Wpis z mikrobloga

No dobra, między innymi na prośbę, a raczej propozycję @KORraN - zakładam autorski tag "rajdowy" #gumizakolkiem. W tagu będę opisywał swoje starty, zmiany w aucie, słowem wszystko, co ma jakiekolwiek, nawet najmniejsze znaczenie. Szczególną uwagę przyłożę do aspektów finansowych - tak bardzo ciekawych dla tych, którzy jeszcze nie zaczęli a by chcieli :D

Zaczynajmy.

Stare czasy to stare czasy, jeden puchar przywieziony, auto niezniszczone, sprzedane, pora na nowe.

KONFIGURACJA PRZY ZAKUPIE:
Peugeot 106 1.4 Rallye 98'
- Fotele kubełkowe noname rurowe na mocowaniach "półzałącznikowych" ;)
- Wybebeszony
- Pasy szelki 3pkt IRP, najtańsze z homo E
- Kierownica zamszowa fake OMP + naba
- opony Toyo T1R na (chyba) magnezówkach z Citroena C5 + komplet słabej zimy
- nowo zalany Liqui Moly 10w40 + nowy filtr powietrza
- OC do maja, przegląd nówka
- wydech: rura, strumienica, rura, końcowy od 125P - strzela :)

To auto kosztowało mnie 3200 - zakup nie najgorszy, jednak było w nim 'trochę' rzeczy do zrobienia :) Mianowicie:
- gumy stabilizatora przód
- filtr kabinowy
- filtr paliwa
- regeneracja tylnej belki
- mocowania amortyzatorów
- nowa chłodnica
- pompa wody
- kpl rozrząd
- pasek na alternatorze
- cylinderki hamulców tył
- wodziki zmiany biegów
- geometria, regulacje hebli itd

To chyba tyle. Za całą robotę mechanik wziął 1650 zł + regeneracja belki w zakładzie 650

Na ten moment mamy auto przygotowane nieco przez poprzedniego właściciela za łączny koszt 4850 +650 zł + 180 rejestracja, w zaokrągleniu 5650. Dałoby się tym już fajnie jeździć, ale miałem za dużo pieniędzy ;P

Pora na modyfikacje zakupione przeze mnie:
- zawieszenie KYB AGX - 1050zł, regulacja siły tłumienia z przodu 4 stopnie, z tyłu 8 stopni
- zapinki na maskę IRP - 40zł
- porządne śruby do kierownicy 20zł
- rękawice OMP KS-4 - 150zł
- młotek z nożem do pasów - 25zł
- dystanse na tył 25mm ze śrubami - 170 zł
- usunięty ABS - 0zł :)

Łączny koszt modyfikacji moich: 1450zł

Czyli obecny koszt auta to 7100zł. Wiadomo, za tę cenę mógłbym mieć jakieś cento, możliwe że dużo szybsze, wolałem jednak zostać przy nieco większym aucie dla własnego komfortu psychicznego, auto ma być też na co dzień. No i to w końcu 106, Loeb na tym latał :P

Tak poza konkursem, w ramach testu, zamówiliśmy Plastidip na lotkę, koszt 70zł - ale nie liczę tego do ogółu, to przyjdzie przy części wizualnej na którą się dopiero zanosi.

Na ten moment autem nigdzie nie startowałem, bo w zasadzie jutro skończę doprowadzać je do stanu w którym mogę śmiało rozpocząć trening, choć już na ten moment jestem w stanie powiedzieć że jest dużo szybszy niż mój były Golf...

Zastanawiam się nad startem w najbliższej, niedzielnej rundzie Grudziądzkiego Mistrza Kierownicy, obawiam się jednak o to, że nie znając dobrze auta szybko je uszkodzę. Myślę również nad pojawieniem się na treningu w Pile bodaj 18.09. Wszystko jeszcze do przemyślenia, jedno jest pewnie, informacje będą wstawiane na bieżąco :)

Masz pytania - śmiało, nie gryzę, coś tam też już wiem :)

Kończąc, zdjęcie tego nygusa - osobiście napatrzeć się nie mogę :D Wybaczcie że niewyraźne, jutro jak będzie chwila, zrobię ładniejsze :)

Miłej nocy :)

#rajdy #rajdy24 #motoryzacja #carboners #motorsport #kjs
Gumi5 - No dobra, między innymi na prośbę, a raczej propozycję @KORraN - zakładam aut...

