Wpis z mikrobloga

Po paru godzinach zabawy, znalazłem chyba optymalne ustawienia grafiki dla #gtav
Wycisnąłem chyba max ze swojej 970 ;) Jeśli macie jakieś sugestie to walcie śmiało.

Multisample antyaliasing (MSAA) zastąpiłem Multiframe Anti-Aliasing (MFAA) zgodnie z zaleceniami nvidia (źródło na samym dole). Podobno jest to to samo co MSAA tylko działa 10-30% szybciej, poprawiając szybkość klatek i daje możliwość włączania dodatkowych efektów
Obraz 1


Dodatkowo wymusiłem na sterowniku FXAA (w niektórych przypadkach wygładza oddalone obiekty, ogrodzenia, liście) bo TXAA (jest dużo lepsze i zasobożerne :) ) po poprzedniej zmianie staje się niedostępne.

Filtrowanie anizotropowe (AF) jest wyłączone w grze, zostało również wymuszone na sterowniku wraz z polepszeniem jakości filtrowania tekstur (wg. nvidia jest to lepsze rozwiązanie od standardowego x16 w grze)
Obraz 1
Obraz 2
Wpis Mirka

Synchronizacja pionowa (v-sync) jest OFF bo nie lubię tego opóźnienia na myszy (ktoś na tym gra?)
Refleksy MSAA x4 (jest jeszcze x8) wybrałem na samym końcu, nie widziałem spadków wydajności więc zostawiłem.

Z opcji które nie są na full:
Trawa zmniejszona o 2 stopnie z Ultra na Wysoka (bardzo zasobożerna)
Post FX (rozmycie, blask, głębokość pola, promienie, mgła) o jeden stopień w dół z Ultra na B Wysoka.
Teselacja (szczegóły geometryczne ludzi, przedmiotów i otoczenia) o jeden stopień w dół z B Wysoka na Wysoka.

Wskazówki NVIDIA
Inny wpis Mirka

Wideo z bench'a nagrywane shadow play, chodzi głównie o wskaźnik fps bo płynność czy jakość nie została odzwierciedlona.
Konfig komputera:
i5 4690K 4.4GHz
8GB RAM 2133MHz
ASUS GTX970 4GB (ręczne OC 1334/1437/2003MHz)


#pcmasterrace #gry #komputery #mirkocrew
I-___-I - Po paru godzinach zabawy, znalazłem chyba optymalne ustawienia grafiki dla ...
  • 12
@I-____-I: Ogolnie gram na bardzo wysokich i smiga swietnie (Sapphire HD 7950). Ustawilem sobie jeszcze to filtrowanie antizotropowe w programie karty graficznej (AMD - Catalyst). Musze sie jeszcze pobawic i poszukac odpowiednikow opcji, ktore poustawiales w Nvidii, zobacze jak pojdzie na Radeonie.

MSAA tworzy mi glitch w prawym dolnym rogu - migajacy prostokat z malych kropek. Chyba ze naprawili to w update, musze sprawdzic.

I nie wiem nadal co robi vsynch
@Reality: V-Sync ma za zadanie zsynchronizować wyświetlane klatki z odświeżaniem obrazu - dzięki temu nie ma efektu "szarpania" (widać przez moment - np. przy szybkiej pracy kamery, gdy klatka zostaje wygenerowana w trakcie rysowania - odświeżania - przez co np. górna połowa ekranu to już nowa klatka, a dolna to jeszcze stara). @I-____-I: Może właśnie nie widzisz różnicy, dzięki temu, że masz odświeżanie 144 Hz. Ja mam niestety 60, przez
vexeen - @Reality: V-Sync ma za zadanie zsynchronizować wyświetlane klatki z odświeża...

źródło: comment_gEOfaFFvXnWFc1A5a3bGZ0GPwYVvpqY5.jpg

Pobierz
Teraz patrzę na tego screena i coś jest nie tak - post FX na pewno mam na ultra w grze, a nie very high i cienie na ultra miękkie (ale być może softest jest tutaj odpowiednikiem).
@I-____-I: Bardzo ładnie i szczegółowo ;)

Jedyny minus jest taki że to kolejne ustawienia pod Nvidię - szukanie odpowiedników w AMD trochę zajmuje ;)

Sam u siebie w AMD Catalyst wymusiłem kilka rzeczy - MFAA, Filtrowanie anizotropowe x16 na grafice i na próbę teselację.