Wpis z mikrobloga

hej Mirki
Właśnie rozpocząłem swoją przygodę z #javascript.
1. Witamy w tutorialu JavaScript. Nim rozpoczniesz, zainstaluj środowisko Git z którego będziemy korzystać.
2. Witamy w tutorialu Git setup. Nim rozpoczniesz, zapoznaj się z komendami unix z których będziemy korzystać.
3. Witamy w tutorialu komend unix, nim rozpoczniesz, zainstaluj środowisko wirtualne Linux.

Dobijcie mnie proszę.
#programowanie

Może jest tu też ktoś kto planuje kodować w js? Dobre rady na początek?
  • 34
@ugiugiugi: Możesz zacząć bez gita, aczkolwiek git to fajne i popularne narzędzie, więc warto je znać. Można z niego korzystać na windowsie, nie potrzebujesz linuxa do tego. Dodatkowo, jeżeli masz W10 to możesz sobie powłokę unixową zainstalować bez maszyny wirtualnej. Generalnie odpuść sobie maszynę wirtualną, bo szkoda na kombinowanie z tym czasu. Dograj basha dla win10, albo kompletnie olej na razie sprawę. To prawda, że linux jest spoko do programowania, ale
@Viters: Dzieki z podpowiedzi. Mam w7. Widzę że jest gitbash, a po instalacji komendy z tutoriala działają w CMD (jak na razie). Obiecałem sobie że przebrnę przez Gita, chociaż jak narazie nie jest łatwo :). Jak myśle o linuxie i o VIMie to jeszcze nie jestem gotów. A masz jakieś doświadczenia z dobrym IDE? Z artykułów wybrałem Visual Studio Code i zapowiada się dość dobrze?
@ugiugiugi: Visual Studio Code w wersji bez masy rozszerzeń to nie jest IDE, tylko edytor tekstu. Jednak jak najbardziej wystarczy, szczególnie, że rozszerzeń jest dużo i możesz w każdej chwili znaleźć coś, co jest Ci potrzebne. Nie musisz na siłę iść w Vima, bo to nie jest wymagane nigdzie. Korzystaj z takich narzędzi jakie Ci pasują, a nie jakie ktoś Ci każe używać. Git na użytek codzienny jest bardzo prosty, wymaga
@ugiugiugi: nie, mój prywatny ( ͡° ͜ʖ ͡°) Opanowanie gita na poziomie który pozwoli Ci zrozumieć czym jest i zrobić jakiegoś prostego commita na branchu to może 2-3h a będzie elementem pozwalającym Ci uniknąć zostania kimś kto nie rozumie podstawowych rzeczy wymaganych w dowolnej pracy. Do tego może pozwoli Ci uniknąć złych nawyków nabranych na samym początku.

Oczywiście można iść od samego początku i wyjść od assemblera
@epi: @Viters: kurcze dobre to. Ale chyba zaczne od lokalnego IDE. Mam wrażenie że muszę ogarnąć dobrze podstawy (i tego nieszczęstnego GITa) by w dłuższej perspektywie czasu dobrze rozumieć JS.
@Viters: dzięki, tak też zrobie
@xetrov: Szukam optimum (nie za bardzo low level, ale też zrozumieć co i jak). Z tym Gitem widze że jest bardzo dużo rzeczy wokoło które niby proste dla doświadczonego zajmują im dużo czasu
@veranoo: niby miałem, bawiłem się długo w GameMakerze (kodowanie) i popełniłem kilka appek. Ale zamiast Gita sobie kopie robiłem, a IDE juz miałem, a debugera nie rozumiałem. Właśnie postanowiłem to nadrobić i wrócić do podstaw.
@ugiugiugi: git jest stosunkowo prosty do nauczenia, podstawy w sensie, stworzenia repo, commit, remote np do github i na końcu push. A co do JS, musisz poznać syntax, jak się tworzy zmienne, metody (funkcje), poznać ich zasięg (scope), pamiętaj w JS prawie wszystko jest obiektem. Potem to manipulacja drzewkiem DOM, tworzenie, usuwanie, modyfikowanie elementów. Ogólnie JS, jak każdy język programowania ma tyle możlwości że poznawanie go zajmuję lata.( ͡° ͜