Komentarze (47)

  • arekb81 -7  

    I po raz kolejny VW i niemieckie auta królują.

    pokaż komentarz
    arekb81
  • Radbard +5  

    @arekb81: Chyba nie do końca....... "Kolejne wadliwe jednostki napędowe to silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk, czyli JTS montowane między innymi w modelu 156 włoskiej marki Alfa Romeo oraz motory FSI, które znajdziemy w autach z grupy Volkswagena"....

    pokaż komentarz
    Radbard
  • Mibars +5  

    @arekb81: Bez przesady, VAG po prostu produkuje tak wiele samochodów i silników, że nawet, jeśli mają taką samą "średnią" nieudanych silników jak inni producenci, to wydaje się, jakby nie wiadomo ile się tego psuło, a to jest nieprawda. Przykładowo ichni silnik 1.9 TDI jest bardzo trwały. Poza tym pisanie "niemieckie" jest trochę uogólnieniem, poza czterema silnikami VAGa nie widzę żadnych innych Niemieckich motorów.

    pokaż komentarz
    Mibars
  • coo84 +7  

    @Mibars: vag raczej prześwirował, stare silniki były przecież legendarnie trwałe i bezproblemowe(1.9 tdi, 2.5 tdi r5, 1.6 8v(w skodach jeszcze montują), stary 1.8 8v...) a w ostatnich latach nawypuszczali gówna które nie wytrzymuje 200 000 bez poważnych napraw

    pokaż komentarz
    coo84
  • Reklamy Google

  • danielo86 +2  

    @coo84: podziękuj za to pomysłodawcom normy emisji spalin EURO

    pokaż komentarz
    danielo86
  • internauta84 +1  

    VAG ma bardzo dobre silniki 1.9 TDI to już legenda, sam miałem A3 1.6 benzyna i nic się nie działo(tylko tankować trzeba było, gdyby nie to silnik bylby idealny;-). Z tego co słyszałem 1.8 Turbo to też bardzo wytrzymałę jednostki.

    pokaż komentarz
    internauta84
  • jaceks -3  

    @internauta84:
    ja mam 1.4 benzynowy VW, zjada 1 litr oleju na 1500 km ale oprocz tego NIC, wszystko gra.
    Przebieg: 190 000 km

    pokaż komentarz
    jaceks
  • coo84 +10  

    @jaceks: no bo przecież żarcie więcej oleju niż normalnie się wymienia przy 190k przebiegu to oznaka dobrego silnika....

    pokaż komentarz
    coo84
  • jaceks -2  

    @coo84:
    no wiesz, ja przejechalem nim ponad 30 000 i caly czas je tego oleju tyle samo, 190 000 to juz nie nowka a jak tu czytam w artykule ze jakis tam silnik po 75 000 km od nowosci psuje sie na dobre 10 000 pln to jednak uwazam ze ten moj niezle wypada

    pokaż komentarz
    jaceks
  • b.....a 0  

    @internauta84: 1.8T jest niesamowity, tylko gdyby to spalanie było mniejsze (ew. gdyby tolerancja na lpg była większa)..

    pokaż komentarz
    b.....a
  • VincentVega +2  

    @jaceks: 330 000 może pół litra na rok dolewam. Jak mi zjadał litra na 1000 km to wymieniłem uszczelniacze i ok.

    pokaż komentarz
    VincentVega
  • danielo86 0  

    @booyaka: zależy o którym silniku 1.8 T mówisz, bo w poprzedniej części jednostka 1.8 T VAG była wymieniona jako wadliwa, a swoją droga to powinni podawać także dokładne oznaczenia silnika o którym mowa, przecież 1.9 TDI występowało w kilku wersjach

    pokaż komentarz
    danielo86
  • piotros +2  

    Może by tak zrobić zestawienie silników bez poważnych wad? Byłoby chyba krócej...

    pokaż komentarz
    piotros
  • a5x4 +2  

    @piotros: prawie każdy benzyniak by Honda...

    pokaż komentarz
    a5x4
  • ReFree 0  

    @piotros: Z silników nie do zajechania które sprawdziłem osobiście to 2.5D z Transita. A co do 2.0 TDCI Forda to potwierdzam, sam osobiście wymieniałem kumplowi dwumasówkę, a po miesiącu wtryski. Koszta zgadzają się z tymi podanymi w artykule.

    pokaż komentarz
    ReFree
  • coo84 +2  

    @piotros: z ostatniej dekady to całkiem możliwe, kiedyś w całej gamie zdarzały się pojedyncze silniki do dupy, a teraz w całych gamach pojedyncze to są bardzo trwałe jednostki ; o

    pokaż komentarz
    coo84
  • P......n 0  

    @piotros: XUD9(TE) z koncernu PSA, chociaż zdarzały się partie z wadliwymi, pękającymi wałkami nierzadu. Poza tym, niezniszczalne i w czasach swoich świetności najlepsze wśród diesli.

