Ostre słowa Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Tbilisi
Lech Kaczyński,słowami i czynami obsadza Polskę w roli lidera opozycji antyrosyjskiej.Czy kraj doświadczony tragiczną historią stosunków z Rosją powinien tak ostro krytykować ten nieobliczalny kraj? Czy dzisiejszy wieczór nie stanie się zaczątkiem kolejnego poważnego kryzysu w relacjach z Rosją i czy Europa Środkowa nie pozostanie znów osamotniona?
-
Na początku byłem za poczynaniami Kaczyńskiego, ale on przesadza, nasze gadanie może trochę pomaga, głośniejsze gadanie, zaczyna wkurzać (Rosję).
-
[pokaż komentarz] +72
13-08-2008
Depesza z Rosji: gratulacje STOP gaz STOP ropa STOP
-
[pokaż komentarz] +83
13-08-2008
Jak nas Francja i UK w '39 olały to ludzie to potrafią wypominać przez prawie 70 lat. Ale jak przychodzi co do czego to Ci sami ludzie srają pod siebie. Żeby tylko Rosji nie obrazić. Nie lubię go, ale dobrze gada. Jak ktoś próbuje Cie zastraszyć to najgorszą rzeczą jaką możesz zrobić to schować głowę w piasek.
-
[pokaż komentarz] +23
13-08-2008
nie jestem fanem kaczyśnskiego, ale prawda jest taka że musimi przestać łazić na kolanach po świecie - jak na ironie robi to człowiek który nie chodząc na kolanach jest na takim samym "poziomie" co chodzący
problem teraz tylko kpolega na tym by nie rozjuszyć rosji na tyle by zechciała do nas się doczłapać
ale to bardzo dobrze że ktoś w końcu zmusił się by nie uklęknąć - tyle setek lat na kolanach ... już przywykliśmy ? -
[pokaż komentarz] +40
13-08-2008
Też za Kaczyńskim nie przepadam, ale w tym wypadku argumenty aby nie drażnić Rosji są conajmniej śmieszne, to tak jak by nie stanąć w obronie napadniętego sąsiada bo później mogą nas pobić.
A prawda jest taka że prędzej nas pobija gdy nie bedziemy reagować, bo będą wiedzieć że jesteśmy słabi.
To co dla europy zachodniej jest konfliktem na kaukazie dla nas jest bezpośrednim zagrożeniem, jeśli nie będzimy reagować ostro to lada chwila będziemy mieli rosyjskie czołgi tuż za wschodnią granicą. -
[pokaż komentarz] +18
13-08-2008
@piecpieca: 'nie chodząc na kolanach jest na takim samym "poziomie" co chodzący' jak mnie już wrukwia takie gadanie.
Kaczyński jest o cm niższy od Kwaśniewskiego, Sarkozy jest podobnego wzrostu, Miedwiediew, ma 162 cm, wbili Wam ten głupi argument do głowy i tak powtarzacie i powtarzacie jak ten ciemnolud..
a Twój kochany donek 173.. co za kraj -
[pokaż komentarz] -7
13-08-2008
"Twój kochany donek 173.. co za kraj" - spójrz na linki które dodałem :)
swoją drogą - masz rację - wbili mi to do głowy -
[pokaż komentarz] +4
13-08-2008
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
@MariuszR
A prawda jest taka że prędzej nas pobija gdy nie bedziemy reagować, bo będą wiedzieć że jesteśmy słabi.
Polska w porównaniu z Rosją z definicji jest słaba jeśli porównywać moc zbrojeniową. Zresztą podobnie jest z większością krajów europejskich. -
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
Na moje to bardzo cywilizowany objaw: Zamiast leczyć - zapobiegajmy. Bardzo dobrze, że Kaczyński zignorował paplaninę Tuska. Zaniechanie podróży do Gruzji byłoby bardzo niebezpieczne - natomiast teraz mamy znaczący krok naprzód, w stronę XXI wieku.
-
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
Opis kolegi: Nie sądziłem, że kiedyś będe dumny z prezydenta Kaczyńskiego.
-
[pokaż komentarz] -3
13-08-2008
Gdyby to przemowienie wyglosil dzien wczensiej, to bym powiedzial, ze moze i grozi to konsekwencjami politycznymi i gospodarcyzmi, moze i jest politycznie nieodpowiedzialne, ale jednak choc jeden glosny protest w wykonaniu polityka i pokazanie honoru ponad interes polityczny. I mozna by byc dumnym.
Ale to gdyby powiedzial dzien wczesniej.
A tak, to powiem tyle: po ogloszneiu przerwania dzialan wojennych, to duzo latwiej machac szabelka.
-
[pokaż komentarz] +6
13-08-2008
pozwólmy, że historia to oceni
-
[pokaż komentarz] -15
13-08-2008
Co oceni? Hitlerowi (nie porównuje Kaczyńskiego do Hitlera) też powiedziałbyś "Rób co chcesz, jak skończysz, to pomyślimy czy było to ok"?
Jak dla mnie on zaczyna wyrażać swoje całkowicie prywatne opinie które powinien zachować dla siebie, a nie mówić ich w imieniu narodu. Myślę, że on po prostu nie lubił Rosji już od dawna, teraz ma pretekst żeby opowiedzieć o tym światu... -
[pokaż komentarz] +9
13-08-2008
to powiedz Kaczorowi, żeby robił i mówił, to co TY uważasz za właściwe !
-
[pokaż komentarz] -16
13-08-2008
To jest argument czy co? O co Ci chodzi? Co chcesz przez to powiedzieć?
...
BTW. Minusów się nie stawia za to, że się z kimś nie zgadzamy... -
[pokaż komentarz] +32
13-08-2008
-
[pokaż komentarz] -16
13-08-2008
prezydent? po prostu lubię sobie pokrzyczeć...
-
[pokaż komentarz] -13
13-08-2008
no to w rosji sezon polowan na kaczki wlasnie sie zaczal....
-
[pokaż komentarz] -33
13-08-2008
kwa kwa
-
[pokaż komentarz] +25
13-08-2008
Jak nie lubie kaczora tak tutaj sie z nim zgadzam. Pomijam fakt, ze takim gadaniem moze nam narobic kolo dupy, ale chyba jednak dobrze, ze ktos w tej sytuacji nazywa rzeczy po imieniu.
-
[pokaż komentarz] +17
13-08-2008
Jeden z rosyjskich politologow powiedział kiedyś, że jedyne czego sie Putin boi to "silnej Polski". I to jest akurat prawda. Dlatego przemowienie Prezydenta jest słuszne. Rosja to nie jest żadne supermocarstwo, to stary niedźwiedź bardzo mocno poobijany po rozpadzie ZSRR w 1991r. Putin i Miedwiediew starają się jak mogą, żeby trzymac inne republiki radzieckie w "ryzach", a przynajmniej muszą sprawiac wrazenie, że tak właśnie jest. Kraj ten jest na razie zacofany zarowno pod wzgledem gospodarczym, społecznym, ale także militarnym. Dlatego trzeba już wszystkimi siłami powstrzymywac imperialistyczne działania Putina, zanim Rosja będzie naprawdę silna.
