Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@brmstufldigart: Wbrew temu co niektórzy twierdzą sama płukanka to za mało. Bardziej intensywna skrobanka i mocna chemia. Jak chcesz to podeślę linka do posta na forum w którym zdałem relacje ze zdjęciami.
  • Odpowiedz
@Jestem_Tutaj: Ciężko, ale tl;dr: Warto doczytać w necie przed zakupem i nie skazywać z góry tych silników na porażkę, bo wśród TSI/TFSI są silniki które dobiją do sporych przebiegów przy prawidłowej eksploatacji
  • Odpowiedz
@kondziow: Co się dziwić, statystyczny znaffca motoryzacji na tym portalu ma prawie pełnoletnie beemwu e46 w podtlenku gazu.
Btw. ja mam 1,2 TSI CZB, co prawda zrobiłem nim dopiero 55 tys w 2 lata więc nie mogę się wypowiadać o awaryjności tej jednostki. Wg. mnie grunt to lać dobry olej i wymieniać go co max 15k km, a nie jak producent twierdzi co 30 tys km.
  • Odpowiedz
@kondziow: dzięki. wolnossąca benzyna here, ale myślę nad czymś nowym i powiem tak.. 4 cylindry bez turbo + manual w moim przypadku to 230k+ i zero nieplanowanych wizyt w serwisie. Z nowych rozwiązań chodzi mi po głowie dsg/cvt i jakieś turbo i po prostu się cykam, że 150k nie nakulam
  • Odpowiedz
@kondziow:
K---a w końcu ktoś się dobrze wypowiedział...
A który lepszy, 1.8 czy 2.0? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Patrząc na spalanie, osiągi, problemy serwisowe (1.8 ma słaby łańcuch i napinacz? o ile pamiętam dobrze?).
  • Odpowiedz
@kondziow: po tak długim elaboracie tylko utwierdzasz moją niechęć do wideł ,zapytam wprost po co się męczyć wywalać dodatkowe pieniądze na serwis i części , a już gloryfikowanie nalotu rzędu 400k to po prostu dramat , 2 litry i 400k hmm i to jeszcze na najdroższych olejach i regularnych naprawach i konserwacjach - gdzie tu ekonomia się pytam ? pracować żeby mieć vweja ?to chyba już upośledzenie ?
  • Odpowiedz
iż w ostatnich 10 latach byłem użytkownikiem / miałem w najbliższym otoczeniu około 8 samochodów turbodoładowanych od VAGa


@kondziow: no i właśnie nie masz porównania do innych aut jak tylko VAG jeździłeś, bo w ostatnich latach inne marki zrobiły dużo lepsze silniki niż VW. Piszesz, że ktoś narzeka na TSI/FSI a nim nie jeździł, a ty co robisz? to samo, chwalisz tak te silniki, a innymi nie jeździłeś.
  • Odpowiedz
@sailor_73: Jeżeli najbliższa konkurencja, czyli F4R od Renault (który notabene bardzo lubię) lub T-Jety od fiata są świetne w opinii ludzi bo robią te 400 tysięcy to dlaczego TFSI przy tym przebiegu jest słaby? Porównuję jednostki z tego samego segmentu.
@ATR92: To że opisałem jednostki VAGa nie znaczy że nie jeździłem innymi. Wspomniany wyżej F4R jest mi bardzo bliski (i bardzo miło go wspominam z Megane RS), lubię
  • Odpowiedz
@kondziow:

ale wymiana pierścieni żeby silnik oleju nie brał, lanie drogiego oleju, czyszczenie dolotu, zaworów, wymiana szklanek i takie rzeczy co 50 - 80 000 km jak to napisałeś to nie kosztuje kilka złotych i nie są to eksploatacyjne rzeczy tylko wadliwa konstrukcja silnika. Eksploatacyjne rzeczy to filtry, olej, hamulce, opony, rozrząd.
  • Odpowiedz