:]

Ciastka!

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

blog WOŚPlive

  •  

    S panie mecenasie, czy pan chce cos dodac?

    A nie

    S panie K, pan sie powolywal na zniewage wzajemna, ten element rozwaza inny sad, moje oceny nie maja tu nic do rzeczy. Proponuje rozprawe gdzies pod koniec wrzesnia, mam nadzieje, ze zadane dokumenty zostana dolaczone, po czym w zaleznosci od mozliwosci i ich objetosci, nie wykluczam, ze termin zostanie zmieniony na pozniejszy.

    S na dzisiaj to wszystko, dziekuje.

    // krotko dzisiaj, zainteresowani moim komentarzem musza troche poczekac, gdzies ze dwie h //
    pokaż całość

  •  

    K laczna kwota wydatkow za lata 2004-2013 na final i PW to co najmniej 39 milionow, gdzie jest ta kwota wykazana w ZM?

    S uwaza pan, ze ta kwota nie zostala nigdzie ujeta?

    K na pewno nie. To jest kolejne moje zestawienie, prosze z tego skorzystac. Dla niektorych lat przyjalem kwoty szacunkowe.

    S sad ma w sprawozdaniach wszystkie sprawozdania.

    K podstawowym dokumentem jest wydruk z kont analitycznych, a nie z rozrachunkow. Tam jest wydruk bedacy rejestrem wszystkich operacji, i dlatego jest ta rozpacz i te zalosne proby obrony przez A.

    K sad mowil, ze sprawa w Warszawie nie ma zadnego wplywu na ta sprawe. Ja uwazam, ze ma - A domaga sie zamkniecia mi ust, przeprosin w mediach w ktorych sie nigdy nie wypowiadalem, 50k zadosuczynienia.

    S to jest kompetencja tamtego sadu.

    K zwracam uwage na okolicznosci w jakich tamta sprawa zaistniala. Mowilem o milosniku pana JO publikujacym na swoim fb grozby pod moim adresem, jest postanowienie prokuratury w tej sprawie // czyta postanowienie, bylo na 24legnica.pl //. Jest tez rozporzadzenie w sprawie zawiadomienia o falszywych zeznaniach zlozonych przez JO w tej sprawie, prokurator odmowil wszczecia sledztwa uzasadniajac to dwojako. Po pierwsze prok. stwierdza, ze nie jest w stanie ocenic czy falszywe zeznania JO maja wplyw na moja sytuacje procesowa, poniewaz proces sie nie zakonczyl. Po drugie prok. twierdzi, ze Owsiak jako oskarzyciel mial prawo klamac w swojej obronie, podczas gdy JO wystepowal jako swiadek, a nie oskarzony.

    S panie K, te sprawy nie maja zwiazku z ta sprawa, nie mam zadnych podstaw do odnoszenia sie do nich. Prosze tam dzialac.

    K kolejna rzecz, moj prywatny akt oskarzenia przeciwko JO, zlozony do tego sadu. Nie wszczeto postepowania w tej sprawie, sad uznal, ze sformulowania takie jak "pierdol sie", "bedziesz mial w duper", "twoje publikacje przypominaja zapach komor z Auschwitz" nie wypelniaja znamion znieslawienia/zniewazenia. Sad uznal, ze jesli ktos dziala w warunkach publicznych, to musi sie liczyc z krytyka majaca znamiona upokorzenia. Co ja wiec robie na lawie oskarzonych? To wszystko wysoki sadzie.
    pokaż całość

    +: teesa, tmsz
  •  

    K dalej wysoki sadzie co do Doroty Pilarskiej. Sad odrzucil tabele, ale chcialbym ja jednak ujac. To jest porownanie tego, co wyslala D za pierwszym i za drugim razem. Kazdy program ksiegowy dysponuje czyms takim, jak indywidualny numer ewidencyjny. To jest rzecz, ktorej sie nie da zmienic, bo jest to numer ktory porzadkuje dokumentacji i zapobiega duplikatom. W dokumentach przeslanych do sadu, na tym samym numerze ewidencyjnym ksiegowane sa rozne kwoty. Podam jeden przyklad: // numer ewidencyjny // pod nim sa zaksiegowane rozne kwoty.

    K mam wydruki z programu, ten numer ewidencyjny oznacza przelew bankowy, wiec nie mozna sie pomylic, ze to kwoty brutto i netto. Czesc z dokumentow przeslanych w pierwszej turze zawiera pewne dokumenty, innych brakuje, i na odwrot. Bez wzgledu na to, co sad zrobi z ta tabela chcialbym ja zlozyc, aby bylo wygodnie analizowac. Dodatkowo wydruk dot. skrotow ewidencyjnych w programie Symfonia.

    K kazda operacja ksiegowa polega na bardzo prostej rzeczy, trzeba wystawic fakture, a potem za nia zaplacic. Jesli mamy kwote faktury na 400k zlotych, a przelewy na milion, to to nie jest ksiegowosc, to radosna ksiegowosc. Pytalem ksiegowej ktora kwota prezentuje prawdziwy obraz przeplywow. Ta ksiegowosc to jedna wielka manipulacja przygotowana tak, zeby nic nie mozna bylo zrozumiec.

    A ze slow K wynika, ze czego by WOSP nie przyslal to i tak nic z tego dla K nie bedzie wynikalo. Co my przysylamy, to K kwestionuje. Ja rozumiem, ze K pracuje na programie Symfonia od 2001 roku, ale co bedzie wynikalo z tego, ze K bedzie nadal twierdzil, ze mu filtr nie pasuje, ze znaczek mu nie pasuje. Dlatego chcialbym, aby sad rozwazyl wyslanie kogos niezaleznego i obiektywnego, np. bieglego, aby sprawdzil jak te finanse wygladaj. K zarzucil glownej ksiegowej falszerstwo finansowe, ma prawo zwrocic sie do odpowiednich organow z zawiadomieniem.

    K tak tez zrobie

    S juz sie wypowiedzialem na temat bieglego, oskarzony ma swiete prawo sie wypowiadac na temat dowodow, ale dowody ocenia sad, a ocena oskarzonego to - kolokwialnie mowiac - jego sprawa.

    K ten upor jest zenujacy. A nie moze pokazac dokumentow pokazujacych mnostwo dziwnych operacji, J przyszedl do sadu aby pokazac na przykladzie jednego blogera, zeby inni o nie nie pytali. A nie czyta dokumentow procesowych, myli nicki, nie czyta zarzadzen sadu. To A twierdzil, ze D miala przeslac do sadu tylko operacje dotyczace Finalu i PW, to oczywista nieprawda.
    pokaż całość

  •  

    K kolejna rzecz. Dokonania Doroty Pilarskiej. Chcialbym, zeby to zostalo zaprotokolwane: do sadu zostaly nadeslane sfalszowane dokumenty. Pierwsze falszerstwo jest juz w pismie przewodnim, podpisujac sie jako ksiegowa ZM. Napisala tak: "spolka przesyla wydruki z lat 2003-2014 /// tu informacje o uzytych filtrach konta syntetycznego, cokolwiek to znaczy ///". Zwarcam uwage na rzecz nastepujaca: wszystkie wydruki przeslane przez p. Pilarska nie zawieraja opcji "rachunki brakujace", co mozna w prosty sposob stwierdzic porownujac to z wydrukami z fundacji WOSP, gdzie taka informacja znajduje sie w naglowku. S jedna wazna rzecz: do tej pory nie korzystalem z prawa przyslugujacego oskarzonego, nie sklamalem i nie ukrywalem niczego. Chce sie do czegos przyznac. W momencie, w ktorym zapoznalem sie z zarzadzeniem sadu wiedzialem, ze ksiegowa nie jest w stanie wykonac. Wydruki zawieraja informacje o programie w jakim wykonano wydruk. Wydruk WOSP wykonano w programie w wersji Forte, a wydruk ZM w programie w wersji Pro, w ktorym mozliwosci takiego wydruku z opcja "rachunki brakujace" nie ma. Stad wysoki sadzie, jest to falszerstwo! pokaż całość

  •  

    S uprzedzam o mozliwosci zmiany kwalifikacji prawnej czynu oskarzonego z pomowienia na zniewazenie, prosze to rozwazyc i zastanowic sie nad mozliwosciami.

    K chcialbym sie odniesc do procesu. Moje wystepy w tv republika, ktore rzekomo wyrzadzily szkody. W czasie gdy A walczyl w sadzie JO wysmiewal TV Republika, twierdzac ze ma najnizsze notowania jesli chodzi o ogladalnosc, ponizej 0,1% udzialu w rynku. I to jest prawda. Z drugiej strony najbardziej popoularne portale, tvn24 czy wp, przedstawialy ten proces w sposob jednoznacznie niekorzystny dla mnie.

    K padl zarzut A, ze opisuje sprawy jednostronnie. Tymczasem A na swojej stronie linkuje do artykulu "mecenas zagajewski zmiazdzyl K w sadzie". Ten artykul zostal sprostowany przez autora.

    // Tu odzywa sie obecny na sali Piotr Kanikowski, autor ww. artykulu: to nieprawda wysoki sadzie.