Najgroźniejsze z naszego pkt widzenia jest uzależnienie od Rosji w dopływach ropy i gazu (tak jak zreszta wiekszosci panstw wschodnich). I uniezależnienie się powinno byc jedynm z priorytetow dla Polskiego rządu. Tym bardziej ze przespalismy kilka powaznych inwestycji (np. rurociąg pod m. Bałtyckim) -
[pokaż komentarz] -4
13-08-2008
Ta jasne, jasne super, honorem się uniósł. My tylko mamy d!#!#ny honor co tylko zawsze prowadziło do wyżynania naszych obywateli. Hura gińmy za Gruzje!!! Poczytajcie o tym kraju, o ludobójcy Sakaszwilim, o tera to on demokrata, a potem pieprzcie.
-
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
zycze powodzenia w ewentualnym starciu z rosja ;) pyskacze na front
juz dzisiaj cala europa ma nas w czterech literach, a my jeszcze bardziej robimy sobie kolo tylka
po co to komu?
a argument o pomocy anglii i francji jest calkowicie nie trafiony
te panstwa zdeklarowaly sie POMOC, a nie pomogly
teraz my robimy to samo - DEKLARUJEMY... a pomozemy? czym? wyslecie swoje dzieci/braci na front? -
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
Właśnie, jakoś polskich dywizji w Gruzji nie widziałem. Takie nadmuchane "odważne" teksty kojarzą mi się z małym kundelkiem, który obszczekuje wszystkich dookoła, ale wystarczy tupnąć nogą, by zwiał pod nogi właściciela.
-
[pokaż komentarz] +12
13-08-2008
Człwoieku, jak wyślemy naszą flote Jastrzębi to Rosja nawet nie zdąży mrugnąć.
-
[pokaż komentarz] +26
13-08-2008
a czy kaczor grozi rosji atakiem ??? albo obiecuje pomoc militarna? tylko wzywa do reakcji UE i NATO ja sie z nim (az glupio to powiedziec) w 100% zgadzam.
-
[pokaż komentarz] +9
13-08-2008
Stokroć bardziej wolałbym aby polskich żołnierzy wysłano do Rosji niż do Iraku i Afganistanu tak jak to teraz ma miejsce. Rosja od zawsze była wrogiem Polski i to się nie zmieni, Kaczyński ma rację że ten kraj pokazuje swoją twarz - twarzy tyrana, który chce sobie podporządkować wszystkich naokoło. Lepiej umacniać sojusze z państwami wschodnimi, które są tak samo zagrożone rosyjskimi manipulacjami jak my, bo wszyscy na Zachód od Polski się na nas wypną tak jak 70 lat temu.
-
[pokaż komentarz] +9
13-08-2008
100% wiekszy PKB, kilka miedzynarodowych polskich koncernow, elastyczna profesjonalna armia i chociaz minimalny udzial alternatywnych zrodel energetycznych w gospodarce (poczytajcie o benzynie syntetycznej z wegla w RPA czy biodieslach w Brazylii), dajacy szanse na przyszlosc (centra badawcze). Wtedy bedziemy cos znaczyc, poki co to szczekanie o nie oddawaniu guzika. Jak to sie konczy przekonalismy sie dziesiatki razy w swojej historii. Zrozumcie wreszcie, ze taki jest swiat, taka jest natura, ze slabego zawsze leja, a my jestesmy slabi. Zamiast biadolic, ze Rosja to czyste zlo, czym odkrywamy sie na rownie jednoznaczne riposty, wezmy sie do roboty - skonczmy z lewymi socjalami, bezproduktywnymi uczelniami, rozpasanym prawem, ktorego nikt nie przestrzega, wiecznie zadluzajacymi sie za nasze pieniadze szpitalami. Jakos nasz "hardcore negotiator" dzielnie wspiera socjalizm i marnotrawienie pieniedzy.
Polska + Ukraina + panstwa baltyckie (kiedys zreszta jeden organizm panstwowy) to ponad 2/3 ludnosci Rosji, wystarczy zeby rozmawiac jak rowny z rownym. Co robi Rosja? Ich agenci dzialaja na Bialorusi czy Ukrainie w kazdym rejonie, przypadkowo na Litwie plonie rafineria Mozejki, co rusz wybuchaja jakies antypolskie aferki, szczuje sie ludzi przed powrotem polskich "panow". A my? Mamy tam jakis wywiad? Moze ci profesjonalni harcerze Macierewicza? Sorry ale JK czy Macierewicz maja objawy choroby umyslowej, manie przesladowcze, otoczenie prezydenta to banda nieukow dajaca sie wciagac w miedzynarodowe gierki i zadowolona, ze Bush poklepal ich po plecach. -
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
w ogole co to za p#!%$@!enie... kilku polskich zolnierzy jest sadzonych za zbombardowanie wioski w ktorej byli cywile (pomijam fakt czy sprawiedliwie czy nie), a ruscy bombarduja blokowiska...
to jak reagujemy czy czekamy, az zaczna zrzucac bomby na szkoly?? -
[pokaż komentarz] +4
13-08-2008
A kto ich sądzi? Swiat? Nie - nasze polskie sady, wiec z czym tu porownanie. Nawet jakbysmy im medal dali zamiast sadzic, nikt nie zwrocilby uwagi.
A reagowac oczywiscie trzeba, ale nie obwieszczajac krucjate i podkrecajac atmosfere, kiedy juz osiagnieto pierwszy kompromis (misja Sarkozy'ego). 5-ciu zjednoczonych prezydentow - super, tak trzymac, ale po co wrzeszczec od razu na wiecach o wojence. A co gdyby nie rozejm zalatwiony przez Francuzow? Przeciez Putin nawet gdyby chcial rozejmu, z przyczyn ambicjonalnych nie moglby negocjowac z Polska. O co chodzi? O to zeby rypnac prawde miedzy o czy, czy zeby osiagnac pokoj w Gruzji?
5 krajow, w tym 4 z UE to juz wystarczajaca sila do ruszenia Niemiec, Francji czy UK, ale nie mozna wszystkiego wywrzeszczec Rosji, bo Putinowi to zwisa, ale prosty lud nas znienawidzi, a takim bedzie duzo latwiej mu manipulowac. "Sarmackim" zachowaniem tylko zaogniamy sytuacje, nie osiagajac realnych celow. -
[pokaż komentarz] -2
13-08-2008
proponuję wszystkim żeby sami obejrzeli wystąpienie, a nie tylko czytali powyższy komentarz:
http://www.onet.tv/28962,4451,1,3797559,1,1,0,0,wideo.html
swoją drogą smieszy mnie moment, w którym zaczęły się "problemy techniczne" w czasie transmisji na WSI24 -
[pokaż komentarz] +6
13-08-2008
problemy techniczne nie pojawiły się tylko w tvn24, ale także w tvp info, superstacji, polsat news. wynika z tego, że wszystkie te stacje korzystały z tego samego źródła. a swoją drogą ciekawe co takiego się stało, że transmisja nagle się urwała.
-
[pokaż komentarz] +2
13-08-2008
Są żaby, które potrafią się dobrze nadymać. Jednak nie stają się przez to silniejsze. Rosja wreszcie zrozumiała, że psy szczekają, a karawana (czołgów) jedzie dalej.
-
[pokaż komentarz] +28
13-08-2008
A mi ten cały show prezydenta przypomina wiersz "Do prostego człowieka". I sądzę, że tak należy tą szopkę postrzegać. A najlepiej to proponowałbym tym wszystkim, którzy chcą wywijać szabelką przyodzianie pasa z dynamitem i wycieczkę na granicę osetyńsko-gruzińską.
