Wpis z mikrobloga

#programowanie #unity3d troche #gamedev

Pisze sobie generator mapy do gry. Losuje taki biały szum a później w kilku krokach to normalizuje jak na pic rel ale powstają mi takie "bańki" lub nie połączone fragmenty mapy. W jaki sposób mogę to wykryć programowo żeby później usunąć? Wydaje mi się że to istotne więc pisze. Mapę trzymam jako tablice jednowymiarową jedynek i zer (zero czarne).
źródło: comment_YSf85eGzEoV9HOPxqyv7Zhn9l8Z3mSEy.jpg
  • 7
@howking:
czyli taka tablica
[000 010 000]
przedstawia taką wyspę:
000
010
000
?

a np. taka
[1000 1010 1000]
1000
1010
1000

i chcesz usuwać tą jedynkę otoczoną ośmioma zerami? Najprościej byłoby dać warunek na niedopuszczanie takich [010] odcinków w tablicy jednowymiarowej. A jak nie wykrywanie punktu przez otoczenie ośmioma zerami i wtedy zerowanie go.
@Jojne_Zimmerman: tablice mam tak jak piszesz

Normalizuje to tak że jadę po kolei każdy punkt i sprawdzam jeżeli nad i pod jest taki sam kolor to pomiędzy mini ma być taki sam i to samo z prawo, lewo. Ale to doprowadza do sytuacji że tworzą się wyspy bez połączenia pokolorowany pic rel w załączniku. Pokolorowałem ręcznie. Innymi słowy jak pokolorować programowo?
źródło: comment_pmnspdMD2wb6o3hV23Oau4oKjjtfugEX.jpg