Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko234
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

427

Masowe oszustwa na Allegro.pl Handel podróbkami! do tego bez DG...

Masowe oszustwa na Allegro.pl Handel podróbkami! do tego bez DG...

Chciałbym poruszyć bardzo ważną sprawę, a mianowicie od dłuższego czasu na portalu aukcyjnym allegro dochodzi do nagminnego łamania prawa przez wielu sprzedawców. Chodzi o towar z chin (konkretnie z chińskiego sklepu Aliexpress.com), ale sprawa jest bardziej skomplikowana. Nieuczciwe osoby...

t.....e
t.....e
konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 26.06.2014, 17:39:38
  • #
    pokazzakupy
  • #
    aliexpress
  • #
    allegro
  • #
    polakibiedakicebulaki
  • #
    januszebiznesu
  • #
    cebula
  • 195
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Chciałbym poruszyć bardzo ważną sprawę, a mianowicie od dłuższego czasu na portalu aukcyjnym allegro dochodzi do nagminnego łamania prawa przez wielu sprzedawców. Chodzi o towar z chin (konkretnie z chińskiego sklepu Aliexpress.com), ale sprawa jest bardziej skomplikowana.

Nieuczciwe osoby wystawiają podrabiane przedmioty z chin (oczywiście jako oryginalne), których nawet nie posiadają fizycznie i to w masowych ilościach! Do tego działają bez założonej działalności gospodarczej. Ustawiają swoją cenę, która jest dużo wyższa (w cenie oryginału oryginału) od tej z portalu na którym zamawiają podrabiane rzeczy( aliexpress.com). Upraszczając, uzyskują wielkie dochody za to, że zamawiają na adres kupującego u nich na allegro podrabiany towar w chińskim sklepie. Na aukcji zazwyczaj jest podany czas oczekiwania jako 14-28, lub 7-40 dni, aczkolwiek bywa to różnie zależnie od handlarzyka.
Oczywiście o tym nie informują tylko piszą, że towar idzie od zagranicznego dystrybutora, importera i inne kłamstwa. To samo jeśli chodzi o miejscowość w rubryce lokalizacja, tam z kolei można znaleźć "zagranica" "wysyłka" "wysyłka z za granicy""Polska" "Warszawa" "chiny" "hong kong", choć na te dwie ostatnie niewielu się decyduje żeby nie wzbudzać podejrzeń, że mamy do czynienia z podróbkami.

Bezczelne kłamstwo w odpowiedzi na zapytanie jednego z użytkowników mirko:


Proceder dotyczy rzeczy różnej maści, od markowych butów, odzieży, bielizny, zegarków po nawet elektronikę i inne przedmioty.
Jako prosty przykład wystarczy wpisać w allegro i aliexpress takie frazy jak "air max" "new balance" czy "free run" i odwiedzić kilka losowych aukcji na allegro. Oczywiście zdjęcia też kradną z tamtego serwisu.

Administracja allegro.pl bezczelnie przymyka oko na sprzedaż podrabianych rzeczy (a wiadomo, że handel podróbkami na terenie Polski jest nielegalny) ponieważ liczą się dla nich tylko korzyści w postaci prowizji ze sprzedaży więc nawet nie kasują aukcji z podrabianymi przedmiotami wystawianymi w masowych ilościach bez rozliczania się ze skarbem państwa. Swoją drogą, powinni za takie działania odpowiedzieć jako współudział w przyzwoleniu na handel nielegalnym towarem.