    K skladam wydruk na okolicznosc pokazania jak jednostronnie pokazuje proces A. S, A kolejny raz twierdzi, ze nie mialem pojecia gdy pisalem swoje artykuly. Otoz pracuje na programie Symfonia od 11 lat, mam w nim bogate doswiadczenie. W mediach pojawiaja sie twierdzenia, iz na tym procesie zarabiam. Nie mam nic do ukrycia w przeciwienstwie do J, pokazuje dokumnety swiadczace o tym, ze to nie prawda - reklamodawcy sie odwracaja od kontrowersje.net. Strona kontrowersje.net nalezy do mojej zony, ale nie ukrywam tego, ze na nim zarabiam, to jest odwrocenie sytuacji JO i LO.
    pokaż całość

  •  

    S na podstawie art. 167 czesciowo uwzgledniam wniosek dowodowy oskarzonego, w tym zakresie uznajac wniosek oskarzycieli. Chodzi o umowy wynajmu nieruchomosci, na okolicznosc kwot. Dopuszczam dowod oskarzyciela z protokolu konwentu fundatorow na okolicznosc podstaw zalozenia spolki ZM oraz zatrudnienia LO. Sad oddala wniosek dowodowy oskarzonego, gdyz ten fakt // wykonanie projektu graficznego w 87 roku przez JO // nie ma znaczenia. Sad oddala wniosek dowodowy oskarzonego wzw. z zaproszeniem go do ASP, nie ma to znaczenia dla sprawy. Uwzglednia wniosek dowodowy oskarzonego w zakresie konkursu majacego w nazwie Krystyne Pawlowicz. Nie uwzglednia wniosku dowodowego oskarzonego, tabela sporzadzona przez oskarzonego nie jest dowodem w sprawie. Sad uwzglednia wniosek z wydruku dot. zawieszenia dzialalnosci gosp. przez MC. Oddala sad wnioski dowodowe z dokumentacji sadu okregowego w Warszawie, ta rozprawa nie ma znaczenia dla sprawy.

    S dopuszcza dowod z wydrukow art. na stronach kontrowersje.net oraz tvrepublika wraz z komentarzami, na okolicznosc wypowiedzi oskarzonego oraz spolecznego oddzwieku jego wypowiedzi.
    pokaż całość

  •  

    S od ostatniej rozprawy od oskarzyciela wplynelo pismo zawierajace wnioski dowodowe o dopuszczenie wydruku z portalu kontrowersje.net. Sad tego wniosku nie dopuszcza, gdyz okolicznosc //znieslawienie // na ktory zostal wniesiony zostala juz bezspornie udowodniona. Wniosek o odrzucenie wnioskow z portali internetowych, wniosek oskarzonego o najwyzsza kare dla ZM za niewywiazanie sie z obowiazku dostarczenia dokumentow. Wniosek o ponowne rozpatrzenie wniosku do US o przeslanie PIT-11 JO i LO. Wniosek o zwolnienie bankow z tajemnicy handlowej. Sad powyzsze wnioski oddala, warunkowo na 14 dni do czasu uzyskania dokumentow.

    A w dalszym ciagu mamy do czynienia z sytuacja, w ktorej oskarzony szuka dowodow na potwierdzenie swoich tez. Chcialbym podniesc, iz w chwili sporzadzania swojego artykulu oskarzony powinien miec pewnosc, ze jego zarzuty sa prawdziwe. Potwierdza to szerokie orzecznictwo sadowe, z SN wlacznie. Gdyby jakis bloger napisal, ze jakis lekarz bierze pieniadze za wydawanie zwolnien, ten lekarz wystapi z aktem oskarzenia, na co bloger zazadalby wszystkie osoby od 2000 roku, ktore leczyly sie u niego, to czy takie zarzadzenie zostaloby przyjete? To jest odwrocenie rol procesowych. Wysoki Sad z pewnoscia pamieta jak K odpowiadal na pytania na pierwszej rozprawie - nie pamietal niczego, nie wiedzial niczego. Twierdzil np., ze WOSP kupila ZM od Owsiaka za 1,5mln zl. K szuka swoich dowodow w trakcie procesu, a potem w swoich artykulach twierdzi, ze "wiecie, wlascicielem jest WOSP, ale wiadomo ze nieruchomosci te przejmie LO i JO".

    S powtarzam, ze rozumiem na czym est oparta pana argumentacja, ale nie bede wchodzil w polemike, zarzadzenie nadal obowiazuje. Uzasadnil pan swoje stanowisko orzeczeniami sadow najwyzszego, apelacyjnych itd., ja mam inne zdanie. // !!!! //
    pokaż całość

  •  

    Rozprawa się zaczęła, S przepytuje A na okolicznosc niezrealizowania zarzadzenia S na wniosek K, aby WOSP przekazala wszystkie ksiegi rachunkowe.

    A twierdzi, iz proces w tej postaci zaczyna przypominac proces przeciwko J i WOSP, a nie K i zamiast rozpatrywac kwestie winy K i ewentualnego posiadania przez niego dowodow na zarzucane przekrety, szukamy dowodow przestepstw popelnionych przez J. Ujawnienie wszystkich ksiag rachunkowych ze wszystkimi kontrahentami doprowadzi do sytuacji, w ktorej fundacja bedzie musiala zatrudnic sztab ludzi do odpowiadania na pytania np. dlaczego kupiono ryze papieru za 5,45zl, a nie 5,20zl.

    S rozumiem pana stanowisko, ale sie z nim nie zgadzam. Czy te dokumenty zostana wydane czy tez nie, a jesli tak to w jakim terminie.

    A nie bylem ostatnio w kontakcie z zarzadem fundacji, w zwiazku z organizacja przez nich Woodstocku, w tej chwili sa na urlopach. Prosze o 14dniowy termin na kontakt z zarzadem i zalatwienie te sprawy

    S przychylam sie

    K wysoki sadzie, to jest skandaliczne. Kolejny raz przesuwamy termin dostarczenia dokumentow. Kolejny raz wysluchalismy zenujacej mowy A, jakobym nie mial podstaw gdy pisalem swoje artykuly, ile razy oskarzyciel prywatny ma zamiar klamac? Jak mozna budowac akt oskarzenia na podstawie falszywych zeznan ktorych dopuscil sie J // zawiadomienie prokuratura odrzucila //. Przeciez to jest oczywiste, ze dokumenty o ktore prosze to jest wyrok dla J jako legendy, filantropa.

    S podtrzymuje swoje zarzadzenie wydania dokumentow, zgadzam sie z tym, ze jest to niedopelnienie obowiazku procesowego. Termin wyznaczam, 14 dni.
    pokaż całość

  •  

    Komentarz do dzisiejszej rozprawy, pisany już z domu :)

    Trudno cokolwiek napisać, bo i niewiele się wydarzyło - oskarżyciel przedstawił swoje dowody, oskarżony złożył wyjaśnienia wedle których wszyscy kłamią, nic czego nie widzielibyśmy wcześniej. Zaskoczyła mnie jedynie decyzja sędziego, który z jednej strony przyjął wnioski dowodowe oskarżonego domagającego się trzeci raz tego samego (wyciągu transakcji między WOŚP i ZM oraz WOŚP i MC), choć oskarżyciel już dwa razy spełnił żądanie przedstawienia "wszystkiego", a z drugiej odrzucił wniosek oskarżyciela o powołanie biegłego, który miałby zbadać czy aby na pewno fundacja wszystko przesłała i ostatecznie zamknąć możliwość kolejnego biegania po mediach z opowieściami jak to fundacja na pewno kradnie, tyle że nadal nie przesłała wszystkiego.

    To niepokojące nie dlatego, że w kolejnej serii dokumentów cokolwiek się znajdzie - wszak nic nowego w nich nie będzie - ale dlatego, że sędzia dał zielone światło na przedłużanie procesu w nieskończoność poprzez domaganie się w kółko tego samego pod nową nazwą oraz - co wprost podkreślił w uzasadnieniu decyzji - na kolejne wystąpienia Piotra W. w mediach z kolejnymi rewelacjami jak to w kwitach nic nie ma, ale na pewno kradną. Cóż, jak podkreślił w swojej mowie mecenas, fundacja nie ma niczego do ukrycia i dokumenty po raz trzeci dostarczy mimo, że da to efekt taki sam jak poprzednie "tury" - żaden.

    Reasumując, dzisiaj na kontrowersjach kolejny wielki triumf pod wezwaniem możliwości ciągnięcia gównoburzy, niedługo fundacja prześle kolejne dokumenty (co oczywiście również będzie triumfem), a za dwa miesiące dowiemy się czy proces będzie się toczył ad mortem usrandum, czy też zacznie wreszcie zmierzać do sedna czyli a) zbadania czy publikacje Piotra W. miały charakter pomówień, b) czy którykolwiek z zarzutów był w momencie publikacji podpartym czymkolwiek konkretnym, c) czy którykolwiek z zarzutów - w szczególności tych dot. rzekomych przekrętów - jest prawdziwy.

    W mojej ocenie dzisiejsza rozprawa nie posunęła procesu o choćby krok do przodu :/

    pokaż spoiler byłbym wdzięczny za niewołanie mnie do znaleziska z nowym artykułem na kontrowersjach, nic nowego w nim nie będzie i szkoda mi czasu - poza procesami i fundacjami czasem trzeba zarabiać na chleb :) Jakby ktoś bardzo potrzebował do szczęścia mojego komentarza, to można zalinkować do tego wpisu. Jakby ktoś chciał się pruć to zwracam uwagę na dwie rzeczy: 1. proces jawny na wniosek fundacji, 2. fundacja domagała się powołania biegłego rewidenta mającego wyciągnąć wszystkie transakcje, tak żeby nie było żadnych wątpliwości.
    pokaż całość

    •  

      @zwykly_obywatel: może tak być, mam nadzieję że masz rację :) Chociaż odrzucenie wniosku o biegłego nadal uważam za absurdalne.

      kurka powinien dostać do łapy każdy dokument, którego sobie życzy,
      @Wotto: każdy dokument dotyczący ZM lub MC, nie wszystkie dokumenty nadają się do udostępnienia publicznie (jak wiemy Kurka wszystko wrzuca na bloga) i to nie ze względu na wałki, tylko np. tajemnicę handlową dostawców sprzętu.