Małe podsumowanie:
1. Gruzja najprawdopodobniej straci 1 albo 2 kawałki swojego kraju i utraci pozycję
2. Rosja pokazała, że powoli odzyskuje wigor
3. Niemcy się wstrzymali - będą mieli rurę
4. Polska i pozostałe 4 kraje nie będą mieli rury, bo jak ruszy ta na Bałtyku to nasza się popsuje
5. Francja: Sarcozy pokazał się jako mąż stanu i pokazują go wszystkie media.
Co można było zrobić:
Spróbować zdopingować UE do żywszej i bardziej zdecydowanej reakcji. Zwłaszcza Niemcy. A tak Putin wie, że można i jak można sobie w dalszym ciągu pogrywać.
Co nie zostanie zrobione:
Panowie prezydenci wrócą do domów, zbiorą oklaski moherowych części swoich elektoratów i o całej sprawie zapomną. A jak przyjdzie do ustalania wspólnej polityki wobec Rosji to każby bedzie miał własne zdanie. Wspólny front wpływania na Unię nie powstanie i Rosja dalej będzie r****ć każde państewko Unii osobno.
Bujać to my panowie szlachta.
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
masz plusa ode mnie. celnie ująłeś. i dobre nawiązanie do Tuwima/Akurat. Jedynie z tymi moherowymi beretami bym się nie do końca zgodził. Jak widać, choćby po niektórych komentarzach powyżej, prezydent zbierze oklaski nie tylko od moherów. wczoraj jeszcze przeprowadzony sondaż telefoniczny (jakoś przed północą) wykazuje, że działania prezydenta popiera ponad 65 % respondentów. wydaje mi się, że Kaczyński musiał podjąć w końcu jakieś kroki, które byłyby mocno zauważone i w Polsce i w Europie. Bez jakiegoś "hitu" jak wczorajszy (i dzisiejszy na konferencji w Tbilisi pół godziny temu), wizja reelekcji stała by się coraz mniej wyraźna. z resztą widać, że pan Bielan i Kamiński zmienili taktykę, bo zmieniła się u prezydenta nawet gestykulacja, tak charakterystyczna dla polityków. jednak wciąż nie mogę oprzeć się wrażeniu, że tu nie chodzi tylko o solidarność z Gruzją, a o grę polityczną. Przecież obydwaj przywódcy spotykali się jeszcze niedawno niemal co tydzień. Prezydent więcej czasu spędzał w Gruzji i na Litwie niż w Polsce. Boję się, że cały ten konflikt jest chytrym planem tych panów. może się mylę, ale czasem jest to widoczne aż za bardzo. co nie oznacza, że nie obwiniam Rosji o jej działania i reimperialne zapędy.
-
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
Calkowicie sie z tym zgadzam.
Dodalbym do tego jeszcze kilka mniejszych kabaretowych sytuacji, ktore nastapia. Chociazby powstanie komisji sledczej, ktora dlugo i wnikliwie bedzie badala, z powodu jakiego ukladu, pilot odmowil lotu bezposrednio do Tbilisi, mimo kategorycznych rozkazow Jej Naburmuszonosci :)
I jesli mam czerpac z doswiadczen historii, to patrzac jakim szacunkiem darzony byl (jest?) Pulaski w USA, wychodzi na to, ze teraz w Gruzji powinny powstac pomniki innego Polaka, tak heroicznie nadciagajacemu z odsiecza ;) Oczami wyobrazni widze juz te pomniki: rozwiana peleryna, szabla w wyciagnietej dloni, zgliszcza dookola, i gdzies posrodku tego, malutka postac ;) -
[pokaż komentarz] +18
13-08-2008
Nie rozumiem co według Ciebie w takim razie Prezydent zrobił nie tak?
1) Pojechał do Tbilisi nie sam, tylko z innymi
2) Wezwał tam UE do działania
3) z inicjatywy PL dziś zbiera się Rada UE
4) Miał błogosławieństwo Busha - jedynej siły z którą Rosja tak naprawdę się liczy.
Nie miejmy złudzeń, UE nie obroni ani Gruzji ani Ukrainy, ani nas. Zobaczcie czy Niemcy cokolwiek w sprawie tej wojny zrobiły? Francja - zadziałała ostro, ale pogłaskała jednocześnie Rosję.
I co przyjdzie rządowi Tuska z chowania głowy w piasek? Rosjanie nagle nas polubią? A po wyprawie Kaczyńskiego (za błogosławieństwem Busha - co podkreślam!) przynajmniej będą nas szanować.
Nie lubię Kaczora, ale moim zdaniem mlaskacz pokazał naprawdę klasę i że jest mężem stanu, mimo że czasem myli nazwiska. A Tusku niech idzie pokopać w piłkę. -
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
jesli moge, odpowiem. Jego dzialanie mozna by nazwac sukcesem, gdyby nie bylo ryzyka ze Zachod nas nie wesprze. Gdyby to bylo stanowisko calej UE, NATO, Zachodu etc - byloby swietnie. Jesli Rosja zobaczy ze tylko Polska i te kraje towarzyszace tak glosno krzycza, a Zachod milczy lub mowi cichutko - wykorzysta to.
-
[pokaż komentarz] +4
13-08-2008
Radeks, zmobilizować Niemcy? Oni od zawsze dogadywali się z Rosjanami i to się nie zmieni.
-
[pokaż komentarz] -2
13-08-2008
Teraz bedzie offtopowo.
Kolejny który wierzy we wszystko co pisza gazety pokroju FAKTu i Super Ekspresu. Zapewne chodzi Ci o ten wywiad po Euro:
Roger "perejro" i Artur " borubar". Tymczasem on mowił "Artur Boruc bardzo", co do perejro to nie wiem, mógł sie pomylic. (a pisze to mimo ze jestem przeciwnikiem wiekszosci jego działan)
Jego ogromnym problemem jest natomiast zła dykcja, która nie przystoi głowie państwa i powinien cos z tym zrobic -
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
@Snowball
Kaczyński zrobił jedno i najważniejsze ŹLE - wzywał do walki zamiast do pokoju. -
[pokaż komentarz] +2
13-08-2008
@Fuinethel:
Zaiste, powinien Gruzinów, którzy zostali najechani przez Ruskich wzywać do pokoju. A najlepiej do powitania bohaterskiej Armii Czerwonej kwiatami! -
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
@Snowball
Fajnie się ironii używa, tylko problem w tym że to Gruzja zaczęła. A Kaczyński zamiast zaostrzać konflikt i dawać płomienne mowy pod publikę i elektorat powinien z głową dążyć do wyciszenia konfliktu. Chyba, że uważasz że Polska i kraje wschodniego bloku powinny teraz ruszyć na Rosję? Bo inaczej ta wizyta i wystąpienie to bezcelowe zaostrzanie konfliktu. -
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
k!#!a, Gruzja zaczela? Gruzja najechala niezalezny, suwerenny kraj? Takie p!#%$#%enie..
