•  

    pokaż komentarz

    Witaj, z grubej rury: Ilu ludzi zabiłeś?

  •  

    pokaż komentarz

    1. Co robisz jeśli np jedziesz przez szczere pole - do stacji daleko a ciebie łapie grypa żołądkowa i musisz natychmiast iść do toalety ? Pytanie śmieszne, ale myślę iż może to stanowić poważny problem szczególnie, że z tego co wiem kolejarze sami prowadzą pociąg (nie ma drugiej "kierowcy").

    2. To prawda, że co xx minut musicie naciskać pedał lub przycisk - w ten sposób system sprawdza czy maszynista nie zasnął. Jeśli zasnął i nie wciśnie guzika to pociąg się zatrzymuje ?

    •  

      pokaż komentarz

      @kyniu:
      1. W ruchu pasażerskim są stację, tak więc nie ma większego problemu. Towarowe znowu stają co chwila - więc i tu raczej problem rozwiązany.
      2. Tak, co 30 s. uruchamia się ostrzegające światełko, po 3-4 sek brzęczyk a po chwili hamowanie nagłe. Fachowo zwie się to czuwakiem aktywnym. W nowszych pojazdach stosuje się pedał który należy cały czas trzymać i co ok 30 s. puszczać na chwile. Gdyby zwolnić pedał, lub nie wyciskać go w określonym czasie również zostanie wdrożone hamowanie nagłe.

  •  

    pokaż komentarz

    Istnieje opcja, żeby być na czas?

  •  

    pokaż komentarz

    Jedziesz sobie normalnie i nagle widzisz że na twoim torze w oddali stoi jakiś pociąg. Co robisz?

  •  

    pokaż komentarz

    1. Czy jak się pociągnie hamulec bezpieczeństwa to pokazuje wam gdzie dokładnie został zerwany, w jakim wagonie, przedziale żeby pobiec i złapać ew. dowcipnisia? Czy konduktor go goni jak zobaczy że ucieka w pole? Co w ogóle robisz w takiej sytuacji? Czy wtedy też następuje hamowanie nagłe, blokada kół, nie wiem.
    2. Co sprawdza ten facet co na stacjach chodzi i stuka młotkiem?
    3. Czy jesteś w kabinie sam i o czym myślisz podczas jazdy?

    •  

      pokaż komentarz

      @kinlej:
      1. Pociągnięcie rączki powoduje otwarcie przewodu głównego i wypuszczenie sprężonego powietrza - skutkiem jest hamowanie nagłe. Rączki hamulca bezpieczeństwa są plombowane, w wagonie którym zerwany został hamulec słychać syk uciekającego powietrza przez klapę acermana. Maszynista niewiele ma do zrobienia - kran w pozycje hamowania nagłego i czekam aż stanie. Klapę zamyka powtórnie drużyna konduktorska. Potem próba hamulca i można jechać dalej.
      2. Docisk wstawek hamulcowych (klocków) do obręczy koła. Sprawdza po prostu czy wagony luzują i odhamowują. Zwie się on rewidentem.
      3. Trudne pytanie - ale głównie o jeździe. W szybkich (v<130) pociągach pasażerskich jeździ się we dwóch.

1 2 3 4 5 6 7 ... 15 16 następna