Wpis z mikrobloga

Wszyscy się wypowiadają w sprawie solgazu to i ja się wypowiem. Ja tę firmę traktuję jak powietrze, ani mnie nie ziębi, ani nie grzeje. Jednak nie potrafię zrozumieć tej nagonki, nie widzę tutaj żadnego zarzutu uzasadniającego takie gnębienie. Bo to jest gnębienie i to polskiej firmy. Podobnie było z Solarisem, bardzo szybko wykopki postarały się o rozpropagowanie złej sławy. Tymczasem taka afera VW była u nas niemal niewidoczna (jeśli brać pod uwagę liczbę znalezisk i ogólną popularność). Inni producenci też robią "niezależne" testy i każdy wie ile znaczą, dlaczego więc miałoby być inaczej w przypadku Solgazu? No ale różnica jest, bo firma jest polska, a nie niemiecka...
Zresztą już samo to, że reklamują ją jako "płyty bez płomienia" powinno dać do myślenia... Osobiście w życiu nie kupiłbym takiego wynalazku, ale to nie powód żeby robić antyreklamę. Babcie i tak nie kupią tak drogiej płyty, a jak kogoś stać na solgaz to raczej ma tyle oleju w głowie żeby wiedzieć w co się pakuje.

Dobrze to współgra z ostatnim znaleziskiem, którego większość nawet nie przeczytała (lub nie zrozumiała, co jest typowe dla gimbusów): http://www.wykop.pl/link/3541003/wojna-informacyjna-na-wykopie/

Plujmy dalej na wszystko co polskie, (((pewne osoby))) już zacierają ręce.

#solgaz #afera #aferasolgazu
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Bethesda_sucks: Opinia bordo więc wypada się ustosunkować.
IMO w chwili obecnej chodzi o to, że Pan od PR firmy Solgaz przedstawia się jako "Czarodziej marketingu i social media" a od lat stosuje marketing szeptany (a wręcz wrzeszczany) nieudolnie spamując po forach i grupach dyskusyjnych - zaklinając rzeczywistość jeśli chodzi o opinie ww. firmy. Nie rozumiem podejścia, dlaczego mielibyśmy przymykać na to oko. Bo polska firma? Argument do mnie nie trafia,
  • Odpowiedz
@Kapsel: Nie mówię, że nie widzę w tym nic złego (kolejny co nie umie czytać ze zrozumieniem), mówię że inne firmy robią to samo i jakoś na nich nagonki nie ma. Mówię, że jeśli ktoś bezkrytycznie podchodzi do opinii w internecie (szczególnie tych chwalących produkt) to jest frajerem, bo tak działają firmy. Żeby znaleźć w miarę niezależną opinię w necie trzeba się sporo naszukać, a jeśli się jednak jej nie
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: masz dowody, że inni robię to samo? bo ja nie. nie mówię, że nie robią - mówię, że zwykle nie mamy dowodów, a tu są podane jak na tacy. Nie jeden, nawet nie 5, tylko kilkanaście.
I chociażby z tego tytułu Solgaz i Biel powinni odpowiedzieć. Bo zostali na tym złapani i po to, żeby pokazać innym, że nie są bezkarni. Bo wiadomo, że się tego nie wyeleminuje, ale
  • Odpowiedz
mówię że inne firmy robią to samo i jakoś na nich nagonki nie ma.


@Bethesda_sucks: a jaka jeszcze inna firma tak właziła w dupę wykopkom, wmawiając, że jest się do bólu szczerym i maksymalnie uczciwym? Mało tego, uważam, że wykopki by wybaczyli ten szemrany marketing (ja na pewno), gdyby była w nim prawda, a nie kłamstwa. A jeśli nawet nie kłamstwa, to mocne naginanie rzeczywistości. Mimo wielu wad wykopowych pyskówek,
  • Odpowiedz
a jaka jeszcze inna firma tak właziła w dupę wykopkom

Odnoszę przeciwne wrażenie, tzn. wykopki się podlizywały albo plusowały byle g---o licząc na kubek albo inny długopis.

To Solgaz usilnie zabiegał o zostanie wielkim kumplem wykopków (co mu się udało), a potem okazało się, że ich okłamywał i wykorzystywał do marketingu.


@vostok: I tutaj wychodzi głupota i "lemingowatość" wykopków. Wcześniej szli za Solgazem niczym kuń z klapkami na oczach, teraz
  • Odpowiedz
Odnoszę przeciwne wrażenie, tzn. wykopki się podlizywały albo plusowały byle g---o licząc na kubek


@Bethesda_sucks: to już momencie szczytowej popularności Solgazu - wcześniej to on właził w d--y rozdając kubeczki i inny reklamowy szmelc.

Wcześniej szli za Solgazem niczym kuń z klapkami na oczach, teraz chcą być cool i robią coraz to głupsze
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: chyba zle porownanie do solarisa.
AFAIR tamta afera to bylo zdjecie przez moderacje na prosbe firmy AMA z pracownikiem Solarisa.
W bonusie autobusy, co jakis czas, same z siebie podsycaly/podgrzewaly/dolewaly oliwy do ognia #pdk samozaplonami. Nie pamietam zeby wtedy byl jakis straszny hejt na ta firme i wiadro pomyj, bylo oburzenie, bylo dodawanie znalezisk z polonacymi autobusami. Z reszta po czesci zasluzenie, bo te autobusy stare modele
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: marketing szeptany to praktyka bardzo nieuczciwa wobec klientów (pomijam już konkurencję) - z tym należy walczyć. Firmy które to robią muszą się nauczyć że igrają z ogniem robiąc takie rzeczy, w przeciwnym razie nie będzie można ufać żadnej opinii ani żadnym testom.
  • Odpowiedz
@Bethesda_sucks: Też stoję trochę z boku tego, mało tego, co nieco kiedyś zajmowałem się marketingiem internetowym. Marketing szeptany to nic nowego, każda większa firma to robi, mniej, lub bardziej. Solgaz robił to słabo i bardzo przypałowo, ale to zupełnie nie w tym rzecz i nie ma o czym gadać za bardzo.

Problem w tym, że ten ziomek od ich marketingu przeliczył się i przecenił wartość wykopu jako serwisu dla promocji
  • Odpowiedz