źródło: comment_wjyvGgVrNXSOOWevYimdr9MermmXtm0A.jpg

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
@b2_spirit: Na pierwszy ogień, z techniczych, opony. Te co mam, wbrew temu jak wyglądają nie nadają się zbytnio ani na nawierzchnię suchą ani na mokrą, najlepszą dla mnie opcją byłyby chyba Extreme VR1 195/50/15. Następnie przeróbka mocowań foteli na w pełni załącznikowe i zmiana pasów na 3-calowe, najlepiej czteropunkty.

A jeśli chodzi o design - tata chce z niego zrobić reklamę swojej firmy, wujek ma zdolności - za parę stówek odświeżenie
  • Odpowiedz
@Comboman: bawić można się nawet prawie serią, jak ja Golfem, chyba nawet lepiej tak podłapać podstawy, będziesz wiedział czy to dla ciebie - niektórzy mają psychiczną barierę :)

@johnlocke-89: póki co nigdzie, pozwalam sobie na drogach publicznych, ale z solidnym rygorem - jestem świadomy że mogę kogoś swoją zabawą zabić, wobec czego nie ma mowy o ostrzejszym braniu ślepych zakrętów, lub ryzykowaniu, nawet wyprzedzam rzadko. Samodyscyplina dobra rzecz :)

@
  • Odpowiedz
@Gumi5: Nie do końca jestem w stanie sobie wyobrazić trening na drogach publicznych z zachowaniem bezpieczeństwa. Chyba, że mówisz o wyczuciu auta pod względem zmiany biegów, odpowiedniej pracy nóg itd. Bo raczej zakrętów to się nie potrenuje :D żółtodziób jestem także pierdoły mogę pisać.
  • Odpowiedz
@doublechin: a można, jak najbardziej. Jeszcze jak... Zależy jaka klasa w sumie, ile umiejętności i ile kasy

@johnlocke-89: wiesz, bezpieczeństwo własne to osobna sprawa, moje ryzyko. Chodzi mi o to, że szukam zakrętów gdzie mam widoczność na wejście, środek, wyjście i jeszcze trochę, tak aby móc zawsze zareagować, mieć miejsce nawet na zatrzymanie. Bawmy się, ale rozsądnie, przynajmniej względem innych.
  • Odpowiedz
@Gumi5 myślałem żeby tak właśnie zacząć, wypruć flaki, zamontować odpowiednie pasy No i oczywiście bez klatki anirusz, najlepiej chyba zacząć od kjs-ów ?
  • Odpowiedz
@Comboman: taak, takie pojeżdżawki. Ja tam klatki nie mam i w tej budzie jeszcze nie będzie - zwykle jest tak że tam gdzie klatki nie wymagają, nie rozwija się prędkości w których byłaby przydatna, natomiast tam gdzie jest wymagana - organizator chyba wie co mówi :)

Tak jak opisałeś to w sumie najtaniej, choć mam kilku znajomych, którzy zupełną serią jeżdżą na takie biedarajdy jak ja :P

IMAO do auta full
  • Odpowiedz
@b2_spirit: a jeszcze, może kiedyś wpadnie mod w skrzyni aby ją skrócić, wałek główny od Berlingo podobno pasuje plug and play, ale to długi temat jeszcze :)
  • Odpowiedz
@Gumi5 wiadomo, z każdym sukcesem coraz wyżej oraz coraz lepszy samochód, zmotywowales mnie cumplu, może kiedyś oblecimy jakiś os o puchar biedy
  • Odpowiedz
A jeśli chodzi o design - tata chce z niego zrobić reklamę swojej firmy, wujek ma zdolności - za parę stówek odświeżenie lakieru i za kolejne parę stówek prosta okleina reklamowa :D No i może poprawki w zderzaku, bo został trochę niedbale przerobiony dla lepszego chłodzenia.


@Gumi5: Błagam, pomogę wam w zaprojektowaniu tego. Niech to nie będzie kolejny kicz (,)

Nie obawiasz się tego że pewnie z
  • Odpowiedz
Na ten moment autem nigdzie nie startowałem, bo w zasadzie jutro skończę doprowadzać je do stanu w którym mogę śmiało rozpocząć trening, choć już na ten moment jestem w stanie powiedzieć że jest dużo szybszy niż mój były Golf


@Gumi5: mógłbyś trochę więcej napisać, gdzie startujesz, to są kjs'y czy takie eventy w stylu wspomnianego Grudziądzkiego Mistrza Kierownicy?
  • Odpowiedz
@Gumi5: Filtra kabinowego w tym modelu nie zmienisz, bo takowego tam nie ma. Zwykła gąbka, której w sklepie nie dostaniesz, musisz sobie dorobić, lub przeprać obecną. Miałem 2 106, łącznie ze sportem w 1,4 (sen sam silnik). Powodzenia, i gratuluje ładnego kanarka :D
  • Odpowiedz