Wpis z mikrobloga

Nie ma opcji, żeby wśród tak dużej społeczności jak mirko nie było mechanika od #bmw - od zeszłego tygodnia mam problem z autem, jak ktoś ma pojęcie w serwisowaniu tych aut to niech odezwie się na priv. Za rozwiązanie zagadki oferuję dozgodnną wdzięczność ( ͡° ͜ʖ ͡°) a jak się uda rozwiązać do jutrzejszego południa to oferuję jakiś tani obiad z #pysznepl albo #pizzaportal

  • 29
@Jemigrant: @Pawel4freak: E46 330i. Opiszę krok po kroku. Tydzień temu byłem w trasie, stałem w korku i pękł mi zbiorniczek wyrównawczy - podobno jest to wada fabryczna i często je rozsadza. Auto trafiło od razu do mechanika, założony nowy zbiorniczek, mechanik odpowietrzał z pół godziny jak nie więcej - wszystko elegancko. Do domu miałem jakieś 400 kilometrów i po wymianie dojechałem bez problemów. Następnego dnia zrobiłem ok. 150 kilometrów i
I ma dniówkę 1,5 tysiąca do ręki, czytaj mechanik zarabia 30 tysięcy miesięcznie na rękę? W Polsce są trochę inne ceny niż w Anglii ;) No chyba, że obsługuje flotę Ferrari to może inna bajka.


@Plecakofil: to w Polsce zostali jacyś dobrzy mechanicy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@biskup2k: Ciśnienie w układzie jest. Korek ma 2 bar i ciśnienie robi się większe niż 2 bar i wywala. Temperaturę łapie i trzyma równo, jak mam pełny poziom to od złapania temperatury mija 15-20 minut i płyn zaczyna znikać, no i chwilę później wchodzi na czerwone z braku płynu w układzie. Co do pompy płynu chłodniczego to przyjrzę się jutro, chciałbym żeby to było to aczkolwiek wątpię.

@sorek: to czemu
to w Polsce zostali jacyś dobrzy mechanicy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@sorek: wszędzie są partacze i wszędzie znajdzie się jakiś "doktor" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Plecakofil: Jedź na kanał i szukaj wycieku, jest możliwość że pompa padła, a to że takie cisnienie duże to zapowietrzony układ.
@Pawel4freak: @biskup2k: No to jutro będą zabawy z tą pompą - dokładnie się przyjrzę. Zapowietrzony był faktycznie mocno, ale teraz w międzyczasie był już kilkukrotnie odpowietrzany.

@slonski_pieron: Masz rację - nie zawsze daje wynik pozytywny, ale olej nie zwiększył swojej objętości, nie widać żeby przedostawał się płyn, spalin nie czuć - generalnie żaden z objawów na to nie wskazuje. Na zimnym i na ciepłym chodzi równo na wszystkie gary.
@biskup2k: Jak się płynem zaleje i odpowietrzy to ogrzewanie działa tak samo wydajnie, z tym, że tak jak mówię - po 15-20 minutach jazdy z układu schodzi płyn, no i wtedy to już z nawiewu leci lód.

@slonski_pieron: wydechowi też się właśnie przyglądałem, w ogóle nie dymi, spaliny tak samo w normie - jest identycznie jak było w przeszłości.
@Plecakofil pompa wody do sprawdzenia, może mieć łopatki połamane albo coś innego w pompie. Zbiorniczek pękł bo wadą ale przyczyną była w układzie gdzie rośnie ciśnienie. Korek sprawdzałeś? Podmień z innego żeby go wykluczyć. Szukaj nie wycieku a osadu z płynu na przewodach. Płyn paruje i może nie widać wycieku.
@fordomaniak: Nie szukałem po płynie, tylko właśnie po osadzie ;) Nawet napisałem, że nie mogłem znaleźć charakterystycznego nalotu. Pompa wody była wymieniana 3 miesiące temu - nie z powodu konkretnej awarii, tylko łożysko trochę hałasowało, więc postanowiłem zapobiegawczo wymienić. Dlatego pompę wody wykluczam, poza tym jakby siadła to by chyba nie było ogrzewania w kabinie? A ogrzewanie jest.