Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko250
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

668

Jak oddanie słuchawek na gwarancję skłoniło mnie do przemyśleń nt. mentalności

Jak oddanie słuchawek na gwarancję skłoniło mnie do przemyśleń nt. mentalności

Niedawno po raz kolejny w moim krótkim życiu przekonałem się, jak kiepsko działa nasze państwo - i nie chodzi mi tylko o nieudolność polskiego rządu, ale o mentalność Polaków.

Mateusssz
Mateusssz
z
wykop.pl
dodany: 26.01.2013, 20:19:54
  • #
    polska
  • #
    polska
  • #
    zale
  • #
    tldr
  • 220
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Niedawno po raz kolejny w moim krótkim życiu przekonałem się, jak kiepsko działa nasze państwo - i nie chodzi mi tylko o nieudolność polskiego rządu, ale o mentalność Polaków. Nie mam zamiaru nikogo dyskredytować tym wykopem (dlatego postaram się zachować jak największą anonimowość osób, które opisuję), ponieważ wydaje mi się, że gdziekolwiek bym nie dokonał zakupu, procedura byłaby podobna. Dlatego nie dodaję (prawie) żadnych zdjęć czy treści e-maili (które zresztą, usunąłem). Mam nadzieję, że nie przybierze to formy gorzkich żali, bo chciałbym tylko zwrócić uwagę na to, że w Polsce nic się nie zmieni. Przynajmniej nie zmieni się to szybko, ponieważ w tym kraju leży wszystko - od błahostek po zarządzania centralnymi strukturami.

Jestem początkującym perkusistą (co wbrew pozorom jest dosyć ważne) i na wakacje zakupiłem perkusję elektryczną w niemieckim sklepie wysyłkowym thomann.de. Nie była to żadna Yamaha czy żaden Roland, zwykła, jedna z tańszych perkusji oferowanych tamże. Nie dość, że w Polsce za taką cenę miałbym 100 dźwięków mniej (które czasem się przydają, czasem nie), brak wejścia MIDI i jeden tom mniej (strata dosyć spora), to na dodatek... zresztą, o tym będzie potem.

Do perkusji elektrycznej niezbędne są słuchawki. Podpiąłem do niej zakupione miesiąc wcześniej, tak uwielbiane przez grono Wykopowiczów (zapewne dzięki doskonałemu stosunkowi cena/jakość) Creative Aurvana Live. Stawiałem swoje pierwsze kroki w wybijaniu rytmów, gdy niestety, uszkodzeniu uległy dwa talerze perkusyjne. Rad nierad, napisałem do obsługi klienta thomann.de, opisałem swój problem, dołączyłem kilka zdjęć i poprosiłem o adres, na który miałem odesłać pady. Po kilku godzinach dostałem email od przemiłej konsultantki, która powiedziała, że nie potrzebnie męczyłem się pisząc po angielsku, ponieważ mają konsultanta z Polski oraz że (uwaga!) przepraszają za kłopot, który wyniknął z korzystania ich sprzętu. Dostałem również propozycję wysłania mi dwóch nowiutkich padów (czyli talerzy), na którą chętnie się zgodziłem. Po trzech dniach roboczych od zgłoszenia problemu, pod drzwiami mojego domu stał kurier z paczuszką.



Wszystko byłoby nadal cudownie, gdyby nie pewne grudniowe popołudnie, kiedy nagle prawa słuchawka Aurvan przestała grać. Nawet bardzo się tym nie zdziwiłem, gdyż korzystam z nich nałogowo nawet po osiem godzin dziennie, napisałem do centrum naprawy Creative, jak i do sprzedawcy z Alledrogo, Z centrum zostałem odesłany z kwitkiem, ponieważ "jeśli nadal trwa gwarancja, uszkodzony towar musi trafić najpierw do sprzedawcy". Jako że odpowiedzi na email nadal nie było, spróbowałem zadzwonić - nic z tego, skrzynka pełna.