    pokaż komentarz
    P......n
  • estazolamum via iOS +2  

    @a5x4: zgadza się, silniki benzynowe w Hondzie wymiataja.
    Warto dodać, że Honda robi obecnie najlepsze diesle (i-dtec).

    pokaż komentarz
    estazolamum
  • sidhellfire +6  

    Dużo tych wadliwych silników, może lepiej pierw stworzyć listę niezawodnych jednostek napędowych? Praktyczne zastosowanie tej listy znika wraz z jej wielkością.

    pokaż komentarz
    sidhellfire
  • danielo86 +3  

    niestety dziś nie projektuje się silników tak aby były trwałe i niezawodne, ale tak by spełniały ocierające się o absurd normy emisji spalin

    pokaż komentarz
    danielo86
  • pawczak +3  

    bardzo dobrze, że takie artykuły się pojawiaja. przydałyby się również artykuły w stylu: te silniki polecamy, lub warto te auta kupować. Wiem, że napewno pojawią się głosy w stylu: "mam ten samochód i g***no prawda". Niestety jeszcze się nie narodził, kto by każdemu dogodził.

    pokaż komentarz
    pawczak
  • b....7 0  

    2.0D 2.4D od mercedesa, przebije je coś ? Jak odpali to dojedzie wszędzie

    pokaż komentarz
    b....7
  • internauta84 +1  

    @boss87: akurat VW 2.0 TDI nie ma się co równać z mietkiem, bo ten silnik jest mocno awaryjny(pompa, koło dwumasowe itp.)

    pokaż komentarz
    internauta84
  • haqi 0  

    @boss87: Koło zębate w rowerze. Przebije je coś? xd

    pokaż komentarz
    haqi
  • adamk89 0  

    drodzy koledzy z wykopaliska, pomóżcie mi wypromować mój serwis z ogłoszeniami motoryzacyjnymi www.alefuRRa.pl, zamieszczajcie ogłoszenia, klikajcie na reklamy google, z góry dziękuje i pozdrawiam!

    pokaż komentarz
    adamk89
  • The_Godfather 0  

    Ale brednie...mam Mondeo TDCi i ceny za wymianę wtryskiwaczy i kompletu dwumasy są wzięte z kosmosu...
    1. "Za wymianę dwumasówki wraz ze sprzęgłem, dociskiem, wysprzęglikiem i potrzebnymi śrubami zapłacimy około 3000 zł."
    -otóż dwa miesiące temu taką za operację łącznie z kosztami wymiany zapłaciłem 1500zł. Komplet dwumasy, łącznie ze sprzęgłem, dociskiem i wysprzęglikiem. Komplet kupiony na allegro z jakiegoś sklepu motoryzacyjnego-mechanik proponował taki komplet chyba 400zł drożej, a co zaoszczędziłem to moje.

    2, Wtryskiwacze, kolejna brednia, żeby nabić kasę delphi. Autor ma informacje które były prawdą 4-5 lat temu. Dzisiaj można spokojnie je zregenerować, wystarczy poszukać adresu w google-sporo firm oferuje taką usługę. Cena- za 4 sztuki 1600zł.

    Mondeo nie zamienię na żadnego wiejskiego VW. Może kiedyś pomyślę nad Audi, albo kolejnym modelem Mondeo.

    pokaż komentarz
    The_Godfather
  • Sliwa 0  

    @The_Godfather: Wtryski tez regenerowalem wiec potwierdzam ze da sie. Co do dwumasowki to dziwne ale moj Mondeo ma juz 300.000 km i daje rade.

    pokaż komentarz
    Sliwa
  • The_Godfather 0  

    @Sliwa: może miałeś wsadzone tam koło jednomasowe? Też się da i jest praktycznie nieśmiertelne. Chociaż dwumasa też może tyle wytrzymać...moja poleciała jakoś przy 220.000.

    pokaż komentarz
    The_Godfather
  • jaceks +6  

    @gav:
    po to zeby odroznic silnik na ktory trzeba wydac 2000 pln po 150 000 km od takiego na ktory trzeba wydac 16 000 pln po 70 000 km

    pokaż komentarz
    jaceks
  • gav -8  

    @jaceks:
    Coś pokręciłeś chyba....
    Każdy silnik ma wady, każdy silnik to loteria. Najwięcej i tak zależy od kierowcy. Na jednym silniku przejdziesz 2000k i nic się nie stanie, na innym 5k i coś się stanie. Nie ma reguły i nie lubię takiego uogólniania, że :ten silnik jest do dupy i już" Tak jak z tym TDCi z Focusa i mondeo, nie słyszałem, żeby ktoś miał z nimi problemy.

    pokaż komentarz
    gav
  • echelon_ 0  

    @gav: Nie ma rzeczy idealnych, wszystko ma jakieś wady więc po co jakiekolwiek rankingi czegokolwiek?

