Wpis z mikrobloga

Mireczki z #banggood #gearbest i wszystkich innych sklepów obsługujących płatności #paypal

tl;dr !jak odzyskałem kasę za niesprawny tele z bg

19.08.2016 postanowiłem zakupić smartfona #meizu m3s w wersji 2/16 z banggooda za jedyne 124,49$ i ponad 2k kt. Czekałem 1,5tygodnia na wysyłkę, po kolejnych 3 paczucha dotarła, matka bezvatowska była łaskawa. Pierwsze wrażenie bomba, design i wykonanie przednie, znajomi którzy Cię pytają czy to ajfon ( ͡° ͜ʖ ͡°) To nic że siedzisz ze 3h na ruskich forach żeby wgrać soft Global ale uznajesz że było warto.
Większych zastrzeżeń nie miałem, może aparat mógł być lepszy ale na sprzęt za równowartość 5 Jagiełłych nie mogłem się dużo czepiać.

Mija ok. 4mc - odczuwam battery drain, faktycznie sam system wcina większość aku. No to factory reset i do pracy rodacy. I tu zaczęły się problemy - losowe resety, bootloopy, problemy z wybudzeniem ekranu, delikatne spowolnienie. W którymś momencie przestaje działać największa zaleta tego telefonu czyli przycisk mtouch. Dla nie znających tematu telefon ma jeden przycisk fizyczny pełniący rolę przycisku home, wstecz(poprzez dotknięcie bez wciśnięcia) oraz czytnik linii papilarnych. Działał tylko fizyczny home. Spróbujcie sobie to wyobrazić: chcecie wykonać akcję wstecz, ale nie macie przycisku, trochę lipa. W tym przypadku powierzchownie problem rozwiązało użycie pływającego przycisku smarttouch. Dawało radę, pozwalało na inne fajne opcje, po przesiadce na inny smartfon bardzo brakowało mi tego.Wygoogluj i dowiedz się że problemy z przyciskiem to defacto wada fabryczna.

Do rzeczy - problem z przyciskiem home rozwiązany, pozostaje niestabilne działanie(czasem ponad 20x na dobę musiałem resetować telefon), zmiana softu nic nie dawała. Wiedz że banggood często oferuje zwrot kasy za naprawę w lokalnym serwisie. Postanowiłem zbadać grunt: spośród 3 serwisów jeden odmówił wykonania naprawy, inne 2 oferowały naprawę na moją odpowiedzialność. Problem jest taki że przy wymianie przycisku bardzo często pęka digitizer, więc do kosztów naprawy trzeba jeszcze doliczyć komplet digitizer+lcd. Naprawy oczywiście płatne, w jednym z serwisów koszt samej usługi to ponad 100zł, przycisk ok. 60zł przy sprowadzaniu z cn. Do tego nierozwiązane problemy z ogólnym działaniem. Pora na reklamację.

Podejście 1
Mail do banggood. Tl;dr z wyjaśnieniem sytuacji. Odpowiedź: wyślij do nas przekażemy do serwisu. Lecę - ponad 2mc czekania, brak gwarancji naprawy(a w sumie brak gwary, wgranie innego softu wyłącza gwarę bg; żeby było śmieszniej factory reset czy apdejt softu chińśkiego powoduje wykrzaczenei się tłumaczenia i usług gplay). Do tego zaadresuj paczkę wraz z deklaracją- palę się do tego.

Podejście 2
Paypal i ta słynna ochrona kupujących. Zgłaszam spór. Opisuję to co w mailu i czekam.
No siema dostałeś przecież maila, wyślij nam sprzęt i się nim zajmiemy.
Odpisałem że te rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje ze względu na koszty i czekam na inną propozycję.
Yyyy no dobra napraw tele w lokalnym serwisie, my Ci oddamy hajs
Nie da się, tak powiedział serwis + pismo z serwisu
Cisza