Przykładowe aukcje (takich handlarzyków cwaniaczków jest dużo, dużo więcej i ich liczba stale rośnie, więcej znajdziemy ustawiając np. w butach filtr popularność: największa):

//allegro.pl/nike-air-max-90-damskie-5-top-modeli-rozmiar-36-40-i4352161478.html
//allegro.pl/nike-roshe-run-damskie-rozmiar-36-39-promocja-i4329466112.html
//allegro.pl/buty-nike-air-max-90-premium-wmn-36-37-38-39-40-i4349033446.html
//allegro.pl/buty-air-force-1-mid-roz-36-40-i4338232533.html
//allegro.pl/nike-air-max-90-damskie-rozmiary-36-40-super-buty-i4364143933.html

Piszcie w komentarzach co o tym sądzicie. Wy musicie pracować cały miesiąc na swoją wypłatę, a do tego jeszcze się rozliczać. Ludzie chodzą do szkoły/na uczelnie dziennie i potrafią potem pójść do pracy żeby zarobić sobie kilkaset złotych, a tacy podludzie będą kasować grubą kasę wyłącznie za przepisywanie danych ze stronki na stronkę. Wykopki sądzą, że na takie coś nabierają się tylko gimbusy. Myślę jednak, że ofiarami są także zwykli naiwni, szarzy ludzie, a w większości to sprzedawcy są młodymi osobami (jeden z podanych przeze mnie losowo linków jest nawet z kontem junior). Sprawa jest analogiczna do mirasów - nieuczciwych handlarzy lewymi samochodami...

Komentarze (195)

najlepsze

O.....9
O.....9
konto usunięte 26.06.2014, 18:25:51
  • 92
Odkąd odkryłem #aliexpress to już nic nie zamawiam z allegro bo wiem że praktycznie wszystko jest stamtąd.

Najśmieszniejsze są koszulki polo Lacoste/Tommy/Ralph które w sklepie są za 350zł+ a na allegro są za 99zł i setki osób te koszulki kupuje a na aliexpress są one po 6-10$
  • 26
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

O.....9
O.....9
konto usunięte 26.06.2014, 19:42:48
  • 131
@dymek_: nie wiem ale na aliexpress kupujesz koszulkę za 6$ i doszywają Ci logo jakie chcesz ;D
Dolan
Dolan
27.06.2014, 13:24:01
  • 26
@Oskarek89: jak ja odkryłem aliexpress to teraz co miesiąc sobie zamawiam zegarek za kilkanaście tys zł ( ͡° ͜ʖ ͡°)
t.....e
t.....e
konto usunięte
Autor
26.06.2014, 19:32:58
  • 66
Zgniłem... to z tego konta junior. Gimbo biznesy.
t.....e - Zgniłem... to z tego konta junior. Gimbo biznesy.

źródło: comment_hJf38E9kiGfHROy0wa8YCAY7Q9XudlBW.jpg

Pobierz
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomik3
chomik3
26.06.2014, 23:33:14
  • 78
@theworldismine: To weź rachunek za pośrednictwo handlowe ; )
Pienio69
Pienio69
27.06.2014, 10:57:14
  • 11
@theworldismine: @Colek ?
costadelsol
costadelsol
26.06.2014, 19:17:06
  • 37
Ależ same firmy typu Adidas czy Nike mają to w dupie. Żona 2 lata temu kupiła buty Nike myśląc, że wszystko ok, przyszły podróbki z Chin (informacja o wysyłce "zza granicy" była wyłącznie na stronie "o mnie" a nie w opisie aukcji) i się wk#$?iłem i napisałem do Nike, podając nick sprzedawcy, który handluje podróbkami. Odpisali, że ich rzeczoznawca (czy jak to nazwać) sprawdza pod kątem oryginalności obuwie tylko na wniosek organów
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ktoskomuscos
ktoskomuscos
26.06.2014, 23:17:49
  • 2
@kamilski: Seiko 5, piękne zegarki!:)
dlugi-gr
dlugi-gr
26.06.2014, 22:52:33
  • 2
@Imperatyw_Kategoryczny: te jedynki to jest jakiś system 010010101 ?
Pipot
Pipot
26.06.2014, 18:07:38
  • 32
@theworldismine

.

Administracja allegro.pl bezczelnie przymyka oko na sprzedaż podrabianych rzeczy (a wiadomo, że handel podróbkami na terenie Polski jest nielegalny) ponieważ liczą się dla nich tylko korzyści w postaci prowizji ze sprzedaży więc nawet nie kasują aukcji z podrabianymi przedmiotami wystawianymi w masowych ilościach bez rozliczania się ze skarbem państwa. Swoją drogą, powinni za takie działania odpowiedzieć jako współudział w przyzwoleniu na handel nielegalnym towarem.


