"We should be open-minded, but not so open-minded that our brain falls out." ___ "Science is not about what's true is or what might be true. Science is about what people with original diverse viewpoints can be forced to believe by the weight of public evidence."

  •  

    Mirki, co się tu odpierdala? #apple #ios

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    źródło: embed.jpg

  •  

    #factorio strasznie mi się podoba ten setup piekarników (pic rel). Szukam jakiegoś fajnego rozwiązania na produkcję zielonych układów. Ktoś coś?

    źródło: fact2.png

    •  

      @jack-lumberjack: Ja zawsze stawiam produkcje miedzianych kabli zaraz przy fabryce bo ich transport tylko dodaje problemów z wydajnością. Mam pomysł żeby w następnej fabryce porobić osobne fabryki-miasta produkujące konkretne rzeczy połączone koleją i wielkimi stacjami ale wyszło mi że będzie przynajmnie 600 pociągów ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @jack-lumberjack: Przyjmuje wszystko z wydobycia (żelazo, miedź, węgiel, kamień, przygotowany na uran). Można by więcej ale spadła by wydajność bo stosuje podajniki filtrujące do wyładunku połączone z siecią logistyczną tego dworca. Każdy podajnik ma swój surowiec ustawiony i limit jakiego ma nie przekroczyć żeby nie zapchać magazynów dworca jednym surowcem. To blokuje ilość rzeczy do ustawienia do sześciu może siedmiu na wagon. Sam dworzec też nie wydaje się już duży patrząc ile pociągów na niego wjeżdża więc byłoby trudno coś jeszcze dodać.

      Są dedykowane linie do konkretnego towaru, czy pociąg wjeżdża tam gdzie wolne, a podajniki sortują?

      Zaprogramowałem jedną stacje a później kopiowałem i roboty budowały. Są 24 takie same stacje, pociągi same wybierają do której jadą ale różnie im to wychodzi. Mimo wszystko to najbardziej wydajna stacja jaką zbudowałem i na początku 30000 robotów latających i 1GW prądu w samej stacji to było coś normalnego. Na zdjęciu widać obwódkę z cegły wokół dworca. Zaznacza ona granice roboportów stacji i calej reszty, bez tego dworzec potrafił zassać roboty z miasta.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (6)

    •  

      @nawon: ten serial to było jebane mistrzostwo, zawsze idealnie dobrana muzyka, mix odcinków proceduralnych i takich stanowiących jednoodcinkową historię, no i ostatecznie zakończenie w odpowiednim momencie, nie przeciągania na siłę.

    •  

      @nawon: zdecydowanie mój ulubiony serial ostatnich lat. Świetnie się skończył, ale szkoda, że nie leci dalej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      +: nawon
  •  

    #apple Czy ja dobrze widzę i nawet jak podłączę moje bezprzewodowe rozładowane beatsy kablem do telefonu nie będą działać? Przecież wszystkie słuchawki działają tak, że podłącza się je kablem do telefonu, laptopa czy czegokolwiek i działają.

  •  

    I jak tam u was na stacji centralnej? 10 mln rudy zebrane?

    #factorio

  •  

    Niecały miesiąc temu mój syn dostał informacje od #apple o podejrzanym użyciu jego Apple ID. Okazało się, że w jakiś sposób ktoś wszedł w jego posiadanie.
    Nie wiem czy było to spowodowane #jailbreak telefonu, czy też inną aplikacją, którą on zainstalował.

    Tak czy siak, w tekście pokazałem w jaki sposób, przy pomocy systemu IPS / IDS z #router #synology RT 2600ac, można zauważyć nieprawidłowy ruch z #iphone, który może skutkować kradzieżą danych.

    Zaznaczam od razu, że nie jestem ekspertem od środowiska #apple, więc jeżeli znajdziecie tam jakieś nieścisłości, albo informacje, które należałoby poprawić (albo zwrócić mi na coś uwagę), to proszę abyście pisali.

