Wpis z mikrobloga

@1392c309a2da8ca65641315bf7dc62f2: To jest całkowita pojemność pamięci, nie ma czegoś takiego jak zewnętrzne biblioteki w C64. To tylko komputer + assembler no i oczywiście stacja dysków - 170kb na stronę (można używać dwóch stron dyskietki 5,25"). Stacja dysków ma co prawda 16kB i własny procesor - taki sam jak w kompie i czasem się z tego korzysta, ale głównie do przyśpieszania odczytu
nie ma czegoś takiego jak zewnętrzne biblioteki w C64


@xandra: Zależy czy liczysz Basic i Kernal. Jeśli tak, to jest to dodatkowe 16 kB kodu, który możesz użyć, no ale w demach to raczej się nie przyda – jedyne co tam mogłoby być przydatne to arytmetyka na 40-bitowych floatach i obsługa dysków, ale floaty są za wolne na demo, a obsługa dysków w Kernalu jest tragicznie wolna i autorzy zwykle używają
To ja dla równowagi dam coś na małe Atari. "Project M" to wolfenstino-podobna zajawka gry na Atari, działa na zwyczajnej maszynie bez żadnych ulepszeń. Projekt miał byc kontynuowany ale nie wiem w jakiej fazie się teraz znajduje - ludzie robią takie rzeczy hobbystycznie i czasami lata zajmuje im zebranie tego razem.
Pamiętajcie, że to działa na tym samym komputerze na którym graliście kiedyś w River Raid, Montezumę czy Boulder Dasha.
porucznikBorewicz - To ja dla równowagi dam coś na małe Atari. "Project M" to wolfens...
ech, podziwiam chłopaków, że im się jeszcze chce. natomiast prawda jest taka, że sporo rzeczy jest policzone / wyrenderowane najpierw na pc a potem przeniesione na c64. tak się robiło już w latach 90.