      Poza tym pełna zgoda, powinien dostać pełne zestawienie transakcji i pokazać paluszkiem gdzie jest przekręt. Przy czym śmiem twierdzić, że takie zestawienie już dostał, ale niech mu będzie: jeśli nadesłanie tego samego po raz trzeci zamknie mu dzióbek to nic tylko wysyłać.
      pokaż całość

    •  

      @rineo rozumiem emocjonalny stosunek i moc oczyszczającą jaką miałby tutaj biegły. Ale w sumie sąd orzeka o pomówieniu, a pomówienie, tutaj piszę na czuja, bo prawnikiem nie jestem, nie jest równoznaczne z mieniem racji. Czyli z braku dostępu do informacji, albo braku umiejętności mogę głosić nieprawdziwe tezy, które ew. potem jak mnie przymuszą muszę sprostować.

      Kluczowe jest zatem ustalenie, nie to, czy WOŚP jest czysty (to byłby cel fajny dla WOŚP, ale sędzie nie chce aby ten proces był traktowany jako czyszczący WOŚP), tylko na jakiej podstawie oskarżony pisał to co pisał. Czy w ogóle taka była? Czy, nawet posiadając błędne dane albo informacje, podjął jakikolwiek trud "dziennikarski" nazwijmy to szumnie.

      Patrzę sobie na wpis z Wikipedii i wydaje mi się, że sprawa toczy się wokół "Istnieją dwa kontratypy dla tego czynu zabronionego. (...) nie popełnia przestępstwa zniesławienia, kto publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut, który służy obronie społecznie uzasadnionego interesu lub dotyczy postępowania osoby pełniącej funkcję publiczną.". Myślę, że mniej chodzi tutaj o prawdziwość w rozumieniu dowiedzenia machlojki/przekrętu, a bardziej o interes publiczny i osobę pełniącą funkcję publiczną. Więc jeśli by Piotr W. posiadał jakieś sensowne poszlaki n/t ew. nieprawidłowości, to w interesie publicznym mógłby o nich pisać (obaj wiemy, że on feruje wyroki, a nie pisze o poszlakach). Więc Sąd nie będzie badał poprawności rozliczeń w WOŚP, tylko sposób dedukowania oskarżonego, żeby udowodnić, że forma nie ma nic wspólnego z interesem publicznym + nie ma żadnych wiarygodnych przesłanek usprawiedliwiających choć trochę formę.

      Krótko rzecz biorąc, żeby Kurkę udupić i uchronić przed ew. ciągnącymi się apelacjami.
      pokaż całość

    • więcej komentarzy (15)

  •  

    cholera jasna, odswiezylem strone i stracilem cala retoryke adwokata :/ A wnioskowal o odrzucenie wniosku o przesylanie kolejnej dokumentacji i wnioskowal o powolanie bieglego, motywujac to faktem, iz za kazdym razem kiedy WOSP nadsyla kolejne dokumenty K biegnie do tv republika i mowi, ze ciagle nie przeslalismy wszystkiego.

    S wniosek odrzucil

    A chyba sie nie zrozumielismy. My nie chcemy niczego ukrywac i dostarczymy, chodzi mi o fakt iz dostarczylismy juz trzykrotnie kolejne wydruki, ale za kazdym razem pojawia sie w mediach pan K i twierdzi, ze "nie nadeslali wszystkiego, ciagle ukrywaja miliony". Nie obawiamy sie pokazywania dokumentow, po to zlozylismy wniosek o jawnosc tego procesu, dlatego domagam sie bieglego, aby sporzadzil zestawienie wszystkich dokumentow w fundacji i przedstawil je sadowi.

    S sad wniosek o bieglego odrzuca i odracza rozprawe w celu rozpatrzenia dowodow, do 19 sierpnia do godziny 11, na dzisiaj koniec rozprawy.
    pokaż całość

  •  

    K pojawil sie zarzut, ze mowiac "rachunki istniejace" nie wiem o czym mowie. Wiem o czym mowie, bo istnieja rachunki "istniejace", "brakujace" i "wszystkie", skladam dowod z instrukcji programu symfonia. // k sklada fragment instrukcji //

    K byla mowa o tym, czy MC zawiesila dzialalnosc po zarzadzeniach sadu, to jest informacja, ze MC dzialalnosc zawiesila //sklada dokument z ceidg//

    K A zlozyl szereg innych wnioskow i pozwow zmierzajacych do cenzurowania moich wypowiedzi. SO w Warszawie dwukrotnie odrzucil wnioski w postaci zabezpieczenia, a zabezpieczenie mialo polegac na zakazie publikowania inf. na temat JO i WOSP, SO nazywa to wprost jako "rzecz skierowana na ograniczenie wolnosci slowa". Dotad moje zachowanie wokol procesu bylo takie, ze nie skladalem zadnych zawiadomien, ale wzw. z podejmowaniem przez A szeregu dzialan prawnych nakierowane na probe zastraszania mnie w tym absurdalne kwoty i zadania przeproszenia w mediach, w ktorych sie nie wypowiadalem. Wzw. z tym skierowalem prywatny akt oskarzenia przeciwko JO, zlozylem tez zawiadomienie do prokuratury o skladanie falszywych zeznan przez JO.

    // koniec wyjasnien //
    pokaż całość

  •  

    K podstawa aktu osk. jest zarzucanie mi dzialanie na szkode fundacji, podczas gdy na swoim blogu wysyla sprzeczne informacje. JO sklada mi specjalne podziekowania, w ktorych twierdzi, ze to moja dzialalnosc przyczynila sie do ozywienia tego, co sie dzieje wokol fundacji, ze liczne nagrody jakie otrzymala fundacja czy JO to moja zasluga. S na koncu, pan JO zaprasza mnie na ASP w ramach PW, tylko do tej pory nie moge sie doprosic dnia, godziny.

    K to jest oczywiscie klasyczna prowokacja, jakich JO wykonal tysiace. Najpierw mowi w sposob wulgarny, potem go zapraszam, a potem nazywa go oszolomem. To jest stala technika JO. Kolejna granica dopuszczalnej krytyki wyznaczona przez JO, pan prezes raczyl zorganizowac konkurs, polegajacy na rozszyfrowaniu skrotu umieszczonego na koszulce, prawidlowa odpowiedz w konkursie brzmiala "ruch wypierdolenia krystyny pawlowicz w kosmos".

    A zglaszam sprzeciw, to nie ma zwiazku ze sprawa

    S sposob wypowiedzi stron ma znaczenie dla sprawy, to czy dopuszcze ten dowod to inna sprawa

    K mam cala liste zastrzezen moich do tego, co powiedziala D, chcialem wskazac na sprzecznosci, wobec przyjecia moich wnioskow dowodowych uznaje to za bezcelowe. D oczywiscie nie powiadzala prawdy w zakresie podawania kwot zbiorki

    A sprzeciw to jest ponownie ocena materialu dowodowego

    S panie mecenasie K miesza faktycznie wyjasnienia z komentarzami, ale odseparowuje jedno od drugiego

    K ani razu JO nie podal ani razu kwoty zbiorki, nie podal tez ani razu kwoty ze sprawozdania finansowego, za kazdym razem byly to rozne kwoty. roznica miedzy rozliczeniami finalow, a sprawozdaniami finansowymi to ponad 11 milionow.
    pokaż całość

  •  

    K byl poruszany watek kosztow ponoszonych przez policje, SP itp., mam wydruki interpelacji, odpowiedzi w ktorych w sposob jasny jest napisane, ze na czas organizowania finalu zatrudniono dodatkowo 7k policjantow. Policjanci zaangazowani w ochrone PW to ponad tysiac policjantow, KG policji ponosila koszty pow. 200k zlotych za ochrone tego przedsiewziecia. Ponad to mamy informacje, ze w trakcie PW trzy osoby zapily sie na smierc // ? //, w ramach "realizacji zadan statutowych" pokaż całość

    •  

      @skejna: czynienie zarzutu z obecności policji jest dziwne tym bardziej, że organizator imprezy masowej (przypomnę - większość finałów lokalnych nie jest imprezą masową w sensie ustawy) nie ma prawa zrezygnowania z tejże "obstawy". To mniej więcej tak jakby nałożyć mandat na kogoś, kto przepuszczając karetkę zjechał na chodnik.

      No, ale czego ja oczekuję...

    •  

      @rineo: Każdy powód jest dobry, żeby kręcić gównoburzę.

    • więcej komentarzy (6)

  •  

    K ponad to w aktach sprawy w rozrachunkach sa wyraznie wypisane pozycje montaz plyt zespolu VooVoo wykonywane przez MC. Ten watek z zespolem byl traktowane po macoszemu, ale to udowadnia, ze JO w fundacji WOSP laczy dzialalnosc charytatywna z biznesowa // to MC robila te plyty czy WOSP? //

    K kolejna rzecz, JO stwierdzil " o tym, ze zostalem jednoosobowym prezesem zdecydowal konwent, ja nie glosowalem", w aktach sprawy znajduje sie informacja, ze czlonkowie fundatorow podpisali sie pod decyzja. Kolejna nieprawda "nigdy nie bylo nic masowo niszczone na przystanku woodstock", jest to nieprawda, mam tu cytat z materialu filmowego: "

    A jakie to ma znaczenie dla tej sprawy?

    S zgadzam sie, watek toalet nie pojawial sie w pana publikacjach

    K to jest dowod, ze pod przykrywka dzialalnosci statutowej organizuje sie przedsiewziecie, ktore z tymi celami nie ma nic wspolnego.

    S nie zgadzam sie z panem, to nie ma nic wspolnego ze sprawa, to czy na woodstocku zniszczono toalety nie ma zwiazku ze sprawa.
    pokaż całość

  •  

    S panie W., pan mial skladac wyjasnienia, a nie oceniac material dowodowy

    K przepraszam, to wynika z braku doswiadczenia. S ponownie sprostuje informacje podane prez JO. JO powiedzial "nie bylem zwiazany zawodowo ani komercyjnie z zespolem VooVoo", nie jest to prawda, JO byl dwukrotnie autorem projektu graficznego plyt zespolu VooVoo, chce wlaczyc do akt potwierdzenie tego faktu.

