Zapomnijcie o niutonometrach i koniach mechanicznych!
Spróbujemy dowiedzieć się co decyduje o osiągach. Jedni mówią, że moc, inni że moment obrotowy. Jeszcze inni zaznaczają, że chodzi o moment na kołach....
Autokult-Blog z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 37
Spróbujemy dowiedzieć się co decyduje o osiągach. Jedni mówią, że moc, inni że moment obrotowy. Jeszcze inni zaznaczają, że chodzi o moment na kołach....
Autokult-Blog z
Komentarze (37)
najlepsze
Zapomniałeś wziąć pod uwagę, że diesel ma wyższe ciśnienie sprężania
Nie zapomniałem. Po prostu jest to nieistotne. Tak się właśnie tworzą różne mity. Sposób osiągania tego momentu (czyli wysoką kompresją w dieslu, niską kompresją w benzynie, podłączaniem prądu do silnika elektrycznego, czy ręcznym kręceniem korbką) nie ma kompletnie żadnego wpływu na zależność pomiędzy momentem obr. a mocą przy danej prędkości obrotowej. Podany wyżej wzór obowiązuje dla każdego z tych przypadków.
Np. u mnie na pierwszym biegu do 7200rpm, na drugim do 7200, na trzecim do 7050, na czwartym do 6930, pokazuje z jakich obrotów jest optymalnie ruszyć.
Rysuje wykresy mocy, momentu, oporów, czasy 0-x km/h, z rolki, wszystko co w tym artykule było, spalanie, czas przejazdu po różnych torach, można porównać w dragu kilka
Ale lepsze to niż szukanie w internecie, gdzie w jednym miejscu podają sekundę mniej, a w drugim więcej.
@Autokult-Blog: Masło maślane wykres w funkcji prędkości, zdanie potem wniosek dotyczący prędkości obrotowej silnika.
Osobiście wg. mnie brakuje jeszcze dokładnego zanalizowania przykładowego silnika (BRAK w tekście jakiejkolwiek konkretnej
0-40 bieg I
40-75 bieg II
75- 105 bieg III
105-130 bieg IV
130- 170 bieg V
powyżej 170 aby przyspieszać jedz trasa z górki : P ( teoretycznie nie masz możliwości przyspieszania bo opory zrównają się z siłą rozpędzającą samochó, czyli bedziesz jechał ze stałą prędkościa 170 )
W artykule autor napisał : "•jeśli chcemy rozpędzić samochód jak najszybciej, to powinniśmy zmieniać biegi w miejscu przecięcia się krzywych siły napędowej lub ewentualnie nieco później by uwzględnić obniżenie prędkości podczas zmiany biegu; czasami krzywe „nie chcą się przeciąć” – w takim przypadku zmiana powinna wystąpić tuż przed odcięciem zapłonu/wtrysku."
Z tego wnioskuję