Oni to pewnie wiedzą, my
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Pipot
Pipot
26.06.2014, 18:42:00
  • 32
@theworldismine: Głupie. Zabiłbyś cały handel oparty na dropshippingu (w tym ten legalny) plus ukatrupił wiele sklepów, które towar tez ma wirtualnie i dopiero po Twoim zamówieniu kupują towar w hurtowni (dzięki temu masz niższe ceny, a robią tak zwykłe zarejestrowane sklepy internetowe).
hifonicszeus
hifonicszeus
hifonicszeus
26.06.2014, 22:18:08 via Android
  • 28
@theworldismine: tak jest allegro powinno kupować wszystko po kolei i wysyłać do ekspertyzy MASZ RACJĘ!
kirex
kirex
26.06.2014, 18:02:22
  • 31
Problemem nie są ci, u których masz napisane, że trzeba czekać dłużej niż 14dni, bo tu od razu wiadomo, że to podróba. Najgorsi są cwaniacy, którzy towar ściągnęli w większej ilości i mają go od ręki a w opisie napisane jest, że to oryginał.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

t.....e
t.....e
konto usunięte
Autor
26.06.2014, 18:12:41
  • 1
@kirex: tak też jest i to zauważyłem np. w przypadku koszulek polo ralph lauren. Napisałem ten wykop pod wpływem emocji i na szybko, ale myślę, że to co ma przekazać to przekazuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
geronimo80
geronimo80
geronimo80
26.06.2014, 21:49:01
  • 30
" a tacy podludzie będą kasować grubą kasę wyłącznie za przepisywanie danych ze stronki na stronkę. "

O ile jak najbardziej jestem przeciw handlowi podróbkami to w "przepisywaniu danych ze stronki na stronkę" nie widzę absolutnie nic złego. To się dropship nazywa i jest jak najbardziej legalne i normalne w całym cywilizowanym świecie, tylko cebulacy mają z tym jakiś problem.

Jeżeli nie chcesz kupować od Polaka to kupuj od chińczyka, a jeżeli
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kravjec
kravjec
27.06.2014, 13:20:41
  • 7
@geronimo80: oczywiście, tylko jest jedno ale. Powinno być wyraźnie, pod ceną kup teraz napisane, że towar wysyłany jest z kraju X i wysyłka trwa do 30dni robczych. Niestety w większości przypadków ta informacja jest ukryta głęboko w opisie lub na stronie o mnie
rzep
rzep
26.06.2014, 23:55:31
  • 20
@theworldismine

"Piszcie w komentarzach co o tym sądzicie. Wy musicie pracować cały miesiąc na swoją wypłatę, a do tego jeszcze się rozliczać. Ludzie chodzą do szkoły/na uczelnie dziennie i potrafią potem pójść do pracy żeby zarobić sobie kilkaset złotych, a tacy podludzie będą kasować grubą kasę wyłącznie za przepisywanie danych ze stronki na stronkę."


Handlowanie podróbami jest naganne - zgoda. Ale co złego w tym, że ktoś zarabia łatwiej niż "pracując
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Pienio69
Pienio69
27.06.2014, 10:58:53
  • 8
@rzep: Wyszczelać programistów! Cały sektor IT do gazu
chomik3
chomik3
26.06.2014, 23:35:29
  • 14
O ile normalnie jestem przeciwnikiem donoszenia do skarbówki to w przypadku takich jawnych oszustw byłoby to chyba najlepsze rozwiązanie... Sprzedają za 200 zł, kupią za 30$, podatku nie zapłacą, skłamią że oryginał, że od producenta... takie sk!%%ysyństwo i naciąganie.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Segor
Segor
Segor
27.06.2014, 13:08:19
  • 7
@chomik3: Nie rozumiem, czemu ludzie Cie minusują... Donoszenie jest negatywnym zjawiskiem jeżeli osoba oskarżana ciężko zapracowała na swój dorobek. W przypadku naciągaczy i złodziei to po prostu wyrywanie chwasta...
Eoghan
Eoghan
27.06.2014, 14:00:56
  • 3
@chomik3: Znajomy mi ostatnio opowiadał, że jego ciotka pracuje w US i ponieważ mają trochę ciśnienie na poprawienie wyników, to powstała specjalna komórka, która zajmuje się teraz dosyć szczegółowo weryfikowaniem właśnie takich sprzedawców. Z tego co mówił, to w US siedzą ludzie, których zadaniem jest dosłownie m.in. przeglądanie allegro i wyłapywanie podejrzanych aukcji. Podobno sporo osób w ten osób wpada w ostatnim czasie
BoskiPiotr
BoskiPiotr
27.06.2014, 13:16:30
  • 8
Nie popieram sprzedaży podróbek , ale popieram szarą strefę, ponieważ w tym kraju nie da się legalnie prowadzić drobnej działalności gospodarczej z uwagi na koszt/ haracz zus 1200 zł na miesiąc.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Grothar
Grothar
27.06.2014, 13:08:05
  • 7
A przepraszam, gdzie są robione "oryginalne" buty, jak nie w Chinach? Takich Made in USA to ze świecą możesz szukać. Nawet w "firmowych" sklepach jest chińszczyzna. Jeśli ktoś jest dresiarskim snobem i oryginalność mierzy ceną powiększoną o marżę "firmowego sklepu" to ja nie mam nic do dodania. Spora, naprawdę spora cześć ciuchów i butów wcale nie jest podrabiana - jest wyprowadzana z tej samej taśmy produkcyjnej, po prostu kradziona.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Grothar
Grothar
27.06.2014, 18:33:13 via Android
  • 1
@ItsGoodToBeBad: to chyba czytasz co kupujesz.. Mozesz zadac pytanie sprzedajacemu, podkreslic swoje oczekiwania i zadecydowac czy brac od niego czy nie biorac pod uwage wszystkie parametry aukcji jak np. czas dostawy. I myslec tez - mega okazje nie istnieja chyba ze chcesz kupic u Chinczyka - uzywaj eBay i kupuj prosto u niego, a najlepiej w HK bo najszybciej - cwaniaki sie naumialy tam juz ze nie ma dobrego towaru
thewickerman88
thewickerman88
27.06.2014, 17:22:16
  • 1
@ItsGoodToBeBad: sa tanie podróby są i droższe podróby. Sam ostatnio przeglądałem tony tematów o podróbach raybanów. że plastikowe zawiasy, że złe nachylenie soczewek, że soczewki z plastiku, że loga nie takie i w złych miejscach zamontowane, że pokrowce mają inny kształt, stare logo i wyglądają paskudnie . I wszystko się zgadza jeśli ktoś kupuje podróbę za 7$. Wystarczy że kwotę podwoi lub potroi-zawiasy jak w oryginale, metalowe pręty wpuszczone w
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Hity

tygodnia

Samolot F16 rozbił sie przed pokazami AirShow w Radomiu
Samolot F16 rozbił sie przed pokazami AirShow w Radomiu
4355
O złodzieju czapki z Polski piszą już nawet media w USA.
O złodzieju czapki z Polski piszą już nawet media w USA.
4000
Firma złodzieja czapeczki z US Open dostałą ponad 12 mln zł w dotacjach!
Firma złodzieja czapeczki z US Open dostałą ponad 12 mln zł w dotacjach!
3668
Typ kradnie dzieciakowi czapkę
Typ kradnie dzieciakowi czapkę
3707
Sąd skazuje pieszego za utrudnianie jazdy po chodniku
Sąd skazuje pieszego za utrudnianie jazdy po chodniku
3366
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #aliexpress
  • #chwalesie
  • #itemyzchin
  • #chinskiecuda
  • #wish
  • #banggood
  • #pokazjd
  • #ksiazki
  • #jd
  • #dhgate
  • #zegarki
  • #rower
  • #cebuladeals
  • #xiaomi
  • #decathlon

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking