Dlaczego powinieneś używać OpenGL a nie DirectX
Jak to się stało, że OpenGL pomimo dostępności na wszystkie popularne platformy przegrywa z DirectX działającym jedynie na wyrobach Microsoftu?
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 170
Jak to się stało, że OpenGL pomimo dostępności na wszystkie popularne platformy przegrywa z DirectX działającym jedynie na wyrobach Microsoftu?
Komentarze (170)
najlepsze
Chwila, chwila, to nie ode mnie zależy w czym pisana jest gra. To co mnie to obchodzi. To problem dla developerów czy lepiej im pisać w directx czy opengl. Jeśli ogl jest taki super to sam zdobęcie rynek. Tak samo jak linux :)
a) trudno zebrać ludzi,
b) jak już ich zbierzesz trudno ich mobilizować,
c)
Szczur90 - mnie i parę innych osób, które mają nadzieję, że j. polski nie zdegeneruje do poziomu "pszeciesh ladniusi polski jest bez ogakow i wogule sópeł". Niektórzy robią błędy i tego
Bardzo proste. Microsoft ma kasę i wypromował własny standard, który dzisiaj trzyma wielu użytkowników przy Windowsie (czyli gry). A czy on jest lepszy, czy gorszy, to nie jest istotne.
Nie wiem, jak wy czytacie te artykuly. Ani na chwile przez mysl mi nie przeszlo, ze ten art dotyczy jakies agitacji na korzysc Linuksa...
Jeśli jest coś, za co jestem wdzięczny społeczności wokół Ubuntu (poza tym, że mi fajnie działa na lapku), to fakt, że większość ekipy krzyczącej "Linux über alles", do której swoją drogą kiedyś należałem, używa
Z tych samych powodów producenci gier wolą zrobić coś na komercyjnych, ale skutecznych i nowoczesnych bibliotekach DirectX."
jak na tak krótki cytat pełno bzdur.A niby jakie to ogromne różnice?A co jest nie skutecznego w dx, zwyczajnie ms reklamował swój produkt itd.
A Appstore jest kilka milionów gier a grafikę 3D można jedynie uzyskać za pomocą OpenGL (jest on w troche okrojonej wersji), więc powoli wielu programistów chcą nie chcą muszą sie do OpenGl'a przekonać.
Przecież jest pełno takich rzeczy, które pojawiaja sie na Wykopie, mają poparcie, a od nas nie zależą.
Niemniej jednak sam artykuł interesujący