Po trzech dniach i pięciu emailach wreszcie odpowiedź - proszę wypełnić formularz i odesłać nam słuchawki. No okej, wypełnione, wysłane tego samego dnia - 11 grudnia 2012 roku. Czekałem cierpliwie do 7 stycznia (okres świąteczny i te sprawy, kumam, mogły być opóźnienia), wysłałem wiadomość do sklepu, potem kolejną - wreszcie odzew, że oni spytają. Kolejne dwa dni i dwa emaile - za niedługo się dowiedzą, a numeru RMA który jest niezbędny do kontaktu z serwisem nie mogą mi udzielić, gdyż wszystkie reklamacje idą na jednym, zbiorczym. Dwa dni, jedna wiadomość (sukces!) - powinny być już naprawione. Pięć dni, kolejne trzy wiadomości - słuchawki wreszcie zostaną wysłane do sklepu, kolejne trzy dni i kolejne emaile - naprawione Aurvany zostaną wysłane do mnie pocztą. I tak byłem bez słuchawek od 11 grudnia aż do 24 stycznia. A uszkodzony był tylko kabel, co mógł naprawić mi pan Mietek z czwartego piętra, zapalony elektryk.

Skoro takie błahostki są załatwiane w tym kraju przez tyle czasu, jak mamy szybko wybudować drogi czy lotniska, jak wyplewić całkowicie komunizm czy pozbyć się betonu z różnych środowisk (niestety, jeden Boniek nie wystarczy ;))?

Treści powiązane (2)

Wyjaśnienie całej sytuacji
wilqu88
z wykop.pl
  • 11
Krótka wycieczka po sklepie o którym mowa..
pudlll
z thomann.de
  • 0

Komentarze (220)

najlepsze

pmoo
pmoo
27.01.2013, 00:26:40
  • 158
Przykre co teraz napiszę, ale umrzeć musi ostatni Polak pamiętający PRL. Ci ludzie, w tym moi rodzice, wspólnik, masa znajomych, mają zakodowane w głowie że trzeba kombinować. Trzeba kombinować żeby żyć. Co to ma do tematu wykopu? A no już tłumaczę.

Prowadzę serwis sprzętu elektronicznego, wyspecjalizowany, nieautoryzowany. Młody bez problemu przyzna się: "telefon wpadł mi do kibla". Osoba starsza przyjdzie i zawsze jest stwierdzenie: "Przestał działać. Ja nic nie zrobiłem" Po czym
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

l.....r
l.....r
konto usunięte 27.01.2013, 11:24:03
  • 29
Prowadzę serwis sprzętu elektronicznego, wyspecjalizowany, nieautoryzowany. Młody bez problemu przyzna się: "telefon wpadł mi do kibla". Osoba starsza przyjdzie i zawsze jest stwierdzenie: "Przestał działać. Ja nic nie zrobiłem" Po czym otwiera się takie urządzenie (laptop, telefon, pilota do telewizora, cokolwiek) i wylewa z niego wodę, wysypuje piasek. Dzwonię wtedy do Pana/Pani i tłumaczę, że sprzęt po kontakcie z cieczą. Zawsze, absolutnie zawsze w słuchawce słychać oburzenie i jak amen w pacierzu
pmoo
pmoo
27.01.2013, 13:25:42
  • 25
@aske67:

a jakie to ma znaczenie? Naprawiamy znienawidzony na wykopie sprzęt Apple.
beeras
beeras
26.01.2013, 20:47:32
  • 116
Kiedyś próbowałem reklamować w Polsce ramę od roweru, wysłałem do dystrybutora szczegółowy opis i zdjęcia dokładnie obrazujące usterkę. Wada była typowa dla tego modelu, błąd konstrukcyjny opisywany setki razy, na amerykańskich forach można było przeczytać, że w ciągu 2 dni, większość poszkodowanych dostaje od producenta FedExem nową ramę i przeprosiny. Jak było u nas? Łatwo się domyślić, dystrybutor zaczął od śledztwa, padło nawet pytanie o nr listu przeowozowego jakim (rok czy 2
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

b.....r
konto usunięte 27.01.2013, 11:02:44
  • 24
@beeras:

Też reklamowałem ramę od roweru (pęknięcie spawu). Wysłałem zdjęcie, tydzień później dostałem nową ramę - droższą o jakieś 30%, bo mój model wycofali ze sprzedaży. Polski sklep.
goromadska
goromadska
goromadska
28.01.2013, 09:44:59
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Ned
Ned
Ned
26.01.2013, 21:39:41
  • 73
A ja kiedyś wysłałem moje słuchawki z zerwanymi żyłami do naprawy gwarancyjnej. Tydzień później dostałem je kurierem z powrotem, a do nich dołączona była karteczka: "Ten rodzaj uszkodzenia nie podlega bezpłatnej naprawie gwarancyjnej, mimo wszystko dokonaliśmy bezpłatnej naprawy."

Sry, nie ponarzekam z Tobą :(
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

brokenik
brokenik
27.01.2013, 14:46:57
  • 2
@Ned: Bo marudzenie mamy we krwi. Thomann.de to jest jeden z największych sklepów muzycznych w tej części Europy. Ceny mają dość wysokie ale za to olbrzymi wybór towaru. Sklep ten kojarzę jeszcze z połowy lat 90 kiedy w kioskach można było kupić niemiecki magazyn SoundCheck. Thomann.de ma swoją markę i opinię - poza tym nawet najtańsza perkusja (czy to elektroniczna czy nie) kosztuje swoje - to są ceny rzędu kilku
wojtaz131
wojtaz131
wojtaz131
27.01.2013, 14:28:56
  • 2
@Ned: czy były słuchawki AKG?

Ja mam takie, krótkie 30cm i przedłużka 50cm jeszcze. Parę razy oddawałem na gwarancję, bo czasami się psuły.

Raz, gdy mi takie gumki z nich odpadły i je zakleiłem przestały grać - oddałem na
D.....r
D.....r
konto usunięte 26.01.2013, 20:39:15
  • 56
Oszczędzanie na kadrach po prostu. Koszty działalności u nas są dość spore, rynek trochę przyciasny a klient raczej mało lojalny lezie tam gdzie taniej. Więc żeby coś zarobić tnie się wydatki jak się da.

Druga sprawa mamy młode sklepy dopiero kilka latek na rynku i trochę kredytów i zobowiązań na karku, więc trzeba cisnąć kasę ile wlezie żeby wyjść na swoje.

Za granicą gdzie nie dotarł komunizm firmy się rozwijały. Korzystam ze
  • 36
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

b.....a
b.....a
konto usunięte 26.01.2013, 23:41:59
  • 198
@Huevos: to też prawda, ale nie cała. Microsoft miał (nie wiem jak jest obecnie) wzorowe podejście do klienta, podobne do opisanej w tym znalezisku niemieckiej firmy. Wystarczyło napisać maila, że np. pad do xboxa nie działa i Microsoft bez gadania i z przeprosinami przysyłał nowy egzemplarz. Co w związku z tym wykombinowała klientela z Polski? Super okazja do wyłudzenia darmowego pada. Po co kupować drugi pad skoro wystarczy napisać maila,
e.....n
e.....n
konto usunięte 26.01.2013, 21:25:47
  • 116
@Dekapitator: Sranie w b... Nie jesteśmy wymagający to tak nas traktują. Firma Apple + wadliwy zasilacz do komputera. Na zachodzie kurier przynosi do domu nowy, bierze stary. W Polsce trzeba oddać stary, czekać od 4 do dwóch tygodni i przysyłają nowy (nie do domu, do sklepu!). Infolinia na pytanie czemu u nas jest inaczej odpowiedziała, że takie są procedury w Apple nałożone na Polskę. To samo powiedział szef kontaktów z
maqs7
maqs7
27.01.2013, 13:23:35
  • 49
Mentalności?