  •  

    K w tym czasie ani JO ani LO nie pobierali pensji w reprezentowanych podmiotach. Prawdziwy interes na linii WOSP, ZM, MC, JO, LO zaczal sie po roku 2007 i to co jest znane w postaciu tych absolutnie niewiarygodnych rozrachunkow przeslanych do sadu juz na tym etapie mozna powiedziec, ze te przeplywy byly wielomilionowe. Laczna kwota przekazana MC i ZM to ok 1,3 mln zlotych, do tego dochodza pensje, premie, wynagrodzenia na kwoty do kilkuset tysiecy zlotych // lacznie //. to tyle jesli chodzi o watek polityczny.

    K pani D powiedziala oczywiscie nieprawde, PW byl finansowany z 1% podatku, ta informacja jest zapisana w sprawozdaniu merytorycznym, dopuszczonym przez sad jako dowod, nie pamietam dokladnego roku w ktorym to bylo. ciezko mi sie rowniez zgodzic, ze PW nie byl finansowany ze zbiorki

    S panie w., pan teraz ocenia material dowodowy

    K chodzi mi o to, ze kapital ze zbiorki byl lokowany na koncie, a odsetki przeznaczano na woodstock.

    K sad ma pelna wiedze, ze nie mialem czasu na zapoznanie sie z materialem dowodowym dot. wynajmow, ale to jest jeden z przykladow, ze bez dostepu do dowodow mozna wyciagnac logiczne wnioski i prosilem, jesli byla teza przeciwna, o wyjasnienie i przekazanie odpowiednich dowodow. Jesli A twierdzi, ze LO podnajmowala lokale ponizej kosztow nabycia tego lokalu, to nie wiem co A chce uzyskac, bo to sie nazywa dumping, nie wolno wynajmowac lokalu ponizej kosztow za ktore sie go samemu uzyskalo // co?! //, ale to oczywiscie nie jest prawda. Na podstawie dowodow, roznice w kwotach wynajmowania lokali siegaja kilkunastu tysiecy zlotych, wlasciwie w kazdym miesiacy kwota wynajmu byla inna, kwota dla WOSP byla wyzsza niz dla ZM // bo rachunki sa co miesiac takie same, a oba wynajmowane lokale byly identyczne :/ //

    K jesli firma MC wynajmuje lokal ponizej kosztow, to jest to niezgodne z prawem

    S ponownie, jest to ocena materialu dowodowego, ktora jest moim zadaniem
    pokaż całość

  •  

    Oskarzony sklada swoje wyjasnienia:

    K: jeden z punktow podniesionych przez mecenasa, jakobym pisal cos bez podstawy - nie bede sie juz do tego odnosil, to co powiedzial sad uznaje za dostateczne. A powiedzial, ze ja nagle zmienilem front uznajac, ze ksiegowosc prowadzona przez zlotego melona i wosp jest prowadzona w sposob skrupulatny i legalny. S podawalem cytat do protokolu, podaje moj komentarz do artykulu // daje kartke S, nie wiem co na niej jest//

    K kolejna rzecz, ku mojemu zdziwnieniu JO wielokrotnie uzywal watkow politycznych, padlo sformulowanie/zarzut, ze ja stoje po przeciwnej stronie ideologicznej niz fundacja, pan mecenas probowal wyprostowac to nieszczesne zdanie, to jest oczywiscie organizacja ktora ma swoja ideologie i ona rzeczywiscie jest przeciwna do prawej strony sceny politycznej, ja rzeczywiscie jestem czlowiekiem, ktory generalnie zajmuje sie komentowaniem polityki, ale wszystkie publikacje, szczegolnie te skarzone, nie zawieraja nawet cienia politycznego komentarza/odniesienia. Wybieg zastosowany przez A czyli kontrole w latach 2005-2007, wystarczy przejrzec dokumentacje, spolka ZM byla malutka spolka, gdzie obroty nie przekraczaly 3mln zlotych //mecenas mowil o kontrolach w wosp :/ //, do MC z ZM o ile dobrze pamietam bylo okolo 30k zlotych. Mam tu przed soba wydruk z fundacji, za ten okres, do 2007 roku w ogole nie bylo przeplywow finansowych.
    pokaż całość

  •  

    S zwroce sie do fundacji o zapis kont fundacji w ujeciu analitycznym za lata 2004-2013, wydrukow rozrachunkow z ZM z opcja rozrachunki istniejace i brakujace, to samo z MC, do spolki ZM o nadeslanie zapisu kont spolki w ujeciu analitycznym za lata 2004-2013, do spolki ZM o nadeslanie zapisu jw. dla kontrahenta MC, do spolki ZM o nadeslanie rozrachunkow dla pracownikow JO i LNO.

    // Czyli wnioski z poprzedniej rozprawy zostaly przyjete dzisiaj. pokaż całość

  •  

    Po filmach

    S postanawia dopuscic nastepujace dowody oskarzycieli:
    1. wydruki z KRS dot. fundacji WOSP // dot zatrudnienia p. Lidii i wynajmu lokalu
    2. kserokopie sprawozdania finansowego wosp na 2012
    3. rozliczenie zbiorki i sposob wydatkowania srodkow z xix finalu
    4. kserokopie artykulow K pt. "guru owsiak wyjal 46 zlotych melonow", "jerzy owsiak krol zebrakow i lgarzy", "krol zebrakow i lgarzy pracuje na tytul hiena cmentarna"
    5. wwydruk z KRS spolki ZM na okolicznosc daty zarejestrowania spolki, udzialowca i osob wchodzych w sklad
    6. wydruki z internetu "JO schowal sie za WOSP", "JO i WOSP chca przeniesc tajny proces do swoich sedziow do warszawy" na okolicznosc zachowania sie K podczas procesu

    Wnioski dowodowe oskarzonego nastepujace artykuly:
    1. "woodstock radosc wolnosc"
    2. "zbyszek holdys w sprawie artystow grajacych za kase"
    3. "mocny list JO do RPD"
    4. "emocjonalna wypowiedz Owsiaka"
    5. wydruk emaili z /daty/ na okolicznosc zwracania sie do piotra w. o udzielenie inf. dot. fundacji
    6. wydruk z portalu niezalezna.pl "co tak rozwscieczylo owsiaka"
    7. "ojcze drogi banka czterysta do wyrwania"
    8. "owsiak do blogera"
    9. "owsiak o internautach"
    10. wydruki dot. sprzetu kupionego z XX finalu
    11. emaila od marcina w.
    12. artykulu "totalna bzdura" z onet.pl
    13. listu otwartego JO do RPD
    14. art. "zostawili dziecko"
    15. art. "pielegniarki oburzone" z wp.pl
    16. art. "owsiak idzie na wojne" z polskieradio.pl
    17. art. "szkolenia dla dyspozytorow za 600k" z rmf24.pl
    18. art. "wosp przygotowala instrukcje dla dyspozytorow" z gazeta.pl
    19. inf. z urzedu miejskiego w gdansku
    20. wydruki emaili z UM we wroclawiu
    21. wydruki email z UM w zielonej gorze
    22. wydruku email z UM w legnicy
    23. art. "ile to kosztuje" z wyborcza.biz
    24. wydruku z int. ze strony goldbank.pl
    25. art. "owsiak kontra tvp" z fakty.interia.pl
    26. art. "wosp daje i odbiera" z rp.pl
    // Artykuly na okolicznosc jezyka uzywanego przez JO w sferze publicznej.
    27. rocznego sprawozdania merytorycznego z dzialalnosci wosp za rok 2011 i 2012
    28. inf. z UM w warszawie
    29. art. "sa pieniadze na koncert" z gazeta.pl bialystok
    30. decyzja MAiC
    31. bilans wosp na 31.12.2011
    32. inf. z MAiC
    33. rozliczenia finansowe
    34. oswiadczenia ze strony wosp.org.pl
    35. art. "neuman o szkoleniach dyspozytorow"
    36. oswiadczenia pt. "odpowiadamy radiu rmf" z wosp.org.pl
    37. inf z MZ
    38. inf. pt "konferencja szkoleniowa dla dystrybutorow" z wosp.org.pl
    39. uchwaly spolki ZM
    40. uchwaly konwentu fundatorow o powoalniu spolki ZM
    41. akt notarialny
    42. oswiadczenia prezesa zarzadu spolki ZM
    43. fragmenty spr. fin. spolki ZM
    44. rozliczenia xix finalu wosp
    // dowody na okolicznosc podstaw formulowania zarzutow przez K
    Sad nie uwzglednia wnioskow dowodowych oskarzonego:
    1. wydruki emaili
    2. art. pt "resort pracy" ze strony wosp.org.pl
    3. wydruku pt. "uzytkownik wykop.pl" z gazeta.pl
    4. informacja z urzedu patentowego

    Sad z urzedu dopuszcza dowod z
    1.ministerstwa zdrowia oraz odpisy decyzji maic,
    2. sprawozdania z realizacji programu infant flow,
    3. wykazu op. finansowych miedzy wosp a mc,
    4. wykazu operacji finansowych miedzy wosp a zm na okolicznosc podstaw formulowania zarzutow przez Piotra W.,
    5. ksero sprawozdan finansowych wosp za lata 2004, 2010
    6. za lata 2000-2006 na okolicznosc wysokosci przychodow i sposobow wydatkowania,
    7. statutu fundacji na okolicznosc struktury zarzadzania fundacji,
    8. wykaz kwot wydatkowanych przez spolke zm i wosp na rzecz jo
    9. sprawozdan finansowych zm
    pokaż całość

  •  

    Oglądamy kolejny film, tym razem materiał WOŚP z konferencji prasowej po ostatnim finale, na której poza podaniem kwoty zbiórki i statystyk finału, odbyło się słynne poszukiwanie słoika.

