Wpis z mikrobloga

#morele #serwis #uokik #zalesie

Hej!

Moja walka z Morele nadal trwa. Wątpię, że więcej jak jedna osoba śledzi to co tutaj wypisuję na ten temat, ale co tam. Wyżalę się.

A więc tak w skrócie, oddałem kartę graficzną do serwisu morele 05.12.2016, i do dnia dzisiejszego nadal nie mam jakichś konkretnych informacji, odnośnie tego co się z nią dzieje.

Link do moich poprzednich wpisów jeśli komuś chciało by się czytać:
1. http://www.wykop.pl/wpis/21914375/morele-pcmasterrace-porada-serwis-mirki-potrzebuje/
2. http://www.wykop.pl/wpis/22032891/prawo-rekojmia-morele-mirki-mam-pytanie-05-12-2016/

Planuję w poniedziałek udać się do Rzecznika Praw Konsumentów i przedstawić moją sytuacje.
Żeby dobrze się przygotować zrobiłem screen wszystkich wymienionych wiadomości między mną a Morele, wykonałem również spis "akcji", z datami, screen i spis zamieszczam poniżej.

Spis:

Data (DD.MM.YYYY) Akcja
05.12.2016 Oddaniej karty graficznej w ramach rękojmi z żadaniem wymiany do Netpunktu przy metrze Stokłosy
15.12.2016 Wyrażenie zgody na naprawę towaru, zamiast wymiany.
Około 18.12.2016 Wysłanie mojej karty do ich "Centralnego Serwisu"
22.12.2016 Poinformowanie mnie, że karta graficzna zostanie odesłana do serwisu Producenta w celu dokładnej diagnozy.
09.01.2017 Moja pierwsza wiadomość z pytaniem co się dzieję z moją kartą.
10.01.2017 Odpowiedź Morele, mówiąca o tym, że nadal nie dostali informacji od serwisu producenta
23.01.2017 Moja kolejna wiadomość do Morele, z pytaniem co się dzieje z moją kartą
26.01.2017 Odpowiedź Morele, zapewniająca, że w następnym tygodniu dostanę szczegółowe informacje dotyczące ekspertyzy wykonanej przez zewnętrzny serwis producenta
01.02.2017 Mój pierwszy telefon do Morele. Zostaje powiadomiony o tym, że sprawa zostaje zgłoszona do "kierownika", i że jutro (tj. 02.02.2017), zostaną mi przekazane informacje o tym co dzieje się z moją karta graficzną.
02.02.2017 Nie dostaję żadnej informacji, wbrew wczesniejszym zapewnieniom.
03.03.2017 Wykonuję dwa telefony do Morele, przy pierwszym nie dowiedziałem się niczego nowego. Przy drugim, Pani z infolini powiedziała, że zadzwoni do mnie pod koniec dnia i powie czego udało się jej dowiedzieć. Żadnego telefonu nie otrzymałem.
03.03.2017 Nie dostałem też żadnej informacji, wbrew zapowiedziom z dnia 26.01.2017.

Podsumowanie:
Karta graficzna jest u Morele od dnia 05.12.2016 aż do teraz. Co daje około 43 dni roboczych na rozwiązanie zgłoczenia, przekazanie jakiejkolwiek konkretnej informacji. Kilku krotnie zostałem zapewniony o tym, że niezwłocznie dostanę jakąs informacje o tym co się dzieje z moja kartą, co sie tak naprawdę popsuło, czy da się to w ogóle naprawić, ile jeszcze będe musiał czekać.

Mirki, myślicie, że to wystarczy na owocną wizytę w UOKiK?

Trzymajcie, kciuki. Jeśli ktoś byłby zainteresowany dalszym przebiegiem sprawy mogę informować.

Pozdrawiam.

Wołam @Mariomen
Dynamiczny_Edek - #morele #serwis #uokik #zalesie

Hej!

Moja walka z Morele nada...

