogonem i cieszyć ryja to może dostanie te 300 pln brutto na kwartał.

    •  

      pokaż komentarz

      @Macior666: W instrukcji obsługi nie stoi przypadkiem 98 (Super Plus)?

    •  

      pokaż komentarz

      @kwahoo: chyba nie, nie miałem instrukcji w łapach pare lat, wszędzie operują nazwą Verva, jak chcesz mogę poszukać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Macior666:
      To może być ważna informacja dla Ciebie - jeśli lejesz 95 vel Eurosuper do samochodu przystosowanego do 98 vel Super Plus (Vervy, V-pałery i takie tam) to silnik musi zmniejszyć kąt wyprzedzenia zapłonu. To wytłumaczenie wyższej konsumpcji.

    •  

      pokaż komentarz

      @kwahoo: leje do zwykłego wolnissącego v6 dopakowanego bajerami (zmienne fazy itp) i jakąś tam wiedze dot pracy silników mam (pare zbudowałem) i w doprężonych silnikach verva czy vpower spisują się zdecydowanie lepiej, nawet na głupim vagowskim czterorzędzie z gaźnikami czuć. Kwestia stanu technicznego silnika i osprzętu, znam takich co leją verve po jajca i dolewają po litr classica do silnika twierdząc że fura żywsza dając w palnik i zostawiając za sobą tumany przepalonego oleju :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Macior666: Niewlasciwi ludzie sie wypowiadaja - albo ktos ze starym zlomem albo ktos kto ma stary 2 litrowy silnik - ci ludzie maja problem z odczuciem roznicy i rzeczywiscie niepotrzebnie to tankuja. Jak ktos ma slaby silnik to chce miec troche mocniejszy - jak ktos kupil sportowy drogi samochod to dba bo wie ile kosztuja naprawy. Juz pisalem - to dobre do motocykli i ludzi ktorzy malo jezdza - ich ta roznica w cenie nie kosztuje tak duzo bo tankuja mniej.

  •  

    pokaż komentarz

    Te wszystkie paliwa z uszlachetniaczami to jedna wielka ściema, wszystkie beczki każdej z firm podjężdżają do najbliższej naftobazy i kierowca wybiera dla kogo jest paliwo, jak się jebnie to doleją wiadro sików zamiast dla BP do Statoila, baza czyli 95 lub ON jest taka sama i jest albo z Płocka albo z Lotosu. Najlepiej jakby ktoś mieszkający blisko takiej naftobazy pstryknął fotkę jak to po paliwo ustawiają się po sobie cysterny wszystkich koncernów i zadał pytanie np Statoilowi czy jego paliwo jest z Norwegii. Jak mają dobry PR to okaże się że jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @sopcom: Żyłem w przekonaniu, że każdy o tym wie ale widzę teraz, że jednak potrzeba uświadamiać ludzi o oczywistych oczywistościach bo wielu jest takich co to naśmiewają się ze słabej jakości paliwa ORLENu a kupują świetne paliwo Shella lub Statoil (które jest tym samym paliwem z Płocka).

      No cóż, w imię dwóch zasad:
      1) Towar jest tak dobry jaka jest jego cena (czyli jeśli na Shellu płacę więcej to mają lepsze paliwo).
      2) Wszystko co Polskie jest gówno warte.

  •  

    pokaż komentarz

    verva to zwykłe paliwo z dodatkiem utleniaczy... Totalny bezsens...

  •  

    pokaż komentarz

    A ja jak ten idiota myślałem, że tak jak V-Power różni się również kalorycznością...

    ...A może V-Power też już na psy zszedł?Kiedyś reklamowali się między innymi powyższym, a teraz jakoś o tym milczą...

  •  

    pokaż komentarz

    Orlenowi tak. Natomiast dla samego forum to ogromna reklama.

  •  

    pokaż komentarz

    Znalazłem ciekawy i merytoryczny artykuł na temat jakości i efektów stosowania paliw Verva.

    Paliwa Verva

  •  

    pokaż komentarz

    Pracuje aktualnie na stacji Bliska, mam doświadczenie na Orlen Premium i powiem wam że większych bzdur nie czytałem :D Pb 95 ma moc oktanową okolo 92 PB 98 około 95-96, Verva trosczkę więcej. Co do pisania na temat tego że trzeba sprzedać 20% PBV to prawda. Ale wtedy faktura prowizyjna ajenta jest powiekszona o premie za wyrobienie planow, dodatkowo trzeba wyrobic palny na paliwo i marze na sklepie.

    •  

      pokaż komentarz

      @C4sh: mam przed sobą świadectwo jakości benzyny 95 i Vervy 98.
      Benzyna 95
      LOB(liczba oktanowa badawcza):
      wymagane min. 95
      zbadane : 96,5
      LOM(liczba oktanowa motorowa?):
      wymagane min 85
      zbadane: 85,6

      Benzyna 98 Verva
      LOB(liczba oktanowa badawcza):
      wymagane min. 98
      zbadane : 99,2
      LOM(liczba oktanowa motorowa?):
      wymagane min 88
      zbadane: 88,6

  •  

    pokaż komentarz

    Ja tam tankuje na Rosyjskiej stacji "Lukoil" , zawsze jest taniej o 10-20 gr. niż na lotosie czy orlenie, spalanie 6-6,5l w trasie, w mieście 8l przy silniku 1.6 8V (astra f 3d), wcześniej tankowałem na orlenie, nie mierzyłem dokładnie spalania, ale było na pewno nieco wyższe.

  •  

    pokaż komentarz

    To jest nic. Dzisiaj w jedmym momencie było 512 osób. Także jeszcze raz dziękuje za reklamę.

  •  

    pokaż komentarz

    Ja poszedłem inna drogą. Kupiłem uszlachetniacz do diesla "KLEEN-FLO" .
    Przynajmniej mam pewność, że taki uszlachetniacz jest w moim paliwie, a z dystrybutora to nie wiem co leję.
    O wiele taniej wychodzi samemu sobie uszlachetniacz dodawać niż tankować, uszlachetnione paliwo z dystrybutora.

    •  

      pokaż komentarz

      @jodlasty: Ta.... bo każdy uszlachetniacz jest taki sam :D Lata badań ośrodków naukowych i technicznych nad dodatkami do paliw szły na marne :) Okazuje się, że wystarczy kupić byle jaki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Arkadian: Byle jakie to są paliwa na stacjach, w szczególności te paliwa premium. Mało ludzi to kupuje, przez co leży to w zbiornikach i traci swoje właściwości.

  •  

    pokaż komentarz

    teraz wszyscy beda nagle mowic jakie to paliwa verva, v-power inne super 95+ sa kiepskie - bo to bedzie pod tym artykulem 'trendy'

  •  

    pokaż komentarz

    [komentarz usunięty na żądanie PKN Orlen]