Wpis z mikrobloga

Mirki mamy dla was pierwszą część FAQ, czyli najczęściej zadawanych pytań. Nie wszystkie pytania zostały jeszcze opracowane, więc za jakiś czas pojawi się kolejna część. Uważamy, że osoby, które nigdy nie kupowały w naszym sklepie lepiej poznają ten proces i znajdą odpowiedzi na wszelkie nurtujące ich pytania.

1.Czym jest Gearbest.com?
GearBest to sklep internetowy specjalizujący się w urządzeniach elektronicznych, gadżetach i akcesoriach. Nasza firma ma siedzibę w Shenzen w Chinach i zatrudnia ponad 2 000 pracowników. Dzięki lokalizacji w sercu największego centrum produkcyjnego na świecie, GearBest oferuje innowacyjne produkty, niekiedy jeszcze przed rynkową premierą, w wyjątkowo konkurencyjnych cenach.

2. Czy zamawianie produktów z Chin jest bezpieczne?
Każdy z produktów objęty jest roczną gwarancją, o ile w opisie nie podano inaczej. Jeśli nie jesteś zadowolony z zakupu, możesz również zwrócić produkt w ciągu 45 dni.

3. Jakie formy płatności dostępne są w sklepie?
Akceptujemy płatność kartą kredytową (Visa, MasterCard) oraz przez PayPal. Jeżeli nie chcesz płacić kartą, to konto Paypal można najpierw doładować poprzez szybkie przelewy z największych polskich banków (dobrze znane użytkownikom allegro) i zapłacić saldem, którym doładowałeś konto PayPal. Cała operacja jest darmowa i zajmuje kilka minut.

4. Czy do sklepu będzie wprowadzony inny system szybkich płatności jak Przelewy24, DotPay czy PayU?
Decyzja w tej sprawie nie jest jeszcze podjęta, jednak przyjrzymy się tym systemom bliżej. O szczegółach będziemy informować na naszym oficjalnym koncie.

5. W jakiej walucie mogę dokonać zapłaty?
W serwisie Paypal można płacić w złotówkach, w dolarach, euro, funtach brytyjskich i w innych walutach. W przypadku płatności kartą lub PayPal operator płatności dokona automatycznego przeliczenia. W sklepie GearBest można ustawić przeliczanie waluty na złotówki. W tym celu należy kliknąć przełącznik “Ship to/Currency” znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu i wybrać z listy naszą walutę: “Poland/Zł”.

6. Czy PayPal jest bezpieczny?
Jest to chyba największy system internetowych płatności międzynarodowych, a używając PayPala gwarantuje on nam ochronę kupującego i w przypadku sporu zawsze “trzyma” stronę kupującego.

7. Nie jestem zadowolony z zakupu chce otworzyć spór na PayPal.
Jeśli otworzysz spór w PayPal na niedostarczony towar, GearBest zwróci koszt zamówienia.
Jeśli otworzysz spór w PayPal na towar, który został dostarczony, GearBest zwróci pieniądze w momencie, gdy zamówione produkty dotrą z powrotem do GearBest.Radzimy skorzystać z opcji sporu w PayPal tylko w przypadku, gdy oczekujesz zwrotu pieniędzy. W przeciwnym razie może to opóźnić dostawę towaru, aż do ostatecznego rozpatrzenia reklamacji. Daje to każdemu z Twoich zamówień dodatkowe zabezpieczenie.Paypal w Polsce oferuje dodatkową opcję ochrony kupujących, zapewniającą zwrot całości kosztów odesłania przedmiotu, w przypadku gdy zamówiony towar nie spełnia oczekiwań. Jest to usługa bezpłatna i dotyczy wszystkich kategorii produktów oraz magazynów z których zamówiono towar. Opcję tą należy aktywować na swoim koncie Paypal, korzystając ze strony programu ochrony kupujących Paypal. Na stronie można znaleźć również szczegółowe zasady korzystania z tego zwrotu. Jest to nieskomplikowany proces i polega on na wypełnieniu formularza online i dodaniu wymaganych dokumentów. Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, Paypal zwraca środki w ciągu 5 dni roboczych.