Ruscy zaczeli, trzeba byc slepym albo czerwonym by takie banialuki powtarzane za Putinem cytowac. A moze Ruscy bombardujac gruzinskie miasta niosa "Misje Pokojowa"?... -
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
Hmmm z tego co mi wiadomo to Gruzini przeprowadzili operację wojskową z użyciem czołgów i ciężkiego sprzętu i zaatakowali Osetię. Rosjanie wkroczyli jako odpowiedź na pretekst, którym dostarczył im Saakaszwile. Popraw mnie jeśli się mylę.
-
[pokaż komentarz] +3
13-08-2008
@Fuinethel:
"z tego co mi wiadomo"? A skąd czerpiesz informacje? z Vremie Novosti, czy Russia Today?
Gruzini nigdzie nie musieli wchodzić, bo Osetia i Abchazja są częścią Gruzji. Jak nie wierzysz, to spójrz sobie na mapkę na stronach UN. Skierowali tam siły, bo dochodziło do prowokacji separatystów osetyjskich, którzy są finansowani przez Rosję. Przeczytaj sobie artykuł o tym w GW (Osetia Płd. sp. z o.o.). Wojnę zaplanowała Rosja, bo destabilizacja w tym regionie jest jej na rękę ( http://www.dziennik.pl/swiat/article210120/Za_miesiac_Rosja_zaatakuje_Gruzje_.html). -
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
kolego, Osetia to teren Gruzji. Tyle. (odpowiedz do kolegi dwa komentarze wyzej).
Wyobraz sobie ze na Slasku wybuchaja burdy, w celu stabilizacji Warszawa wysyla tam wojsko, a w tym momencie atakuja nas Niemcy, tlumaczac ze na Slasku jest duzo Niemcow. Moze przyklad glupi, moze nie do konca oddaje wszystkie aspekty, ale lepszego nie wymyslilem. Mam nadzieje ze zrozumiales o co chodzi. -
[pokaż komentarz] -2
13-08-2008
Część Polaków to zaiste idioci. Kaczyński poleciał pomachał szabelką, zupełnie jak wariaci którzy wywołali Powstanie Warszawskie. I pieją pseudopatrioci jakiego to odważnego prezydenta mają. Szkoda, że nie wiadomo po co i dlaczego te wystąpienia? W imię moralności, racji i sprawiedliwości? Brzmi pięknie, ale wspomnijcie i poczytajcie sobie jak gineli cywlie, nastoletnie dziewczynki i dzieci podczas powstania. I po co? Tak samo za wzniosłe słowa i czyjeś iylistyczne wizje. Czemu tak piszę?
A popatrzeć wystarczy jak Sarkozy poleciał do Rosji a potem do Gruzji i wynegocjował pokój. Wtedy Kaczyński był zajęty pokrzykiwaniem o imperialistycznej Rosji z którą należy podjąc walkę. Kto skończył przelew krwi? Geriatyczny patriota który wzywał do waliki o pieprzone ideały? Czy może "tchórzliwy" Francuz, który jednak poleciał i gadał z morderczym "niedźwiedziem"?
Jak to ładnie napisano: "po owocach ich poznacie"
-
[pokaż komentarz] +13
13-08-2008
Akurat Sarkozy to poleciał już po ogłoszeniu przez Rosjan zakończenia działań wojennych. Zdziałał tyle co nic, został przez Kreml wykorzystany.
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
może został wykorzystany przez Kreml, ale skorzysta na tym przede wszystkim Sarkozy i Francja.
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Właśnie odniosą korzyści i będą tymi którzy zażegnali konflikt. Czemu nie mógłbym przeczytać, że Kaczyński jako przedstawiciel państw bloku wschodniego poleciał do Moskwy negocjować pokój w konflikcie Gruzińskim? Czemu czytam, że poleciał wzywać do walki z Ruskim wrogiem? Czemu choć raz Polska nie odniesie korzyści faktycznych?
-
[pokaż komentarz] -18
13-08-2008
Teraz rozumiecie dlaczego nie zlikwidują armii z poboru?
-
[pokaż komentarz] +14
13-08-2008
Nie, nie rozumiem(y?).
-
[pokaż komentarz] +3
13-08-2008
juz nie ma poboru.
-
[pokaż komentarz] +7
13-08-2008
Przecież 1 zawodowiec jest lepszy od kilku poborowych
-
[pokaż komentarz] +15
13-08-2008
nie widze powodu dla ktorego prezydent mialby milczec. nie widze tez powodu dla ktorego mielibysmy potulnie pozwalac na to co robi rosja.
-
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
Saakaszwili zrobil pierwszy krok, to jego decyzja wywolala wojne... dal tym pretekst Rosjanom, czyli podjal FATALNA W SKUTKACH decyzje... i choc emocjonalnie jestem za Gruzja, to politycznie uwazam to za olbrzymi blad!
podobny blad popelnia teraz nasz prezydent... granie bohatera to nie to samo co bycie bohaterem... znowu rzucamy sie z szablami na czolgi... czy to jakis konkurs bycia najlepszym patriota? jestesmy teraz we wspolnej Europie, calkiem sporej sile, moze zamiast leciec do Gruzji, lepiej byloby leciec do Niemiec lub Francji, dogadac sie z wiekszymi panstwami w sprawie jednoglosnosci?
blad... duzy blad... -
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Kiko, ale jesteś naiwny. Niemcy to pokazali i podczas IIWŚ, i podczas negocjacji o rurociągu przez Bałtyk z kim oni się wolą dogadywać. W razie konfliktu z Rosją "wspólna Europa" się na nas wypnie.
-
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
ale to nie ma nic wspolnego z naiwnoscia, tylko z ocena realnych szans i mozliwosci... trzeba probowac taka droga, bo to jedyna szansa... co innego wyrazic swoj sprzeciw, a co innego pikietowac w Gruzji wykrzykujac "jestesmy gotowi do walki"... dla mnie to szable na czolgi... ale oczywiscie, jakze bohaterskie... umzec za ojczyzne jest latwo, trudniej cos ta smiercia zmienic, a jeszcze trudniej zmienic cos i nadal zyc...
-
[pokaż komentarz] -3
13-08-2008
Jesteśmy za Napoleonem Kaczyńskim!
(świetna pora na atak tuż przed zimą)
Pewnie niespodziewanie zrzucimy na Moskwę bombę atomową... -
[pokaż komentarz] -4
13-08-2008
Fakt - niespodziewanie...
bo Polska jej nie ma) -
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
Tu popieram Kaczyńskiego nie boi się Sowietów
-
[pokaż komentarz] -2
13-08-2008
Dzięki poczynaniom prezydenta kartofla możemy spodziewać się zaj!#istego odwetu Rosjan-oni nam nie zapomną jego słów! Po jaką cholerę mówi takim językiem? "Jesteśmy tu, żeby podjąć walkę"??? OCIPIAŁEŚ?!Zresztą u nas zawsze tak było, zamiast bratać się ze Wschodem (czyt. Rosją) to my próbujemy być 51 stanem USA...ŻAL
-
[pokaż komentarz] +3
13-08-2008
jakby kacapy w ogóle się czyimś tam gdaniem przejmowały - robią to samo od lat (co zresztą LK powiedział) i wystąpienie raczej nic nie zmieni
-
[pokaż komentarz] +11
13-08-2008
Jeśli bratanie się ze wschodem to Katyń, Miednoje, ruskie zabory i bycie jednym z baraków w socjalistycznym obozie to na takie braterstwo odpowiem "dziękuję, postoję"..
