Wpis z mikrobloga

#lodz #zgierz #listotwarty #tramwaje #transportpubliczny #infrastruktura #urbanistyka

@hannazdanowska prawdopodobnie ma to pani w dupie, ale byłoby miło, jakby odniosła się pani do tego wpisu, bo zabolało mnie mocno, że namawia pani do likwidacji tramwajów podmiejskich w łodzi

już pomijam to, jaką wartość sentymentalną ma dla wielu osób chociażby linia 46, bo to nie argument. ale jako najdłuższa linia tramwajowa w Polsce, i jedna z najdłuższych w Europie, z pewnością ma potencjał na małą atrakcję turystyczną.

to też nie jest znaczący argument, w końcu atrakcji turystycznych w Łodzi, wbrew temu co niektórzy twierdzą, nie brakuje.

ciekawi mnie natomiast, jak to się kalkuluje, że stworzenie dwóch dodatkowych pasów drogowych, stworzenie od nowa infrastruktury autobusowej i kupno całkowicie nowego taboru jest bardziej opłacalne od remontu infrastruktury tramwajowej i ewentualnej zmiany w taborze tramwajowym? jeśli mowa o buspasach, to wymagałoby to z pewnością całkowitej modernizacji niektórych dróg, np. DK91, ponieważ pasy nie są na niej wystarczająco szerokie żeby wydzielić dodatkowy pas dla autobusów, nawet kosztem pobocza. nie mówiąc już o dwóch buspasach.

nawet jeśli droga zostałaby dużym kosztem poszerzona, to biorąc pod uwagę przepisy przeciwpożarowe o odstępie drogi od lasu, konieczna byłaby wycinka bardzo dużej ilości drzew. pomijając, że nie jest to darmowe, to nie idzie to do końca w parze ze zrównoważoną gospodarką leśną i ekologią.

zakładając, że udałoby się zrealizować koncepcję wydzielonych pasów, to autobusy nadal muszą przejechać przez miasto, np. zgierz, żeby dostać się do Łodzi. więc tak czy siak prawdopodobnie będą stały w korkach, czego można uniknąć jadąc tramwajem.

nawet, jeśli koszt budowy wydzielonej drogi dla autobusów okazałby się podobny lub niższy od kosztu remontu infrastruktury tramwajowej, to pozostaje jeszcze kwestia eksploatacji. autobusy są jednymi z najcięższych pojazdów poruszających się po drodze, i jezdnia intensywnie wykorzystywana przez ruch autobusowy zdecydowanie częściej wymagałaby remontów, nie mówiąc już o większej podatności na zniszczenia podczas zimy, co jeszcze bardziej zwiększa koszty utrzymania takiej drogi.

kolejną zaletą tramwajów jest pojemność, co ma znaczenie szczególnie na tak długich trasach jak linia 46. tramwaje mogą naraz zabrać dużo więcej osób.

reasumując, oszczędności na zamianie tramwajowych linii podmiejskich na autobusy są bardzo krótkowzroczne, i w dłuższym okresie czasu może się okazać, że to tramwaje są tańszym rozwiązaniem. pojazdy szynowe są dużo bardziej niezawodne, mniej podatne na wypadki, bardziej pojemne, a sama infrastruktura, mimo dużego kosztu zakupu, jest tańsza w utrzymaniu. jeśli uważa pani, że prezydent miasta powinien brać pod uwagę dłuższą perspektywę rozwoju miasta, a nie skupiać się na obecnej kadencji, proszę wziąć pod uwagę mój wpis, i przemyśleć jeszcze raz politykę transportową miasta.

jeśli jednak się mylę, to proszę o podanie kontrargumentów odnośnie decyzji urzędu miasta.
kocham_jeze - #lodz #zgierz #listotwarty #tramwaje #transportpubliczny #infrastruktur...

źródło: comment_csVKDE2sMcwGnYZkdSCZ8m2wrcncfLOo.jpg

Pobierz
  • 15
@vind: @Qrix: Ale na autobusy i do tego elektryczne (tak do Ozorkowa taki elektryk na pewno dojedzie, a to będzie cud jak po dekadzie baterie nie będą zarżnięte), to tym bardziej kasy nie ma. Już nie mówiąc o zgodach od GDDKIA, PLK, Lasów Państwowych etc.
Nie ma żadnego racjonalnego argumentu przemawiającymi za takimi rozwiązaniami. Autobusy sobie po prostu w takim ruchu nie poradzą, starczy po patrzeć jak wygląda dzisiaj dojazd
@kocham_jeze: Czy Ty sam siebie czytasz?

namawia pani do likwidacji tramwajów podmiejskich w łodzi


1: Nazwy miast a zwłaszcza nadmiast DUŻYMI LITERAMI
2: Jak można zlikwidować w Łodzi coś czego w Łodzi nie ma? Propozycja to zrobienie czegoś lepszego lub remont na który podobno ich nie stać ale nie postarali się o fundusze
@kocham_jeze: "tramwaje są tańszym rozwiązaniem. pojazdy szynowe są dużo bardziej niezawodne, mniej podatne na wypadki, bardziej pojemne, a sama infrastruktura, mimo dużego kosztu zakupu, jest tańsza w utrzymaniu"

hahahaha
@Qrix no właśnie chodzi o to że budżet powinien być ponadto wspólny dla całego regionu. A tak jest bełkot. Trójmiasto powinno mieć wspólny tak samo jak Katowice i reszta tam.
@SwidraVytra: Ty czaisz, że to jest PROPOZYCJA? Ich TERAZ nie stać na to a na autobusy elektryczne mogliby dostać dofinansowanie, dla autobusów miałby zostać stworzony dodatkowy pas zamiast obecnych torowisk. To są podstawowe argumenty za tymi autobusami. Poza tym takie autobusy na pewno byłyby bezpieczniejsze niż jeżdżenie bo tych zniszczonych torach. I wygodniejsze. W sumie nie mam nic do tramwajów ale budowanie tak długich linii poza miasto to abstrakcja. Przypominam, że
@Sepzpietryny: Błagam, weź wystartuj z Aleksandrowa autobusem ale tak w godzinach szczytu i postój sobie w korku razem z samochodami.
Nawet tramwajem jadącym 20 na godzinę się lepiej jedzie.

@vind: To jest dno, nie propozycja. Usiedli pogadali sobie w kółku i wysmarkali pismo.
1. Na tramwaje też dostali by dofinansowanie.
2. większość trasy to odcinki jednotorowe, to już naprawdę trzeba nie chcieć wejść na google mapsy żeby zobaczyć jak jest