źródło: comment_E0MZcDA3fqMKkqmE5My0tFlqwkisMBbe.jpg

Pobierz
  • 26
Ja bym po prostu wysłał pismo z tytułu rękojmi. Od czasu odebrania pisma mają 14 dni na odpowiedź. Ja tak u nich zrobiłem to po 14 dniach nie wiedzieli gdzie jest paczka, ale ustawowo stracili już czas na odpowiedź i moja reklamacja musiała być uznana.
@WhyCry: Oni podjeli działania w związku ze zgłoszoną przeze mnie rękojmią. Prawnie czas na wykonanie działań "naprawczych", czy też wymiany nie jest określony. Niestety... Jedyne co jest napisane w tym temacie, że ma być to wykonane w "rozsądnym czasie". Druga rzecz, że próbowałem się powołać na ich zapis w przypadku gwarancji, że mają 30 dni roboczych na zrealizowanie zgłoszenia, według nich ten rękojmia nie podlega temu zapisowi.
@Dynamiczny_Edek:

1. Jesli cie intersuje status naprawy to pisz do producenta karty a nie sklepu. Masz nr RMA, sprawdz warunki gwarancji producenta. Sklep jest pośrednikiem. Jeśli chcesz rekojmi to wtedy jasno to wyrażasz i tu rzeczywiscie sklep jest stroną.
2. W tym wypadku pisał bym im normalne listy. Najlepiej 1 dziennie. serio i powołać sięna ustawę, że mają odpowiedzieć w ciagu 14 dni.
@Dynamiczny_Edek: gwarancja producenta, towar niezgodny z umową i rękojmia to 3 różne metody reklamowania towaru. Po 14 dniach po zgłoszeniu reklamacji z tytułu rękojmi MUSZĄ spełnić twoje rządanie (o ile są w stanie stwierdzić, że reklamacja jest nieuzasadniona). Brak odpowiedzi = uznana reklamacja. Nie ma tu żadnych 30 dni, tylko 14 i koniec. Twoim błędem było proszenie o nową kartę. Pownienieś prosić o zwrot pieniędzy.
Tak poza tym to należało wysłać
towar niezgodny z umową i rękojmia


@WhyCry: Od 25.12.2014 jest to jednoznaczne.
Pisma nie musiałem wysyłać, postąpiłem według ich zaleceń dla towarów sprzedanych po 25.12.2014.

Muszę jeszcze poczytać na temat terminów o których piszesz.

Co do proszenia o zwrot pieniędzy, przy pierwszym zgłoszeniu mogą się spokojnie wypiąć, mają takie prawo.
@Dynamiczny_Edek: Mogą się wypiąć jeśli mają jakieś uzasadnienie. To ich obowiązkiem jest potwierdzenie, że wada towaru nie była nabyta. W przypadku procesorów/GPU to prawie niewykonalne w 14 dni bez fachowców (serwisant tego nie stwierdzi).
Wysłanie pisma daje ci potwierdzenie odbioru i to jest twój dowód, że od czasu odebrania mają 14 dni na odpowiedź. Po tym czasie nie musisz nawet pytać co z twoją rękjomią, tylko od razu, że chcesz wypełnienia
Product PR Manager Central Eastern Europe

@KwasneJablko: Myślisz, że taką osobę obchodzi, co dzieje się między mną a Morele, gdzie kupiłem niereferenta firmy Inno3D, a nie "czysty" produkt nvidii??

W sumie co mi tam. Wyślę maila w poniedziałek, w weekend mój mail może zostać zakopany wśród innych wiadomości.
@Dynamiczny_Edek: takie cos znalazlem

gdyby Inno3D miało jakikolwiek support (jeszcze nigdy nie odpisali mi na maila) i ich gwarancja była w jakiś sposób określona bo nie można nic o jej warunkach wyczytać na stronie producenta (w tej sprawie support też milczy) a długość realizowania gwarancji w środkowej Europie jest na poziomie legendy o Asusie z okresem 3-4 tygodni... gdyby nie te dwie kwestie to by 980 w preorderze został zamówiony a