-
[pokaż komentarz] +10
13-08-2008
Widać kto ma jaja spośród przywódców różnych krajów, dobrze gada, a dlaczego ? a dlatego że: Gdyby nikt nie zareagował na to co dzieję się w Gruzji, Rosja mogłaby poczuć się całkowicie bezkarna i przeć dalej na zachód nie licząc się z nikim w końcu są drugą potęgą militarną na świecie. Co do Twojej wypowiedzi aes_sedai jak byś nie zauważył to Rosjanie i tak nienawidzą Polaków, chociażby za to iż jako jedyny naród zdobyliśmy Moskwę i zniewoliliśmy ich cara. A siedzenie cicho, z myślą może Rosjanie nas oszczędzą to czysty d@%#$izm. Nie po to nasi przodkowie ginęli bohaterską śmiercią walcząc z Rosją żeby jakiś pajac teraz kulił ogona przed nią. Osobiście sie cieszę że to właśnie Polacy przeciwstawili się zapędom Imperialistycznym Rosji.
-
[pokaż komentarz] +16
13-08-2008
Skąd wiesz że Rosjanie i tak nienawidzą Polaków ?
Proszę, rozróżniajmy polityków i zwykłych obywateli.
P.S. Jestem Rosjaninem. -
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
Dlaczego ludzie daja minusy za sprostowania, które są właściwe ?
Wystarczy popytac się Rosjan, co myslą na temat Rosji jako imperium. I może wiekszosc mieszkancow wsi i wschodnich terenow z utesknieniem patry na ZSRR, ale tak naprawde wyższym sferom społecznym, a w szczególności biznesmenom i oligarchom, działania Putina są całkowicie nie na ręke -
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
sbb: W Irkucku zaatakowano nas, że Polska zniszczyła Związek Radziecki i przez to jesteśmy zdrajcami, którzy poszli za kasą z UE. Poza tym przy szukaniu noclegu i usłyszeniu, że jesteśmy Polakami otrzymaliśmy specjalną cenę (10x większą) i hasło w stylu "Najpierw niszczycie nasze pominiki a potem tutaj przyjeżdżacie". W transsybirze babunia do nas mniej więcej "Ciele nie krowa - Polska nie Rosja", poza tym skarżyła się ciągle na nas do prowadnicy pociągu. Spotkaliśmy oczywiście też sympatycznych Rosjan, ale nie zmienia to faktu, że jest to jedyny kraj w którym byliśmy tak często atakowani w tak krótkim czasie...
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
2Miko85: pewnie ta babunia jest z tych co tęsknią za CCCP, jest ich co raz mniej)
Co do specjalnej ceny dla turystów - też trochę podróżuję i czesto takie coś spotykam. -
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
sbb: wiesz, ale nie często wyższą cenę uzasadnia się słowami "Najpierw niszczycie nasze pominiki a potem tutaj przyjeżdżacie". Im bardziej na wschód tym chyba większa tęsknota za Związkiem Radzieckim. Moskwa to już inny świat, w niej nie spotkaliśmy się z czymś takim.
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Jeśli zamiast budować gospodarcze relacje z Rosją w oparciu o dobrą dyplomację ciągle nawijamy o Katyniu, o tym jak Ruscy nas podczas Powstania Warszawskiego załatwili, garniemy się zawsze do konfliktówjako antyrosyjska strona to czego oczekiwać? Że Rosja nas będzie lubić? Polska miała paskudną historię związaną zarówno z Rosją jak i Niemcami. Ale zamiast wyciągnąć z tego jakieś wnioski ciągle się tylko wypomina przeszłość i gra się na fobiach. Jakoś nie widzę żebyśmy na wiecznym konflikcie z Rosją i Niemcami a brataniem się z USA(które zawsze nas miało głęboko w dupie jak przyszło co do czego) wychodzili dobrze. Ale Polak to jest mocny w gębie i rzucaniu się z mołotowem na czołg. Ale żeby pomyśleć jak zapobiec zagrożeniu i nie wyniszczyć kraju to już nie.
Hah Polska potęga jest i basta bo powiedziała wprost Ruskim, że są be.
Koniec końców problem w tym, że Polska zawsze chętnie nadstawia karku za wszystkich a jak przychodzi co do czego to wszyscy się na nas wypną. Może by tak zadbać o własny czubek nosa? Nie dość wojen i zgliszczy w Polsce było? -
[pokaż komentarz] +1
14-08-2008
Fuinethel - nie nawijalibyśmy ciągle o Katyniu gdyby Rosja raz a porzadnie się przyznała że to było ludobójstwo. Co, może to jeszcze nasza wina że nie chcą tego uznać? -_-
-
[pokaż komentarz] +4
13-08-2008
W sumie dobrze, ale szkoda że tak mało znaczących graczy na arenie międzynarodowej się na razie angażuje w ten konflikt. Pozatym po raz kolejny widać że UE to dziadostwo i jak przychodzi co do czego to każdy robi to co sam chce.
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Bo takie jest życie? Spory Gruzji z Rosją to nie powód żeby niszczyć sobie kraj i własnych obywateli. Tylko Polacy chętnie oddaliby młodych na wojnę w imię ładnych słów.
-
[pokaż komentarz] +2
13-08-2008
Prezydent Kaczyński się chyba zapomniał. Nie zauważył, że jest prezydentem dużego państwa i jego słowa mogą mieć różny oddźwięk. Przemówienie było idealnie pod publiczkę. Jak można powiedzieć, że przyjechało się tutaj walczyć. Ta misja miała coś pokazać, udowodnić a nie wzywać do walki. Tym bardziej, że prezydent chce bronić w Gruzji demokracji i prezydenta Sakaszwilego. Tego samego co przed wyborami rozbijał wiece opozycji i kasował niezależne media
-
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
no no to chyba pierwsze wystapienie kaczynskiego z ktorym moge sie zgodzic..
-
[pokaż komentarz] -2
13-08-2008
Kolejne wystąpienie, z którym się zgodzić nie mogę (i nie chcę). Ale pięknie wkomponowane w walkę o następną prezydenturę-już widzę te spoty reklamowe: "Prezydent Kaczyński-zbawca narodów" :(
-
[pokaż komentarz] +9
13-08-2008
Powiem tak.. Mozna byc dumnym z prezydenta RP za to jakim wykazal sie solidaryzmem, odwaga i za to, ze powiedzial to, co myslimy wszyscy, a czego boi sie powiedziec Europa (i pisze to jako totalny przeciwnik Kaczynskiego, nie uwazalem go nigdy za mojego prezydenta, teraz sie waham).
Mozna byc dumnym, ale za slowami Kaczynskiego kryje sie nie tylko ryzyko odpowiedzi Rosji, ale cholera, moze sie okazac, ze Zachod odpowie Kaczynskiemu "zamilcz" lub "to tylko stanowisko Polski" i wysunie nas na malej lyzeczce prosto przed paszcze Putina. I tylko wzmocni to Federacje Rosyjska. I gdy zaczna sie awarie i problemy z dostawem gazu NIKT nie bedzie solidaryzowal sie z Polska, a kto to wykorzysta juz napisalem.
Niestety pewnosci ze inni przywodcy panstw Europy sprzeciwia sie Rosji nie ma.
