Wpis z mikrobloga

Mircy obeznani z #prawo proszę o #poradaprawna. Mogę za tę poradę zapłacić, pod warunkiem, że mamy tutaj do czynienia z ogarnięty #prawnik a nie #studentprawa

1. 19 maja 2016 podpisałem z klientem umowę na prowadzenie kampanii reklamowej w Adwords (umowa w Google Docs tutaj). (wiem, wiem, umowa trochę zalatuje #januszeprawa )
2. Wszystko było ok, klient płacił faktury, do czasu.
3. Klient zaczął w lutym 2017 kręcić nosem, zażądał raportów kampanii, więc wysłałem mu maila o następującej treści (kopia maila w Google Docs tutaj).
4. 13 marca 2017 dostałem pismo od kancelarii prawnej o takiej treści (skan tutaj). Nawet miałem niezłe #heheszki z"operatora Internetu". Pismo zignorowałem, ponieważ nie było do niego dołączone żadne pełnomocnictwo/potwierdzenie, że reprezentuje on klienta.
5. 11 kwietnia 2017 wysłałem do klienta wezwanie do zapłaty zaległych faktur listem poleconym.
5. 20 kwietnia 2017 dostałem takie pismo od klienta (skan tutaj) z wypowiedzeniem umowy z dniem 31 listopada 2016.
6. Koniec.

W sprawach niejasnych. W ramach umowy prowadzę kampanię reklamową, w ramach której uruchomiłem na koncie #adwords trzy kampanie. Dwie z nich wstrzymałem po miesiącu od podpisania umowy z powodu małej skuteczności. Z klientem (ani w umowie, ani w żadnej inny sposób) nie ustalałem jaki będzie zakres kampanii (słów kluczowych, reklam etc), sam to przygotowałem od zera. (to mówię w kontekście argumentów z pisma z punktu 4, które wg mnie są bezpodstawne). Sam szczerze uważam, że umowę wykonuję uczciwie, nie mam do siebie zastrzeżeń.

Moje pytania:
1. Klient nie płaci, wystawiłem mu cztery faktury (od stycznia do kwietnia) za które nie zapłacił. Wg umowy mam mu wystawić jeszcze dwie kolejne. Czy muszę je wystawiać (będę musiał pokryć z swoich środków VAT i dochodowy)?
2. Wszystkie środki z kampanii, które były przez klienta opłacone w ramach faktur zostały wydane. Teraz płacę ze swojej kasy. Czy mogę wstrzymać kampanię czy pomimo braku zapłaty od klienta muszę nadal świadczyć usługę zgodnie z ustaleniami umowy aż do jej końca?
3. W umowie jest taki zapis:

1. Umowa zostaje zawarta na 12 miesięcy.

2. Po upływie okresu o którym mowa w ust. 1 umowa ulega przedłużeniu na czas nieokreślony z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Czy muszę klientowi wysłać wypowiedzenie, z informacją, że umowę chcę zakończyć po 12 miesiącach (czyli 19 maja 2017), bez przedłużenia na czas nieokreślony? Jeśli tak to do kiedy?

To tyle, jakby coś było niejasnego to piszcie, będę odpowiadał. Dzięki.

#kiciochpyta #emarketing #informatyka #reklama
  • 5
Klient uznal ze umowa zostala rozwiazana. Jesli sie z tym zgadzasz i nie zamierzasz dochodzic naleznosci z niezaplaconych faktur można zrobic tak, ze odpowiedzi na Twoje pytania to: 1. Nie musisz 2. Mozesz 3. Nie musisz.

Klient uznal ze umowa zostala rozwiazana. Jesli sie z tym zgadzasz i nie zamierzasz dochodzic naleznosci z niezaplaconych faktur można zrobic tak, ze odpowiedzi na Twoje pytania to: 1. Nie musisz 2. Mozesz 3. Nie musisz.


@Mari_anna: Jak widzę, nie powiedziałem najważniejszego w sumie: oczywiście będę dochodził należności z niezapłaconych faktur. Chcę także, żeby umowa została wypełniona, pytanie czy w związku z zaległościami mogę wstrzymać kampanię i wystawianie FV i wznowić
@gumol Nie, nie - wstrzymanie i wznowienie nie wchodzi w ogóle w gre. Jesli zalezy Ci zeby w to isc do konca, to swiadczysz usluge przez caly czas trwania umowy (nie uznajac w"wypowiedzenia" drugiej strony), a wiec musisz wystawiac fv. Potem walczysz w sadzie o zaplate. Nie wiem czy dobrze rozumiem- najbardziej dla Ciebie pozadana opcja jest wymiksowanie sie ze wszystkiego na obecnym etapie, bez tych ostatnich dwoch miesiecy? Mozesz prawdopodobnie zaprzestac