    IPS / IDS w Synology RT2600ac, czyli jak niebezpieczny może być Jailbreak iPhone'a

    #informatyka #technologia #telefony #technika
    pokaż całość

  •  

    JUTRO HISTORYCZNY START

    http://florydziak.com/blogger/2017/02/jutro-historyczny-start.html

    Na jutro planowany jest start ostatniego egzemplarza rakiety Soyuz-U. Rakieta ta praktycznie bez większych zmian lata od 1973 roku. Ilość lotów tej wersji jest tak duża że poddałem się próbując ją policzyć, ale wychodzi że Soyuz-U odbył blisko 800 (785-786?) lotów. W historii lotów kosmicznych nie było rakiety, która w tej samej wersji odbyła by tyle lotów. Drugi rekord jaki ustanowił Soyuz-U to ilość startów w jednym roku – w 1979 roku rakieta ta poleciała 47 razy. Tak, Soyuz-U ma awionikę z czasów kiedy komputery zajmowały budynki a nie pudełka po zapałkach. Awionika jest praktycznie całkowicie analogowa (choć dołożono do niej trochę cyfrowych systemów pomiarowych w późniejszych latach). Rakieta jest niezwykle antyczna jak na obecne standardy – np. żeby trafić na właściwą orbitę, platforma startowa musi być lekko przechylona w odpowiednim kierunku. Silniki pierwszego stopnia i rakiet bocznych używają turbopomp napędzanych wodą utlenioną (jak w rakiecie V2). Ich uruchomienie następuje 20 sekund przed startem = tyle czasu zajmuje silnikowi dojście do stanu stabilnego działania. Trzeci stopień jest uruchamiany na dwie sekundy przed (!) wyłączeniem drugiego stopnia. To z tego powodu połączenie między drugim a trzecim stopniem jest ażurowe. Soyuz nie ma żadnego systemu szacowania swojego położenia (ani IMU ani GPS/Glonass) – decyzje o tym kiedy ma nastąpić separacja podejmowane są przez analogowe układy całkujące na podstawie pomiarów przyspieszenia. Soyuz nie umie korygować błędów wynikających z siły wiatry czy też drobnych niedokładności kierunku ciągu i dlatego orbita na jaką wyniesie satelitę jest obarczona dużą niepewnością. Soyuz nie ma systemu samozniszczenia. W sytuacji kiedy analogowy system sterowania wykryje wartości parametrów poza zakresem, silniki są wyłączane i rakieta po prostu spada na ziemię. Analogowe systemy nawigacyjne Soyuza U produkowane są (były) na Ukrainie. Soyuz nie umie także przekazywać informacji o swoim położeniu – stacje radarowe muszą śledzić jego położenie. Tak, ta rakieta była bardzo zaawansowana technologicznie na początku lat 70’tych, ale obecnie to dinozaur.

    . . . . . . . . . .

    LIT

    http://florydziak.com/blogger/2017/02/lit.html

    Wyjawiło się co dokładnie zepsuli Rosjanie w silnikach do Protona. Jak informuje SpaceNews, problemem był niewłaściwy materiał do lutowania. W czasie konstrukcji silnika, składa się go z warstwami zimnego materiału do lutowania. Jak już jest wszystko gotowe, to wsadza się całość do pieca w określonej temperaturze. I materiał się roztapia i wypełnia zaplanowane dla niego przestrzenie łącząc części. Problem w tym że użyto materiału o troszkę wyższej temperaturze topnienia niż zaplanowano. A temperatury pieca nie zmieniono. W związku z czym połączenia nie były tak trwałe jak miały być. Było to na tyle niezauważalne w czasie normalnych testów że silniki je przeszły. Jednak kiedy to po awarii Protona rozcięto jeden z silników, to okazało się że są puste obszary gdzie materiał nie dopłynął z uwagi na gęstość.

    Ciekawostką jest to że przetestowano te felerne silniki i każdy z nich bez problemu wytrzymał czas pracy równy dwum misjom. Jednak pomimo tego zdecydowano się je zezłomować – trudno wytłumaczyć ubezpieczycielom że rakieta poleci ze znaną wadą produkcyjną.