I stad jestem rozerwany, duma walczy z rozsadkiem. -
[pokaż komentarz] +3
13-08-2008
"moze sie okazac, ze Zachod odpowie Kaczynskiemu "zamilcz" lub "to tylko stanowisko Polski" i wysunie nas na malej lyzeczce prosto przed paszcze Putina"
Przynajmniej byłoby wtedy jasne z kim mamy do czynienia. Lepiej znać brutalną prawdę niż dać się omamiać czułym słówkom bez pokrycia. -
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
A ja się tak zastanawiam po co się zawsze pchać do konfliktów z Rosją? W gębie tośmy mocni. A w czynie? Po co gadać jak się nie ma nic na poparcie? Jak masz 150cm i jesteś chuchro to się nie palisz do bójki z dresem(no chyba że głupiś) Nie wiem czy byś chętnie jechał na front na przykład francuski, ginąć za czyjeś interesy. Więc się UE nie dziw. Po reszcie czym? Polską Armią z poboru w niemieckich starych tankach?
-
[pokaż komentarz] -3
13-08-2008
@Fuinethel:
Człowieku, skoro tak się brzydzisz oporem i stanowczością wobec rosyjskiego imperializmu, to po prostu siedź cicho jak Tusk, a nie wciskaj swoich mądrości co chwila pod każdym komentarzem. -
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
@Snowball
A ktoś Ci każe mnie czytać i komentować? -
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
ale tu nie chodzi o to tylko zeby miec wiecej czolgow, zolnierzy itp.. to nie jest gra komputerowa.
Sek w tym by miec poparcie i pewnosc wsparcia Zachodu, USA, UE, NATO, etc.. kogos po swojej stronie, oprocz Litwy, Lotwy czy Estonii. Co z tego ze Polska jest krajem przyjaznym wobec Gruzji, skoro nie potrafi jej pomoc w wypadku wojny. -
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
@Parachutes
I tu się zgadzam. Właśnie dlatego nie podoba mi się zachowanie Kaczyńskiego i jego wzywanie do walki(zresztą pod publikę, co jak widać do Polaków trafiło). Nie ma on realnego poparcia ani UE ani NATO ani nawet USA. I nie przyniesie ono nic dobrego ani Gruzji ani Polsce. Jedyne co miało zrobić to ożywic antyrosyjskie fobie i podnieść słupki sondaży ale w Polsce. Nie na darmo Kamiński z Bielanem jako świta przyboczna z nim pojechali. -
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
Misja dała na pewno więcej niż reakcje pozostałych europejskich państw. Nie można było udawać, że nic sie nie dzieje, jak w 1938 w Monachium. Nie mieli wsparcia? Tiaaa, a decyzja UE o wysłaniu misji pokojowej? A potępienie Rosji przez USA (właśnie przemawia Bush) i UK? A Wypowiedzi szefa NATO? A wystąpienia ministra SZ Szwecji?
Ludzie! Nienawiść do wszystkiego co pisowskie wam oczy zasłania. Chcecie jednego argumentu potwierdzającego, że dobrze zrobił, że pojechał? Wzmocnił nasze strategiczne związki z krajami bałtyckimi i Ukrainą, a to obok sojuszu z USA są najważniejsze elementy naszej polityki zagranicznej. Przeczytajcie sobie Giedroycia! Polską racją stanu jest silna i przyjazna nam Ukraina i kraje bałtyckie - jako bufor przed Rosją. A z Rosją nigdy nie będziemy mieli bardzo dobrych stosunków, bo po prostu mamy sprzeczne interesy, i tyle.
No ale poszczekajcie sobie na kaczory, jak wam tego do szczęścia potrzeba. -
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
(...)Nie ma on realnego poparcia(...)
UE rozegrała swój biznes za pomocą Sarkozego, USA jak zwykle za plecami się Rosją dogadała(pewnie Osetia i Abchazja za Iran), a szczyt NATO dopiero będzie. Kaczyńskiego tylko poklepali po plecach jak wioskowego głupka i kopsneli do przodu.
Sytuacji w Gruzji nie da się porównać z Monachium, jeśli już to z Kosowem to raz. Bo jakoś nie widzę żęby Rosja zajmowała właśnie Gruzję. Jeśli już to "wyzwalała takie Kosowo". A dwa, że faktycznie, poprawiliśmy sobie stosunki z krajami bloku wschodniego, pytanie tylko za jaką cene(czas pokaże). -
[pokaż komentarz] -11
13-08-2008
Ze tez 'narod' musial takiego kompleksiarza-krzykacza wybrac ;o
Przez wybor 'emerytow' bedziemy mieli ostro w plecy z gazem, ropą. Koles dolewa oliwy do ognia, mysli ze USA, i UE beda nas bronic :)? chyba sie lekko pomylil. Jakos nie widze walczacych Niemcow, Hiszpanów za nasza sprawe.
Oby Rosja nie miala w planach ataku na nas.. -
[pokaż komentarz] +8
13-08-2008
Pewnie, lepiej podkulić ogon i zaskomleć "pozwólcie mi chociaż oglądać spokojnie telewizję w domu!".
-
[pokaż komentarz] -5
13-08-2008
juz to widze jak biegniesz walczyc do Gruzji :)
-
[pokaż komentarz] +9
13-08-2008
peewnie pozwalajmy ruskim na wszystko. zacznie sie od gruzji a za chwile beda przerzucac miliony zolnierzy do obwodu kaliningradzkiego, a wy powiecie "dobra jest, oni maja rope, siedzmy cicho bo sie obraza"...
-
[pokaż komentarz] +7
13-08-2008
delsados, a czego by trzeba żebyś ty zaczął walczyć? Poderwiesz się jak ci napadną sąsiada, czy dopiero jak z własnego domu cię wykopią?
-
[pokaż komentarz] -1
13-08-2008
@Ornament
Ja bym zamiast gadać robił to co trzeba aby wzmocnić Polskę. Bo na razie tośmy mocni w gębie. Pozatym wcale nie widzę jakichś ciągot Rosji żeby anketowac Europę. Ten konflikt wywołali Gruzini, jakby nie patrzeć. A tak przypadkiem Ci którzy właśnie wojen i walki unikali wyszchodzli zawsze na tym najlepiej. Szwajcaria na przykład? Jakoś zawsze byliśmy wojownikami za wszystkich i jakoś nie widzę żeby Polska na tym dobrze wyszła. -
[pokaż komentarz] -1
14-08-2008
w 95% procentach przypadkow tym ktorzy sa mocni w gebie sie upieka... To dziwne, ale tak jest. Wystarczy zejsc z polityki kilka poziomow nizej.
-
[pokaż komentarz] -7
13-08-2008
Nie bedzie walczyl bo pewnie 14 lat ma....
