Aktywne Wpisy
WielkiNos +72
Była promocja na olej to wzięłam (ʘ‿ʘ)
daeun +218
Nasi bracia Ukraincy znalezli sposób na ominiecię polskich i europejskich przepisów handlowych. Od dziś ich cieżarówki pokonują granicę koleją. Może i kreatywne, tylko czy przystoi krajowi który ubiega się o członkostwo w strukturach NATO/EU? Dla dla to kompletnie "dziki wschód."
#ukraina #rosja #wojna #bekazlewactwa #bekaztransa
#ukraina #rosja #wojna #bekazlewactwa #bekaztransa
Wielu ludzi tutaj mówi, że budują optymalne konstrukcje, maksymalnie małe itd. mówiąc przy tym "wincyj paliwa ciekłego, lej na stałe!". Niestety ale jak mówimy o optymalnych konstrukcjach, czyli cost-efficient, to boostery są całkowicie bezkonkurencyjne.
Zobaczcie sobie ile kosztuje sam zbiornik na paliwo ciekłe + silnik, a ile kosztuje booster. Mamy 3 boostery za jeden silnik, z czego jeden booster ma moc jak 3 silniki i 800 paliwa ponad. Co najmniej DZIEWIĘĆ razy bardziej opłacalne.
No i gdzie tutaj oszczędności i optymalizacja, jak boosterowy moloch będzie znacznie tańszy a jak nas rozpędzi to siłą odrzutu #!$%@? w Muna?
A jeśli mowa stricte o KSP - rakiety na paliwo stałe mają słaby impuls właściwy ale
Dzisiejsze "nowoczesne rakiety" to już nie najnowsze konstrukcje. Jestem pewien, że hybrydy będą najbardziej powszechnym typem silnika rakietowego za kila lat.
A co do lądowania - na silnikach hybrydowych można spokojnie lądować.
Generalnie widzę, że się trochę nie zrozumieliśmy. Pisząc "silnik hybrydowy" miałem na myśli silnik rakietowy, gdzie paliwo jest w postaci stałej a utleniacz jest płynny.
Skylon może i będzie latał tylko na niską orbitę, ale pamiętaj - zredukowanie kosztu wyniesienia 1kg ponad 15 razy, da możliwość składania gigantycznych pojazdów na orbicie. Z Ziemi nie opłaca się startować dużą rakietą, jak można wykorzystać taki samolot kosmiczny, i poskładać statek na orbicie.
Skylon ma