8. Jaki jest czas dostarczenia przesyłki do Polski od momentu złożenia zamówienia?
Na czas dostarczenia przesyłki ze sklepu do klienta składają się trzy etapy. Każdy etap zależny jest od kilku czynników, jednak zazwyczaj czas dostarczenia przesyłki waha się od 2 do 5 dni przy najszybszej, ale i najdroższej przesyłce kurierskiej lub od 15-25 dni przy najwolniejszej darmowej przesyłce nierejestrowanej.

9. Jak wygląda proces realizacji całego zamówienia?
Trzy etapy, które przechodzi każda przesyłka zamawiana w naszym sklepie to:
a) Przygotowanie i wysłanie przesyłki przez sklep - Po złożeniu zamówienia przez klienta sklep musi przesyłkę zarezerwować na swoim magazynie, a następnie przygotować do wysyłki. Jeżeli jakiś przedmiot jest bardzo popularny zdarzają się sytuacje, gdzie towaru jest mniej niż oczekujących zamówień, więc czas wysyłki może się wydłużyć. Pod każdym produktem na sklepie widnieje informacja czy produkt jest dostępny obok ceny (in-Stock) oraz kiedy zostanie wysłany jeżeli dzisiaj go zamówisz np. Dispatch: Ships on Apr 6 (oznacza to że zostanie wysłany 6 kwietnia)

b) Transport przesyłki z magazynu Gearbest do Polski - To jest zazwyczaj najdłuższy etap całego procesu i zależny jest od tego z jakiego magazynu produkt jest wysyłany (mamy magazyny w Stanach Zjednoczonych, Europie oraz Chinach) oraz jaką formę przesyłki wybierze kupujący. W większości przesyłek dostępny jest numer śledzenia, który pokazuje informacje o tym gdzie dokładnie znajduje się paczka i kiedy możemy się jej spodziewać.
W okresie szczytowym (chińskie święta) mogą nastąpić niewielkie opóźnienia związane z dużą ilością zamówień. W każdym terminie możesz zasięgnąć informacji na support.gearbest.com: obsługa klienta odpowie na szczegółowe pytania. Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze dostarczone, możesz poprosić o zwrot pieniędzy.

c) Dostarczenie przesyłki przez lokalny oddział Poczty Polskiej lub kuriera - Ten etap jest najkrótszym etapem całego procesu i trwa zazwyczaj 1-2 dni. po numerze śledzenia na stronie poczty lub kuriera możemy sprawdzić kiedy dokładnie przesyłka zostanie wydana do dostarczenia.

10. Nie wiem czy przesyłka została już wysłana i w jakim miejscu się znajduje. Gdzie mogę to sprawdzić?
Przesyłkę można śledzić na stronie 17track.net lub Alipaczka.pl, na której należy wpisać numer przesyłki. W przypadku wątpliwości zalecamy skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta.Dodatkowo, jeśli zamówienie zostało wysłane za pośrednictwem poczty holenderskiej, przesyłkę można śledzić na stronie PostNL.com

11. Chcę zwrócić towar, nie jestem z niego zadowolony lub uległ uszkodzeniu podczas transportu.
Oficjalna obsługa klienta GearBest dostępna jest na stronie support.gearbest.com. Każda zmiana warunków zamówienia musi odbywać się tą drogą. Jeśli złożysz reklamację po polsku, zostanie ona zrozumiana, ale oczekiwanie na odpowiedź może potrwać nieco dłużej. W przypadku wadliwych produktów obsługa poprosi o dowód w postaci zdjęcia lub filmu pokazującego wadę. Aby przyspieszyć proces reklamacji, przygotuj materiały zawczasu. W czasie trwania gwarancji lub przed upływem terminu zwrotu możesz odesłać produkt do GearBest w Chinach. GearBest nie pokrywa jednak kosztu przesyłki. Aby rozpocząć proces reklamacji, skorzystaj z formularza kontaktowego na stronie support.gearbest.com (zakładka TICKET). Otrzymasz wówczas dokumenty, które należy dołączyć do zwracanego produktu. Gdy zwracany towar dotrze do GearBest, w odesłanie lub zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 10–15 dni.

