z tego co tu jest napisane to betonowe drogi to lepsze rozwiązanie. Wolę jako podatnik zapłacić więcej i mieć spokój na lata niż co wiosnę mieć pełno dziurawych odcinków a w lato stać jak tępy #$#! w korku bo wymieniają asfalt który i tak będzie dziurawy po 1-2 latach.
@iron_fox: w mojej okolicy jest dość duży fragment stosunkowo nowej nawierzchni betonowej latem jezdzi sie po tym dobrze aczkolwiek trochę buja samochodem przy wiekszych predkosciach ze wzgledu na te szczeliny. Gorzej jest zimą jak masz słabe opony to na asfalcie jeszcze dasz rade ale beton robi sie przeraźliwie śliski.(fragment drogi e81 popularnej wiślanki w okolicach żor)
Jak mi ktoś doda beton do czarnej listy to ma wp%$%@$$. Drogi betonowe nie są u nas tak popularne przez, jak zwykle, p%$%@$$one układy i głupotę władz. Asfalt to po prostu produkt uboczny destylacji ropy naftowej. Dla koncernów paliwowych jest tym, czym zużyty olej dla makdonalda - niby trzeba wyp%$%@$$ić, ale może ktoś kupi. Drogi betonowe były traktowane jako inwestycja(przynajmniej przez Niemców) ze względu na to, że cena wykonania drogi była wyższa,
Niedaleko miejsca gdzie mieszkam jakieś 10 lat temu zrobili eksperymentalny fragment obwodnicy w całości z betonowych płyt na odcinku 1 km, szkoda tylko, że niemiecka brygada zapomniała naszym chłopakom od remontów zostawić instrukcji obsługi takiej nawierzchni. O ile mi wiadomo powinno się ją co ileś tam lat pokrywać właśnie warstwą ścieralną żeby było cacy. W tej chwili można podziwiać na tym odcinku eksperymentalna metodę łatania asfaltem dziur w betonie, do tego kilka
Nie wiem czy to co powiem jest jedynie pomysłem, czy też już stosowaną metodą, ale robiona jest betonowa droga i jeżeli nawierzchnia zostanie po np 10 latach zniszczona, to na noc zamykany jest odcinek, po jezdni przejeżdża maszyna zrywająca kilka cm betonu i polerująca nową nawierzchnię.
@AbramisBrama: Ona nie jest wypolerowana ,,na lustro'' ale z jakąś tam tolerancją chropowatości. Ze 2 lata temu czytałem o tym i po zerwaniu nawierzchni beton jest poddawany kolejnej obróbce powierzchniowej, która ma nadać równomierną chropowatość chyba max 1,5 mm, ale nie udało mi się znaleźć tego materiału bo to była praca dyplomowa opisująca cały proces.
@KtosKtoSamNieWiesz: No dobra, ale co jak wpadniesz w poślizg? Na takiej wypolerowanej drodze masz praktycznie zero szans na wyjście z takiej sytuacji.
Komentarze (29)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.artbeton.pl/
Teraz, jakby tu jeszcze wykombinować żeby się sama kręciła...