Wpis z mikrobloga

Już mi ręce opadają. Nie mam już pomysłu.

- Zrobiłem niecałe 400 000 km na "cywilnych" drogach.

- Parę razy jeździłem po torze szybkimi autami.

- Zawsze wtedy byłem pod okiem instruktorów którzy wyłapywali moje największe błędy i poprawiali mnie.

- Jeździłem też gokartami i wyniki miałem OK. Średnie efekty w stawce. Kilka osób zawsze wyprzedzam, kilka innych mnie wyprzedza.

Ale jak siadam i zaczynam grać w grę komputerową z wyścigami. To K&%#a!! wylatuje na każdym zakręcie. Nic po prostu nic mi nie wychodzi. Nawet okrążenia nie umiem ukończyć.

Co jest ze mną albo z tymi grami :/

#pc #xbox360 #ps4 #coolstory #notcoolstory #skill #skille #coolstorytroche #wyscigi #samochody #motoryzacja
  • 14
@Jack_Pstrong: nawet jeśli masz kierownicę z prawdziwym force feedbackiem (co sporo daje) to i tak nie czujesz pojazdu. Wyobraź sobie, że jedziesz prawdziwym autem na prawdziwym torze i nagle nie czujesz przeciążeń, przyczepności, oporów na kierownicy, ogólnie nie działają na ciebie żadne siły w relacji ciało-samochód i częściowo tracisz poczucie prędkości i widzenia przestrzennego.. Myślę, że też byś wypadł.

Po prostu musisz się wytrenować pod daną grę, jest to do zrobienia,
@Dreszczyk: @Pampek:

Właśnie nie, w ostatni weekend znajomi przywieźli PS'a nowego. I ze 3 symulatory. To była masakra :(

Baliśmy się z różnym poziomem "realności". Zarówno na najłatwiejszych opcjach i najtrudniejszych ja za każdym razem rozwalałem te auta. Oni kończyli wyścig, a ja jednego kółka nie mogłem zrobić. No chyba, że jechałem na pierwszym biegu 30 km/h ;-)
@Jack_Pstrong: ja podejrzewam, że to kwestia zdjęcia nogi z gazu przed zakrętem i dodania go na szczycie zakrętu. Grałem w różne gry wyścigowe, prawo jazdy też mam i miałem podobnie do Ciebie. Od kiedy nauczyłem się zwalniać przed zakrętami, to uderzenia o bandę na zakrętach zdarzają mi się bardzo rzadko, a wyścigi kończę na 1 albo 2 pozycji. Kwestia wprawy :)
podejrzewam, że to kwestia zdjęcia nogi z gazu przed zakrętem i dodania go na szczycie zakrętu


@tomash-pl:

Właśnie staram się to robić.

Hamuje przed zakrętem na prostych kołach. Po rozpoczęciu skręcania dopiero przyspieszam.

Wykorzystuje całą szerokość toru.

Celuje w szczyt zakrętu.

Potrafię na prawdziwym torze, wywołać pod i nad sterowność. Umiem też z tego wychodzić ( oczywiście nie mam 100% skuteczności ;-) )

A jak siadam za kółkiem w grze to
@radd00: Forza i jeszcze dwa inne. Na zwykłym padzie.

Na klawiaturze gram od początku. Od Test Drive 1, NFS1, GTA1. Grałem gdzieś do NFS:U2. I jakoś problemów nie miałem.

Teraz zainstalowałem specjalnie ze Steama:

GTR evolution / Race 07 / RaceRoom RE

I na klawiaturze w każdym zakręcie podsterowność i banda :-/

Tak jak pisał @vervurax: parę razy grałem na pełnym zestawie kierownica z FF, biegi, ręczny oraz pedała. (Imprezy
@Jack_Pstrong: Z symulatorami jest ten problem, że siedząc wygodnie przed PC/TV nie czuje się prędkości i przeciążeń. Kierownica z FFB pomaga bardzo, ale już skrzynia H i pedał sprzęgła nie koniecznie :P Musisz zaczynać pomału i stopniowo szukać limitów, inaczej będziesz kończył wyścigi w pierwszych zakrętach. Na początku też mialem z tym problemy, przed swoim pierwszym ligowym wyścigiem zrobiłem ponad 1000 okrążeń na Interlagos, a i tak traciłem do najszybszych dobrą
radd00 - @Jack_Pstrong: Z symulatorami jest ten problem, że siedząc wygodnie przed PC...