Wpis z mikrobloga

#eu4

Może mi ktoś powiedzieć czemu części z rozwiązań z CK2 nie zaimplementowano w EU4? Choćby jakiejś podstawowej polityki dynastycznej? Wiem, że ma to dojść w następnym DLC, ale to i tak jest ekstremalnie biedne. Brakuje choćby opcji szpiegowskich na zwiększanie szansy jakichś władców na zgon itd.
  • 18
@Khaine: Nawet podczas wojny trzydziestoletniej? Poza tym chyba cały czas jest ta opcja, że jak masz 100 spy network to jest szansa na zgon władcy. Dodatkowo z biegiem czasu znaczenie dynastii zaczęło słabnąć, pojawiało się coraz więcej republik, ludziom monarchia zaczęła się przejadać i zaczęli sobie zdawać sprawę ze swoich praw.
@adios: Tu nie chodzi o system feudalny na taką mikroskalę jak jest w CK2. EU4 to okres monarchii absolutnych gdzie wasale zaczynali mieć coraz mniej do gadania, bo się ich krótko za mordę trzymało. Mi chodzi o jakieś drzewko rodowe choćby. Np. żeby nie można było royal marriage robić jak nie masz członków rodziny nawet aby wydać za kogoś. Losowe w pełni staty władców też są takim mocnym pójściem na łatwiznę.
@Khaine: Nie zaprzeczam że chcieli skopać im dupę, ale pewnie w ck2 walczyłbyś po to żeby wrzucić im na tron ludzi ze swojej dynastii, w ck2 bardziej się skupiasz na tym co się dzieje na własnym podwórku, dopiero wtedy zapatrujesz się za granicę, w eu4 masz to ograniczone do "buntowników". Co do losowych statów to się zgodzę, że jest to co najmniej dziwne
@Shadovek: A w EU4 nie robisz RMów żeby wrzucać swoją dynastię na obce trony? Tylko, że nie masz nad tym absolutnie żadnej kontroli co się z tym dzieje, pełne RNG.
@Khaine: > Może mi ktoś powiedzieć czemu części z rozwiązań z CK2 nie zaimplementowano w EU4?

Bo to są różne gry.

@Khaine: > Ale w czasach EU4 gra dynastyczna była chyba jeszcze brudniejsza jak za średniowiecza.

Nie wydaje mi się. Czasy renesansu i baroku to budowanie państw narodowych i władza silnych jednostek.
Upraszczając,
- średniowiecze: król = państwo (ziemia i wszystko na niej należy do króla)
- renesans i później:
@Khaine: W CK2 możesz kontrolować co się dzieje z każdym członkiem twojego rodu, twojego dworu, twojego państwa w EU4 pominięto to elementy bo zwyczajnie nie na tym ma się skupiać gra.