Wpis z mikrobloga

Tokio- od kilkunastu lat w stolicy Japonii obowiązuje zakaz wjazdu samochodów z silnikami diesla do miasta ze względu na to, że diesle o wiele bardziej zanieczyszczają powietrze niż inne auta. Berlin czy inne normalne stolice mają duże ograniczenia (ekostrefy) odnośnie wjazdu samochodów z silnikami diesla czy w ogóle starych samochodów do miasta, tylko idiotyczna Warszawa i cała Polska wciąż wpuszcza smrodzące samochody, których rakotwórcze spaliny powodują ciężkie choroby i śmierci ludzi co roku w Polsce. Brak słów na to...

#japonia #polska #ciekawostki #warszawa #tokio #samochody #motoryzacja #polityka #prawo #zdrowie #ekologia #nauka
johanlaidoner - Tokio- od kilkunastu lat w stolicy Japonii obowiązuje zakaz wjazdu sa...

źródło: comment_m8d8i0040u2eko3PJCKKeGQWwRVf8757.jpg

Pobierz
  • 22
@johanlaidoner: w Japonii mają też inne przepisy, np zeby zarejestrować auto musisz udowodnic ze masz gdzie parkować do tego najpopularniejsze pojazdy to kei-cary czyli torby na zakupy z kołami. W Europie nie ma obostrzeń z wjazdem do miast samochodow z silnikiem diesla spełniającym określone normy EURO, najbardziej surowe regulacje ma londyn, który ma dwie strefy (jedna LEZ nakłada obowiązek rejestracji pojazdow w systemie ale większość diesli po 99 jest dopuszczona bez
@Kayleigh: Oczywiście, że głównym sprawcą zanieczyszczenia powietrza w Warszawie (jak i w całej Polsce) są piece w domach jednorodzinnych na terenie miasta i w okolicznych miasteczkach, jednak spaliny również są bardzo istotnym źródłem zanieczyszczenia, szczególnie w centrum. 10% mówisz (jest tego trochę więcej), ale to bardzo dużo. Dlatego konieczne jest:
-wprowadzenie zakazu wjazdu do poszczególnych stref w mieście określonych aut- tzw. ekostrefy wzorem Berlina
-podwyższenie opłat za parkowanie
-rozbudowana sieci tramwajów
@Singularity00: Tak, ale cały czas trzeba dążyć do czystego powietrza nawet jakby rozwiązano problem pieców i tym co się pali.
Np. Sztokholm ma najczystsze powietrze ze stolic UE, ale cały czas stara się je jeszcze bardziej poprawić, teraz testuje się tam przejście w 100% na elektryczne autobusy.
@johanlaidoner: najzabawniejsze jest to, że kretyni twojego pokroju optowali za "ekologicznymi" dieslami w szwecji/norwegii, bo niska emisja CO2,i mniejszy wpływ na klimat.
Wyszło jak zawsze na odwrot.
@johanlaidoner: jasne ale nie na zasadzie wyrzucania aut z miast poprzez absurdalne ceny parkingów bo takie działania zabijają te centra na rzecz galerii :D
Z eko infrastrukturą jest ten problem, że jest drożej + wcale nie jest sprawdzona.... moje miasto dostało 40 hybryd autobusów i co rusz jakieś się psują i za nie zgadnij co wyjeźdża... stare Many albo zastępcze ikarusy :D
Nie lepiej mieć więcej nowych autobusów z normą euro6+?
@johanlaidoner: no fajnie tylko najpierw przetestujmy, potem wdrażajmy kosztem zakupu normalnych autobusów, które przecież mają normę Euro6, co do której nie można mieć eko zastrzeżeń.

Problem, jaki ja widzę to działanie ekologów, którzy za cel nie obrali sobie 15-30 letniego złomu tylko nowoczesne auta spełniające absurdalne eko normy. Zamiast walczyć z transportem prywatnym należy zrobić to co Niemcy: dopłaty do zakupu nowych aut (w dowolnej formie np. zwrotu akcyzy etc) a