Wpis z mikrobloga

Przełom wieków. Żywa reklama ,,ludzika Michelin" inaczej Bibendum. Pomysł narodził się w 1894 roku w głowach braci Andre i Edouarda Michelin. Widząc, na wystawie handlowej w Lyonie, stos wież rowerowych opon powzięli koncepcje która nie dawała im już spokoju. W cztery lata później spotykają znanego w świecie reklamy rysownika o pseudonimie O'Galop. Bazując na innym projekcie tego samego artysty stworzono grubawego człowieczka w karykaturalnych binoklach poddanemu właściwej obróbce na potrzeby rynków. I tak w wersji brytyjskiej raczył się cygarem oraz pucharkiem wypełnionym potłuczonym szkłem, za hasło mając parafrazę utworu Tennysona ,,„Moja siła jest siłą dziesięciu, ponieważ moja guma jest czysta”. Na Półwyspie Apenińskim otaczał się urodziwymi kobietami, a w Afryce Południowej zagrał beduina. Pozostaje odwieczne pytanie dlaczego jest biały? Nie jest to w żadnym wypadku rasistowski wybryk handlowców doby końca wieku, ale wynika z koloru opon stosowanych w tamtym czasie. Dopiero na początku XX stulecia do gumowej mieszanki poczęto dodawać dawkę sadzy, co skutkowało czarnym zabarwieniem opon.

Zapraszam na moją stronę po więcej : https://www.facebook.com/Wszystko-co-chcieliby%C5%9Bcie-wiedzie%C4%87-o-XIX-wieku-ale-bali%C5%9Bcie-si%C4%99-zapyta%C4%87-173332356505007/?ref=aymt_homepage_panel

#historia #historiajednejfotografii #wszytskooxix #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne
Gneissenau - Przełom wieków. Żywa reklama ,,ludzika Michelin" inaczej Bibendum. Pomys...

źródło: comment_AvmegLQhNd4FVvlie9qdQpeqJH5zwMvJ.jpg

Pobierz
  • 4