@ozzie: Naklejka na to, winieta z jednego kraju, drugiego, trzeciego itd.(wcale nie fikcja, wystarczy autem jechać do Włoch), nalepka od rejestracji... Chyba zapominają co poniektórzy, że przez szybę trzeba jeszcze patrzeć. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
I za parę lat Bul będzie filozofował: "Leciałem do was w powietrzu, leciałem nad nowymi dachami i nad nowymi autostradami i widziałem same nowe samochody! PO zlikwidowała biedę!"
A co w tej ustawie z autami na lpg, które niezależnie od wieku auta są milion razy bardziej ekologiczne od nawet nowych kostrukcji benzynowych, czy dieslowskich?
@elczikeno: do niczego nie namawiam ale jak chcesz umrzeć ze zdrowymi płucami to co za problem jutro z rana gdzieś w lesie się powiesić bo i tak nie masz gwarancji iż nie zachorujesz kiedyś na nowotwór płuc.
Dziwić może fakt, że przepisy podyktowane ekologią nie opierają o faktyczną emisję spalin, a jedynie o datę pierwszej rejestracji.
czyli z mętnie pojętą ekologią to i tak nie ma wiele wspólnego po prostu trzeba
A i tak będą jeździły takie auta bo w PL każdy coś wykombinuje by zdobyć naklejkę.
@chrupol: finalnie i tak chodzi o rozrost biurokracji (załatwianie naklejek w urzędach) oraz o to żeby wprowadzić dodatkowy podatek, ukryty w kosztach kupna naklejki. O zdrowie i emisję spalin nikt tak na prawdę się nie martwi.
Moim zdaniem zabrali się od dupy strony do tematu. Ograniczanie ruchu w miastach to jest dobra tendencja tylko najpierw powinni kłaść nacisk na badania spalin podczas badań technicznych i samochody które mają zbyt wysoką emisję powinny otrzymywać zakaz wjazdu do centrum. Bez żadnego wieku itd.
@ozzmann: to nie powinno się nazywać "ekostrefa" tylko "strefa dla bogatych: na plebs mamy #!$%@?" ale wtedy mogło by to oburzyć społeczeństwo więc trzeba użyć ładnych słów (⌐͡■͜ʖ͡■)
@hirohitto: Powinni jeszcze przed wjazdem do niej dać wielkie billboardy z napisem "#!$%@?ć biedę"... Na PO nie będę głosował, ale szczerze nie wiem na kogo warto.
Rozumiem że następnym krokiem będzie zakaz wchodzenia do określonych miejsc? Naklejka na czole - kto zarabia 0-1000zł czerwona naklejka, 1000-2000zł żółta naklejka, 2000-5000 zielona, powyżej 5000 jest ok. Coś mi to przypomina...
Acha, czyli będą naklejeczki, brak naklejeczki to mandacik i już kasiorka się kreci. Nie lepiej to #!$%@? od razu podatek od oddychania? Ci co uprawiają jogging to ludzie mający dużo czasu, a więc nie muszą pracować całą dobę, wiec pewnie mają dużo pieniążków.
Jak to będzie w Polsce (o ile wogóle będzie): Peugeot 407 2.0 HDI 2005 rok -> nie spełnia normy, Peugeot 407 2.0 HDI 2006 rok -> spełnia normę. Mimo, że oba mają identyczne silniki, DPF i spełniają normę Euro 4. Audi A4 1.9 TDI z 96 roku nie wjedzie, a identyczne Audi z 97 roku już wjedzie. Po prostu uwielbiam takie idiotyzmy. Oczywiście w Niemczech jest to logiczne i nie opiera się
@xsystoff: To ograniczenie wiekowe jak i normy Euro nie mają sensu. W przypadku ograniczenia wiekowego podałeś dobre przykłady, ale w przypadku Euro jest podobnie. Ja mam BMW E39 520d, który ma emisję CO2 na poziomie 150g/km, a BMW tej samej serii, tylko silnik większy ma tę samą emisję CO2 co mój i ten będzie miał wjazd wszędzie, a mój już tylko poza miastem.
I dobrze. Niech wprowadzają ten przepis. Jak Janusz jeden z drugim kiedyś obudzą się rano i będą musieli PKSem do roboty #!$%@?ć to może wreszcie poczują, że od 26 lat są bezpardonowo ruchani w czoko i przyjdzie im do głowy, że trzeba kilka osób na taczkach posadzić.
To nie jest wolny kraj. Żyjąc tu ma się wrażenie, że żyje się pod okupacją wroga. Wszystko byle rzucić kłody pod nogi, byle utrudnić, byle
@nienachalny: ja też. Ale pooglądaj te filmiki z serii "na kogo będziesz głosował" to bul ma głosy od tych którzy nigdy samochodu nie mieli, i nie oczekują od życia niczego więcej jak żeby ich władza trzymała za mordę
@uk4s2: Dla najbiedniejszej części tego kraju nie podniesiono kwoty wolnej od podatku. Nie można zajmować się wyłącznie najbiedniejszymi, bądź człowiek!
Podwójny kretynizm. Sama idea jest skandaliczną próbą inkasowania kolejnych opłat wpływających do budżetu, ekhm, kieszeni władzy, a nieudolny plan tylko dopełnia dzieła. Niejedno stare auto ma po prostu lepsze wyniki pomiaru składu spalin niż "nówka". Niech ostatni zgasi światło...
Z tą ekologią to już się ludziom w głowach #!$%@?ło. Tu mam mieć ograniczenia bo np. auto z klasy premium jest z roku 2005-2006, a w takiej Ameryce im bardziej kopci tym jest super ( ͡°ʖ̯͡°)
@Johny_Gitarzysta69: Na samą myśl o tych błaznach mnie mdli. Co takiego przełomowego stworzyli dla motoryzacji poza chorymi restrykcjami? Samochody wydzielają mniej spalin (ok) ale dzięki temu ich żywotność drastycznie się skróciła, co oznacza częstsze zużywanie części. Recykling starych części to niby 100% ekologicznie się odbywa tak? Sprawa kolejna to "hybrydy". Samochód pali mniej, ale że każdy hybrydziak ma po kilka akumulatorów, które nie są wieczne to już nieważne. Ciekawe co się
ale dzięki temu ich żywotność drastycznie się skróciła, co oznacza częstsze zużywanie części.
Planowane postarzanie produktu, thats why. To metoda UE do napędzania gospodarki. A dokładniej to metoda Niemiec, bo oni są głównym producentem w regionie, więc im szybciej się psuje tym szybciej kaska leci do naszych sąsiadów.
Kierowca może „awansować” swój samochód poprzez np. wymianę silnika na nowszy. Po takim zabiegu czeka go wizyta w stacji kontroli pojazdów, gdzie zbadany będzie poziom emitowanych zanieczyszczeń.
Ciekawe czy auto z instalacją LPG też będzie w wyższej klasie.
Rozmawialiśmy już na ten temat- przypominacie sobie? Dyskusja krążyła wówczas wokół emisji spalin, a nie roku produkcji samochodu! Tak na zimno to przyjmujecie?? Ktoś nas tutaj robi ostro w uja. Osobiście nie martwię się tymi regulacjami- mieszczę się. No ale- nie tak to miało wyglądać! Jeśli chodziłoby o ekologię, to autogaz miałby większe możliwości wjazdu, tutaj nic na ten temat nie napisano...
@yorar: Dokładnie, ostatnio właśnie się zdziwiłem jak byłem w Berlinie. Wkurzające to było, bo zamówienie tej naklejki przez internet to koszt chyba 20€, na miejscu bodajże 5€ ale trzeba znaleźć biuro. Ostatecznie zostawiliśmy auto zaraz na granicy centrum i wsiedliśmy w S-Bahna ( ͡°͜ʖ͡°)
Ostatecznie zostawiliśmy auto zaraz na granicy centrum i wsiedliśmy w S-Bahna ( ͡°͜ʖ͡°)
@maver: i to jest system komunikacji który mi się podoba. Niestety u nas jak zwykle wprowadza się wszystko od z dupy strony. Większość miast nie ma parkingów "park n ride", ani pomysłu na taki transport "intermodalny" nawet na dzisiejsze potrzeby, a co dopiero na zwiększonego zapotrzebowania na taką komunikację.
Komentarze (356)
najlepsze
Haha ciekawe kto produkuje naklejki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja #!$%@? jaki Bangladesz.
Zrobią przetarg, wygra znajomy znajomego i hajs zostanie w rodzinie( ͡° ͜ʖ ͡°)
"Leciałem do was w powietrzu, leciałem nad nowymi dachami i nad nowymi autostradami i widziałem same nowe samochody! PO zlikwidowała biedę!"
czyli z mętnie pojętą ekologią to i tak nie ma wiele wspólnego po prostu trzeba
Czyli jaką dostanie samochód z roku 2001?
Komentarz usunięty przez moderatora
@chrupol: finalnie i tak chodzi o rozrost biurokracji (załatwianie naklejek w urzędach) oraz o to żeby wprowadzić dodatkowy podatek, ukryty w kosztach kupna naklejki. O zdrowie i emisję spalin nikt tak na prawdę się nie martwi.
Komentarz usunięty przez moderatora
Na PO nie będę głosował, ale szczerze nie wiem na kogo warto.
Coś mi to przypomina...
@elemenTH: samochody na kartki będzie trzeba wprowadzić, takie będą kolejki!
To nie jest wolny kraj. Żyjąc tu ma się wrażenie, że żyje się pod okupacją wroga. Wszystko byle rzucić kłody pod nogi, byle utrudnić, byle
@nienachalny: ja też. Ale pooglądaj te filmiki z serii "na kogo będziesz głosował" to bul ma głosy od tych którzy nigdy samochodu nie mieli, i nie oczekują od życia niczego więcej jak żeby ich władza trzymała za mordę
Sprawa kolejna to "hybrydy". Samochód pali mniej, ale że każdy hybrydziak ma po kilka akumulatorów, które nie są wieczne to już nieważne. Ciekawe co się
Planowane postarzanie produktu, thats why. To metoda UE do napędzania gospodarki. A dokładniej to metoda Niemiec, bo oni są głównym producentem w regionie, więc im szybciej się psuje tym szybciej kaska leci do naszych sąsiadów.
Ciekawe czy auto z instalacją LPG też będzie w wyższej klasie.
@maver: i to jest system komunikacji który mi się podoba. Niestety u nas jak zwykle wprowadza się wszystko od z dupy strony. Większość miast nie ma parkingów "park n ride", ani pomysłu na taki transport "intermodalny" nawet na dzisiejsze potrzeby, a co dopiero na zwiększonego zapotrzebowania na taką komunikację.