AMA - marynarz pracujący na tankowcach.
Jestem oficerem nawigacyjnym na zbiornikowcach w dużej kompanii. Pracowałem na statkach wożących ropę i jej produkty oraz LNG. Z góry uprzedzam, że nie wszystko mogę napisać. Zapraszam.
janmarten z- #
- #
- #
- #
- #
- 214
Komentarze (171)
najlepsze
Co ile zawijasz do Portu i ile masz wolnego?
To prawda, że marynarz ma dziewczyne w każdym porcie?
Ile zarabiasz (wysatrczy zarys).
Platne masz za caly dzień czy tylko za np. warte?
Dokumenty do łaskawie nam panujących poszły:)
Na tankowcach prawie się nie schodzi na ląd. Terminale ze względów bezpieczeństwa buduje się z dala od miasta, a przeładunki są krótkie. Najczęściej cieszę się, jeśli zejdę raz na miesiąc, chociaż zazwyczaj i tego nie ma. O ile wiem, lepiej jest np. na masowcach, bo tam przeładunek trwa wiele dni.
Jak wyżej, ale faktem jest, że są takie porty, gdzie niektórzy marynarze mają swoje
2.Czy załoga jest wielonarodowościowa i czy w związku z tym dochodzi przez to do jakiś komicznych bardzo stresujących sytuacji ?
3.Czy będąc w ciepłych krajach widziałeś kiedyś małpkę Koko ?
1. Jak pisałem wyżej, są w niektórych firmach.
2. Tak i moim zdaniem dzięki temu nie dochodzi do nieprzyjemnych sytuacji. Ludzie chyba bardziej trzymają fason nie chcąc wyjść na buców przed innymi narodami.
3. Nic takiego nie widziałem:)
2. Ukończyłeś jakąś szkołę czy w wojsku się wszystkiego nauczyłeś co umożliwiło ci pracę na statku?
3. Jak nie jesteś na statku to gdzie mieszkasz?
4. Co jest najgorsze a co najlepsze według ciebie w takiej pracy?
5. Co jadacie i pijecie na statkach?
6.Czy mocno telepie na takim statku podczas sztormu?
7. Czy widziałeś delfiny/foki/wieloryby/albatrosy podczas rejsów?
8. Czy spotkałeś się z górą lodową podczas rejsów?
9.
1. Długo by wymieniać. Australię, Rosję, Singapur, Emiraty, Indonezję, większość państw nadmorskich w Europie, RPA i wiele innych.
2. Akademię Morską w Gdyni
3. W Gdyni
4. Najgorsze są wyjazdy na wiele miesięcy z domu. Najlepsze jest to, że jak jestem w domu, to przez kilka miesięcy nie muszę pracować i mogę cieszyć się życiem.
5. Normalne jedzenie przygotowywane z suchych i mrożonych produktów. A pijemy wodę, soki, czasem piwko.
2. Lubisz szanty ?
3. Nie straszny Ci szkorbut ?
4. Czy jak byłeś mały chciałeś być piratem ?
1. Wolę whiskey
2. Tylko Antyszanty:)
3. W XVIII wieku odkryto, że picie soku z cytryn przeciwdziała szkorbutowi
4. Chciałem być Indianinem.
2. Na jakich wodach pływasz?
3. Czy w żegludze jest tak jak w lotnictwie, że wszędzie i wszyscy po angielsku, czy może trzeba czasem na migi? ;)
4. Była kiedyś mowa o Zderzaku Łągiwki, że chcą je zamontować w portach. Faktycznie taki wynalazek by się przydał?
5. Jak szybki macie internet?
6. Jaka jest liczebność załogi na tankowcu?
7. Jest jakieś rzadki zawód na statkach o
1. Prawdę mówiąc tak sobie. Niby Zatoka Adeńska jest patrolowana i w miarę bezpieczna, ale już północno zachodni Ocean Indyjski znacznie mniej, a piraci się zapuszczają kilkaset mil od brzegu. Pojawiają się oddziały ochrony na statkach, ale póki co zazwyczaj nieuzbrojone. I efekty są takie: http://en.wikipedia.org/wiki/MV_Biscaglia
2. Dosłownie wszędzie.
3. Zazwyczaj można się dogadać po angielsku, ale bywa, że trafi się jakiś robotnik do serwisu, z którym ciężko się dogadać.
Edit: Oo, ale fajnie, nie mogę dodać więcej komentarzy, bo pojawił się limit. No to chyba będzie na tyle.
W