Mireczki ostatnio pisałem o Golf R Variant, więc pora na jego największego konkurenta, którym jeździłem parę tygodni później: Seat Leon Cupra ST 280. Tak wiem, długie oznaczenie, ale Cupra od wyczynowej wersji, ST jako nadwozie kombi, a 280 od mocy, bowiem są dwa warianty 265 i 280. Tak naprawdę to jest jeszcze słabsza wersja rocznik 2015, bo 2016 mają już 290 KM.
Co o tym aucie można powiedzieć dobrego: -napęd na przód, 2.0 TSI 280 KM -fenomenalnie wygląda -jest piekielnie szybkie, do setki niestety nie mierzyłem bo było cały czas mokro, ale 100-200 zrobiła w 13,9 s, czyli o 0,1 s wolniej niż 300 konny Golf R Variant. 0-100 hatchback robił w 5,6 s, wiec kombi pewnie podobnie -na zakrętach klei się niesamowicie, dokopując Golfowi jak tylko chce -świetne zawieszenie -bardzo dużo miejsca w środku i ogromny kufer -cena cena i jeszcze raz cena:114 700 zł za 265 KM i 126 500 zł za 290 KM! Golf R kosztuje o 42 000 zł więcej! -możliwość zamówienia manuala (Golf R nie może go mieć, tylko DSG) -skrzynia robi świetną robotę, jak trzeba to można w trasie zejść do 7 litra. W zeszłym roku byłem odmiana hatchback na Ringu i na dystansie 2400 km spalanie wyniosło 8.2 litra, gdzie 2200 km to autostrady i drogi szybkiego ruchu, 60 km tor, a reszta to jakieś boczne uliczki.
Wady: -kiepskie wnętrze, wygląda przestarzale i nie ma możliwości np zamówienia nawigacji jaka jest dostepna w nowej Octavii czy Golfie (Columbus) -za mało różnic w stosunku do odmiany FR (w sumie to tylko wydech i hamulce) -i w zasadzie tyle!
Podsumowując genialne auto: szybkie, piękne i pojemne!
Stosunek ceny do mocy i frajdy jest najlepszy w klasie kombi. Konkurencja jest mała, bowiem tylko Leon, Golf R, Octavia RS230 i Focus ST. Z czego Octavia ma 230 KM, a Focus 250 KM... Golf jest o 42 000 zł droższy i to jest cena zaporowa, zwłaszcza że poza napędem na cztery koła to te auta są bliźniakami mechanicznymi.
Co prawda ja nie pisałem, ale jakby ktoś chciał poczytać to:
@pussyrider: z konkurencji jest jeszcze 'typ R' Edit: chyba ze miales na mysli same kombiaki.. Wtedy ok Edit 2: chyba ze clubman works tez zalicza sie do kombiakow ;)
Chciałbym oficjalnie NAPLUĆ z tego miejsca na każdego któremu nie chcę się dziś iść na #wybory nie zależnie od tego na kogo by zagłosował. Oczywiście podwójnie chciałbym OPLUĆ tych którym się dziś nie chcę iść ale będą pisać o polityce na mirko regularnie.
DOSKONALA BRUNETKA ? Faceci jak ona wam sie podoba ? Kobiety co myslicie o takim stylu? Te paznokcie, usta, rzesy, makijaz, piersy itd. Ocencie jej wyglad
Co o tym aucie można powiedzieć dobrego:
-napęd na przód, 2.0 TSI 280 KM
-fenomenalnie wygląda
-jest piekielnie szybkie, do setki niestety nie mierzyłem bo było cały czas mokro, ale 100-200 zrobiła w 13,9 s, czyli o 0,1 s wolniej niż 300 konny Golf R Variant. 0-100 hatchback robił w 5,6 s, wiec kombi pewnie podobnie
-na zakrętach klei się niesamowicie, dokopując Golfowi jak tylko chce
-świetne zawieszenie
-bardzo dużo miejsca w środku i ogromny kufer
-cena cena i jeszcze raz cena:114 700 zł za 265 KM i 126 500 zł za 290 KM! Golf R kosztuje o 42 000 zł więcej!
-możliwość zamówienia manuala (Golf R nie może go mieć, tylko DSG)
-skrzynia robi świetną robotę, jak trzeba to można w trasie zejść do 7 litra. W zeszłym roku byłem odmiana hatchback na Ringu i na dystansie 2400 km spalanie wyniosło 8.2 litra, gdzie 2200 km to autostrady i drogi szybkiego ruchu, 60 km tor, a reszta to jakieś boczne uliczki.
Wady:
-kiepskie wnętrze, wygląda przestarzale i nie ma możliwości np zamówienia nawigacji jaka jest dostepna w nowej Octavii czy Golfie (Columbus)
-za mało różnic w stosunku do odmiany FR (w sumie to tylko wydech i hamulce)
-i w zasadzie tyle!
Podsumowując genialne auto: szybkie, piękne i pojemne!
Stosunek ceny do mocy i frajdy jest najlepszy w klasie kombi. Konkurencja jest mała, bowiem tylko Leon, Golf R, Octavia RS230 i Focus ST. Z czego Octavia ma 230 KM, a Focus 250 KM... Golf jest o 42 000 zł droższy i to jest cena zaporowa, zwłaszcza że poza napędem na cztery koła to te auta są bliźniakami mechanicznymi.
Co prawda ja nie pisałem, ale jakby ktoś chciał poczytać to:
http://autowizja.pl/2016/02/seat-leon-cupra-st-280-dsg6-auto-test/
#autowizja <- mój tag o testowaniu samochodów
#seat #samochody #motoryzacja #carboners
Przy okazji dorzucam przejazd Cupry 280 ST w manualu po ringu, jest moc:
https://www.youtube.com/watch?v=JzrNTWLu-vU
Edit: chyba ze miales na mysli same kombiaki.. Wtedy ok
Edit 2: chyba ze clubman works tez zalicza sie do kombiakow ;)
no clubman works niby tak, ale jest zdecydowanie mniejszy!