Wpis z mikrobloga

Czołem wszystkim. Mamy małe ogłoszenie.
Unity poleciało sobie z nami w kulki. Zamierzaliśmy wykonać wszystkie grafiki samodzielnie, niestety dynamiczne oświetlenie na mobilkach nie wchodzi w grę, a podczas prób "wypalenia" światła na teksturach uzyskaliśmy marne efekty. Unity pod tym względem nie wypada najlepiej. W wersji 5. silnika nastąpiło downgrade względem wersji poprzedniej. ;/ Do tego doszedł fakt optymalizacji siatki modeli, czego nasza MagicaVoxel nie potrafi robić.

Z tego powodu rozglądamy się za osobą z #grafika3d #grafikakomputerowa
Jesteśmy na etapie kończenia definiowania zakresu prac. Oczywiście płacimy + umowa. Jeśli możecie kogoś polecić, piszcie.

Szczegóły: Tworzymy grę na urządzenia mobilne, która najkrócej mówiąc jest menadżerem farmy z rozwiniętym mechanizmem opieki nad zwierzętami. Całość w stylu voxel graphic (pożądana jakość pic rel). Modeli sumarycznie będzie kilkadziesiąt (zwierzęta, budynki produkcyjne, produkty, elementy otoczenia). Zależy nam, aby przed otrzymaniem samych modeli z teksturami uzyskać kilka screenshotów/renderów, które posłużą nam do reklamowania gry. Zależy nam także na tym, aby projekt był spójny.

Chętnych wraz z portfolio zapraszam na PW po szczegóły.

#gamedev
-------------------------------------------------------------
#gamedevordie - rób gry albo zgiń!
Zrezygnowałem po kilku latach z pracy na etacie na rzecz tworzenia gier mobilnych z kumplem. Wyzwanie polega na tym, że oszczędności na życie wystarczą do końca 2016 roku.
Start 03.08.2015, koniec 31.12.2016.
źródło: comment_JTi8Xb3YlgG61jPHDd7q2qr2tgb8OeK9.jpg
  • 18
@sortris: W MagicaVoxel masz taką opcję jak Flood, która usuwa wnętrze modelu, a export do formatu .ply nie trianguluje mesha. Reszta do poprawy w Blenderze (usunięcie zdublowanych wierzchołków, łączenie face'ów o takim samym kolorze, 2 minuty roboty). :)
@sortris: a właśnie z kumplem jestem na początku tworzenia gry takiej jak Wasza, farma z voxelową grafiką. :) Nie dla zarobku, ale nauki Unity. Dlatego wielkie powodzenia! Trzymam kciuki za Waszą grę!
Mam nadzieję, że często będziecie się dzielić swoimi problemami/rozwiązaniami. Na pewno się przydadzą dla początkujących i nie tylko. (ʘʘ)
@matixrr: Ona będzie inna niż wszystkie!

Tak, wiemy, każda tak mówi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A na serio, to dodamy kilka elementów, które według nas wyróżnią ją na tle innych.

@devml: tak, niestety jest to zły pomysł. Zrobiliśmy swój benchmark i mamy jednak wyższe oczekiwania dot. wydajności.

@Redlic: dzięki, będziemy się dzielić. Macie coś, co można już pokazać?
@sortris: zawsze mozna dla obietow statycznych zrobic prekalkulacje. Dodatkowo na screenie widac, ze wiekszosc scian jest axis aligned - przy swietle kierunkowym to daje duże pole do optymalizacji. No chyba, ze chcecie robic jakies uber zaawansowane oswietlenie :)