-
[pokaż komentarz] +3
13-08-2008
Pomijając to że w zimę będziemy marzli, rozjuszyliśmy rusków na maksa i niełatwo będzie ich znowu "ugłaskać" oraz to że nie uniknęliśmy chyba jednak pośredniego wciągnięcia w ten konflikt naszego kraju, to oglądając transmisję "na żywo", wydaje mi się (sądząc po reakcji), że ten przyjazd i te słowa dały Gruzinom wiele nadziei i podniosły ich "na duchu" jako naród, bo to właśnie tacy Gruzini - zwykli ludzie najbardziej odczuwają agresję ze strony Rosji i będą walczyć po wojnie z jej skutkami. Ogólnie tak jak ktoś wyżej napisał - trzeba czasem powiedzieć to co jest słuszne a nie to co wygodne bo jakiekolwiek państwo - szczególnie potęga militarna - wypowiadające wojny na prawo i lewo to przesada - jeszcze żeby nasz Wódz był tak samo krytyczny wobec USA i ich wojen wtedy byłoby w ogóle OK. :]
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
@Yahoo_ po pierwsze jaką masz pewność, że tego nie zrobią mimo naszego sprzeciwu
po drugie: jaką masz pewność, że jeśliby to zrobili to ktokolwiek by nam pomógł? -
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
@klapan
po pierwsze: zadna.
po druigie: zadna.
dokladnie tak samo jak rosja atakujac gruzje. tez nie mieli pewnosci kto zareaguje (chyba ze sie dogadali z przywodcami panstw czego nie wiemy). gdyby jednoglosnie niemcy, Uk, usa i francja ostro skrytykowaly ruskich za ten atak to pewno juz dawno bysmy zapomnieli o tym a ruski by sie wyniesli w ciagu dnia z gruzji. ruski tez maja rozum, wojna swiatowa nie jest im na reke -
[pokaż komentarz] +2
13-08-2008
Nie jestem fanem Kaczyńskiego, fakt.. nawet go nie lubię. Ale facet w tym momencie pokazał, że ma jaja i pierwszy raz jestem z niego dumny jako naszego przedstawiciela. Link docelowy jak najbardziej zasługuje na wykop, jednak zakopuje ze względu na podpis pepsztyl'a. Ja uważam, że słusznie postąpił. Rosja ma się za wielkiego pana i chce to pokazać, a niektórzy albo ulegają albo wolą siedzieć cicho na dywaniku u Putina i jego bandy na stanowiskach. 100% poparcia dla słów Kaczorka. (Dodam, że mam 19 lat, nie jestem emerytem, nie słucham radia maryja, głosowałem na PO)
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Dobrze ze sie zgadzasz z nim ja tez sie zgadzam...
Podoba mi sie, ze my jako supermocarstwo mamy jaja i mozliwosci zeby odpowiedziec nawet na zajecie naszezgo kraju...
Dobrze ze jestes w wieku poborowym :)
Mysl, to jest polityka nie gra komputerowa, nawet zwierzeta wiedza ktore zwierze atakowac a ktoremu zejsc z drogi. Niesty karakan nie wie a moze za jego glupote odpowiedziec caly narod czy sie z tym zgadza czy nie. -
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
To spójrz na to z tej strony.. Hitlera głaskali po główce, bo myśleli tak samo jak Ty, do czego doszło? Stalina również się bali, tak samo głaskali i też źle na tym wyszliśmy. Może w końcu stanąć po drugiej stronie? Bo jeżeli będziemy bierni, to ja nie mówię, że za rok czy dwa.. ale jeżeli Rosja nadal będzie się czuła taka bezkarna jak czuje się teraz, będziemy mieli drugi Związek Radziecki. Ale jasne, ja nie twierdzę, że musimy rzucić się do boju jak poparzeni, absolutnie wojna nam jest niepotrzebna. Mimo to nie zmieniam zdania na ten temat. :)
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
a co takiego było w moim podpisie nie tak? przecież nie zasugerowałem w nim ani poparcia dla LK ani go nie skrytykowałem ...
-
[pokaż komentarz] +4
13-08-2008
Najlepsze jest to, że on powiedział jedynie prawdę. Dosadnie, ale samą prawdę.
I już jest skandal. Polityka międzynarodowa to szambo, ech... -
[pokaż komentarz] +6
13-08-2008
Nie spodziewałem się po naszym prezydencie, że stać go na takie coś. Zawsze uważałem, go za tchórzliwego. To co powiedział wymagało odwagi i zdecydowania. To chyba pierwsze jego słowa, które popieram. Nie można być potulnym jak baranek tylko dlatego, że jest się słabszym. Osa jest mała, ale żądlić potrafi.
Wszystkim, którzy uważają, że przez to będzie koniec z ropą i gazem, chcę powiedzieć, że to wcale nie jest prawda. Można bez problemu stworzyć linię ciągnącą ropy za pośrednictwem właśnie GRUZJI. Jest to jeden z powodów, dla którego prezydentowi zależy. Chce się uniezależnić bardziej pod tym względem od mocarstwa jakim jest Rosja. -
[pokaż komentarz] +4
13-08-2008
Zaimponował mi. Bezpośrednio mówi to co wszyscy myślący myślą. Bez żadnego owijania w bawełnę. Teraz czas na reakcję polityków innych krajów
-
[pokaż komentarz] +1
13-08-2008
obawiam się, że reszta jak zwykle schowa głowę w piasek.
-
[pokaż komentarz] +2
13-08-2008
Kaczynski to robi to co uważa za słuszne, tam gdzie pojedzie to stawia wartości związane ze swoim krajem na pierwszym miejscu i za bardzo nie interesuje go opinia innych- nie to co niektórzy po moskiewskich szkołach stojący pod cudzymi drzwiami czy szczekacze których nie interesuje wiele więcej niż swój wizerunek... Nie bójmy się ludzi bestialskich tylko milczących bo to pod ich cichym przyzwoleniem bestialstwa się dzieją. W Biblii jest wyraźnie napisane "To co uczyniliście najmniejszegmu z mych braci- Mnieście uczynili" Jest też cytat mówiący o tym, że jak ktoś postępuje niegodziwie to trzeba go upomnieć A jakby nie ludzie z jajami potrafiący przeciwstawić się krwawym okupantom to by naszego kraju na mapie nie było
-
[pokaż komentarz] +7
13-08-2008
Tusk zaraz wyjdzie i też powie "coś" podniosłego ;), ale tak żeby nie wyszło że on to jest nieprzychylny polityce Rosji a też jest wodzem i "coś" zrobił.... No bo tak to wychodzi że jego wizerunek słabnie... Tylko jak to zrobić A bo Rosja to jest w porządku "inaczej"... A PiS jest be a on jest ładny a Kaczyński brzydki, a Kaczynski jest niski a on jest odrobinę wyższy i umie sobie wsadzić słuchawkę i w ogóle to on nie może spać bo myśli o biednych dzieciach i laptopach dla biedoty i następnej historyjce konstruktywnej "inaczej" żeby media łyknęły... A głupim radość...
-
[pokaż komentarz] +2
13-08-2008
Lepiej bym tego nie opisał ;)
Ale i tak zaraz cię "młodzi, wykształceni, "yntelygentni", światowi ludzie" zaminusują. Bo przecież to się nie zgadza z ich wizją świata. Przecież tusk to Ojciec Narodu, Słońce Peru i generalnie miły gość, więc jak można na niego pisać źle, no jak??? -
[pokaż komentarz] +5
13-08-2008
No i Wojewódzki go popierał i mówił że warto mu zaufać bo jemu tak dobrze z oczu patrzy Że aż skorzystam z cudzego link'u(a?) Panie Wojewódzki: http://img145.imageshack.us/img145/2946/sbaspjp9.jpg A jak Tusk przyszedł do Kaczynskiego w sprawie służby zdrowia a ten się go zapytał KONKRETNIE jakie ma propozycje zmian prawnych w tym zakresie to Tuska zatkało bo to pytanie dotyczy tego co powinien robić premier a nie jego wizerunku... Klakierzy PO- gdzie jesteście!? Zminusujcie mnie i wypisujcie swoje teksty jak zwykle pozbawione jakiejkolwiek sensownej argumentacji!
