Wpis z mikrobloga

mirki jadę z bratem we wtorek oglądać samochód do #lodz i jeśli będzie w porządku to kupić (brat kupuje)
plan jest taki, że najpierw z wierzchu oglądamy to na co wiemy, że trzeba zwrócić uwagę, a potem mamy umówioną pełną diagnostykę w salonie #seat
możecie coś poradzić? (ja się nie znam) tzn. na co od razu najbardziej patrzeć? co od razu dyskwalifikuje auto? czy w takim salonie mogą rzeczywiście wszystko wybadać? przez telefon mówili, że auto też jest badane miernikiem laserowym także jeśli tylko gdzieś było malowane to od razu wyjdzie,
sprzedający zgodził się na badanie, nie mówiliśmy mu gdzie pojedziemy

  • 12
@Wilier: Sprawdzić na necie typowe usterki dla tego silnika i ich początkowe objawy by móc wykluczyć kosztowne naprawy w przyszłości. Zawieszenie to pikuś bo i tak na naszych drogach często trzeba je remontować. Jazda testowa do pełnego rozgrzania silnika (oczywiście radio wyłączone, nasłuchiwać). Na szybko można obejrzeć numery na szybach czy są oryginalne, warto też zwrócić uwage na regularność szpar pomiędzy elementami karoserii. Jeżeli opony w kiepskim stanie to zbijać cenę
@Wilier: Sprawdz lakier pod światło .Szukaj rys po papierze. Szczególnie słupki. Silnik wymyty - może ale nie musi oznaczać wycieku.
Zawiasy olej , amorki względnie też bo to naturalne zużycie.
Niech go nie odpala do momentu aż przyjedziesz.
Sprawdz elektronike i elektryke. Wszystkie przyciski , światła , klime .
Jak dostał w dupe to w kufrze pod i obok zapasu zobaczysz nie fabryczną paste na zgrzewach.
@Wilier: Od siebie dodam jeszcze czy szyby wszystkie sa oryginalne (firma, symbol, to może świadczyć o stluczkach) czy opony rocznikowo nie jakieś zabytki nawet jeśli na oko maja dobry bieżnik (bo jeśli wrzucone stare co widać po symbolach daty, to od razu bedzie duży wydatek) i czy klima działa i jest nabita (ważne, bo kompresor może być do wymiany cały, a nie tylko uzupełnienie czynnika). A propos ostatniego to spec w