    Wszystkie dotychczas wyprodukowane silniki poszły na żyletki a fabryka musi wyprodukować sześć nowych. Dwa z nich zostaną pocięte na kawałki i dokładnie sprawdzone a pozostałe cztery pójdą do już wcześniej wyprodukowanych Protonów. I dzięki temu w tym roku mają się odbyć trzy komercyjne loty Protona – Echostar-21, AsiaSat-9 i Amazonas-5. I stąd tytuł posta – trzy protony = lit ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Jestem troszkę sceptyczny – z jednej strony wygląda na to że znaleziono problem. Z drugiej zachodzi pytanie czy to był „ten” problem który spowodował problem w ostatnim locie? Skoro pozostałe źle wykonane silniki nadal bez problemu wytrzymują podwójny cykl pracy, to jaka jest gwarancja że awaria była spowodowana właśnie tym problemem a nie czymś czego nie wykryto? Oczywiście można założyć że dokonano bardzo skrupulatnej analizy, ale trochę mi to przypomina eksplozję Falcona 9 dwa lata temu. Też znaleziono przyczynę – „słaby wspornik”, ale po tegorocznej eksplozji tamta przyczyna wydaje się lekko mętna…

    #roskosmos #rosja #rosjatostanumyslu #florydziak #kosmos #mirkokosmos #eksploracjakomosu #nauka #ciekawostki
    pokaż całość

    źródło: youtu.be

  •  

    PĘKŁ

    http://florydziak.com/blogger/2017/02/pekl.html

    Pojawiły się zdjęcia kompozytowego zbiornika który SpaceX testuje dla marsjańskiej rakiety ITS. Zbiornik jest pęknięty. Czyli SpaceX udało się przetestować granice jego wytrzymałości. Pytanie tylko czy było to zaplanowane. Mam przeczucie ze nie. Tak olbrzymia konstrukcja jest kosztowna i raczej testuje się ja do planowanego ciśnienia a nie sprawdza kiedy pęknie. Dzięki temu można za jej pomocą przeprowadzić wiele testów. Poza tym nikogo nie obchodzi ile maksymalnie taki zbiornik może wytrzymać – wystarczy ze wytrzyma ciśnienie 1.4x planowanego. Wiec podejrzewam ze po prostu wytrzymałość tego zbiornika była mniejsza niż powinna być i w czasie testu strzelił on jak balon. Cóż, pierwsze koty za płoty. NASA dla SLS nawet nie próbuje zbudować dużych zbiorników kriogenicznych z włókien węglowych właśnie dlatego ze technologia nadal nie jest opanowana na tyle by ryzykować jej użycie w rakiecie która będzie wynosiła ludzi w kosmos. Jednak ktoś musi w końcu ta technologie opanować i SpaceX nie ma wyboru.

    #spacex #florydziak #kosmos #mirkokosmos #eksploracjakomosu #nauka #ciekawostki
    pokaż całość

    źródło: i.imgur.com

  •  

    MUSKOKRET

    http://florydziak.com/blogger/2017/02/muskokret.html

    Okazuje się że Elon nie żartował i naprawdę tworzy nową firmę – The Boring Company. Celem jest jak to zwykle u Muska bywa rewolucja. Stworzenie maszyn które umieją budować tunele 10 razy szybciej i wielokrotnie taniej niż obecne techniki. Celem Muska jest mila tunelu tygodniowo. Problemem będzie przede wszystkim pozbywanie się wykopanego materiału – najlepsze stosowane obecnie transportery taśmowe są w stanie przenieść 1/4 tego co Musk potrzebuje. Jednak trzeba od czegoś zacząć i Musk postanowił zacząć od zniszczenia parkingu na terenie SpaceX. Musk chce najpierw wykopać dziurę o głębokości 15 metrów a następnie rozpocząć wiercenie. Dopóki wierci na terenie SpaceX, dopóty nie potrzebuje specjalnych zezwoleń. W międzyczasie firma pracuje nad uzyskaniem zezwoleń – tak że jak już dowiercą się do końca terenu SpaceX to nie będą musieli przestać. Musk nie wie jeszcze dokąd będzie jego tunel prowadził, wie jedynie że będzie na tyle duży by mogły nim jeździć samochody. Na komentarze że to zwariowany pomysł odpowiada że latające samochody są jeszcze bardziej zwariowane a zainteresowanie nimi oraz inwestycje są znaczące. Tunele rozwiązują ten sam problem co latające samochody, jednak są one znacznie bezpieczniejsze i tańsze w ujęciu długofalowym (latające samochody muszą stale produkować siłę nośną co wymaga dużych ilości energii, a tunel to jednorazowy wydatek energii).

    Żeby od czegoś zacząć, Musk planuje zakup używanej maszyny do wiercenia tuneli – nazywa się ona Nannie i została wyprodukowana przez niemiecką firmę Herrenknecht. Nowa kosztuje $15M, ale używaną w idealnym stanie można zakupić za 10% ceny. To efekt załamania się inwestycji w Chinach – przez 10 lat Chiny budowały koleje metro jak szalone i kupowały dziesiątki takich maszyn. A teraz większość z nich stoi rdzewiejąc i czekając na kupca. Musk planuje zacząć od tej maszyny i dokonywać w niej ulepszeń technicznych – przede wszystkim mocniejsze silniki pozwalające na szybsze wiercenie, nowe materiały głowicy wiercącej pozwalające na większą prędkość wiercenia, ale także możliwość jednoczesnego wiercenia i układania ścian tunelu co w obecnych maszynach jest niemożliwe. Musk twierdzi że przyspieszenie maszyny o kilkadziesiąt procent jest dziecinnie proste, pięciokrotny wzrost prędkości będzie już trudny ale nadal jest realny, a dziesięciokrotny wzrost prędkości (co jest jego celem) będzie wymagał prawdopodobnie kompeltnej zmiany sposobu w jaki buduje się tunele, ale Musk wierzy że to jest możliwe.

    Cóż, można było by się śmiać z pomysłów Muska gdyby nie był on założycielem Tesla Motors i SpaceX. Obie te firmy pokazały że można zrewolucjonizować coś, co ma kilkadziesiąt lat i co wydaje się nie do zrewolucjonizowania. Dlatego nie ma co się śmiać z pomysłu Muska – za kilkanaście lat jego maszyny do robienia tuneli mogą wiercić dziury pod dużą częścią wielkich miast w USA. Do tego tunele świetnie pasują do innego wynalazku Muska – samochodu elektrycznego. Brak produkcji spalin upraszcza znacząco problem wentylacji w takich tunelach a autonomiczny system kierowania zmniejsza ryzyko wypadków (pożar w tunelu to bardzo przykra rzecz). Przeniesienie transportu pod ziemię pozwoliło by na odzyskanie olbrzymich ilości bardzo cennego gruntu na powierzchni – zarówno na nowe budynki jak i na parki itp. Do tego podziemne tunele są wręcz idealnym rozwiązaniem dla Hyperloop.

    Źródło – Bloomberg.

    #elonmusk #boringcompany #spacex #florydziak #nauka #ciekawostki
    pokaż całość

    źródło: florydziak.com

    •  

      @fotoszop: Tam jest większa wnęka bo tory były przysuwane do starego peronu po tym jak fundamenty nowego (po lewej) już stały. W czasie budowy galerii metropolia płyty peronowe bardziej wysunęli więc jest równo ale jest też większa wnęka

    • więcej komentarzy (3)

  •  

    Wykopiecie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Wczoraj sukcesem zakończył się test statyczny rakiety Falcon 9, który odbył się na zmodernizowanej platformie startowej LC-39A. Najbliższy start już 18 lutego o 16:01 naszego czasu z lądowaniem na lądzie (ʘ‿ʘ)

    Link: Udany test statyczny Falcona 9 na zmodernizowanej platformie LC-39A

    #spacex #kosmicznapropaganda #kosmos #ciekawostki #technologia #mikroreklama
    pokaż całość

    źródło: i.imgur.com

  •  

    #factorio potrzebuje sobie zrobic rafinacje ropy, ale na razie potrzebuje tylko siarki. Czy zeby trafienia robila mi tylko ten gaz potrzebny do produkcji siarki to musze z niej odbierac wszystkie produkty? Np do jakiegos zbiornika?

  •  

    #factorio mircy jak zrobić, żeby na 1 taśmociągu jechały sobie równomiernie 3 i więcej produkty?

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika nawon

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.