Wpis z mikrobloga

Premiera Dungeon Rats odbyła się niemal tydzień temu i osiągnęła względny sukces, na Steam blisko 90% recenzji jest pozytywnych (ponad 88% na chwilę obecną), a w negatywnych ludzie narzekają jedynie na poziom trudności (widać są zbyt głupi żeby chociaż wybrać odpowiedni dla nich poziom trudności). Kilka informacji na temat samej gry znajdziecie poniżej:

Rozgrywka jest taktyczna, turowa, a do dyspozycji mamy zwykłe ataki jak i celowane w jakąś część ciała oraz specjalne ataki dostępne tylko dla konkretnej broni (np. nadziewanie włócznią, cios w aortę, knockdown, itd.).
Złożony system rzemiosła i alchemii - można samemu wykuć lepszą broń czy zbroję (gdy znajdziemy jakąś broń klikamy na nią prawym przyciskiem myszy i dodajemy schemat, do metalu potrzebujemy piec, do skóry, drewna i pancerzy podziemnych organizmów nie), sporządzić mikstury, maści i trucizny, a także poeksperymentować z greckim ogniem, kwasem czy czarnym prochem.
Do dyspozycji mamy 8 typów broni: sztylety, miecze, topory, młoty, włócznie, łuki, kusze i broń miotaną (od kamieni po oszczepy i rzucane topory), każda z wadami zaletami, co nie pozwala na nudę i zapewnia sporą grywalność
Świetny system kreacji postaci, zapewniający różnorodność, a przy tym zbalansowany
11 kompanów do zrekrutowania z czego w danym momencie możemy zabrać maksymalnie trzech (w zależności od charyzmy możemy wziąć 1, 2 lub 3 sojuszników, chyba że wybierzemy tryb "solo")
53 walki do stoczenia, każda wymagająca przyjęcia odrobinę (lub znacząco) innej taktyki niż poprzednia dzięki czemu nie grozi nam nuda
4 możliwe zakończenia gry

Co się zmieniło w stosunku do *Age of Decadence*?

Kierujemy drużyną, a każdy jej członek jest w pełni sterowalny
Rozmieszczenie wojowników podczas walki (flankowanie i inne strategie) jeszcze bardziej wpływają na rozwój bitwy
Przed każdą walką dostajemy pewne pole manewru jeśli chodzi o rozmieszczenie wojowników, (nie)odpowiednie rozmieszczenie niejednokrotnie przesądza o losach bitwy
Charyzma decyduje o liczbie i jakości kompanów (najlepszych zabierzemy tylko pod warunkiem wymaksowania tej charakterystyki), których możemy wcielić do drużyny i to właściwie jej jedyna funkcja (w paru miejsach są skill-checki, które mogą ułatwić nam niektóre walki, poza tym możemy dostać ciekawsze zakończenie
Punkty umiejętności są rozdzielane na poszczególnych członków drużyny, im większa drużyna tym wolniej zdobywamy wprawę w interesującej nas umiejętności
Dostajemy nowe bronie, zbroje i przeciwnicy
3 poziomy trudności: Nice Guy, Tough Bastard, Murderous Psychopath

Ja mam na koncie ponad 30 h i wciąż mi mało, ale nie jest to gra dla każdego. Przede wszystkim trzeba wiedzieć w co się pakujemy, tzn. nie dostajemy złożonego erpega w stylu Age of Decadence czy Arcanum, ale dungeon crawlera, w którym są walki, walki i jeszcze więcej walk. Momentami trafimy na jakiś skill check (inteligencji, charyzmy, siły, kondycji, itp.), ale generalnie "erpegowatość" sprowadzać się będzie głównie do dysponowania punktami umiejętności i głównych charakterystyk. Jeśli jednak komuś spodobało się Age of Decadence to tę grę powinien brać w ciemno, podobnie w przypadku fanów gier taktycznych jak Commandos, Desperados, Jagged Alliance czy Silent Storm.

http://store.steampowered.com/app/531930/

https://www.gog.com/game/dungeon_rats

Warto też wspomnieć, że trwają prace nad fanowskim polskim tłumaczeniem, a właściwie to półprofesjonalnym, bo pomaga dwóch zawodowych tłumaczy. Dzięki jednemu z nich "Boatmen of Styx" zostaną przetłumaczeni jako "Terminatorzy Charona" :D. Genialne. http://sjp.pwn.pl/slowniki/terminator.html

#gry #rpg #crpg #irontower
Bethesda_sucks - Premiera Dungeon Rats odbyła się niemal tydzień temu i osiągnęła wzg...
  • 12
@a_new_error: Mam wątpliwości, zapowiada się raczej na powtórkę z rozrywki pt. Pillars of Eternity, sporo fajerwerków i mało "erpegowatości". Radziłbym nie kupować w ciemno, obejrzeć jakieś streamingi/klipy z rozgrywki albo ściągniecie "dema". Ja gry na pewno nie kupię, nie ma turowej rozgrywki, a to co zobaczyłem na dostępnych filmikach mnie odstraszyło (dość słabe dialogi i walki, walki i jeszcze więcej walk, ale nie ma w nich większej taktyki, po prostu klikasz
Bethesdasucks - @anew_error: Mam wątpliwości, zapowiada się raczej na powtórkę z rozr...
@Bethesda_sucks:

w negatywnych ludzie narzekają jedynie na poziom trudności (widać są zbyt głupi żeby chociaż wybrać odpowiedni dla nich poziom trudności).


Bardzo lubię to, że studio kontynuuje tradycję pokazywania środkowego palca idiotom niepotrafiącym myśleć ani czytać.

Dzięki jednemu z nich "Boatmen of Styx" zostaną przetłumaczeni jako "Terminatorzy Charona" :D. Genialne.


Fatalne tłumaczenie. Przez film ze Schwarzenegerem to określenie będzie już tylko wywoływało uśmiech na twarzy, niezależnie od jego pierwotnego znaczenia.

Kiedyś
@NormanCroucher: Ta gra z założenia kierowana jest do ludzi inteligentnych, jeśli ktoś nie będzie w stanie zauważyć błyskotliwości tego tłumaczenia to powinien zmienić grę, bo nie tylko nie zna angielskiego, ale też i polskiego. Chociaż przyznam, że nie wiem czy to tłumaczenie zostanie ostatecznie użyte, na razie chyba są "Posłańcy Charona".
@Bethesda_sucks:

Tylko że wioślarze brzmią słabo jak na zabójców


I właśnie dlatego tak lubię tą nazwę. Można sobie nazwać gildię asasynów np. Zabójcy, ale to zupełnie nie ma polotu. Natomiast Wioślarze Charona czy Przewoźnicy Charona to nazwa która nie wprost sugeruje profesję, bo wymaga odrobinę wiedzy na temat mitologii. Początkowo gracz może nie rozumieć nazwy, ale to nie istotne, ważne jest że egzystuje teraz w świecie w którym NPC świetnie tą
@kurp: Ma, bo raz, że możesz zacząć od niższego poziomu trudności i stopniowo go zwiększać, a dwa, system jest podobny (zresztą parę rzeczy z DR zostanie wcielonych do AoD w następnym, prawdopodobnie ostatnim dużym patchu).