-
[pokaż komentarz] -1
14-08-2008
Zaciąłeś się, czy jak???
-
[pokaż komentarz] 0
14-08-2008
Zaciąłęm się? O co Ci chodzi? Chcesz królika z ciastkiem na głowie? ;) Dobranoc- idę spać
-
[pokaż komentarz] -1
14-08-2008
Nie ważne. Dobranoc.
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Ciekawe co by było gdyby Polska została zaatakowana, lub inne równie "ważne" państwo członkowskie NATO. Podejrzewam, że na 99% inne równiejsze państwa NATO nagle przestałyby widzieć problem.
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Po pierwsze : nie patrz na innych tylko patrz na siebie Zachowując się jak niegodziwcy równasz się z ich poziomem "Wszyscy umieramy ale nie każdy wie jak żyć" Życie jest jedno i nawet żeby miało być krótkie to chcę być dumny z tego jak żyję Po drugie: Polska jest punktem "zapalnym" pomiędzy wschodem a zachodem Dlaczego to właśnie na wschodzie Polski były budowane fortyfikacje? Dlaczego my istniejemy jako niepodległe państwo? Bo Rosja nie chciała drażnić zachodu swoim apetytem Zachód sam się przestraszy ewentualnego niepohamowanego apetytu Rosji na kraje położone bliżej zachodu A bo co- zeżre te kilka krajów, wzmocni się i co dalej? Apetyt rośnie w miarę jedzenia
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Gdyby za Kaczyńskim stanęła cała Europa, to nie byłoby już problemu ale te tchórze patrzą tylko, bo jak powiedzą to co powiedział Kaczyński to ruscy sie na nich obrażą. Wszyscy wiedzą, że Rosja sporo przesadziła, ba nawet niby ich już w Gruzji nie ma, ale jednak czołgi jadą do Tibilisi. Oni już wiedzą, że Europa nie ma jaj i jedyne co może im zrobić, to prosić na kolankach. Złamali warunki rozejmu, ale czy to kogoś obchodzi? Jakby Polskę zaatakowali, też nikt by nam nie pomógł, najwyżej ktoś by powiedział 'Przestańcie ich atakować' i tyle. Dopiero jakby zaatakowali Anglię, Francję, Niemców (oczywiście, że nei zaatakują swoich najlepszych kumpli) Hiszpanię to by się cały świat oburzył. Chore to wszystko k%#%a!
-
[pokaż komentarz] 0
13-08-2008
Jak rządzącą ekipę w Rosji znienawidzi pół kraju to może to coś da- chociaż jest to mało prawdopodobne (te ich demokratyczne wybory...) Ameryka nie pozwoli na rozszerzenie się dominacji Rosji na zachód a Ruscy nie chcą drażnić Ameryki Będziesz drażnił tygrysa dla kawałka wędliny? A jak Ruscy mają resztki oleju w głowie to niech uważają na Chiny Kto wie czy ci nie wykorzystaliby okazji aby podzielić łupy z Ameryką- dużo ludzi, mały kraj a Rosja jest taka wielka i bogata w zasoby naturalne I ukradła im show z igrzyskami bo wszyscy mówią o tej wojnie
-
[pokaż komentarz] 0
14-08-2008
to ile ma Kaczyński ?
to tam wyżej , apropopo tych cm . coś nie zaskoczyło -
[pokaż komentarz] +1
14-08-2008
Kiedyś widziałem jak stał obok Tuska to naprawdę Tusk nie jest od niego tak strasznie mocno wyższy A ile dokładnie ma cm to nie wiem podobnie jak nie wiem jaki ma nr buta bo to nie jest dla mnie w ogóle istotne
-
[pokaż komentarz] +2
14-08-2008
warto dodać, że Kaczor jest z grubsza wzrostu "największego żyjącego Polaka", "wizytówki Polski", "obalacza komuny" itd. TW Bolęsy
-
[pokaż komentarz] +4
14-08-2008
Tylko dziecko może wierzyć, że z powodu jednego paru politycznych gestów Rosja weźmie i odetnie Polsce dostawy towaru będącego dla niej głównym źródłem dochodów. A dziennikarze powielający historyjki o tym jak to Polacy przez Kaczora będą "siedzieć przy świeczkach bez gazu" to pożyteczni idioci. Przy takich elitach intelektualnych w Polsce rosyjskie specsłużby od dezinformacji mogą siedzieć z założonymi rękami i popijać browary.
-
[pokaż komentarz] -1
14-08-2008
nie jestesmy az tak wielkim odbiorca gazu, zeby rosja nie mogla sobie pozwolic na zamkniecie kurka.
-
[pokaż komentarz] +1
14-08-2008
@papa: "Polska 11tym importerem gazu na świecie": http://www.rynekgazu.pl/filez/11importer215926580.pdf
i do płacimy stawki dużo wyższe niż np. Białoruś -
[pokaż komentarz] 0
14-08-2008
mowisz?
i dlatego rosja zrezygnowala z tego wielkiego importera i robiac rure pod baltykiem omineli polske? ;) -
[pokaż komentarz] +1
14-08-2008
nie mówię, tylko cytuję ;)
Rosja z nikogo "nową rurą" nie rezygnuje - dalej przecież są "stare rury". A zyskuje niezależność od polskiego widzimisie co do tranzytu gazu. -
[pokaż komentarz] 0
14-08-2008
no dokladnie, czyli sygnalizuja nam, ze jak cos nam sie nie podoba to wcale tego gazu nie musza nam eksportowac :)
-
[pokaż komentarz] +3
14-08-2008
jakby nie musieli, to by już daaawno przestali - powtarzam: jesteśmy dobrym klientem, bierzemy duzo i drogo. i nie mamy wyjścia (dzieki np. Millerowi)
-
[pokaż komentarz] +1
14-08-2008
ale po co mieliby przerywac zrodelko kasy wczesniej? nie widze powodu
ale gdybysmy wiecej sie rzucali zanotuja jakies dziury w rurociagu albo wybuch i juz gazu nie mamy ;)
nie ma co sie oszukiwac, jestesny uzaleznieni gazowo od rosji... -
[pokaż komentarz] 0
14-08-2008
A dlaczego dzieki np. Millerowi?
-
[pokaż komentarz] +2
14-08-2008
@1plastyc: Miller (ale nie sam - tak symbolicznie o nim pamiętajmy) uwalił sprawę dywersyfikacji via Norwegia
-
[pokaż komentarz] -2
16-08-2008
Nie zycze wam, sobie, nikomu zle, ale w relacji do tego wykopu juz malo piszecie a slowa w ogolnoswiatowych wiadomosciach nie wroza glaskania Polski po d...
Zapytajcie dziadkow/pradziadkow co to jest wojna, czy wtedy jest internet, czy da sie zrestartowac albo moze czy sa trzy zycia i ile saveow :).
Btw... wole placic za gaz niz patrzec jak umiera moja rodzina, znajomi...
Dodaj komentarz
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Wykop
Michal2
[pokaż komentarz] -17
13-08-2008