Wpis z mikrobloga

Przewodnik po Rajdzie Monte Carlo
zapraszają #rajdy24, również do obserwowania tagu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Już tylko godziny pozostały do rozpoczęcia kolejnego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata. Tradycyjnie zmagania rozpoczyna nieprzewidywalny i co roku dostarczający wielkich emocji Rajd Monte Carlo. Najstarsza rajdowa impreza na świecie zgromadzi na tegorocznym starcie ponad 70 załóg, z których dziesięć pojedzie w zupełnie nowych samochodach klasy WRC.

Listę otwierają aktualni Mistrzowie Świata, Ogier i Ingrassia, którzy po wycofaniu się oficjalnego zespołu Volkswagena, skorzystają z nowego Forda Fiesty WRC. Kolejne dwa numery do kolejne załogi M-Sportu: Tänak, do którego po kilku latach przerwy powrócił Martin Järveoja, a także duet Evans / Barritt. Dla Brytyjczyka jest to powrót do „WuRCa” po rocznej przerwie w R5.

Kolejne numery to załogi Hyundai Motorsport. i20 Coupe poprowadzą Paddon z Kennardem, Neuville z Gilsoulem i Sordo z Martím. Do gry wraca Citroen Total Abu Dhabi WRT, który w pierwszych zawodach reprezentować będą Meeke/Nagle i Lefebvre/Moreau (w nowych C3 WRC) oraz Breen i Martin (w starszym DS3 WRC). Na końcu ostatnia z fabryk, czyli najmłodszy narybek mistrzostw: Toyota i jej małe potworki, czyli Yarisy WRC. A w nich rzadko kalkulujący Finowie, czyli Latvala/Anttila oraz Hänninen/Lindström. Prócz nich jedyni reprezentanci klasy WRC Trophy, Serderidis i Miclotte (w DS3 WRC).

Za samochodami najwyższej klasy ustawiono kierowców RGT Cup, a wsród nich nowy samochód (w trzech sztukach) – Fiat 124 Abarth Rally. Pojadą nim Delecour, Andolfi i Noberasco. Czy dadzą radę Dumasowi, który pojedzie w Porsche 997 GT3 RS 4.0? Zobaczymy już wkrótce.

Jedenaście zgłoszeń w WRC 2, wsród nich m.in. jeden z największych pechowców zmian zespołowych, czyli Mikelsen (Fabia), a także Kopecky (Fabia), Kremer (Fabia), Gilbert (Fiesta), Bergkvist (DS3). Są także Francuzi, znani z występów w autach klasy WRC: wielokrotny Mistrz Polski Bouffier (Fiesta) czy „nadzieja M-Sportu” z ubiegłego roku, Camilli (Fiesta). Warto pamiętać także o kilku nazwiskach niezgłoszonych w WRC 2, a jadących R5-kami: Abbring (i20), Tidemand (Fabia) czy Tempestini (DS3).

Kto wygra dany pojedynek? Zapraszamy do głosowania w TYPE-R Lidze na pojedynki Rajdu Monte Carlo 2017!

GDZIE OGLĄDAMY ZMAGANIA?

To pytanie zadaje sobie chyba każdy kibic. Wygląda na to, że w tym roku zabraknie relacji w Polsacie. Na osłodę pozostaje WRC+ (przy okazji… kod rabatowy na cały sezon to WRC2017, obniża cenę z 49,99 euro na 39,99) oraz relacje w Red Bull TV. Internetowa telewizja zaprasza na podsumowania w piątki o godzinie 22 (20-30 minutowy skrót z początkowych etapów z ciekawostkami prosto z parku serwisowego). Natomiast w sobotę najpierw przez 75-minut będziecie mogli śledzić zmagania na żywo zarówno z wewnątrz, jak i zewnątrz samochodów, żeby wieczorem móc obejrzeć kolejny 20-30 minutowy skrót z całego dnia. Niedziela przebiegać będzie pod znakiem 30-40 minutowego studia w parku serwisowym podsumowującego najważniejsze wydarzenia z całego rajdu. Przypuszczalnie sobotnie wejście na żywo zgra się z tym z WRC+, którego ramówkę podajemy poniżej.

Gdzie oglądać Monte w Red Bull TV? Tutaj!

Nasz serwis jak zwykle zaprasza na relację na żywo, którą znajdziecie tutaj.

Ramówka WRC+:
19.01, godzina 20:00 – OS 1 na żywo
19.01, godzina 22:00 – powtórka z OS 1
20.01, godzina 23:30 – podsumowanie etapu 1
21.01, godzina 12:00 – OS 12 na żywo
21.01, godzina 14:00 – powtórka z OS 12
21.01, godzina 23:30 – podsumowanie etapu 2
22.01, godzina 12:00 – OS 17 na żywo
22.01, godzina 14:00 – powtórka z OS 17
22.01, godzina 23:00 – podsumowanie etapu 3
22.01, godzina 23:30 – podsumowanie rajdu

Testowy Monte Carlo 2017: Ogier nie daje szans

Sébastien Ogier wykręcił zdecydowanie najlepszy czas na mierzącym 3350 metrów odcinku testowym przed Rajdem Monte Carlo 2017. Francuz pokonał o 4,2s sensacyjnie plasującego się na drugiej pozycji Andreasa Mikkelsena (w Skodzie Fabii R5). Trójkę uzupełnił kolega z zespołu Mistrza Świata, Ott Tänak (+6,1s).

Ogier wyjeżdżał na trasę trzykrotnie, Mikkelsen dwa razy, Tänak również trzy. Czwarty rezultat uzyskał kierowca Toyoty Yaris WRC, Jari-Matti Latvala (+7,1s, 4 przejazdy). Za nim uplasowali się Paddon (+7,7s, 3, Hyundai i20 Coupe WRC), Sordo (7,9s, Hyundai i20 Coupe WRC). Siódmy wynik uzyskał Hänninen (+8,5s, 3, Toyota Yaris WRC), ósmy Neuville (+8,8s, Hyundai i20 Coupe WRC). W dziesiątce znaleźli się także inni reprezentanci WRC 2 – Camilli (+11,3s, 3, Ford Fiesta R5) oraz Kopecky (+11,8s, 2, Skoda Fabia R5).

Z nowych samochodów klasy WRC najsłabiej radziły sobie Citroeny, choć mogła to być celowa zagrywka. Lefebvre w czterech przejazdach uzyskał najlepszy czas 2:35,0s, tracąc do Ogiera 16,9s, natomiast Meeke uplasował się dwie pozycje niżej, na dwudziestym miejscu (+17,9s).

#montecarlo #rajdmontecarlo #wrc #rajdy #motoryzacja
Pobierz
źródło: comment_HWosN7qcfYdIBHnFja9tg2qdIAH1O317.jpg
  • 6