Zamówiłem 20 ledów, rezystory i oprawki. W paczce dostałem tylko 9 ledów. Napisałem do sprzedawcy i taką odpowiedź dostałem:

jakos nie chce mi sie wierzyc...


ale
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kobiaszu
kobiaszu
27.01.2013, 18:40:03
  • 1
@maqs7: Jak mówisz o czerwonych diodach 5mm to strasznie drogo, ja za 100 sztuk zapłaciłem 6zł.
maqs7
maqs7
27.01.2013, 13:35:45
  • 1
@evolucja: W innym;) Nie mogłem odesłać bo nie znalazłem innego sprzedawcy, który miałby wszystkie te przedmioty. Jeszcze przełącznik tam był;)

Musiałbym i tak zamówić przynajmniej w dwóch miejscach. Może wysłał ekonomiczną i jeszcze przyjdzie chociaż wątpię.
ZdzisiekPoranny
ZdzisiekPoranny
26.01.2013, 20:31:27
  • 44
Brak tagu #gorzkiezale
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Tabriss
Tabriss
27.01.2013, 13:30:50
  • 18

Komentarz usunięty przez moderatora

req
req
req
27.01.2013, 14:23:50
  • 17
Trzeba sklonować Bońka, innej rady nie ma.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Szymson
Szymson
Szymson
27.01.2013, 21:53:07
  • 0
@req: I będzie chodziło pół kraju rude :E
N.....E
N.....E
konto usunięte 26.01.2013, 22:04:38
  • 17
Thomann to bardzo dobry sklep choć nie zawsze tani, a zakupy poniżej €200 nieopłacalne przez koszty €20 wysyłki. Po przekroczeniu progu jednak wysyłka jest darmowa i łapanie okazji jest naprawdę opłacalne. Większość osób kupuje tam instrumenty i sprzęt studyjny nie tylko z powodu dobrej obsługi.

Nie ma co porównywać tego sklepu do jakiegoś sprzedawcy z Allegro. Zupełnie inna klasa, inna kadra i inny wizerunek. Ci pierwsi mają rozwinięta siec sprzedaży na całą
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Prokrastynatorek
Prokrastynatorek
27.01.2013, 13:35:47
  • 7
@NeXIcE: a wpierdzielę się i przy okazji polecę Thomanna.

Naprawdę ŚWIETNY sklep który ma i cenę i obsługę.

Nie chcę dyskredytować naszych sklepów bo kupowałem też i sprzęt muzyczny w Gdańsku jak i w Gdyni i nigdy nie miałem problemów (w jednym z Gdańskich sklepów dwa razy naprawiali mi gitarę mimo, że usterka była z mojej winy a raz nawet już po gwarancji) ale świadomość tego, że mam dobry sprzęt w dobrej
WhiteBeauty
WhiteBeauty
27.01.2013, 18:05:01
  • 1
@NeXIcE: Fakt, źle Cię zrozumiałem. Masz rację.
kalabanga
kalabanga
kalabanga
27.01.2013, 13:41:11
  • 10
Kilka lat temu kupilem sluchawki Grado SR325i, po tygodniu jedna słuchawka zaczęła grać wyraźnie ciszej niż druga. Napisałem maila do polskiego serwisu audiosystem.com.pl kazali mi przesłać słuchawki. Po jakichś 2 tygodniach dzwoni facet i mówi, że słuchawki gwarancji już nie podlegają, bo za głośno słuchałem muzyki ale żebym się nie martwił, bo z miłą chęcią za 600zł wymienią przetwornik na nowy. Powiedziałem, że najpierw skorzystam z pomocy rzecznika praw konsumenta, bo ani
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kobiaszu
kobiaszu
27.01.2013, 18:43:51
  • 0
@kalabanga: Ja z dystrybutorów mogę polecić Mp3store, oprócz sklepu mają swoje forum i siedzi tam naprawdę sporo znających się w temacie osób.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Hity

tygodnia

Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
3640
Mężczyzni zapłacą wyższe podatki niż kobiety.
Mężczyzni zapłacą wyższe podatki niż kobiety.
3631
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
3611
Czy coś wiadomo co u byłego sołtysa?
Czy coś wiadomo co u byłego sołtysa?
3286
Na sokoła dwa lata szkoleń, a amstaffa może mieć każdy. Chory absurd.
Na sokoła dwa lata szkoleń, a amstaffa może mieć każdy. Chory absurd.
3047
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking