Wpis z mikrobloga

@narowerzesamochodem: Jeżeli chcesz latać komercyjnie, to wymagana jest licencja (trzeba odbyć kurs i zdać państwowy egzamin). Przy lataniu rekreacyjnym i sportowym żadne uprawnienia nie są potrzebne. Warunek - legalnie można latać tylko w zasięgu wzroku (czyli nie możesz wypuścić drona tak daleko, że stracisz go z oczu).
Ekspertem nie jestem, bo sam mam drona od dwóch dni, ale na takie informacje trafiłem już w kilku miejscach :)
@LukaszW: @narowerzesamochodem: "Warunek - legalnie można latać tylko w zasięgu wzroku" to zdecydowanie nie jedyny warunek. W zasadzie bez pytania możesz latać jedynie VLOS (w zasięgu wzroku) i jedynie w strefie niekontrolowanej G. W każdej innej (CTR, TMA, ATZ, MATZ, D, P i kilku innych) musisz obowiązkowo mieć pozwolenia od PAŻPu lub zarządcy danego tereny (np. wojsko).