    pokaż komentarz
    echelon_
  • coo84 +8  

    @gav: zdecydowanie fajniej jeździć samochodem z silnikiem, w którym jest ~1% szansy że coś pieprznie przez najbliższe trzy lata, niż jeździć takim co ma 25% szans na to i bać się przed każdą dłuższą trasą ; O

    pokaż komentarz
    coo84
  • gav -3  

    @echelon_:
    Nie popadajmy w skrajności, mi chudzi tylko o uogólnianie!

    pokaż komentarz
    gav
  • gav -5  

    @coo84:
    Nie jesteś w stanie stwierdzić, szansy na uszkodzenie! O to właśnie chodzi. Nie wiesz kto jeździł przed tobą, jak jeździł, jaką przeszłość ma auto, to wszystko decyduje o awaryjności silnika, to, że coś pada częściej, to nic nowego.
    Jaką masz gwarancje, że w 5-10 letnim aucie kupionym od kogoś, coś nie wybuchnie? Nie masz żadnej, dlatego taki ranking jest z dupy wyjęty.

    pokaż komentarz
    gav
  • AltumVidetur +3  

    @gav: Znasz pojęcie "błąd projektowy"?

    pokaż komentarz
    AltumVidetur
  • gav -6  

    @AltumVidetur:
    Chyba nie o tym tu rozmawiamy! Przeczytaj jeszcze raz ten artykulik.

    pokaż komentarz
    gav
  • AltumVidetur +5  

    @gav: Chyba jednak o tym: "Producent chcąc zaoszczędzić zaadaptował pod tą jednostkę napędową głowicę z mniejszego silnika o pojemności 2 litrów, co powoduje notoryczne pękanie uszczelki pod głowicą."

    Jasne, wszystkie silniki w końcu się psują, ale jeśli cały czas leci ta sama uszczelka to jest ewidentna wada projektowa.

    Swoją drogą strasznie nerwowy z Ciebie człowiek.

    pokaż komentarz
    AltumVidetur
  • b.....a +5  

    @gav: Zgodzę się z Tobą w kwestii że najwięcej zależy od kierowcy. Znajomy jeździ swoim samochodem jak stereotypowy przedstawiciel handlowy. Używamy tych samych silników - 1.9 tdi 130km - ja samochodu używam prywatnie, on w celach zarobkowych. U mnie silnik jest praktycznie bezobsługowy, dolewanie oleju w normie (o dziwo pomimo dużego przebiegu do turbo nic się nie przedostaje), za to u kumpla były już wymieniane (uprzednio regenerowane) pompowtryski oraz regenerowana turbina bo dymił jak jelcze z komunikacji miejskiej.

    pokaż komentarz
    b.....a
  • VincentVega +1  

    @gav: Uogólnianie jest takie niepoprawne politycznie. Po co mówić na głos, że Aro to kiepski samochód a Mercedes 124 niezawodny? To tak jakby powiedzieć, że Murzyn jest małointeligentny a Japończyk bystry, a przecież wśród Japończyków też debile się trafiają.

    pokaż komentarz
    VincentVega
  • gav -3  

    @AltumVidetur:
    Ale to jeden przypadek głupoty.
    Jestem czasami nerwowy.

    pokaż komentarz
    gav
  • gav -3  

    @booyaka:
    O to właśnie chodzi! Nikt nie przewidzi jak zachowa się silnik w danym egzemplarzu.

    pokaż komentarz
    gav
  • gav -1  

    @VincentVega:
    Coś pokręciłeś stary!
    Chodzi o prosta rzecz, omawiane silniki wcale nie muszą być awaryjne, nikt nie powie Ci, że dana awaria wystąpi w tym silniku na pewno! Tylko tyle. Uogólnianie, że każdy z tych silników będzie miał wymieniona awarie, to zwykła głupota. Słyszałem milion historii o niezawodności super niemieckich aut, niestety moje doświadczenia mówią coś całkowicie innego! Podobnie narzekanie na gówniane francuzy okazuje się tylko gadaniem, nie słyszałem o jakichkolwiek problemach.
    Takie pisanie/gadanie jest po prostu zwykłą paplaniną, która z rzeczywistością ma niewiele wspólnego. Aro może pojeździć dużo dłużej od tego mercedesa. Nie ma reguły!

    pokaż komentarz
    gav
  • rss +5  

    @mateusz-loskot: po to, żebyś po zatankowaniu za sporą kasę nie musiał jeszcze bardziej sporej kasy wydać w serwisie.

    pokaż komentarz
    rss
  • jaceks +3  

    @mateusz-loskot:

    po to ze jak kupisz "nie ten" to za twoj remont silnika ja moge tankowac przez 80 000 km

    pokaż komentarz
    jaceks
  • deem1991 +2  

    @jaceks: Może będzie w końcu artykuł które silniki kupować a nie tylko których unikać...

    pokaż komentarz
    deem1991
Otomoto.pl