  •  

    Ze słownika blogowo-republikowego:
    WOŚP - firma matka
    Złoty Melon - firma słup
    Mrówka Cała - firma krzak.

    Poza tym w wywiadzie dla tv republika bloger rzuca kluczowe zdanie: w tym co mi przysłali na pewno nie ma wszystkiego.

  •  

    Trzeci materiał dowodowy, kolejny wywiad z Piotrem W. w telewizji Republika, z połowy maja. Jeśli jakaś przyjazna dusza znajdzie i podepnie ten materiał będę wdzięczny, chwilowo nadal oglądamy filmy :)

  •  

    Następny materiał dowodowy, tutaj oskarżenie również przedstawia go w całości, a na jutube znalazłem tylko fragment, podpinki z całością 15-20 minutowego wywiadu w TV Republika mile widziane.

    Ponieważ w tej chwili oglądamy sobie filmy, to opiszę na jaką okoliczność wnioskowano o dowody filmowe. Otóż po pierwsze mecenas chce wykazać, że w momencie w którym Piotr W. publikował swoje "artykuły" nie miał żadnych dowodów swoich oskarżeń, nie miał ich też już po rozpoczęciu procesu (i - skądinąd - nie znalazł ich również w trakcie). Po drugie, że treści prezentowane przez Piotra W. dotyczące struktury fundacji, przepływów finansowych itp. nie mają pokrycia w rzeczywistości. Po trzecie, że padały zarzuty przekrętów, kradzieży itp. Po czwarte, że kwoty którymi sypał w wywiadach są wzięte z sufitu. Po piąte i ostatnie, że mimo rozpoczęcia procesu w żaden sposób nie zmienił swojej retoryki. pokaż całość

    źródło: youtube.com

  •  

    Co do tych wniosków dowodowych, już z laptopa dokładniej napiszę. Chodzi o ten artykuł, konkretnie jego fragment zaczynajcy sie od slow "Resztę dokończył sąd odrzucając desperację mecenasa, wyraził zgodę na uwzględnieni następujących wniosków:", i następujące po nim cztery punkty.

    Matka Kurka w swoim artykule skłamał twierdząc, że sąd uwzględnił te wnioski / źródło - mecenas /.
    pokaż całość

  •  

    Rozprawa wystartowała, sąd na wniosek oskarżyciela odtwarza dowody-materiały filmowe.

    Pierwszym jest materiał TV Republika, który można znaleźć w akapicie "Sensacje TV Republika, wraz z zaoraniem :)

    Drugim jest drugi materiał tv republika wraz z komentarzem Piotra W. Niestety nie mogę znaleźć całości materiału (z grubsza to samo co w poprzednim), mam tylko komentarz oskarżonego. Jeśli ktoś znajdzie całość to będę wdzięczny za wrzucenie poniżej. pokaż całość

  •  

    Po ostatniej rozprawie Piotr W. napisal, ze sad dopuscil cztery z jego wnioskow dowodowych. Wg mojego zapisu bylo nieco inaczej, stad moje zaprzeczenie ktore wywolalo niezla burze i tutaj ( @o90 ) i na kontrowersjach. Przyznam, ze nie bylem 100% pewien, dlatego zapytalem mecenasa teraz i, coz: ja mialem racje, a oskarzony klamal.

    Jak bylo? Tak jak w mojej relacji, sad przyjal jeden z wnioskow, nad reszta sie zastanowi dzisiaj. pokaż całość

  •  

    20 minut do startu rozprawy, w miedzyczasie trzeba sie pozywic. Na szczescie wykop dba o uzytkownikow, zapewniajac ogolnodostepna siec barow:

  •  

    Z poprzedniej rozprawy napisałem długi wniosek, dzisiaj sie odniose jednym obrazkiem:

    •  

      A ja mam dowód, że @rineo kłamie! Tylko, yyy... nie pokażę go. No bo nie. Ale niech on spróbuje udowodnić, że ja kłamię mówiąc, że on kłamie! To oczywiste kłamstwo jest! I ja tak wcale nie mówiłem! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      @rineo: > pobilem chyba swoj rekord pisania na klawiaturze

      :))) Pozytywny aspekt "działalności" Kurki? To chyba jedyny taki. :)))

    • więcej komentarzy (9)

  •  

    K proba wcisniecia mi, ze pisalem o czyms na co nie mialem dokumentow gdy pisalem swoje artykuly, to proba desperacka.

    A chcialbym zlozyc wniosek dowodowy z wystapien w mediach juz po napisaniu artykulow i rozpoczeciu procesow, na okolicznosc wykazania w jaki sposob komentowal i prezentowal swoje tresci juz po popelnieniu czynu zabronionego. Z jednego z tych wynika, ze pan wielgucki powiedzial "tam od strony ksiegowej wszystko jest w porzadku".

    K pan sie nauczy czytac, mecenasie! Wnioskuje o dodanie materialu dowodowego z filmu wideo, w ktorym J mowi do mnie "pierdol sie".

    S panie wielgucki, co do obszernosci pana wyjasnien, jak dlugie moga byc?

    K postaram sie w godzine, godzine pietnascie.

    S panie wielgucki, we wtorek (17.06) bedzie kolejne posiedzenie, na ktorym sad bedzie badal dowody bedzie czas na wyglaszanie oswiadczen. Przy czym chcialbym zaznaczyc, ze nie mam zadnych watpliwosci, ze zeznania D obejmuja wszystko co bylo potrzebne, nie mam tez zastrzezen do ich wiarygodnosci.

    S co do dokumentow zlozonych przez A sad odniesie sie na nastepnej rozprawie juz na nastepnej rozprawie. Jesli chodzi o zobowiazanie do przedstawienia filmu, zlozyl pan to w formie wydrukow z portali, jest to wystarczajaca forma wiec wniosek oddalam. na kolejnym terminie sad odbierze rowniez od pana dodatkowe wyjasnienia.

    S na dzis to wszystko, kolejna rozprawa 17.06 we wtorek.
    pokaż całość

  •  

    Koniec zeznan D.

    S prosze teraz wypowiedziec swoje wnioski dot. wnioskow dowodowych

    A prosze o oddalenie wnioskow 1-6, jako niemajacych ze zwiazku ze sprawa, wedlug SN sad nie ma obowiazku badania prawdziwosci zarzutow, jesli oskarzony nie wykazal sie chocby sladowa znajomoscia jakichkolwiek faktow zwiazanych z zarzutami. Juz na pierwszej rozprawie ustalilismy, ze w momencie pisania artykulow pan wielgucki nie mial zadnych informacji nt. finansow WOSP i spolek zaleznych. To obowiazkiem pana wielguckiego jest wykazanie, ze w momencie gdy publikowal swoje oskarzenia mial jakiekolwiek wiarygodne informacje dot. gloszonych oskarzen. Do tej pory zgadzalismy sie na wszelkie wnioski dowodowe w ramach jawnosci przed spoleczenstwem, tymczasem pan wielgucki nadal wypowiada sie ciagle mediach ze "oni na pewno nie przyslali wszystkiego, skala na pewno byla wieksza niz pokazali", mimo ze do tej pory nie pokazal absolutnie sladu jakiegokolwiek dowodu, miast tego domagajac sie w kolko kolejnych dokumentow, stale twierdzac, ze my cos ukrywamy. Co do wniosku 7 jestem przygotowany na te okolicznosc i wnosze o dopuszczenie dowodow z protokolu posiedzenia zarzadu wosp, w ktorym to protokole wskazano, ze jest potrzeba wynajecia nowego miejsca, tak aby fundacja mogla sie pomiescic. Wnosze o dopuszczenie dowodu z umowy najmu pomiedzy pomiedzy L. Owsiak i ZM oraz pomiedzy L. O. i WOSP, na okolicznosc wykazania, ze takie przeplywy byly, umowa zostala zawrata. Wnosze rowniez o dopuszczenie dowodu z umowy pomiedzy pania Lidia Owsiak, a wlascicielem lokalu podnajetego pozniej WOSP i ZM na okolicznosc wykazani, iz choc WOSP i ZM oplacaly czynsz na rzecz MC, jednak MC byla jedynie wynajmujacym tej nieruchomosci, a kwota za ktora MC wynajmowala nieruchomosc od wlasciciela byla WYZSZA od kwoty za ktora MC podnajmowala nieruchomosc WOSP i ZM, z czego jednoznacznie wynika, ze MC czy tez p. L.O. nie zarabiala na wynajmie ani zlotowki

    W zwiazku z zarzutami K, jakoby panstwo O czerpali wielomilionowe korzysci z WOSP lub ZM, wnosze o dopuszczenie dowodu z protokolu posiedzenia zarzadu WOSP na okolicznosc zatrudnienia pani L. Pani L. pracowala w fundacji od samego poczatku, a dopiero wiele lat pozniej, gdy zarzad doszedl do wniosku, ze p. L. wykonuje prace pelnoetatowo, stad wynagrodzenie za prace sie nalezy. Zalozenie artykulu K bylo takie, ze te "wielomilionowe" korzysci z fundacji byly "za nic", tymczasem nie jest to "korzysc majatkowa", tylko zwykle wynagrodzenie za prace.

    K pan mecenas po raz kolejny wykazal sie desperacja, chcac kolejny raz ukrywac dowody. Kiedy J i A klamali na tej sali? Gdy twierdzili, ze przyniesienie dokumentow wymagaloby kilku busow, czy dzisiaj, kiedy przedstawili tylko krotkie dokumenty

    A S, wtedy pan K prosil o wszelkie faktury, ktore faktycznie zajelyby kilka busow, a zarzadzenie sadu dotyczylo wyciagu z dokumentow.

