Gorące dyskusje ostatnie 12h

  • avatar

    Dzisiaj zamieszczam przepis z majówki. Poszukując nowych doświadczeń kulinarnych upiekłam pełnoziarniste bułki hamburgerowe i zrobiłam wegeburgery z fasoli pinto. Wszystko wyszło przepyszne :)

    Pełnoziarniste bułki hamburgerowe.
    ✔ 4 szklanki mąki pełnoziarnistej;
    ✔ 2 szklanki ciepłej wody;
    ✔ 2 opakowania drożdży suchych (14 g);
    ✔ ½ szklanki otrębów;
    ✔ 4 łyżeczki cukru;
    ✔ 3 łyżeczki soli;
    ✔ 2 łyżki oliwy;

    ➥Przygotowanie: Do miski wsypać 2 szklanki mąki, w szklanki ciepłej wody, drożdże i łyżeczkę cukru. Wymieszać dokładnie. Odstawić w ciepłe miejsce na ok. 1,5h. Dodać resztę mąki, otręby, cukier i sól, oliwę. Łyżką lub ręką wyrabiać masę. Przełożyć masę na blat obsypany mąką (lub na matę silikonową) i wyrabiać około 5-7 minut. Mieszać i podsypywać mąką do momentu, aż ciasto nie przestanie kleić się do rąk.
    Przełożyć ciasto do miski i znowu odstawić do wyrośnięcia na 1-1,5h. Po tym czasie przełożyć ciasto na blat i podzielić na 18 porcji. Uformować bułeczki i położyć je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odkładamy na 30-40 minut. Rozgrzać piekarnik do 190 stopni. Włożyć blaszkę do piekarnika i piec 10-15 minut do momentu zrumienienia. Ostudzić na kratce.

    Wartość odżywcza 1 bułki:
    ➥ Białko 4,7 g ➥ Tłuszcze 1,7 g ➥ Węglowodany 20,5 g ➥ Błonnik 2,4 g ➥ Energia:116 kcal

    Miniburgery wegańskie
    ✔ 1 szklanka suchej fasoli pinto (lub innej dowolnej);
    ✔ ½ szklanki kaszy jaglanej;
    ✔ Przyprawy wg uznania ( u mnie: sól, ostra papryka, curry, czosnek, pieprz czarny);
    ➥Przygotowanie: Fasolkę moczyć 12h. Odlać wodę z moczenia, zalać świeżą wodą. Gotować do miękkości około godziny. W międzyczasie ugotować kaszę jaglaną. Fasolę odcedzić na sitku. Zblenderować fasolę na dość gładką masę. Dodać kaszę i przyprawy. Dokładnie wymieszać (najlepiej wyrobić masę ręką). Formować małe burgery (ok. 8 sztuk). Kłaść na rozgrzany ruszt i grillować po 10 minut z obu stron (do momentu zrumienienia). Podawać z podgrzanymi bułeczkami i ulubionymi dodatkami.

    Wartość odżywcza 1 burgera:
    ➥ Białko 5,1 g ➥ Tłuszcze 0,5 g ➥ Węglowodany 19,7 g ➥ Błonnik 3,1 g ➥ Energia:103 kcal

    Dobre rady:
    ✔ Bułeczki można posypać sezamem (bułeczki zwilżyć odrobiną wody i dopiero posypać)
    ✔ Można zrobić również 6 dużych bułek hamburgerowych zamiast 18 małych. Wtedy czas pieczenia wydłużamy do 18-20 minut.
    ✔ Bułeczki są świetnym pomysłem na imprezy. Można z nich zrobić mini-kanapeczki w sam raz na 1 kęs.
    ✔ Bułki robimy z mąki pełnoziarnistej i otrębów – nie będą więc tak puszyste i delikatne jak klasyczne bułki hamburgerowe (choć są bardzo smaczne).

    Śledź moje kolejne wpisy pod tagiem #cookologia lub dodaj mnie do obserwowanych.
    Regularnie publikuję wpisy związane z dietetyką, zdrowym odżywaniem i gotowaniem. Jeżeli chcesz bym w kolejnych wpisach poruszyła jakiś temat z tego obszaru daj znać w komentarzu.

    #gotujzwykopem #gotujzmikroblogiem #wegetarianizm #jedzenie #dieta #weganizm #pieczzwykopem #grill #dieta
    pokaż całość