Podejście 3
Przekształcenie sporu do rangi roszczenia(najwyższa "instancja" w ochronie paypala). Fail 1: przy opisywaniu zgłoszenia nie wyłacz keepassa - wyślij ułamek jednego zdania. Zapowiada się dobrze
No dobra - oddamy Ci 50$ i zamykamy roszczenie.
To mi nic nie da. Przekazuję sprawę do rozpatrzenia przez pracowników PayPala. Po kilku dniach otrzymuję info że kwalifikuję się na pełny zwrot kasy po odesłaniu przedmiotu.
Pakuję ten szrot, foliuję i wysyłam. Taka przyjemność kosztuje mnie 29,30cbln i to tylko dlatego że całość ważyła 0,48kg. Przy większej wadze bardziej opłaca się wysłać worek z flagą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#beka z #pocztapolska: 2k17 i dalej naklejaj znaczki z nominałami. No ale znaczki odpadną, ja tu muszę panu przylgę rozciąć i nasze piękne znaczki nakleić. #fucklogic
Z adresem jakoś sobie poradziłem aczkolwiek łatwo nie było.
Podałem numer śledzenia PayPalowi i czekam dalej. Fail 2: podaj tracking bez jednej cyfry=PSZYPAU
I tu trochę #banggoodcwel - dostałem opis jak oznaczyć na zewnątrz paczkę dopiero po podaniu nr śledzenia PayPalowi
Pisz maile, ok, dołączymy to do dowodów.
Po ok 1,5 tygodnia mail z prośbą o przesłanie skanu potwierdzenia nadania. No problemo - poszło.
Dziś nastąpił przełom - ostatecznie rozstrzygnięto sprawę na moją korzyść i otrzymam moje dolany.

Całość trwała ponad 2mc - aczkolwiek było warto przebrnąć przez całą procedurę.

Tymczasem wyleczyłem się czasowo z chińskich telefonów i przerzuciłem się na s7 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jakby ktoś miał pytania chętnie odpowiem. Wołam @znikajacypunkt bo też boryka się z reklamacją #banggoodcwel

Przepraszam jeśli jest chaotycznie

PS. Dziękuję Pan @AliPaczka za pomoc merytoryczną

  • 16
Pakuję ten szrot, foliuję i wysyłam. Taka przyjemność kosztuje mnie 29,30cbln i to tylko dlatego że całość ważyła 0,48kg. Przy większej wadze bardziej opłaca się wysłać worek z flagą ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@CzerwonyPuchacz:

trzeba bylo skorzystac z ochrony paypalowskiej - zwracaja koszty odeslania przedmiotu do 120 zeta :]

#beka z #pocztapolska: 2k17 i dalej naklejaj znaczki z nominałami. No ale znaczki odpadną, ja tu muszę
@sylwek2k: I znać regulamin PayPal

13.4 Jaki jest zakres Ochrony kupujących w systemie PayPal?


Jeżeli Roszczenie zostało rozstrzygnięte przez system PayPal na korzyść Użytkownika, firma PayPal zwróci mu tylko pełną cenę zakupu przedmiotu oraz pierwotne koszty wysyłki.

Firma PayPal nie zwraca kosztów wysyłki poniesionych przez Użytkownika w związku z odesłaniem przedmiotu znacząco niezgodnego z opisem do sprzedającego lub do innego podmiotu wskazanego przez firmę PayPal. Jeśli sprzedający przedstawi dowód, że dostarczył
@sylwek2k: Pędzę, bede specjalnie ryzykował bana na zwrot kosztów dla kilku cbln XD

Wszelkie Żądania zwrotu pieniędzy zawierające błędne lub fałszywe informacje lub dokumenty również zostaną odrzucone. W takiej sytuacji może zostać wykluczona możliwość skorzystania przez Użytkownika z Usługi, a wszystkie należne mu korzyści związane z Usługą mogą zostać anulowane. O zawieszeniu lub anulowaniu zawieszenia uprawnień do korzystania z Usługi firma PayPal powiadomi Użytkownika pocztą e-mail.
Pędzę, bede specjalnie ryzykował bana na zwrot kosztów dla kilku cbln XD


@CzerwonyPuchacz:

Czyli czekaj. Potrzebuje cos wyjasnic.
Paypal reklamuje sie na stronie glownej, ze zwraca koszty odeslania przedmiotu, jak ci sie chocby przedmiot nie podoba, nie mowiac o przedmiotach niezgodnych z zamowieniem (o innych wlasciwosciach niz byly podane na aukcji) czy niepelnowartosciowych.
Ludzie korzystaja z tego zwrotu i nikt nie dostaje bana, a wrecz zachecenie do dalszego korzystania z uslugi.