    K podstawowy art., ktorego pan A nie rozumie, dot. sformulowania "wyjal 46 milionow". Przeciez wykazalem, ze te miliony wyjal, widac to w rozrachunkach.
    pokaż całość

  •  

    Po przerwie. K zlozyl jakas "opinie" finansowa od jakiegos kolegi, S jej nie przyjal :)

  •  

    Aa, nie napisalem - przerwa do 12.

  •  

    Zmienialem laptopa, sorry. Adwokat pytal D o rozbieznosci w kwotach zbiorki w sprawozdaniu finansowym i sprawozdaniu zbiorki, odpowiedzi byly te same co zawsze.

  •  

    A czy ZM przynosi zyski?

    D tak

    A jaki zysk wypracowal w poprzednim roku?

    D okolo poltora miliona zlotych, czesc zostala przeznaczona na budowe wlasnego osrodka szkoleniowego dla spolki, a czesc przekazana do WOSP w formie dywidend / chodzi o miejsce na nocleg dla kursantow /

    A czyli ze srodkow ktore ZM zarabia na dzialalnosci komercyjnej dochodzi do kupowania np. sprzetow do szpitali?

    D rowniez, tak

    A czyli, prosze powiedziec jasno, tak zeby pan wielgucki zrozumial / sad upomina A / po co fundacji ZM?

    D zeby prowadzic dzialalnosc komercyjna, ktorej nie prowadzi fundacja, a takze zeby pozyskiwac srodki na organizacje finalow, koncertow woodstock itp. Jako organizator finalow i woodstockow spolka duzo wnosi w zakresie podatku vat, dlatego ze fundacja ktora nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej VAT musialaby zaliczyc w koszty, co bardzo podniosloby koszty organizacji koncertu. Oprocz tego, gdyby fundacja prowadzila dg. musialaby oplacac VAT od kupowanego sprzetu medycznego, w takiej formie placic go nie musimy, jest to ewidentna i znaczna korzysc, ktorej nigdy bysmy nie odrobili. Poza tym byloby bardzo trudne wydzielenie dzialalnosci statutowej od gospodarczej w jednym podmiocie.

    A zeby skonkludowac - czy JO, mowiac kolokwialnie, robi "interesy" na ZM?

    D nie, jedynym podmiotem zarabiajacym na ZM jest fundacja
    pokaż całość

  •  

    D ponad to gdy nowa siedziba byla kupowana, stara byla sprzedawana, chodzi oczywiscie o nieruchomosci starsze niz dominikanskiej / na Madalinskiego, dop. moj /

    A z jakich srodkow zakupiono Szadowo Mlyn?

    D z takich samych jw.

    A czy mozna wysnuc twierdzenie, ze ani szadowo ani niedzwiedzia, nie byly zakupione ze srodkow z finalow?

    D nie, nie ma nawet mozliwosci wydania tych srodkow na zakup nieruchomosci. Musielibysmy wystapic do ministerstwa o zgode na zbiorke na rzecz siedziby, o taka zgode nigdy nie wystepowalismy

    S mowila pani o odsetkach, z czego pochodzil kapital do tych odsetek?

    D z przychodow WOSP

    A na jakiej zasadzie Melon korzysta z nieruchomosci w Szadowie?

    D fundacja udostepnia pomieszczenia, a wszystkie koszty pokrywa spolka ZM

    A czy chodzi tu o szkolenia komercyjne?

    D tak, ale tylko takie, gdzie sa elementy nauczania pierwszej pomocy

    A czy srodki z ktorych kupowano nieruchomosci, do nich nalezal tez 1% podatku?

    D tak, np. Dominikanska kupiono za m.in. te srodki. Bylo to przedmiotem kontroli, nie stwierdzono nieprawidlowosci.
    pokaż całość

  •  

    A czy ZM albo WOSP zaplacilo panu JO za sprzedaz jakichkolwiek udzialow, zostanie prezesem, cokolwiek? /to jeden z zarzutow Kurki z artykulow/

    D nie, nigdy nie bylo takiej transakcji, nawet w ratach. Udzialy w ZM nie byly od nikogo odkupione

    A kto wiec zalozyl ZM?

    D fundacja

    / prawdziwe informacje tylko u rineo :D /

    A czy wiadomo pani, aby JO wyprowadzil z ZM lub WOSP jakiekolwiek pieniadze?

    D nie, nie ma takiej mozliwosci. Kazda kontrola w ZM przeglada finanse

    A dlaczego nie ma takiej mozliwosci?

    D dlatego, ze JO nie ma dostepu do gotowki w ZM. Spolka ZM ma osobowosc prawna z pelna ksiegowoscia, kazdy wyplyw finansowych jest zapisany w ksiegach. To samo zreszta dotyczy fundajci, nie ma takiej mozliwosci zeby cokolwiek wydac poza ksiegami

    A czy gdyby takie pieniadze zniknely, to ktoras z kontroli w WOSP by to wykazala?

    D na pewno.

    A co obecnie znajduje sie w nieruchomosci na Niedzwiedziej?

    D jest wystawiona na sprzedaz, chwilowo jest uzywana jako tymczasowy magazyn

    A z czego WOSP dokonal zakupu nieruchomosci na dominikanskiej czy w szadowie mlyn?

    D z wypracowanych oszczednosci.

    A skad te oszczednosci?

    D w latach 1997-2005 odsetki wynosily nawet 23%, od zakonczenia finalu do momentu zakupu kwoty ktore zebralismy wyjatkowo rosly, stad oszczednosci.
    pokaż całość

  •  

    K protestuje, nie jestem zwiazany z zadna strona polityczna

    / Podkreslenie moje :D /

    D chcialabym podkreslic, ze we wskazanym przez A okresie, nadzor instytucjonalny, zwlaszcza ze strony MSWiA byl zdecydowanie wzmozony.

    A czy JO pobiera wynagrodzenie w ZM?

    D tak

    A od ktorego ZM funkcjonuje?

    D od 2003 roku?

    A od kiedy JO pobiera wynagrodzenie

    D od poltora roku

    A dlaczego JO zaczal pobierac wynagrodzenie?

    D dlaczego, ze intensywnie angazuje sie w dzialania ZM, zajmuje sie calym dzialem graficznym, poszukiwaniem sponsorow itd. W momencie, w ktorym to zaangazowanie przelozylo sie na wyjatkowe korzysci dla spolki, rada podjela decyzje o wynagrodzeniu JO. Wczesniej, kiedy spolka nie byla w tak dobrej kondycji finansowej, prezes nie pobieral wynagrodzenia.

    A wzory na koszulkach, kubkach, smyczach - kto jest ich tworca?

    D dzial graficzny, zarzadzany przez JO, czesto sa to jego osobiste projekty
    pokaż całość

  •  

    A jakie zadania JO ma w WOSP?

    D jest motorem napedzajacym fundacje

    A czy JO zna sie na zagadnieniach ksiegowych lub prawnych?

    D nie, nie jest to jego zadaniem, fundacja zatrudnia do tego ludzi

    A czy kiedykolwiek jakakolwiek kontrola przeprowadzona przez jakakolwiek instytucje, organizacje, wykazala jakiekolwiek nieprawidlowosci w funkcjonowaniu lbu finansach fundacji?

    D nigdy

    A czy pomiedzy 2005-2007 byly jakies kontrole w WOSP?

    D na pewno byla jakas kontrola z ZUS i z MSWiA, rowniez kontrola z US

    A czy cokolwiek wykazano w tym okresie zostalo wykazane?

    D nie, zadnych nieprawidlowosci

    S dlaczego pyta pan o ten okres?

    A zasadniczo ta sprawa opiera sie o kontekst ideologiczny, K reprezentuje widzenie prawej strony politycznej

    K protestuje

    S oddalam

    A widac jego zapatrywanie w artykulach ktore publikuje. W latach 2005-2007 scena polityczna byla zdominowana przez strone polityczna przychylna widzeniu swiata przez pana K i - wedlug niego - nieprzychylnej WOSP, przez strone z ktora K sie identyfikuje, dlatego zapytalem o kontrole akurat w tamtym okresie - kontrole nic nie wykazaly
    pokaż całość

  •  

    A czy jest pani wiadome, aby pani Lidia Owsiak jako wlascicielka MC zarabiala na wynajmowaniu nieruchomosci dla ZM i WOSP?

    D nie zarabiala, nieruchomosci byly wynajmowane na zasadzie refakturowania

    / czyli tak jak pisalem - wynajmowano po kosztach, nie bylo to zadne mieszkanie Owsiakow, p. Owsiak na tym nie zarabiala. Zaorane :D /

    A dlaczego WOSP i ZM zdecydowaly sie na wynajecie od MC?

    D doszlo do tego w momencie, gdy siedziba na ulicy niedzwiedziej zrobila sie za ciasna i potrzebna byla wieksza przestrzen, wynajelismy te siedzibe bo jest bardzo blisko ulicy niedzwiedziej, wiec byla dogodna komunikacja.

    A czy stawki czynszu odbiegaly od stawek rynkowych?

    D nie

    A pamieta pani do kiedy ZM i WOSP wynajmowaly te pomieszczenia?

    D do momentu, gdy przenieslismy sie do wiekszej siedziby przy dominikanskiej

    / prawdziwe informacje tylko u rineo :) /

    A pan Wielgucki podniosl kwestie realizacji materialu filmowego z finalu WOSP, wie pani czemu zdecydowano sie na MC?

    D spowodowane to bylo tym, ze MC miala do dyspozycji sprzet i - z natury rzeczy - zna nature fundacji i ma do dyspozycji osobe JO, zajmowala sie tym zawodowo itp.

    A czy stawki za ktore MC robila program odbiegaly od stawek rynkowych?

    D nie, przy tego typu zleceniach robimy zapytania ofertowe, oferta MC (konkretnie cena) byla najlepsza
    pokaż całość

  •  

    K czy wie pani, kto jest wlascicielem znaku towarowego przystanek woodstock?

    A wnosze o uchylenie, to nie ma znaczenia

    S uchylam

    K czy wedlug pani wiedzy MC prowadzi teraz dzialanosc gospodarcza?

    D teraz nie

    K czy wie pani kiedy zawieszono dzialalnosc MC?

    D nie jestem ksiegowa w MC, ale chyba w tym roku

    K czy konsultowala pani z JO jakie dokumenty wyslac do sadu?

    D dyskusja nt. dokumentow byla prowadzona z czlonkami zarzadow

    K wysoki sadzie, to wszystkie moje pytania.

    / pytania zadaje A /
    pokaż całość

  •  

    K mamy tu do czynienia z jedna pozycja dot. zaliczek wyplaconych, a na tym / nie wiem na jakim / zestawieniu jest ich piec. A nie, jest ich wiecej.

    K w 2012 roku mamy 12 milionow przekazanych na dzialanosc propagatorska, moze pani wymienic na co to poszla?

    D / D wymienia kolejne spolki, nie slysze dokladnie nazw, ale to nie ZM czy MC /

    K czy dobrze zrozumialem, ze uslugi obce ZM zleca fundacji?

    D nie

    K czy jest wsrod z tych kontrahentow jest MC?

    D MC jest jednym z kontrahentow, ale nie takim z ktorym mamy najwieksze obroty

    K nie pytam czy najwieksze obroty, tylko czy w ogole

    D w ogole tak.

    K czy wie pani kto jest prezesem ZM?

    D tak, JO.

    K kto zatrudnil JO na stanowisko dyrektora graficznego w ZM?

    D rada nadzorcza spolki

    K a kto podpisuje umowy z pracownikami w spolce ZM?

    D prezes zarzadu fundacji

    K jaka nieruchomosc wynajmowala WOSP od spolki MC?

    D fundacja wynajmowala nieruchomosc przy ul. Wernyhory / to ta redakcja co pisalem /

    K czy ta nieruchomosc nalezy do MC?

    D nie

    K jaka nieruchomosc wynajmowala od MC spolka ZM?

    D ta sama, tylko inna czesc

    K czy wie pani, kto jest wlascicielem tej nieruchomosci?

    D nie

    K czy byly podpisane umowy najmu z WOSP i ZM?

    D tak
    pokaż całość

  •  

    K dlaczego w rozrachunkach dla MC nie ma nr stron, faktur, przelewow, zaliczek?

    D zestawienie zostalo przygotowane na wezwanie sadu, zapytanie zostalo tak sformulowane, zeby wykazac kwoty, a nie ww. dane

    K czy w tym zestawieniu jest pani w stanie wykazac czy dotyczy faktury, zaliczki, przelewu

    D potrafie wskazac za co zostal wystawiony dany dokument

    K ale nie potrafi pani wskazac jaki konkretny dokument jest pod dana pozycja?

    D tam jest wszystko napisane

    K czyli na tym zestawieniu sa tylko faktury?

    D tak

    K to chcialem wiedziec

    K na zeznaniu finansowym WOSP z 2005 jest informacja o transakcjach z jednostkami powiazanymi, za rok biezacy i poprzedni. Po stronie zobowiazan za towary i uslugi jest kwota 1mln90k, prosze powiedziec dlaczego w przeslanych dokumentach laczna kwota nie przekracza 400k.

    D nie jestem w stanie odpowidziec z pamieci co bylo w 2005 roku

    A ja wnosze oswiadczenie: z rozrachunkow dla ZM za ten rok z pobieznej obserwacji widac np. zaliczke na kwote 800k, takich kwot jest zdecydowanie wiecej, nie wiem skad K wysnuwa swoje wnioski

    K w rozrachunkach wykazanych przez D suma faktur to 400k / a reszta dokumentow? /

    K w sprawozdaniu za 2008 na organizacje Woodstock WOSP wykazala kwote 1,8mln zl. W rozrachunkach przeslanych sadowi laczna suma wszystkiego zaplaconego ZM nie przekracza kwoty 1,8mln zl, dlaczego ta kwota jest nizsza (roznica jest w tysiacach zlotych).

    D roznica wynika z tego, ze rowniez fundacja ponosi koszty organizacji Woodstock, wiec nie wszystko trafia do ZM

    K jakiego rodzaju sa to koszty?

    D na przyklad koszty delegacji pracownikow fundajci zajmujacych sie organizacja, to jeden z przykladow

    K czy na podstawie wskazanych rozrachunkow jest pani w stanie wskazac kwote przekazana na Woodstock z WOSP do ZM w 2008?

    D oczywiscie, ze tak, wystarczy usiasc i pododawac
    pokaż całość

  •  

    K ile istnieje dostepnych kont syntetycznych w standardowym pakiecie programu symfonia

    A wnosze o uchylenie tego pytania, to pytanie do specjalisty ds. programow komputerowych

    S zezwalam na pytanie, prosze odpowiedziec

    D nie znam dokladnej liczby, jest ich duzo

    K czy ZM jest przypisany tylko do dwoch kont syntetycznych, 202 i 205?

    D do tych jest, jesli jeszcze do jakis innych to jest to w dokumentacji, skoro tego nie ma to nie

    K czy pani wie jakiego rodzaju dokumentow dotycza konta syntetyczne 302 i 303?

    D to sa konta rozliczeniowe

    K czy te konta dotycza rozliczen z podmiotami zaleznymi?

    D nie odpowiem bez spojrzenia w stan kont

    K czy fundacja lub ZM wyplacaly MC zaliczki?

    D nie przypominam sobie

    K czy MC wystawiala WOSP faktury zaliczkowe?

    D odpowiedz jest w dokumentacji

    K czy WOSP lub ZM w swoich programach ksiegowych ksiegowala przelewy do MC?

    D tak.

    K dlaczego rozrachunki dla ZM i MC maja rozne formy wydruku?

    D bo uznalam, ze takie formy beda lepsze

    K na podstawie jakich dokumentow przygotowano zestawienie rozrachunkow MC? /to pytanie pada juz z 10 raz :/ /

    D wszystkie transakcje zapisane w programie ksiegowym zostaly przedstawione w zestawieniu
    pokaż całość

  •  

    Ok, po przerwie.

    D tak jak podejrzewałam, różnica wyniknela z blednego zinterpretowania przez K zaliczek jako faktur, kwoty sie bilansuja

    / S przychyla sie do interpretacji /

  •  

    Strony dyskutuja nad ostatnim pytanie przed stolem sedziowskim, slabo slysze i nie jest dyktowane do protokolu wiec nie zapisze. Konkluzja jest mniej wiecej taka, ze wg D wszystko sie bilansuje, K cos popierniczyl, zapisane sa wszystkie transakcje, a S sie z jej interpretacja zgadza, ale K protestuje. A prosi o 15 minut przerwy na dokladne zapoznanie sie przez D z dokumentacja, aby dac jej czas na podsumowanie liczb. S sie przychyla do prosby, przerwa. pokaż całość

  •  

    K po stronie zobowiazan WOSP ma 17mln zobowiazan, kwota ta wynika z wykazu faktów (edit: nie "faktów" tylko "faktur", mój błąd), natomiast po stronie splat zobowiazan jest kwota 13mln, czyli mowiac krotko: ZM wystawil faktury na 17mln, z czego WOSP splacila ok. 13mln, to moja interpretacja tego dokumentu / :D /

    D wszystko zalezy od tego jak zostala przez pana zinterpretowana dokumentacja, prawdopodobnie zaliczki zostaly przez K potraktowane jako nieoplacone faktury

    S czy pani zdaniem istnieje taka 4mln roznica?

    D nie, wszystko jest rozliczone.

    K czyli wedlug pani slow kwote 17 i 13 mln mozna interpretowac jako laczna kwote zakupow WOSP w ZM?

    D nic takiego nie powiedzialam.

    K jak pani zdaniem powinno sie interpretowac kwoty splat i kwoty faktur?

    D roznica moze wynikac tylko z interpretacji, nie mam zielonego pojecia skad K wzial ta roznice

    K czy na podstawie przeslanych dokumentow potrafilaby pani odpowiedziec na to pytanie?

    D tak

    / K okazuje S dokumenty, S chce poprosic D o poprawna interpretacje /
    pokaż całość

  •  

    K czy w programie symfonia istnieje taki termin jak "rozrachunki brakujace"

    D nigdy nie zauwazylam.

    K czy w programie symfonia istnieje taka opcja jak "drukuj wszystkie rozrachunki"

    D tak

    S ta opcja dotyczy wszystkich rozrachunkow z wszystkimi podmiotami?

    D nie, to dotyczy rowniez okreslonego kontrahenta

    K jak dlugo pani pracuje na programie symfonia?

    D nie pamietam, dlugo.

    K czy potrafi pani na podstawie przedstawionych rozrachunkow laczna kwote zakupow dokonanych w spolce ZM przez fundacje WOSP?

    D nie potrafie w tym momencie /tak jak z kwotami na woodstock itp./

    S czy da sie to przedstawic na podstawie przeslanej dokumentacji?

    D tak.

    K to sa cztery transakcje, czy mozna przedstawic to swiadkowi?

    S jest to w dokumentacji, nie ma sensu pytac.

    K co oznacza skrot NRZR w rozrachunkach, ktore przeslanych do sadu?

    D nie zastanawialam sie nad tym nigdy co oznacza ten skrot przy tych konkretnych wydrukach

    K to oznacza zobowiazania rozliczone, naleznosci rozliczone. Czy w tej sytuacji wszystkie przedstawione naleznosci i zobowiazania sa rozliczone, czy sa tez jakies nierozliczone?

    A wnosze o uchylenie pytania, bo pan K sobie sam odpowiedzial

    S zgadzam sie, oskarzony sam sobie odpowiedzial

    K pytanie zmierza do wykazania, ze skoro sa rozrachunki rozliczone, to musza byc tez jakies nierozliczone, czyli rachunki "nieistniejace"

    D wysoki sadzie, nie ma rachunkow nierozliczonych, bo wszystkie mamy rozliczone. Zestawienie bylo robione w takim momencie, gdy wszystko pomiedzy podmiotami zostalo rozliczone
    pokaż całość

  •  

    K czy pieniadze na organizacje finalu wplywaly rowniez do firmy Mrowka Cala?

    D byla sytuacja, ze firma MC przygotowywala realizacje telewizyjna, wtedy pieniadze przekazano /jest w rozliczeniu/

    K czy ze ZM byly przekazywane do MC kwoty jako dla podwykonawcy?

    D nie pamietam, zeby byla taka transakcja

    K czy z 1% byl finansowany przystanek Woodstock?

    D nie

    K wysoki sadzie, to jest nieprawda, ten dokument jest w aktach sprawy

    S narazie zadajemy pytania, potem bedzie pan skladal swoje wyjasnienia i zastrzezenia

    K czy z 1% byl finansowany zakup nieruchomosci przy ul. dominikanskiej

    D tak

    K prosze powiedziec, jak pani zrozumiala zarzadzenie sadu "wykaz wszystkich transkacji finansowych wraz z uzasadnieniem"

    A wnosze o uchylenie tego pytania, nie ma to znaczenia w tej sprawie.

    D zrozumialam to tak, ze musze wykazac wszelkie transakcje miedzy podmiotami.

    K czy chodzilo o faktury, przelewy czy co?

    D wszystkie.

    K dlaczego wybrala pani wydruk rozrachunkow jako wykaz wszystkich transakcji?

    D uwazam, ze jest najlepszy

    K czy program symfonia forte przed wydrukiem rozrachunkow pozwala wybrac z listy dowolna liczbe pozycji?

    D tak

    K czy wydrukowala pani pelna liste, czy dokonala pani selekcji?

    D przygotowalam zestawienie, ktore oddaje pelne zestawienie, bez zatajania jakichkolwiek informacji

    K prosze powiedziec dlaczego wydrukowala pani tylko "rozrachunki istniejace"?

    S to sugeruje, ze pani D zastosowala w ogole jakis filtr

    K no tu jest napisane, ze "rozrachunki istniejace"

    D bo nie ma rozrachunkow "nieistniejacych" / smiech na sali :D /

    S czy w tym co pani wydrukowala sa jakiekolwiek zatajone, np. pod inna nazwa, przeplywy finansowe?

    D nie.
    pokaż całość

  •  

    A prosze, aby S pouczyl oskarzonego aby nie komentowac co sie dzieje na sali, tylko zadawal pytania

    S nie widze, zeby K przekraczal dopuszczalna granice

    K prosze przekazac kwote jaka zostala przekazana przez fundacje na organizacje finalu WOSP.

    D moja praca codziennie to sa liczby, nie mam czegos takiego w glowie, ze pamietam wszystkie transakcje z 10 lat. Kwoty te znajduja sie w przeslanych rozrachunkach.

    K prosze podac kwote w przyblizeniu kwoty, ktore WOSP przekazala ZM na prowadzenie programu RUR, chodzi o rzad wielkosci

    D fundacja nie przekazala zadnych pieniedzy, poniewaz program RUR jest realizowany przez WOSP, a nie przez ZM

    K to samo pytanie dotyczace szkolen pokojowego patrolu, prosze podac kwote

    D odpowiedz jest analogiczna, ZM nie prowadzi tego programu, to program fundacji.

    K dlaczego w pozycji "rozliczenie finalow wosp" w sprawozdaniach finansowych zawsze widnieje wyzsza kwota niz w sprawozdaniu zbiorki przyslanym do ministerstwa

    D dlatego, ze sprawozdaniu finansowym sa pokazane wszystkie przychody zwiazane z finalem, natomiast do ministerstwa przekazywana jest kwota zebranych srodkow na zbiorce /a nie mowilem :)/

    K ktora z tych kwot JO podaje na konferencjach podsumowujacych finaly?

    D JO podaje na konferencjach jako kwote ze zbiorki podaje kwote ze zbiorki
    pokaż całość

    •  

      K dlaczego w pozycji "rozliczenie finalow wosp" w sprawozdaniach finansowych zawsze widnieje wyzsza kwota niz w sprawozdaniu zbiorki przyslanym do ministerstwa

      D dlatego, ze sprawozdaniu finansowym sa pokazane wszystkie przychody zwiazane z finalem, natomiast do ministerstwa przekazywana jest kwota zebranych srodkow na zbiorce /a nie mowilem :)/

      @rineo: no i główne jego zastrzeżenie obalone ;D
      pokaż całość

    •  

      @rineo: I znów moralne zwycięstwo kurki, ależ ta księgowa się wije i manipuluje, ale już czuje oddech porażki na karku ;/

  •  

    K czy jest pani w stanie podac te kwote na podstawie przeslanych sadowi rozrachunkow?

    D musialabym je obejrzec, zsumowac i przygotowac zestawienie.

    K czy istnieje mozliwosc okazania rozrachunkow swiadkowi, aby pokazala kwote?

    S czy bylaby pani w stanie dzisiaj to podsumowac?

    D w tych dokumentach sa wszystkie rozrachunki z 10 lat, nie jestem w stanie zrobic podsumowania tutaj na miejscu

    K wysoki sadzie, wnioskuje, aby ksiegowa te zestawienia przygotowala i przeslala.

    A wysoki sadzie, wnosze o oddalenie tego wniosku. Powinnismy zbadac stan wiedzy pana wielguckiego w momencie pisania artykulow. Nie zarzucamy panu wielguckiemu napisania, ze przekazywano pieniedzy z WOSP do ZM na przystanek Woodstock, zarzut dotyczy czegos innego. Wejdziemy tutaj w zaklete kolo, bo cokolwiek WOSP przysle, za kazdym razem K bedzie twierdzil, ze WOSP nie wyslal wszystkiego. Bylo zobowiazanie do przeslania rozrachunkow pomiedzy WOSP, a ZM i te rozrachunki przeslalismy, zatem wniosek pana wielguckiego jest juz spelniony.

    K jesli D nie jest w stanie powiedziec na podstawie tych kwot ile wydano na Woodstock, to te rozrachunki sa kpina.

    S nie widze potrzeby zwracania sie o dodatkowe dokumenty, WOSP zlozyla wszystko co bylo wymagane w zarzadzeniach sadu, pani Pilarska powiedziala, ze nie jest w stanie wykazac tych kwot teraz, a nie ze ich w rozrachunkach nie ma.
    pokaż całość

Ładuję kolejną stronę...

Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • avatar

    #heheszki #fryzjercwel #byloaledobre #zawszesmieszne

    . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

    odpowiedzi (3)

  • avatar

    #wot
    JAK JESTEM W DOMU RODZINNYM I WŁĄCZAM KOMPA TO MÓWIĘ
    - MAME BEDE GRAŁ W WOTA
    A MAME SIĘ ZAWSZE PYTA
    - A JAKIM TANKIEM?
    A JA CZASEM WALNĘ ŻARTEM
    - A ARTĄ SE ZAGRAM HEHE
    I MAME I RESZTA OBECNYCH PRZY ROZMOWIE DOMOWNIKÓW/GOŚCI TEŻ SIĘ ŚMIEJE
    -HEHEHEHE
    I TAK ŚMIEJEMY SIĘ RAZEM A POTEM JA SIE LOGUJE I PŁACZĘ PO CICHU

    odpowiedzi (4)

  • avatar

    Będąc w #licbaza zlecała się do mnie pewna dziewczyna z innej klasy. Nie stosuję skali "stooleya" do oceniania #rozowepaski Albo dziewczyna mnie się podoba, albo nie, ale w tej sławetnej skali miała 8,5/10. Bez przerwy się do mnie uśmiechała pomimo tego, że w ogóle się nie znaliśmy. Szukała kontaktu wzrokowego, patrzyła na mnie z uśmiechem, gdy się mijaliśmy. W zasadzie nie wiem dlaczego, bo ze mnie był nałogowy gracz, suchoklates i totalny #przegryw bez życia towarzyskiego. Co z tym zrobiłem? Nic. Dziewczę jednak nie odpuszczało, podczas przerw dziwnym trafem zawsze znajdowaliśmy się na tym samym piętrze. Jej koleżanki chichotały (jak mnie to denerwowało), gdy przechodziłem obok. Ciągle słała uśmiechy w autobusie jadącym do szkoły. Trwało to ponad rok (!!!), uparta była. Co zrobiłem? Nic. Szczyt wszystkiego nastąpił podczas pewnej przerwy. Długa przerwa, cała szkoła na schodach, kieruje się do wyjścia, tłok niemiłosierny. W tym tłoku mijamy się, a ona... uszczypnęła mnie w pośladek. Zgadnijcie co z tym zrobiłem. Nic.
    Po tym incydencie, gdy nadal nic nie zrobiłem przestała zwracać na mnie uwagę i znalazła sobie chlopaka z którym była do końca szkoły. Po skończeniu liceum nigdy więcej jej nie spotkałem.
    Powiem tylko, że od tamtego momentu minęło sporo lat. Raz na jakiś czas sytuacja się powtarzała z innymi kobietami, a ja zawsze reaguję tak samo.
    Pisał dziobnij o 03:14 #nocnazmiana
    #tfwnogf #pizdastrasznazniego #coolstory #truestory
    pokaż całość

    odpowiedzi (41)