12. Czy można w jakiś sposób ominąć cło i VAT naliczane przy odbiorze zamówienia z Chin?
95% produktów zakupionych w naszym sklepie nie zostaje oclona jednak nie możemy niestety tego nigdy zagwarantować. Ryzyko prześwietlenia paczki przez Urząd Celny wzrasta przy wyborze przesyłki kurierskiej oraz dla zamówień na bardzo dużą kwotę. Zamówienie z magazynu UE, sprawia, że cło nie jest naliczane, jednak nie znajdują się tam wszystkie produkty. Zamówienie z terenu Unii Europejskiej jest objęte zwolnieniem z cła. Produkty z podziałem na magazyny można obejrzeć na tej stronie: http://www.gearbest.com/warehouse/

13. Urząd Celny zatrzymał moja przesyłkę. Czy możecie mi pomóc?
Niestety nie mamy żadnego wpływu na Urząd Celny. Przesyłki, które zostają zatrzymane do oclenia należy po prostu oclić. Na pewno otrzymasz informacje jak to zrobić i jakie dokumenty musisz dostarczyć do Urzędu Celnego.

14. Kiedy dany produkt będzie dostępny w danym magazynie?
Nie jesteśmy w stanie udzielić bardziej wiążącej odpowiedzi na to pytanie. Dostępność produktów w danym magazynie można sprawdzić na stronie produktu. Wygląda to w ten sposób Dispatch: Ships between Apr 7 - Apr 8. Jeżeli nie możesz znaleźć interesującego cię produktu np. na magazynie EU, to jedynym wyjściem jest zamówienie go z wysyłką z innego magazynu np. HK.

15. Czy zamówiony sprzęt będzie pasował do gniazdek elektrycznych w Polsce?
Tak, do każdego sprzętu elektronicznego zamówionego do Polski otrzymasz adapter do gniazdka zasilania EU lub urządzenie w wersji dla Unii Europejskiej, czyli dla standardu używanego w Polsce 230V/50Hz.

16. Mam problem z moim zamówieniem, chciałbym złożyć reklamację lub odesłać produkt na gwarancję od czego zacząć?
Zacznij od tej strony: https://support.gearbest.com/ znajdziesz tu odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące gwarancji i reklamacji. Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na tej stronie skontaktuj się z nami. Napisz na adres support@gearbest.com podając numer swojego zamówienia.

17. Czy kontaktując się z wami jesteście w stanie udzielić mi odpowiedzi na temat mojego zamówienia czy pomóc w zgłoszeniu reklamacji?
Tak! To jednak nie wszystko. Problemy, pytania i zamówienia, które zostaną zgłoszone przez użytkowników Wykopu do nas trafią do systemu jako zgłoszenia VIP, aby mogły zostać rozpatrzone w pierwszej kolejności. Takie zgłoszenie ma również przywilej otrzymania najlepszego rozwiązania dla danego problemu od pracownika supportu

18. Za zakup produktu otrzymałem punkty, którymi mogę obniżyć cenę następnych zakupów. Czy punkty tracą ważność?
Co roku na koniec marca wartość niewykorzystanych punktów jest zerowana.

19. Czy macie może kupon na np. Xiaomi Redmi Note 4X 4G?
Sprawdź nasze posty, jeżeli taki kupon był w ostatnim czasie na pewno go znajdziesz, jeżeli go nie było, to obserwuj nasz profil być może wkrótce się pojawi. Zawsze możesz zajrzeć na stronę http://www.gearbest.com/coupon.html i sprawdzić czy znajdziesz interesującą cię zniżkę.

20. Jak się z nami skontaktować?
Wszystkie dostępne formy kontaktu znajdziesz na stronie http://www.gearbest.com/about/contact-us.html

#gearbest #zakupyzchin
Pobierz GearBest_Polska - Mirki mamy dla was pierwszą część FAQ, czyli najczęściej zadawanych...
źródło: comment_fZX7EJ7yKyVLcSY9arNmNtnBBJyKJpKR.jpg
  • 15
21. Co się dzieje z moją przesyłką Priority Line? Przez tydzień jest tylko "Informacje o zamównieniu zostały przesłane do DPD."

Przesyłka Priority Line to forma przesyłki, która obniża prawdopodobieństwo nałożenia dodatkowych opłat jak cło czy vat na Twoją paczkę dlatego, że te przesyłki z magazynu w Chinach przesyłane są do magazynu Europejskiego (tam clone przez nasz sklep i na nasz koszt) dopiero z EU trafiają do klienta końcowego w Polsce.

Okres pomiędzy